Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West USA; een paar vragen!!

Discussie gestart

Harm

Hallo iedereen,

Samen met mijn vriendin ben ik bezig om een autorondreis te plannen in sept. 2005.
We hebben een aantal vragen waar de doorgewinterde USA-kenners ons mee kunnen helpen;

1. Is San Diego de moeite waard om op te nemen in het reisschema, ons lijkt het leuk maar het wordt niet echt veel opgenomen in de routes van de bekende touroperators.

2. We twijfelen om de vakantie te verlengen met 4/5 dagen Hawaii, wie kan ons van advies voorzien.

3. Hoe groot is het verschil tussen toeristen- en de  middenklassehotels zoals aangeboden bij de diverse touroperators, bv. BW tov Renaissance

4. Welke touroperator adviseren jullie, wij hebben hele positieve ervaringen met Travel Trend tijdens onze rondreis door Maleisie vorig jaar, maar we staan open voor suggesties..

Alvast bedankt voor jullie reacties en ga zo door!!
Vooor  "USA-beginners" zoals wij is dit een perfect platform om ideeën etc op te doen!

Groeten,
harm & Sharon
#1 - 02-01-2005, 18:20 uur

Makki

Hallo Ham en Sharon,

San Diego is een heel leuke stad. Veel plaatsen zijn er gemakkelijk te voet bereikbaar. Natuurlijk is ook deze stad uitgestrekt, zodat een degelijk openbaar vervoersysteem je naar alle uithoeken brengt. Een wagen is ook hier een must maar de goedkope parkingmogelijkheden  zijn eerder beperkt.
Vooral te bezoeken zijn de Old Town, de haven en de Gaslamp Quarter (zeer gezellig 's avonds).

Verlengen naar Hawaii (ik veronderstel het eiland Oahu) voor een viertal dagen is mijn inziens wel heel kort. De Hawaii-eilanden zijn prachtig en verdienen een veel langer bezoek. Wil je enkel wat zonnen aan het vermaarde Waikikistrand en genieten van de Hawaiiaanse sfeer, dan zijn 5 dagen voldoende.

Wat jouw vraag over de touroperators betreft, moet ik je het antwoord schuldig blijven (ik regel steeds mijn reizen naar de US en Hawaii zelf).

Groeten
Makki
 
#2 - 02-01-2005, 18:35 uur

Jikkie

Hallo,

Een rondreis door Amerika kun je gemakkelijk zelf regelen. Boek alleen de vlucht, de autohuur en de 1e hotelovernachting bij je reisbureau. Er zijn in Amerika zoveel overnachtingsmogelijkheden.
Het is echt geen probleem om een overnachtingsplek te vinden. Bovendien, waarom zou je een luxe hotelkamer nemen als je er toch alleen maar bent om te slapen.... ??

De meeste eenvoudige motels (o.a. Motel6) hebben ook faciliteiten zoals een zwembad, washok.

San Diego kun je in 1 dag bekijken, naast hetgeen Makki beschrijft is ook Seaport Village aan te raden; gezellige kleine winkeltjes, een parkje en zicht op de haven. In een wolkenkrabber nabij kun je met de lift naar de hoogste verdieping waar je een geweldig uitzicht hebt over San Diego. Ook een bootexcursie in de haven is leuk om te doen.

Een alternatief voor een strandvakantie zou ook L.A. kunnen zijn;    op de stranden bij Venice Beach en Santa Monica.

Groetjes, Jikkie
#3 - 02-01-2005, 18:53 uur

Bakvet

Vraag 1 (San Diego?): Pas. Ik vind alles leuk.

Vraag 2 (Hawaii erbij?): Doen! Als je de keus heb, ga dan voor Maui en niet voor Oahu. Het eerste eiland is een tropisch paradijs, het laatste lijkt veel te veel op de VS zelf. Wel mee eens dat het kort is.

Vraag 3 (Hotelklasse): Ik dacht altijd dat toeristen- en middenklasse hetzelfde waren. Maar misschien heb ik het mis. Hotels zoals Renaissance zijn hotels met eigen restaurant en room service. Dat heeft het voordeeld dat je 's ochtends en 's avonds niet de deur uit hoeft om te eten, het mag natuurlijk wel. Wat ik zelf ideaal vind aan die luxe hotels is dat ze een zeer uitgebreid ontbijtbuffet aanbieden. Je kan hierdoor makkelijk de lunch overslaan. Ook 's avonds (als je meestal erg moe bent) hoef je niet naar een restaurant op zoek te gaan. Verder heb je er betere sportaccomodaties e.d., de ontvangst is veel luxer, 's ochtends ligt er een krant voor de deur, noem maar op. Het is echt niet te vergelijken met motel 6. Bij motel 6 kan je tot 10 uur 's ochtend koffie halen bij de receptie, bij de duurdere hotels heb je een koffiezetter op de kamer. Bij motel 6 is het kinderbadje open van 10 tot 9.30u en hebben ze geen hot tub. Bij de luxere hotels kan je gerust om 6 uur 's morgens of om 10 uur 's avonds nog een baantje trekken of van de hot tub gebruik maken.

Maar als je een georganiseerde reis boekt, dan is je programma meestal al zo overvol  dat je eigenlijk te weinig tijd hebt om van al die extra luxe te kunnen genieten. Als ik om binnen het budget te blijven zou moeten kiezen tussen luxere hotels of een wat luxere auto, zou ik altijd voor het laatste kiezen.

Vraag 4 (Welke touroperator) Dat maakt echt allemaal niet zoveel uit, het is veel belangrijker dat je er de reis kan boeken die jij graag wil maken.

Nog een tip: als je helemaal naar Hawaii vliegt, wordt dan voor je vertrekt Frequent Flier bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Het levert je namelijk enorm veel mijlen op.
#4 - 02-01-2005, 19:00 uur
« Laatst bewerkt op: 02-01-2005, 19:10 uur door Bakvet »

Harm

Dank voor de snelle reacties!
Wat Hawaii betreft hadden we zowiezo al besloten dat het Maui moest worden.

Wat de hotels betreft zijn deze (bijna) altijd op basis van logies dus alleen overnachting, dit in tegenstelling met bv. maleisie.
We neigen zelf ook naar de wat goedkopere hotels en inderdaad een Full Size auto voor ons tweeën.
#5 - 02-01-2005, 20:53 uur

Ebelix

Harm,

San Diego is in mijn ogen een must. Het is een van de leukste steden in Amerika. Het park in San Diego is erg leuk om in te wandelen en er zijn veel leuke musea. De Zoo in S.D. is ook een aanrader. Seaworld is ook een bezoek waard.

In het centrum van S.D. is ook nog een leuke mall.

Ik zou zeggen doen.

Wat betreft Hawaii daar kan ik niet over mee praten. Ik vind het op zich erg kort als je zolang moet vliegen. Besteed de dagen aan het strand in Californie. Tussen LA en SD zijn veel leuke plaatsjes waar je strandvakantie kan houden.

De reis zou ik helemaal zelf samenstellen en alleen bij een reisorganisatie je ticket en de autohuur regelen (autohuur bij Hotelplan. Deze is het goedkoopst)

Ik heb bijna altijd goede ervaringen met BW, Choice hotels, Motel 6, Ramada, HOJO kort alle grote hotelketens. Het fijne is dat je de kamers van te voren kan reserveren maar op de dag zelf nog kan annuleren (let op de tijd meestal voor 6 uur en soms voor 4 uur) als je ergens anders wil stoppen

Veel plezier met het samenstellen van je reis.  
#6 - 02-01-2005, 22:39 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

PBa

Wij hebben ook getwijffeld om naar Hawaii te gaan. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een stopover in New York. Dit was p.p. bijna 300 euro goedkoper (bij KLM).

Dus wellicht is dit een leuk alternatief!

Wat betreft San Diego hoor ik veel verschillende verhalen. Sommige mensen vinden het gewellidig, maar een aantal collega's vonden het zonde van hun tijd. Ik denk dat het erg afhangt van wat je er wilt gaan doen. (die collega's hadden zelf liever langer in San Francisco gebleven i.p.v. San Diego)
#7 - 03-01-2005, 13:17 uur
Reisverslag New York en Zuidwest USA: http://www.reisverslag.info

Norbert

San Diego kan ik geen oordeel over geven, ik ben daar nog nooit geweest.
Wat betreft de hotels, ik zou alleen het eerste hotel boeken in Nederland in combinatie met vlucht en autohuur. De rest van de hotels kun je ter plekke regelen.
Wat betreft het soort hotels, ik kijk meestal even hoe het hotel er van de buitenkant eruit ziet en of het in het tourbook van de AAA staat. Als de prijs die ze vragen voor een kamer in mijn ogen redelijk is, vraag ik altijd even of ik een kamer mag bekijken. Als de kamer er niet netjes uitziet, dan neem ik altijd een ander hotel.
De hotel die in het tourbook van de AAA staan, hebben een waardering uitgedrukt in diamantjes. Meestal kijk ik bij de hotels die drie diamantjes hebben.

Over Hawaii kan ik je helaas ook niet vertellen omdat ik er nog nooit geweest ben. Lijkt mij wel leuk om daar een keer naar toe te gaan. Maar 4/5 dagen alleen een strandvakantie op Hawaii, zou ik zonde van het geld vinden.
#8 - 03-01-2005, 16:29 uur

Ebelix

Wij hebben ook getwijffeld om naar Hawaii te gaan. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een stopover in New York. Dit was p.p. bijna 300 euro goedkoper (bij KLM).

Dus wellicht is dit een leuk alternatief!

Wat betreft San Diego hoor ik veel verschillende verhalen. Sommige mensen vinden het gewellidig, maar een aantal collega's vonden het zonde van hun tijd. Ik denk dat het erg afhangt van wat je er wilt gaan doen. (die collega's hadden zelf liever langer in San Francisco gebleven i.p.v. San Diego)

JA smaken verschillen. Ik vind bijvoorbeeld niets aan San Fransisco. Veel te toeristisch.
#9 - 03-01-2005, 16:41 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Harm

heb inmiddels ook een offerte ontvangen van Tioga Tours.
Zij adviseren ook om ter plekke de hotels te boeken en niet van te voren. Ik vind dat toch een beetje tricky,
maar overtuig me maar,
is er bv. echt genoeg plek, het is nog bijna hoogseizoen?
#10 - 03-01-2005, 16:59 uur

Norbert

Ik ben altijd eind augustus begin september naar Amerika geweest. Het hoogseizoen is dan inmiddels voorbij. Op al mijn vier de reizen naar Amerika heb ik nog nooit problemen gehad met het vinden van een hotelkamer.
#11 - 03-01-2005, 20:37 uur

PBa

Wij hebben er voor gekozen hier een aantal hotels alvast te regelen. Het kost wellicht iets meer (via reisbureau is in veel gevallen even duur als via bijvoorbeeld Expedia.nl). Alleen het scheelt daar een hoop tijd en onzekerheid.

Het geeft mijn i.i.g. een beter gevoel als alles geregeld is.
#12 - 03-01-2005, 20:48 uur
Reisverslag New York en Zuidwest USA: http://www.reisverslag.info

Jez

Ik ben steeds op de bonnefooi gegaan en heb nooit problemen gehad een motel te vinden.
Over de grote steden weet ik niet; slaap dan bij familie, maar zeker onderweg is het geen punt. Ik vind het zelf prettiger niets te boeken, omdat je dan vrij bent waar je wilt overnachten. Ik maak wel altijd een route en probeer te plannen waar we willen overnachten, maar het gebeurd wel dat we besluiten nog even door te rijden of juist eerder een plek te zoeken. Dan zit je niet vast aan een bepaalde overnachting. En dat "zoeken" stelt niet veel voor; bij het 1e, soms 2e motel hadden we altijd wel plek. Als je van te voren hebt geboekt, moet je tenslotte ook zoeken, om het juiste motel te vinden. En wat ik een groot voordeel vind: je ziet eerst het motel voordat je geboekt hebt!
#13 - 03-01-2005, 20:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Norbert

Ik kies er ook altijd voor om eerst een hotelkamer van binnen te bekijken, voordat ik besluit of ik in dat hotel wil overnachten.
#14 - 03-01-2005, 21:12 uur

dutchie3671

Hallo allemaal..

Ik woon inmiddels al ruim 4 jaar in Amerika. Ben met een amerikaanse getrouwd. Maar de eerste keer dat ik naar Amerika ging had ik ook alleen een vlucht en een auto geboekt. Het is inderdaad waar dat je geen reserveringen hoeft te maken. Er is meestal genoeg verkrijgbaar.

Ik ben de eerste keer van NY naar San Francisco gereden. Naar het zuiden naar San Diego.. en weer helemaal terug naar NY.  13,000 kilometer. En na die trip heb ik nog vele trips gemaakt.

Mijn advies is dan ook om in de buurt van waar je wil overnachten je even naar de lokale tourist infomation center gaat en daar een foldertje oppikt met hotels etc. Dan kan je de mooiste B&B's vinden en meteen boeken voor die nacht. Of de hotels en motels bellen. Voordat je echter betaald en incheckt.. vraag of je de kamer eerst mag zien. Dat voorkomt dat je op slechte plaatsen uitkomt.

Ik kan vele dingen aanraden.. Van paardrijden op het strand tot ballon vaartjes in California.. Dus als mensen vragen hebben beantwoord ik het graag.

Goede reis!

#15 - 03-01-2005, 21:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15