Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis west USA Juli 2011

Discussie gestart

JacoK

Wij, gezin met twee kinderen (10 & 12 tegen die tijd), zijn van plan om volgend jaar een rondreis te maken in het westen van Amerika. Wij hebben de volgende route en planning in gedachten:

09-07-2011   Las Vegas
10-07-2011   Las Vegas
11-07-2011   Las Vegas
12-07-2011   Grand Canyon
13-07-2011   Grand Canyon
14-07-2011   Page
15-07-2011   Monument Valley
16-07-2011   Moab
17-07-2011   Moab
18-07-2011   Capitol Reef
19-07-2011   Bryce Canyon
20-07-2011   Bryce Canyon
21-07-2011   Zion
22-07-2011   Death Valley
23-07-2011   Yosemite
24-07-2011   Yosemite
25-07-2011   San Francisco
26-07-2011   San Francisco
27-07-2011   San Francisco
28-07-2011   San Simeon
29-07-2011   Los Angeles
30-07-2011   Los Angeles
31-07-2011   Los Angeles
01-08-2011   Anaheim
02-08-2011   San Diego
03-08-2011   San Diego
04-08-2011   San Diego


Nu heb ik de volgende vragen waar ik hoop dat iemand antwoord op kan en wil geven:

- Is de tijdsverdeling goed, blijven te lang of te kort op sommige plaasten?
- Is het nodig om alle accomodatie van te voren vast teleggen of kan dat ook gewoon op dag basis als we daar zijn? Wij zijn normaal niet zo van het vooraf plannen en willen onze plannen nog weleens wijzigen naar gelang de situatie.

Alvast bedankt voor de reakties.

Jaco
#1 - 29-10-2010, 12:10 uur

Hans B

Jaco,
reis ziet er goed uit.
Natuurlijk zijn er wel enkele dingen waarover "van smaak getwist kan worden".
Bryce (2) en Zion (1) moet je omdraaien. In Zion is meer te beleven. Je kunt er enkele geweldige wandelingen (Angel's Landing en de rivier in) maken.
De wandeling in Bryce is Navajo-Queens Garden (±3 uur) + een ritje langs de uitzichtpunten dan heb je het in één dag wel bekeken.
Verder is Yosemite immens groot en zou ik daar meer tijd voor uittrekken, dit zou kunnen ten koste van een dag LA.
Om in het Yosemite park te overnachten moet je nu al reserveren.
succes.
#2 - 29-10-2010, 14:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

frankiealmelo

Hoi Jaco,

Je route en planning lijken mij goed mogelijk, maar natuurlijk afhankelijk wat je op de verschillende locaties denkt te gaan doen...

Persoonlijk zou ik denk ik niet beginnen in Vegas, maar b.v. landen in Phoenix en dan richting Grand Canyon en verder.
Voor Zion vind ik 1 dag echt weinig, ik zou dan eerder Bryce 1 dag doen en Zion 2 dagen (desert pearl inn boeken, echt tophotel!!)
Na Zion zou je dan naar Las Vegas gaan en daar je verdere programma vervolgen.

Bedenk dat je Yosemite precies in 't weekend hebt gepland (op een zaterdag en zondag), dit zal heel druk zijn omdat je ook in het
seizoen zit. Wij hebben er (eind juni 2010) veel in de file gestaan. Maar ondanks dat is het een park wat je echt niet wilt missen.

Wat hotels betreft hebben wij gekozen voor het vooraf uitzoeken (goede beoordelingen etc) en boeken, maar er zijn ook forumleden
die alles op locatie boeken.Is en blijft een persoonlijke keuze.
Wij hadden de zekerheid dat we een net en goed hotel hadden en konden in alle rust naar dat hotel rijden inchecken en klaar.
Boek je niets, moet je ter plaatse nog eerst op zoek gaan. Al blijft het wel zo dat als je in de grote natuurparken zelf wilt overnachten
je zeker een half jaar of langer van te voren moet reserveren. (wij waren eind december 2009 al te laat voor een hotel in de Grand Canyon en in
Yosemite voor juni 2010 b.v.)

Suc6 met uitzoeken!

Groet,

Frank
#3 - 29-10-2010, 14:51 uur



JacoK

Bedankt alvast voor de reakties, we gaan ermee aan de slag.

Jaco
#4 - 29-10-2010, 15:04 uur

martinm

Wij hebben afgelopen zomer ook een rondje Westen gemaakt (muv San Diego, Capitol Reef en Moab), onze dochter (13) vond het natuurlijk fantastisch maar na 4 a 5 dagen rotsen/bergen achter elkaar raakte ze verveeld, veel in/uit de auto om uitzichtpunten te bekijken etc etc.
Als ik jullie route bekijken hebben jullie 13 dagen achtereen bergen/rotsen ik weet niet of jullie kinderen natuur liefhebbers zijn maar het blijven toch kinderen.
Misschien een optie om bv vanuit San Francisco te beginnen (zeker Alcatraz meepikken, heeft onze dochter het nog steeds over), Las Vegas na een week (ook een hoogtepunt voor onze dochter), Zion zeker 2 dagen (onze dochter heeft daar een paardrijtocht gemaakt) en afsluiten met San Diego/Los Angeles (voor pretpark/Disney enz) wat je wel mist dan is de kustlijn route (maar ja je kan niet alles zien).

Rijden van Death Valley naar Yosemite (in het park) is een behoorlijke rit, als ik met niet vergis hebben wij 5 uur gereden van ingang Yosemite tot Death Valley (Furnache Creek), als je dan ook nog de Tioga Pass moet rijden kan je daar wel 2 a 3 uur bij optellen, misschien een stop in Lee Vining (kan je een bezoek brengen aan Bodie-Ghost Town).

Indien je geen Helikopter tour gaat doen bij Grand Canyon dan is dat ook in 1 dag te doen (als je aan de vele uitzichtspunten genoeg hebt natuurlijk en geen hikes gaat lopen).

Succes met de planning, Martin
#5 - 29-10-2010, 15:24 uur
« Laatst bewerkt op: 29-10-2010, 15:29 uur door martinm »

Marianne

Hallo,

Ik zou de verdeling zo hier en daar wat anders doen. Beginnen in Phoenix en dan de volgende dag meteen naar de GC rijden lijkt mij beter omdat je dan Las Vegas als tussenstop hebt tussen Zion en Death valley. Je rijdt er toch langs en  na een aantal parken is dat een mooie onderbreking.
De verdeling Bryce/Zion zou ik ook omdraaien.
Voor Yosemite zou ik echt veel meer tijd uittrekken; het is het favoriete park van onze kinderen. Twee of drie volle dagen is niet te veel; je kunt er gaan zwemmen, wandelen, raften, paardrijden, en fietsen.  Tussne DV en yosemite zou ik nog een overnachting pannen, anders moet je je erg haasten voor het oostelijke deel van Yosemite. Kijk eens in ons 2004 en 2006 verslag voor dat stuk. Ook in ons 2008 verslag kun je wel wat tips halen.
Ik weet niet wat je allemaal in LA hebt gepland, maar ik vind het erg veel zo.

Misschien Moab overslaan om wat meer rust in de route te krijgen?

Reserveren zou ik zeker doen, voor de parken is het echt nodig, en daarmee ligt de rest eigenlijk ook min of meer vast. Als je zlef boekt kun je in de meeste gevallen altijd nog 24 uur van te voren kosteloos annuleren.

Marianne
#6 - 29-10-2010, 21:54 uur
« Laatst bewerkt op: 29-10-2010, 22:05 uur door Marianne »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15