Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Westen

Discussie gestart

k.beekman

Graag zou ik ervaringen willen horen over het reizen in het zuidwesten van de VS, we willen een route maken van LA, San Francisco, Yosemite, Las Vegas, Zion, Bryce, Yellowstone, Mount Rushmore, Moab, Monument Valley, Grand Cayon, San Diego en weer terug naar LA.

Dit is ongeveer 7500km in 28 dgn. Is dit goed te doen of toch teveel van het goede. We reizen per camper. We hebben geen flauw idee hoeveel je opschiet.

verder zijn alle tips welkom!

gr. Klaas
#1 - 05-11-2003, 20:31 uur

Ronald Verhoog

Als ik jou was zou ik Mount Rushmore en Yellowstone voor de eerste keer schrappen. Deze liggen te ver uit de route. Er is al zoveel te zien en  te doen tussen het gebied SF, San Diego en Las Vegas.

Met een camper rijden in Amerika is geen probleem en hoeft niet langer te duren als met een auto. Hooguit heb je meer last met berghellingen en parkeren. Ik heb zelf tot een 27 feet motorhome gereden.

Ronald

Tip voor L.A. Als je bij een reisburo zowel de vluchten boekt als de motorhome, kun je tegen goedkoop tarief op LA Airport een goed hotel erbij nemen. Ik heb goede ervaringen met Marriot LA Airport en Crowne Plaza.
#2 - 08-11-2003, 14:24 uur

hanz

Als je van Yosemite naar Las Vegas rijdt, zou je via Death Valley kunnen gaan. Een schitterend park! Maar houd er dan wel rekening mee dat je hier in de zomer niet met een camper doorheen mag (ik weet niet in welke periode jullie willen gaan?).

Als je van Monument Valley naar de Grand Canyon gaat, dan kom je in de buurt van Page (bij Lake Powell). Vlakbij Page ligt Antelope Canyon, een heel nauwe kloof die je alleen onder begeleiding mag bezoeken. Dit kan ik je echt heel erg aanraden, wij vonden het een van de mooiste ervaringen tijdens onze laatste reis. Rond het middaguur is de tour het mooist, omdat de lichtinval dan precies goed is. Wij hadden van te voren gereserveerd, en dat was (begin augustus) wel noodzakelijk.

Voor informatie over de Nationale Parken kan je ook terecht op onze zustersite   www.verenigdestaten.info
#3 - 13-11-2003, 15:59 uur

hdeweert

Hy
een geweldige route maaer veel te zien en veel te rijden.houd er rekening mee dat 300 km per dag elke dag een heel eind is want je wilt natuurlijk ook wat zien en genieten van de bijzondere natuur. Kijk voor tips even op mijn site
www.hdeweert.tk
of
http://home.hccnet.nl/h.de.weert/index%20een.html
groeten
Harm
#4 - 12-01-2004, 14:48 uur

frank

mount rushmore /yellowstone zou ikschrappen
(is ook geen zuidwest usa ),ik zou me beperken tot de staten calif,nev,ariz,utah,
(voor 28 dagen goed te doen
absoluut zien grand canyon ,yosemite,bryce canyon,joshua tree, las vegas ,san fransisco>kustwegnaar LA
suc6
#5 - 01-02-2004, 13:32 uur

k.beekman

Is de weg door het Sequoia NP goed te berijden met een 29FT camper of is dit niet verstandig.

Ook hoor je de laatste tijd steeds vaker om je koffers niet meer op slot te doen is dit inderdaad zo?

gr.Klaas
#6 - 05-02-2004, 21:57 uur
« Laatst bewerkt op: 04-04-2004, 17:17 uur door k.beekman »

k.beekman

Is de weg door het Sequoia NP goed te berijden met een 29FT camper of is dit niet verstandig.

Ook hoor je de laatste tijd steeds vaker om je koffers niet meer op slot te doen is dit inderdaad zo?

gr.Klaas  ???
#7 - 11-04-2004, 21:01 uur

Norbert

De koffers moet je inderdaad niet op slot doen. Alle koffers gaan voor het inchecken al door een scanner op schiphol. (tenminste dit was vorig jaar zo) Als ze dan iets verdachts menen te zien in jouw koffer, dan wordt de koffer opengemaakt voor nadere controle. Als de koffer dan op slot zit, kan het zijn dat hij opengebroken wordt.

Vorig jaar voor de terugvlucht van Los Angeles naar Amsterdam, werd mijn koffer ook opengemaakt door de veiligheidsbeamte. Ze waren wel zo vriendelijk om mijn koffer weer op slot te doen na de inspectie.
#8 - 21-04-2004, 21:26 uur

ParT

Kheb een vraagje! We zijn een groep jongeren (18-19jaar) en we zouden volgend jaar een rondreis doen in Californie in juli...
er is echter een probleem vervoer! zien jullie enige mogelijkheid? naar het schijnt moet ge 25 jaar zijn om daar met een auto te mogen rond rijden als hij gehuurd is?
yoee
graag antwoord op het email adres [email protected]
alleszinds zeeeer hard bedankt!!!!
#9 - 17-05-2004, 21:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15