Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Westen oktober 2011

Discussie gestart

Magali Biron

Hallo iedereen!
Samen met mijn vriend plan ik een rondreis door het Westen van Amerika in oktober.
Ik had graag geweten of de planning die ik heb opgesteld haalbaar is.
Wat al vastligt zijn de vluchten.
We landen op 29 september om 18u in LAX en vertrekken 14 oktober om 8u terug uit San Francisco

Ik heb me gebaseerd op bestaande tours van bekende Tour operators en enkele routes die reeds op het forum werden geplaatst.
Maar aangezien het de eerste keer is dat ik het Westen ontdek, had ik graag jullie mening en eventuele opmerkingen, MUST visits en suggesties.

Voorlopige planning:



Uploaded with ImageShack.us


Alvast bedankt!

Groetjes Magali
#1 - 31-08-2011, 23:42 uur

martinm

4/10 een beetje vol, om en Antelope en Bryce te doen. Je zou de Antelope een dag eerder kunnen plannen zodat je op 4/10 in 1 keer naar Bryce kan rijden om alles daar te bekijken.

5/10, wat is jullie bedoeling in Zion ??? Als een bv een hike gaat lopen is dit veel te kort tijd om Zion even te bekijken en daarna weer in de auto te stappen naar Las Vegas.

9/10 Die dag is wel heel erg vol, als je de ochtend voor Bodie inpland en daarna waarschijnlijk rond de middag naar Yosemite wilt rijden reken dan +/- 3 a 4 uur voordat je in Yosemite bent, de vele uitzichtpunten onder weg wil je niet overslaan en door de Tioga pass kan je niet echt hard doorrijden. Een extra dag voor Yosemite is aan te raden.

Succes met de planning, Martin
#2 - 01-09-2011, 00:53 uur

Tet14

Hi en welkom op het forum.
Als je de dag na aankomst de tijd gaat nemen voor Venice, Santa Monica, Hollywood etc, dan naar 29Palms rijdt via Joshua Tree NP en dan door de woestijn naar Needles zal het een lange dag worden. Ik hoop dat je niet in slaap valt met de jetlag. 
Net als Martin zegt zou ik Antelope Upper Canyon bezoeken de dag dat je van MV komt. Je komt er toch al langs en je wint een uur tussen MV en Page (je verliest een uur tussen GC en MV). de dag dat je naar Bryce gaat kan je 's morgens eerst Horseshoe bend bezoeken. Tussen Page en Bryce verlies je een uur.
Je bezoek aan Zion is kort maar wel te doen.  Tussen Zion en Las Vegas win je bovendien een uur.
Op 10/7, vergeet de route van Las Vegas via Shoshone en 178 naar Death Valley. En probeer ergens anders te logeren dan in DV Junction (Amargosa Opera house). Neem 160 (Blue Diamond) van Las Vegas naar Pahrump, Bell Vista/Stateline rd naar DV Junction en dan 190 DV in. Kan je eerst naar Dante's View en daarna naar de andere attracties van DV. Overnachting Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells resort.
Van lee Vining naar Bodie en weer terug neemt zeker 3 uur en dan nog een aantal uren met stops over Tioga Rd. In Yosemite moet je een reservering maken. Er is een kleine kans dat Tioga Rd (tijdelijk) gesloten is.
Ik zou ook geen stop maken tussen Yosemite en Cambria. Kettleman City????   Yosemite naar Cambria is ongeveer 5 uur rijden en je komt door Paso Robles als je van wineries houdt. Ik zou Napa overslaan. Behoorlijke omweg van Monterey naar SF.
Tet
#3 - 01-09-2011, 11:48 uur

Old Faithful

Hallo Magali,

Allereerst hartelijk welkom op het forum van usa4all.

Je hebt al enkele goede adviezen gekregen. Ik zou op de eerste dag kiezen voor of Venice en Beverly Hills of voor Joshua Tree N.P. Je moeten rekenen op een rijtijd van 6 à 7 uur. Tel daarbij lunch- en tankpauze op plus de tijd om Venice, Beverly Hills en Joshua Tree N.P. te bezoeken en je komt aan een hele lange dag, zoals Tet14 ook al schrijft. Houd er ook rekening mee dat het in oktober al vroeg donker zal zijn.
Ik wil je verder twee veranderingen ter overweging geven.
1. Je plant een (extra) overnachting in Yosemite of Springdale (Zion) i.p.v. Kettleman City.
2. Je plant een (extra) overnachting in Yosemite en Springdale (Zion) en je rijdt van Yosemite rechtstreeks naar San Francisco.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 01-09-2011, 12:29 uur
Groet,

Old Faithful

Magali Biron

Ongelooflijk hard bedankt voor de warme ontvangst en al jullie nuttige opmerkingen.
Ik heb een dag extra ingepland voor Yosemite. Nappa Valley laten vallen en Paso Robles erbij gezet (als ik richting Cambria trek) om toch wat winery mee te pikken.
Rechtstreeks van Yosemite naar San Francisco doe ik liever niet omdat ik toch graag Hearst Castle zou bezoeken en een stukje Californische kust wou meenemen.

Ik heb nog enkele vraagjes omtrent jullie suggesties:

Ik moet best kiezen tussen enerzijds Beverly Hills/Venice anderzijds tussen Joshua Tree. Wat zouden jullie aanraden?
Jullie vertellen me dat ik best Antelope Canyon kan bezoeken de dag dat ik van Monument Valley kom. Welke route raden jullie dan aan? Is er ook een mogelijkheid om Lake Powell te bezoeken? of is dat niet echt de moeite?
Ik heb vernomen dat Antelope Canyon enkel bezocht kan worden via guided tours. ook enige suggestie daarvoor?

Lee Vining - Bodie - Yosemite is een omweg van 3u. Zouden jullie het in mijn plaats weglaten? of is het toch de moeite om er een ommetje voor te doen?

Alvast bedankt! En prettige avond!
#5 - 01-09-2011, 18:13 uur

martinm

Voor vraag 1, ben wel in LA geweest maar niet in Venice en Joshua, dus daar kan ik geen advies over geven.

Route:


In Page, kan je de Glen Canyon Dam bezoeken en Lake Powell, het is net wat je bij Lake Powell wilt doen, er zijn genoeg wateractiviteiten daar dus dat kost veel tijd.
Een bekende guided tour voor Antelope canyon is die van Chief Tsosie, op de onderstaande website kan je reserveren en je krijgt bevestiging via mail (uitprinten en meenemen en klaar)

http://www.antelopeslotcanyon.com/about_us/chief.html

Wij vonden Bodie echt de moeite waard en nu je een extra Yosemite hebt geboekt kan je dit wel doen maar reken dat je pas laat in de middag in Yosemite NP aankomt.
#6 - 01-09-2011, 18:49 uur

Old Faithful

Ik moet best kiezen tussen enerzijds Beverly Hills/Venice anderzijds tussen Joshua Tree. Wat zouden jullie aanraden?

Die keuze is heel persoonlijk. Ik zou voor Joshua N.P. kiezen, maar ik ben dan ook helemaal geen liefhebber van steden. Ik gebruik zelfs Las Vegas alleen als overnachtingsplaats  embarressed. Dat kan voor anderen, en dus ook voor jullie, heel anders liggen.
#7 - 01-09-2011, 19:21 uur
Groet,

Old Faithful

Tet14

Ik zou wat in LA rondkijken. Je bezoekt nog meer National Parks.
Je hoeft geen tour voor Antelope Canyon te boeken. Vlak voor Page off az98 aan je linkerhand ligt de parkeerplaats. Betaal $ 6,-- bij de booth voor toegang to Navajo land en dan $ 25,-- bij de hut. Een truck met gids brengt je dan naar de ingang van Upper waar je nog een uurtje hebt. Zelfde weg terug. Kan enige wachttijd zijn maar je zit buiten het seizoen. De beroemde sunbeams bereiken de canyonfloor niet meer in october maar een bezoek blijft mooi.
Bodie vind ik heel bizonder. Trek een warme jas aan want het kan knap koud zijn op 8000'  Die 3 uur is inclusief een bezoek van ca 1.5 uur aan Bodie.
Ca46 tussen Paso Robles en Cambria is een prachtig stukje weg. Cambria is ook alleraardigst. Probeer Moonstone Beach voor een overnachting.
Napa is met 1 "p"
Tet
#8 - 01-09-2011, 22:33 uur

Magali Biron

Alvast bedankt allemaal voor jullie constructieve reacties!
Op basis van jullie opmerkingen zal ik mijn planning herschikken en nogmaals posten.
Moesten er dan nog verbeteringen of suggesties zijn, zijn ze natuurlijk nog steeds welkom!
#9 - 05-09-2011, 17:06 uur

Magali Biron

Hi en welkom op het forum.
Als je de dag na aankomst de tijd gaat nemen voor Venice, Santa Monica, Hollywood etc, dan naar 29Palms rijdt via Joshua Tree NP en dan door de woestijn naar Needles zal het een lange dag worden. Ik hoop dat je niet in slaap valt met de jetlag. 
Net als Martin zegt zou ik Antelope Upper Canyon bezoeken de dag dat je van MV komt. Je komt er toch al langs en je wint een uur tussen MV en Page (je verliest een uur tussen GC en MV). de dag dat je naar Bryce gaat kan je 's morgens eerst Horseshoe bend bezoeken. Tussen Page en Bryce verlies je een uur.
Je bezoek aan Zion is kort maar wel te doen.  Tussen Zion en Las Vegas win je bovendien een uur.
Op 10/7, vergeet de route van Las Vegas via Shoshone en 178 naar Death Valley. En probeer ergens anders te logeren dan in DV Junction (Amargosa Opera house). Neem 160 (Blue Diamond) van Las Vegas naar Pahrump, Bell Vista/Stateline rd naar DV Junction en dan 190 DV in. Kan je eerst naar Dante's View en daarna naar de andere attracties van DV. Overnachting Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells resort.
Van lee Vining naar Bodie en weer terug neemt zeker 3 uur en dan nog een aantal uren met stops over Tioga Rd. In Yosemite moet je een reservering maken. Er is een kleine kans dat Tioga Rd (tijdelijk) gesloten is.
Ik zou ook geen stop maken tussen Yosemite en Cambria. Kettleman City????   Yosemite naar Cambria is ongeveer 5 uur rijden en je komt door Paso Robles als je van wineries houdt. Ik zou Napa overslaan. Behoorlijke omweg van Monterey naar SF.
Tet

Tet,

Ik heb een klein vraagje over de weg van Las Vegas naar Death Valley. Je zegt dat ik de weg via shoshone en 178 naar Death Valley best moet vergeten.
Ik had dit van de site van Las Vegas geplukt waar op stond dat dit de te volgen weg was als je het meeste wou zien langs de baan: We rijden naar Death valley via de ‘most scenic route’ via de 'old spanish trail',  Tecopa, Shoshone, Badwater Road naar Furnace Creek en vervolgens naar Death Valley Junction

Als ik jouw voorgestelde weg volg, is er dan ook nog kans om bijvoorbeeld Artist's palette of zo te gaan bekijken?
Ik vertrouw ook meer op jouw route dan de mijne :) maar zou je me dan een klein beetje meer in detail kunnen meegeven hoe jij het zou aanpakken om zoveel mogelijk moois te zien binnen haalbare tijd en uiteindelijk in Furnace Creek Ranch uit te komen? Dat zou me heel veel vooruit helpen!
Alvast bedankt!

Groetjes!
#10 - 09-09-2011, 11:32 uur

Magali Biron

Hebben jullie ook nog suggesties voor overnachting in:

- Grand Canyon
- Monument Valley
- Page
- Bryce Canyon
- Lee Vining
- Yosemite

rekening houdend met onze route?

In de parken zouden we vooral graag in de parken zelf logeren en een mooi uitzicht hebben, aangezien we er dan toch zijn!  ;)

Ongelooflijk hard bedankt!
#11 - 09-09-2011, 11:48 uur

Marianne

Als ik jouw voorgestelde weg volg, is er dan ook nog kans om bijvoorbeeld Artist's palette of zo te gaan bekijken?
Waarom zou dat niet kunnen? heb je de kaart van het park er al eens bijgepakt? Zo nee, kijk dan eens op www.nps.gov/deva .
Je zult hoe dan ook wat heen en weer moeten rijden; als je de route via Shoshone neemt moet je omrijden voor Zabriskie Point en Dante's View, neem je een andere route, dan moet je heen en weer rijden voor badwater, Artist's Palette, etc.

Wij reden de scenic route (deels) in 2006 - helaas zijn er problemen met weblog dus ons verslag is nu niet in te zien. In 2008 namen we een andere route, dit verslag is wel in te zien nu.
Ook voor overnachtingen kun je eens in ons 2008-verslag kijken, en in mijn planning voor de komende weken: http://marianne-usa2011.blogspot.com/

Marianne
#12 - 09-09-2011, 15:45 uur

leendert en maria

Waar wij hebben overnacht in 2010:
Page - BW Arizona Inn, schoon, leuk uitzicht vanaf de achterkant (over de parkeerplaats heen), met klein zwembad. Incl. ontbijt op piepschuim servies.

MV - de cabins waren al vol en de hotels vonden wij te duur. Overnacht in Mexican Hat,in San Juan Inn. Niet super mooi of zo maar wij vonden het echt een heel leuke plek! Sfeervol en je kon er ook heerlijk eten! Ligt leuk aan de rivier.

Bryce - ook hier waren we te laat om in/bij het park te overnachten. Overnacht in Bryce Country Cabins, deze cabins liggen op een rij langs de doorgaande weg, waar je overigens geen last van hebt, er komt haast geen auto voorbij. Weet niet meer hoe duur ze waren maar zeker prijzig.

Lee Vining - Murphey's Motel. We boften, we kregen de grootste kamer, recht boven de receptie. Dus voor ons een 10! Prima plek, goede uitvalsbasis voor Bodi, Monolake en doorreis naar Yosemiti. restaurantjes in de omgeving.

Mariia
#13 - 09-09-2011, 17:05 uur

Joyced

Wij hebben in de Grand Canyon in de bright angel lodge geslapen. Zeker de moeite waard. Wij hebben toen wel 9 maanden van te voren geboekt, en hadden geluk dat er nog wat was. Ik weet niet hoe groot de kans is dat je er nog kan overnachten. In Bryce hebben wij niet in het park geslapen, maar een stukje ervoor, in Hatch. Accommodatie was prima, en lekker goedkoop. Mocht je er niet slapen raad ik je in elk geval aan te lunchen/dineren in cafe adobe in Hatch. Wij hebben nergens zulke lekkere hamburgers gegeten! Alleen voor die hamburgers al hebben wij in de volgende reis twee nachten in Hatch opgenomen.
#14 - 10-09-2011, 10:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15