Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Westen + kort door t oosten

Discussie gestart

PascalenSietske

Hallo,

We zijn van plan om half augustus 3 weken naar de VS te gaan.
We willen zowel een stukje oosten, maar vooral erg veel in het Westen doorbrengen, vandaar dat we hem hier posten.

De trip zoals we deze momenteel in gedachten hebben:
14-aug   vertrek
15-aug   new york
16-aug   new york
17-aug   niagara falls
18-aug   washington
19-aug   washington
20-aug   los angeles
21-aug   los angeles
22-aug   palm springs
23-aug   scottsdale
24-aug   grand canyon
25-aug   monument valley
26-aug   lake powell
27-aug   bryce canyon NP
28-aug   zion NP
29-aug   las vegas
30-aug   las vegas
31-aug   death valley
1-sep   sequoia
2-sep   yosemite
3-sep   san fransisco
4-sep   san fransisco
5-sep   terug

New York > niagara Falls > Washington willen we met het openbaar vervoer gaan proberen.
Los Angeles > San Fransisco met een cabrio.
Dit is onze eerste keer naar de VS en we gaan het allemaal zelf proberen te regelen, best spannend dus.
We vroegen ons af of de route die we voor ogen hebben een beetje praktisch is. We hebben een beetje georienteerd kwa reisafstanden obv bestaande rondreizen in gidsen.
We zijn ook nog in dubio of we van LA naar SF rijden of andersom. Grand Canyon > LA lijkt ons redelijk saai vergeleken bij de rest en zodoende niet geschikt als laatste dagen.
Tips en suggesties zijn zeer welkom!
#1 - 12-07-2011, 22:30 uur

Marianne

Augustus 2011? Voordat we met allerlei tips komen: is er al iets geboekt? En wat zijn jullie van plan, hoe wil je het stuk DV-Sequoia-Yosemite doen? Je zult hier alleen maar in de auto zitten.

Marianne
#2 - 12-07-2011, 23:24 uur

PascalenSietske

We wilden in eerste instantie medio september vertrekken, maar door omstandigheden (start deeltijdstudie) is dit niet meer mogelijk.
We staan op het punt om de tickets te boeken.
Hotels gaan we (proberen) te boeken via hotwire.com priceline.com en travelocity.com (op aanraden van een USA enthousiast)
Op google maps zie ik dat DV > Sequoia 380 mijl en sequoia > yosemite 190 mijl is. Alleen het eerste stuk heb ik me een beetje in vergist, maar niet ondoenlijk toch? (we rijden rustig naar parijs bv voor een lang weekend)
Ik las net dat iemand anders van Phoenix > LV > SF > LA is gegaan. Eventueel ook een mogelijkheid...
#3 - 12-07-2011, 23:43 uur

Marianne

'Qua reistijden kan het wel, maar dan blijft er toch geen tijd voor de parken over? Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2006-verslag voor Yosemite en Sequoia en Kings Canyon. Als je maar 1 nacht voor Sequoia hebt kun je het beter links laten liggen en via de Tioga Pass naar Yosemite rijden. Maar ook dan heb je meer tijd nodig.
Voor de parken heb je niets aan priceline etc, ik zou eens snel kijken op www.yosemitepark.com en op www.xanterra.com voor de GC en Death valley.
Scottsdale zou ik overslaan, dat geeft je elders weer wat ruimte.

Marianne
#4 - 13-07-2011, 00:09 uur

Old Faithful

Van Death Valley naar Sequoia is meer dan 7 uur pure rijtijd, zonder lunchpauze, tanken, wegwerkzaamheden en plaspauze. Je hebt dan nog niets van Seqouia gezien. Je hebt wel tijd om naar Yosemite te rijden, maar veel te weinig om dit grote en prachtige park te bekijken. Waarschijnlijk is het moeilijk op zo'n korte termijn nog in de parken te overnachten en dat betekent 's avonds ook weer een uur of meer extra rijden. Rijden in het donker is niet echt aanbevelenswaardig. Op weg naar Yosemite mis je zo de prachtige route over de Tioga Road.

Ik zou beginnen met de reis van dag tot dag uit te schrijven met afstand en reistijd en in je achterhoofd de vraag of je tijd hebt voor wat je die dag wilt bezoeken.
Je zou in Phoenix kunnen beginnen en vandaar dezelfde dag nog naar de Grand Canyon rijden. Na Death Valley zou ik Sequoia en Kings Canyon vergeten en via de oostingang (Tioga Pass) naar Yosemite rijden, met een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining. Sequoia bomen zijn eventueel in Yosemite ook te zien.
Je krijgt meer ruimte in je reis als je in San Francisco eindigt en niet in Los Angeles, maar die keuze is natuurlijk aan jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 13-07-2011, 00:23 uur
Groet,

Old Faithful

Ine

Helemaal met de opmerkingen hierboven eens. Sla Sequioa over, ga via de Tiogapass naar Yosemite.
Bovendien die overnachting Scottsdale schrappen en meteen van Palm Springs naar Gr. Canyon rijden, dan heb je een dag extra in dit wel erg drukke schema.
Dan kan je onderweg eens een extra rustdag bouwen. Kijk niet alleen naar de afstanden. Vaak zal je met 2-baanswegen te maken hebben en kan je niet echt opschieten. Bovendien kan je met wegwerkzaamheden, pauzes e.d. te maken krijgen. Verkijk je daar niet op.
#6 - 13-07-2011, 10:00 uur

Hans B

Als je zo overhaast nu nog alles moet regelen voor de reis hoop ik dat het geen deceptie wordt.
In de drie weekjes dat je gaat ben je al je tijd minimaal in het westen nodi, om er een mooie route van te maken.
Het oostelijke deel zou ik voor een andere keer bewaren.
Verder zou je eens kunnen kijken naar een 'one way', dat geeft je wat meer ruimte.
#7 - 13-07-2011, 11:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

PascalenSietske

Bedankt voor alle reacties en informatie.
Het blijkt dat het nog mogelijk is om te reserveren in DV,GC en yosemite. We zijn aan het kijken nu voor hotels in de andere parken.
De gidsen met standaard rondreizen gaven ons de indruk dat de meeste parken met 1 overnachting prima te bekijken zijn.

Is dit ook het geval voor GC, DV, Momument Valley, Zion en Bryce Canyon? Of kunnen we bij 1 of 2 daarvan beter een nacht extra doen en een ander laten vallen? (bv zion of bryce)
Yosemite gaan we nu in ieder geval 2 overnachtingen doen.

Ondertussen zijn we druk jullie blogs aan het doorlezen. Leuke verhalen en zeer leerzaam voor ons.
Nogmaals bedankt voor alle reacties en opbouwende kritiek.
#8 - 13-07-2011, 12:57 uur

PascalenSietske

En wat bedoel je met een 'one way' Hans?
(en kan ik onze berichten ook editen? ik zie nergens een optie hiervoor)
#9 - 13-07-2011, 12:59 uur

Dirc

One way is dat je op de ene plaats start en ergens anders eindigt.

Bijvoorbeeld aankomst in San Diego en vertrek vanuit San Francisco.
#10 - 13-07-2011, 13:22 uur

hdeweert

En wat bedoel je met een 'one way' Hans?
(en kan ik onze berichten ook editen? ik zie nergens een optie hiervoor)
Om jou bericht te editen klik je rechtsboven aan je post op het schaartje met daarnaast de tekst “veranderen”. Je kunt dan een verandering of verbetering in jou post aanbrengen

Misschien is het handig om de route om te draaien en in San Fransisco te starten. Als je  sequoia laat vallen kun je onderweg nog besluiten om eventueel  zowel Palm Springs als Scottsdale te laten vervallen

Harm
#11 - 13-07-2011, 13:36 uur
« Laatst bewerkt op: 13-07-2011, 13:59 uur door hdeweert »

Old Faithful


Is dit ook het geval voor GC, DV, Momument Valley, Zion en Bryce Canyon? Of kunnen we bij 1 of 2 daarvan beter een nacht extra doen en een ander laten vallen? (bv zion of bryce)
Yosemite gaan we nu in ieder geval 2 overnachtingen doen.


GC- Een overnachting aan of dichtbij de rim is aan te bevelen om een zonsonder- en-of opgang mee te kunnen maken. Zonder uitgebreide wandelingen is één dag voldoende.
MV- Ook hier is één overnachting in The View Hotel of Gouldings Lodge aan te bevelen.
Zion- Dit is een typisch wandelpark waarvoor je m.i. minimaal één volle dag moet nemen, meestal betekent dit twee overnachtingen.
Bryce-  is een klein maar prachtig park dat je eventueel in enkele uren vanaf de viewpoints kunt bekijken, eventueel te combineren met een (korte) wandeling op de bodem van de canyon.

Kijk ook eens naar http://www.nps.gov/index.htm en naar http://www.ontdek-amerika.nl/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 13-07-2011, 14:28 uur
« Laatst bewerkt op: 13-07-2011, 14:30 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

PascalenSietske

Bedankt voor al deze goeie info!
Het Oosten willen we eigenlijk wel meepakken, want de kans dat we binnen 10 jaar nog eens terug gaan is erg klein.
Mijn vrouw kan niet zo heel ver lopen dus Zion slaan we dan over, dit geeft ook weer extra ruimte.
Op dit moment zitten we tussen deze 2 trips te twijfelen:

14-aug   vertrek   
15-aug   new york   
16-aug   new york   
17-aug   niagara falls   
18-aug   washington   
19-aug   washington   
20-aug   san fransisco   
21-aug   san fransisco   
22-aug   yosemite   
23-aug   yosemite   
24-aug   death valley   
25-aug   las vegas   
26-aug   las vegas   
27-aug   Bryce Canyon   
28-aug   vrij   
29-aug   lake powell   
30-aug   monument valley   
31-aug   grand canyon   
1-sep   vrij   
2-sep   palm springs   
3-sep   los angeles   
4-sep   los angeles   
5-sep   terug   

14-aug   vertrek
15-aug   new york
16-aug   new york
17-aug   niagara falls
18-aug   washington
19-aug   washington
20-aug   phoenix
21-aug   grand canyon
22-aug   monument valley
23-aug   lake powell
24-aug   Bryce Canyon
25-aug   vrij
26-aug   las vegas
27-aug   las vegas
28-aug   death valley
29-aug   yosemite
30-aug   yosemite
31-aug   san fransisco
1-sep   san fransisco
2-sep   Pismo Beach
3-sep   los angeles
4-sep   los angeles
5-sep   terug

Bij beide zit er nog een onbesteedde dag tussen die we nog in kunnen vullen en eventueel kunnen we een dag eerder vertrekken, dat geeft nog meer ruimte.
Vanavond maar weer samen om tafel en verder uitdenken. Bedankt!
#13 - 13-07-2011, 16:12 uur

martinm

"New York > niagara Falls > Washington willen we met het openbaar vervoer gaan proberen", hebben jullie al uitgezocht of dit mogelijk is ??

Ik kom net terug van een trip en ben met de auto van Niagara falls naar NY gereden, met stops etc was ik 8 uur later op Staten Island (dus niet eens in hartje NY).
Als je dan nog wat wilt zien en de volgende dag weer 8 uur moet rijden naar DC dan hou je weining tijd over. Mijn advies, plan wat minder en neem tijd voor de steden om het geheel te bekijken. Bijvoorbeeld DC waar ik een keer of 5 ben geweest weet ik de weg en kan dan binnen 1,5 dag de highlights laten zien/bekijken maar als je vanuit Niagar Falls komt rijden en daarna nog op pad moet dan is het erg kort......

Je kan dan wel zeggen dat je er geweest bent maar of je dan van alles gezien hebt..........
#14 - 13-07-2011, 17:58 uur
« Laatst bewerkt op: 13-07-2011, 18:00 uur door martinm »

PascalenSietske

We zijn er bijna helemaal uit nu. We hebben jullie adviezen ter harte genomen en besloten wat te schrappen.
Washington vervalt waardoor we meer tijd voor de andere plaatsen hebben.
We hebben overwogen om New york en de Niagara Falls ook te skippen, maar we willen hier beiden toch erg graag heen en vrezen de komende 10 jaar niet terug te gaan.

Ons schema ziet er nu als volgt uit:

13-aug   new york
14-aug   new york
15-aug   new york
16-aug   niagara (Canada kant) (9 uur met amtrack vanuit New York)
17-aug   san fransisco ('s middags vanuit buffalo of toronto vliegen)
18-aug   san fransisco
19-aug   san fransisco
20-aug   yosemite
21-aug   yosemite
22-aug   death valley
23-aug   las vegas
24-aug   las vegas
25-aug   bryce canyon
26-aug   lake powell
27-aug   monument valley
28-aug   grand canyon
29-aug   
30-aug   sedona
31-aug   palm springs
1-sep   los angeles
2-sep   los angeles
3-sep   los angeles
4-sep   terug

Hiermee hebben we voor alle steden 2 hele dagen, behalve Las Vegas (daar hebben we aan 1 hele dag wel genoeg) en yosemite 1 hele dag.
Hierin zit nog 1 vrije dag. Heeft er iemand tips hoe we deze het best kunnen invullen? Misschien een tussenstop tussen yosemite en death valley?

Bedankt voor alle hulp. Much appreciated!
#15 - 13-07-2011, 22:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15