Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis westen

Discussie gestart

Mirjam Peeters

Op 25 april 2009 wil ik met m'n vriend een rondreis west Amerika gaan maken. Ik heb nu een route uitgestippeld en zou graag van jullie wat tips willen horen.
dag 1: aankomst Las  Vegas
dag 2: Las Vegas
dag 3: Flagstaff
dag 4: Page
dag 5: Page
dag 6: Bryce Canyon
dag 7: Las Vegas
dag 8: Los Angeles
dag 9: Los Angeles
dag 10: Santa Barbara
dag 11: Big Sur
dag 12: Santa Cruz
dag 13: Nappa of Sanoma Valley
dag 14: San Francisco
dag 15: San Francisco
dag 16: Vanaf San Francisco naar huis

gr. Mirjam
#1 - 02-09-2008, 21:16 uur

Marianne

Hallo Mirjam,

Schrijf het eens wat meer uit zodat je beter ziet wat echte reisdagen zijn en wanneer je ook tijd hebt om iets te bekijken.
Dag 3 zul je van Las Vegas naar Flagstaff rijden. Dan heb je de volgende dag tijd voor de Grand canyon, maar je wilt ook al naar Page rijden. Weinig tijd dus voor de Grand Canyon. Probeer ook tijd vrij te maken voor een wandeling, een stuk naar beneden lopen is heel mooi, je krijgt dan veel meer ontzag voor de Grand Canyon. Ook de bus naar Hermits Rest is een aanrader, maar dan wel met de nodige stops bij de uitzichtpunten.

Voor Bryce heb je weinig tijd, en Zion mis je helemaal. Misschien goed dat je eerst eens vertelt wat jullie graag willen doen - de parken bekijk je het beste door de auto te laten staan en wat trails te lopen.

Als je vanuit LAs vegas eerst naar Zion en Bryce gaat en dan via Page naar de GC, dan kun je daarvandaan naar LA rijden, en heb je Las Vegas niet dubbel.
Jullie nemen lekker de tijd voor de kust. Kij eens wat je daar wilt doen, voor het strand is het nog te koud waarschijnlijk. Hearst Castle is een bezoek waard, net als Monterey, Carmel, Big Sur, etc. Maar met 2 overnachtingen heb je ook al voldoende tijd voor de meeste dingen.

Al je geen speciale reden hebt voor Sonoma valley zou ik dat laten vallen, en meer tijd voor de parken nemen.

Verder is het een prachtige route, je zult heel veel moois zien in die 16 dagen!

MArianne
#2 - 02-09-2008, 21:38 uur
« Laatst bewerkt op: 02-09-2008, 22:51 uur door Marianne »

Marianne

En niet overnachten in Flagstaff, maar aan de rim, in het park zelf. Vele mooier, en het scheelt je veel tijd. Boek op tijd, via www.xanterra.com want hoe sneller je bent, hoe meer kans op een gunstig tarief.

Marianne
#3 - 02-09-2008, 21:40 uur

hdeweert

Hallo Mirjam
Beter advies kun je niet krijgen, je route ziet er wel aardig uit maar zoals Marjan
al aangaf met een paar kleine wijzigingen zie je nog meer de Amerikaanse natuur.
Als je aangeeft wat je allemaal wil gaan doen komen er ongetwijfeld nog andere adviezen.

Harm
#4 - 02-09-2008, 22:05 uur

Mirjam Peeters

Nou ik vind het dus allemaal best moeilijk, daarom jullie advies.
Omdat we maar 16 dagen weg kunnen heb ik dus in eerste instantie wel bedacht om dus het stuk tussen San Francisco en Las Vegas niet te rijden. Anders leek het me zo'n gejaagde boel worden. Want tenslotte kan je toch niet alles zien in 2 weken.
Ook is het voor ons de eerste keer dat we zo'n reis zelf doen (dus niet georganiseerd), vind het daarom ook moeilijk om de belasting van het zelf het rijden in te schatten.
Tuurlijk wil ik in de Grand Canyon vrij hebben, heb zelfs gedacht aan zo'n helicoptervlucht.

Ik had 3 dagen voor highway 1 gepland maar misschien toch beter om daar een dag weg te pakken en dan zoals je aangeeft de route omgekeerd doen.
Er is mij verteld dat ik Sonoma valley niet mocht missen. Dus daarom heb ik daar ook een nacht gepland.

Maar alvast bedankt voor je tips.

#5 - 02-09-2008, 22:08 uur

Mirjam Peeters

Maar ik zal een nieuwe planning gaan maken en die laat ik jullie graag zien.
#6 - 02-09-2008, 22:28 uur

Marianne

Voor een eerste planning is het heel goed! En eigenlijk hangt het verder helemaal van je persoonlijke voorkeur af. Zoals je het nu hebt is het allemaal te doen, maar de een wil hier meer tijd en de ander daar. Sonoma Valley is best aardig, maar als je tijd over hebt zou ik dat liever gebruiken om bv naar Yosemite te gaan, of zoals gezegd een dag Zion erbij. Kijk eens naar de NPS site bij de verschilelnde parken en lees wat reisverslagen om een idee te krijgen wat je er kunt doen en wat je zelf het meest aanspreekt.

Misschien is dit iets:
dag 1: aankomst Las  Vegas
dag 2: Las Vegas
dag 3: Las Vegas - Zion
dag 4: Zion - Bryce
dag 5: Bryce - Page
dag 6: Page -Grand Canyon
dag 7: Grand Canyon
dag 8: Grand Canyon -Los Angeles (lange dag)
dag 9: Los Angeles
dag 10: LA -Santa Barbara
dag 11: SB - Monterey
dag 12: Monterey - SF
dag 13: SF
dag 14: San Francisco
dag 15: San Francisco
dag 16: Vanaf San Francisco naar huis

Je hebt hier een dag over, misschien voor Zion, of tussen de Grand Canyon en LA gebruiken. Of Yosemite, is wel erg mooi in mei.
Moeilijk! :-\

Marianne
#7 - 02-09-2008, 23:06 uur

Mirjam Peeters

Zo, ik ben weer de hele tijd aan het puzzelen geweest en kom nu op de volgende route.
Graag weer jullie reactie.

Ook zou ik willen weten hoe jullie het gedaan hebben wat betreft hotels enzo. Vooraf gereserveerd of pas op het moment als je ergens aankomt?

1   aankomst - Las Vegas
2   Las Vegas
3   Las Vegas - Zion Canyon    (250 km)
4   Zion Canyon - Bryce Canyon (145 km)
5   Bryce Canyon - Page (245 km)
6   Page - Grand Canyon (225 km)
7   Grand Canyon   
8   Grand Canyon - Joshua Tree (600 km)
9   Joshua Tree - San Diego (225 km)
10   San Diego - Los Angeles   (195 km)
11   Los Angeles
12   Los Angeles - Santa Barbara (155 km)
13   Santa Barbara - Big Sur (340 km)
14   Big Sur - San Francisco (235 km)
15   San Francisco   
16   naar huis   


gr. Mirjam
#8 - 03-09-2008, 19:37 uur

Hans B

Hallo Mirjam,
route ziet er goed uit.
H(m)otels kun je heel goed ter plaatse reserveren.
In April Mei is het nog niet druk.
De Grand Canyon is wellicht beter wel van te voren te reserveren.

groet, Hans
#9 - 04-09-2008, 09:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wim put

Hallo,
De planning ziet er mooi uit: kleine details
- in Las Vegas kun je ook naar Lake Mead en Hoover Dam gaan
- van Page naar Grand Canyon vond ik de mooiste route
- van Joshua naar San Diego: tussendoor naar Palm Springs
- tussen San Diego en LA: moet je eens stoppen bij Laguna Beach en veel winkels in de buurt
- in LA moet je eens naar Venice beach en de Getty museum gaan
- LA: Anaheim in Disneyland
- tussen LA en SF: Montgommery, Carmel,...
- SF op 1 dag kun je beter de 49miles scenic drives doen, dan heb je alles op 1 dag gezien.
Veel succes
Wim
#10 - 04-09-2008, 09:13 uur
usa.eigenstart.nl

Mirjam Peeters

Nou..... stap 1 is genomen.
Op 25 april 2009 vertrekken we van Amsterdam naar Las Vegas en op 10 mei gaan we via San Francisco weer terug naar Amsterdam.

SPANNEND!!!
#11 - 08-09-2008, 22:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15