Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West USA; een paar vragen!!

Discussie gestart

Bakvet

heb inmiddels ook een offerte ontvangen van Tioga Tours.
Zij adviseren ook om ter plekke de hotels te boeken en niet van te voren. Ik vind dat toch een beetje tricky,
maar overtuig me maar,
is er bv. echt genoeg plek, het is nog bijna hoogseizoen?

Tioga heeft geen individuele rondreizen in het programma, dus die zullen zo'n soort kant-en-klaar reis ook niet adviseren. Je hebt best wel gelijk met dat het "nog bijna hoogseizoen" is. Het eerste weekend van september is een druk reisweekend. In sommige bestemmingen zal je dan niet zo makkelijk een hotelkamer vinden. Denk bijvoorbeeld aan San Francisco, Yosemite, Lake Tahoe, hotels aan de kust. Als je er voor zorgt dat je in dat weekend niet in een populaire toeristenplaats zit, heb je er geen last van.

Volgens mij is het in het plaatsje Moab in Utah, dat uitvalsbasis is voor Arches en Canyonlands, ook nog erg druk in september. Hetzelfde geldt voor de Grand Canyon en misschien voor Springdale bij Zion National Park. Als ik in september naar een van die bestemmingen zou gaan, zou ik proberen vooraf iets te reserveren via Internet of een reisbureau. Verder: als je naar Las Vegas gaat, houd er dan rekening mee dat de overnachtingsprijzen op vrijdag en zaterdag twee keer zo hoog liggen als doordeweeks. Er is niet echt een reden waarom je daar in het weekend zou willen zijn, de show gaat gewoon zeven dagen per week door.

Ik ben ook heel vaak in september naar het westen geweest, dit jaar nog zelfs, en boek altijd alleen hotels voor de eerste en laatste dagen van de trip.

#16 - 04-01-2005, 00:24 uur

Norbert

Ik heb vorig jaar ook in Moab overnacht in september, maar ik had geen moeite om een kamer te vinden.
#17 - 04-01-2005, 19:06 uur

Jez

En ik ben er op 1 oktober geweest, maar moest wel moeite doen voor een kamer: er was een ouwe-mannen-ping-pong-wedstrijd ofzo en daardoor waren veel motels bezet.

Heeft er ook iemand in dat restaurant op de berg gegeten? Persoonlijk vond ik het niet zo; we hadden waarschijnlijk veel lekkerder voor veel minder bij de plaatselijke Danny's gegeten........ maar het uitzicht was grandioos.

Mocht er iemand in Moab willen slapen, ik weet een geweldig motelletje daar!
#18 - 04-01-2005, 21:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jaimy

Ja daar heb ik ook gegeten daar boven op de berg.Wat een steile weg zeg zo in het pikdonker .Ach wij waren in gesprek met wat  Nederlandse mensen , genietend van het uitzicht ,
al met al wel apart.Tijdje geleden ben ik weer in Moab geweest en toen moest ik zeker 45 min wachten op m n pizza bij de pizzahut dus dat was ook niet top.Geslapen in Moab Valley Inn :blijft een toppertje , zwembadje erbij, prachtige kamers .Precies aan het eind/begin van Moab ( niet de kant van Arches /Canyonlands ) .

 
#19 - 04-01-2005, 21:56 uur

Jez

Wij sliepen in de "Cottage Inn Motel": een 2-kamer-motel met een meest aardige eigenaar. De kamer was hartstikke gezellig, 2-pers bed en 1 pers., airco, magnetron, koelkast, tv en dat voor maar 50 dollar, terwijl hij er veel meer voor had kunnen vragen vanwege schaarste op dat moment.
Kijk anders eens op onze website (USA 2004)
#20 - 04-01-2005, 22:17 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2005, 20:13 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Deion

Ik vond San Diego zeker een leuke stad en de moeite waard. De Zoo, Seaworld, Old Town zijn leuke dingen om te bezoeken. Ook kan je lekker winkelen in Horton Plaza, een groot winkelcentrum met voor elk wat wils.

Over Hawaii kan ik niks zeggen, ben ik nog niet geweest.

Wat betreft hotels kan ik zeggen dat hotels als Best Western, Quality Inn, Holiday Inn en dergelijke prima voldoen. Zoals als eerder werd gezegd slaap je er alleen en daar komt bovendien nog eens bij dat de Amerikaanse hotels altijd vrij luxe zijn. Groot bed of twee bedden, TV, koelkast, airco en dergelijke zijn vrijwel altijd standaard.
Ik boek altijd alles van te voren, want dan hoeven we niet te zoeken naar een hotel of voor een gesloten deur te staan.
Dit jaar nog meegemaakt dat mensen vele kilometers terug moesten rijden omdat het hotel vol zat. Ik heb het dan over locaties als Grand Canyon en Bryce Canyon. Het was ook nog redelijk druk in serptember dit jaar, met vooral veel Japanners die we overal weer tegen kwamen.
#21 - 05-01-2005, 10:04 uur

lien

hey,

ik ga binnenkort ook rondtrekken in west amerika... wat wel jammer is, is dat we in het hoogseizoen moeten gaan (bouwverlof he  ::) )

is het te doen om dan maar 1 hotel te boeken, en de rest onderweg te zoeken?  want dat hadden ze in het reisbureau wel afgeraden....
#22 - 05-01-2005, 16:02 uur

Deion

hey,

ik ga binnenkort ook rondtrekken in west amerika... wat wel jammer is, is dat we in het hoogseizoen moeten gaan (bouwverlof he  ::) )

is het te doen om dan maar 1 hotel te boeken, en de rest onderweg te zoeken?  want dat hadden ze in het reisbureau wel afgeraden....

Het is zeker te doen, het is maar wat je voorkeur is.
Ik boek altijd alles van te voren zodat we niet hoeven te zoeken en altijd plek hebben.
Zoals al vaker gezegd is, op sommige plekken zoals Bryce Canyon en Grand Canyon kan het erg druk worden en dan is een boeking wel handig. De opmerking dat je niet van te voren moet boeken omdat je dan kan afwijken van je route gaat voor mij niet op omdat ik graag de route volg en dan zie je nog genoeg.
#23 - 05-01-2005, 17:32 uur

lien

ik denk dat we ook gewoon alles gaan vastleggen, hoewel het anders misschien wel goedkoper zou uitkomen...

nog een vraagje:

is het sequoia national park de moeite waard om echt een overnachting voor te voorzien?  of is er langs rijden voldoende?  
#24 - 05-01-2005, 18:01 uur

Jez

Wij vonden Sequoia geweldig! (Maar dit was ook het allereerste NP dat we bezochten) Of je er langer wilt blijven hangt er vanaf wat je er wilt doen. Wij zijn geen wandelaars, maar rijden liever en stoppen als we ergens foto's willen maken (we zijn wèl foto-freaks). Voor ons was het dus voldoende er op ons gemak doorheen te rijden, naar onze volgende bestemming. Het ligt er dus aan wat je er wil doen en waar je daarna naartoe "moet".
#25 - 05-01-2005, 20:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jikkie

Hallo,

Wij hebben vorig jaar ook in het hoogseizoen (van 1 t/m 23 aug.) ook een rondreis gemaakt door ZW USA/Canada - zijn nl. ook gebonden aan bouwvakvakantie-
De vlucht, autohuur en 1e hotelovernachting hebben wij geboekt bij een reisbureau.

Wij waren vooraf ook wel een beetje bang dat wij geen overnachtingsplek konden vinden, maar ik moet je zeggen dit is mij 200% meegevallen, echt waar !!
Er zijn zoveel motels/hotels, je vindt altijd een plekje - je moet natuurlijk niet ontzettend kieskeurig zijn, maar het gaat toch maar alleen om een paar uurtjes én dan slaap je ook nog.

Het is de vraag of de overnachting dan binnen je budget valt, wij hadden vooraf bedacht ± $ 50 - $ 80 per kamer/overnachting te besteden. Gemiddeld gezien kwamen we hier wel mee uit, de ene keer zelfs beneden het budget en de andere keer iets daarboven.

Wij waren meestal 's avonds ± 18.00 uur op de plaats van bestemming. Dan heb je tijd zat om een motel te zoeken.
In het weekend (vrijdag/zaterdag) moet je soms wat langer zoeken.
Ook moet je geen motel zoeken in een dorp/stad in een Nationaal Park, liever een plaats ervoor. Dit bespaart je heeel veeel $$$

Een motelketen die ons goed beviel was Motel 6; kamers schoon/netjes, goede bedden en niet duur. In een kamer ligt een boekje met alle motel 6 en in de USA. Dit boekje mag je meenemen en zo kun je dus ook uitzoeken waar de volgende Motel 6 op jullie route zit.

Ik hoop jullie enigszins ervan te hebben overtuigd dat vastleggen van een motel/hotelkamer echt niet nodig is, ook niet in het hoogseizoen.

V.w.b. park Sequoia NP zou ik zeggen, altijd doen ! Wij zijn ook zoals Jez geen wandelaars en je kunt gemakkelijk door het park rijden. Het is echt indrukwekkend om zulke grote bomen te zien.
Aanrader !

Succes met de voorbereidingen (leuk)

#26 - 05-01-2005, 21:08 uur

renellen2001

De autohuur , ticket en de eerste hotelovernachting in nederland boeken is het beste. En dan verder..............zoeken. Maar als je toch wat zekerheid wil dan kan je heel goed een motel boeken via internet( Via een reisorganisatie is een motel boeken vaak duurder en pp). Hebben wij inmiddels een paar keer gedaan en nooit problemen gehad. Ik zou niet via expedia boeken maar gewoon op de website van desbetreffende keten bijv: www.motel6.com, www.redroofinn.com enz. Succes!
#27 - 06-01-2005, 19:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15