Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Westen USA in Juli 2011

Discussie gestart

roverdijk

Met regelmaat heb ik hier afgelopen maanden wat topics gelezen, en stiekem al wat gedagdroomd over onze vakantie :D. Helaas heeft het allemaal wat langer geduurd voor we uiteindelijk duidelijkheid hadden om de reis te gaan plannen (wat trubbels op het werk) .  We vertrekken op 7 juli vanaf Brussel naar LA en op 31 juli vliegen we terug vanaf LA naar Brussel.
Met ‘’We’’ bedoel ik ons gezin; mijn vrouw,ik en onze kids. Jongen van 11 jaar en een meisje van 14 jaar. De vliegreis heb ik inmiddels wel geboekt, dus deze staat vast.

      
7 juli   Aankomst   Hotel LAX
8 juli   Dagje La /auto ophalen   
9 juli   Anaheim-Disneyland / 55km
10 juli   Anaheim-Adventure Land
11 juli   Anaheim-San Diego Seaworld /156 km
12 juli   San Diego-Kingman/ 600 km
13 juli   Kingman-Grand Canyon/277 km
14 juli   Grand Canyon-Page/223 km
15 juli   Dagje Page   
16 juli   Page-Bryce Canyon / 240 km
17 juli   Bryce Canyon-Zion / 188 km
18 juli   Zion-Lv / 269 km
19 juli   Lv   
20juli   Lv   
21 juli   Lv   
22 juli   LV-Lone Pine / 360 km
23 juli   Lone pine-Yosemity / 317 km /600 km !!!
24 juli   Verblijf Yosemity   
25 juli   Yosemity-SF /307 km
26 juli    Verblijf sf   
27 juli    SF-Vallejo- sixflags/ 70 km
28 juli   Verblijf SF   
29 juli   SF-Moterey-San Simeon / 331 km
30 juli   San simeon-Santa Barbara-LA LAX / 393 km
31 juli   Vlucht Brussel   

Belangrijke hoogtepunten voor ons tijdens de reis zijn;
-Een aantal pretparken
-Een aantal dagen verblijf in Las Vegas en San Francisco
-genieten van de mooie natuur
Ik verwacht wel moeilijkheden voor het boeken van overnachtingen in de parken.  Wat zijn goede alternatieven?
 Graag reacties op de planning van onze trip, ziet het er allemaal een beetje logisch uit.
Ik ben wel al eens in de USA geweest, maar dat was volledig door het reisburo geregeld.

alvast bedankt.
Richard
#1 - 20-04-2011, 22:04 uur

Ine

Tenzij je absoluut naar Kingman wilt, zou ik overwegen de route van San Diego naar Gr. Canyon via de snelste route te doen.
Dat is I-8 tot Gila bend, daar via Hwy 85 richting Phoenix en via I-17 noordelijk.
Je kunt dan rond of noordelijk van  Phoenix slapen en als het meezit misschien zelfs helemaal tot bijv. Sedona doorrijden.
Dan heb je de volgende dag iets meer tijd voor de Gr. Canyon, die tijd is daar anders wel erg kort.
Voor hotel kan je aan Tusayan denken, maar reserveer daar wel. Anders wordt het Flagstaff of Williams.
Hopelijk heb je wel al een hotel gereserveerd rond Yosemite? Na zo'n lange rit (hou rekening met veel 2-baanswegen dus je schiet niet op) wil je niet nog naar een hotel moeten zoeken. In het park zal alles wel volzitten, met wat geluk kan je misschien in El Portal terecht.
Xanterra.com boekt een aantal accommodaties in de parken, maar ik vrees dat je daarvoor te laat bent.
#2 - 20-04-2011, 22:17 uur

Marianne

Veel pretparken, ik mis Universal Studios, misschien is dat wat unieker dan Disneyland, dat kun je in Parijs ook wel zien, of combineer het met California Adventure Park.
Voor de GC kan ik een overnachting in het park aanraden, er is wel wat vrij. De meeste lodges liggen aan de rim, behalve de Maswik en Yavapai Lodge.
Ik kan een extra overnachting in Zion aanraden, dat park is ook met kinderen leuk, veel leuke wandelingen, een stuk door de Narrows is leuk om te doen (zie ons 2008-verslag).
Waarom 3 volle dagen Las VEgas? Ik vind 1 volle dag al mooi, 2 lijkt mij op zo'n reis echt wel voldoende. Neem in plaats daarvan een extra overnachting tussen LV en Yosemite. In Death Vally overnachten is een bijzondere ervaring. Daarna kun je in Lee Vining of Mammoth Lakes overnachten, dat geeft je ook wat meer tijd voor Yosemite. Ik zou daar zeker in het park overnachten. In Curry Village zijn nog wel mogelijkheden.

Marianne
#3 - 20-04-2011, 22:58 uur

roverdijk

@ Ine: Kingman is niet heel belangrijk voor ons, dus ik ga de route zeker aanpassen zodat we een dagje langer bij GC kunnen verblijven.

@Marianne: Wij zijn echte Disneyland liefhebbers, vele zullen ons voor gek verklaren als ik je ook nog verklap dat we vorig jaar nog in parijs zijn geweest voor 2 dagen.  Wij hebben alle 4 het disney virus in ons. Het is de sfeer en het is er zo mooi. Maar goed zoals veel dingen heel persoonlijk.
Ik ben zelf overigens 5 jaar geleden in Universal geweest. Is zeker ook de moeite waard.
Wat betreft de dagen in Las Vegas, deze zijn heel belangrijk voor ons. Kan ik helaas nu nog effe weinig over los laten, maar ik ga morgen zeker kritisch naar de opties kijken.

Bedankt voor jullie snelle reacties, en suggesties.
Wordt vervolgd
#4 - 21-04-2011, 22:45 uur

Ine

Kan je die 1e overnachting San Francisco niet beter meteen rond Vallejo maken?
Dus vanuit Yosemite daarheen rijden, daar overnachten en na bezoek aan Six Flags naar San Francisco rijden.
Nu maak je een extra rit die toch een hoop tijd kost.
#5 - 22-04-2011, 17:04 uur

roverdijk

ja, klopt het was ook de bedoeling, om in de buurt van Vallejo te overnachten, maar ik wil het dagje sixglags nog effe als optie open houden.
Kan zijn dat we die dag toch nog in SF blijven. Als we toch naar Sixglags willen gaan in het ong. 120 km heen en treug, dus dat is wel te overzien voor Amerikaanse begrippen toch.
#6 - 24-04-2011, 17:23 uur

roverdijk

Met de adviezen van hier en na een familie beraad opnieuw naar de route gekeken. Ziet er nu als volgt uit:

7 juli   Aankomst   Hotel LAX
8 juli   Dagje La /auto ophalen   
9 juli   Anaheim-Disneyland / 55km
10 juli   Anaheim-Sea World San Diego /156 km
11 juli   San diego-Sedona AZ/ 743 km
12 juli   Sedona-Grand Canyon/ 170 km
13 juli   Dagje grand canyon   
14 juli   Grand Canyon-Page/223 km
15 juli   Dagje Page   
16 juli   page-Bryce Canyon/ 240 km
17 juli   Bryce canyon-Zion/ 188 km
18 juli   Dagje Zion   
19 juli   Zion-LV/ 269 km
20juli   Lv   
21 juli   Lv   
22 juli   LV-Death valley / 215 km
23 juli   Death valley   Mammoth lakes / 358 km
24 juli   Verblijf Yosemity   
25 juli   Yosemity-SF /307 km
26 juli    verblijf SF   
27 juli   verblijf SF of evt.   Vallejo/ 70 km (evt. optie)
28 juli   Verblijf SF   
29 juli   SF-San Simeon / 331 km
30 juli   San simeon-LA LAX / 393 km
31 juli   Vlucht Brussel

Hier en daar dagen wat langer doorrijden, zorgt voor wat extra tijd bij bijv. GC en Yosemite.
Een dagje minder pretpark en LV, zorgt voor een extra dagje Zion en een overnachting Death valley.
Naar mijn gevoel is de gehele vakantie iets beter in balans.
Heb je nog suggeties dan hoor ik dat graag.

gr Richard   
#7 - 24-04-2011, 21:22 uur

Hans B

Prima zo en ter plaatse lekker bekijken wat de dag brengt.
#8 - 25-04-2011, 09:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Mooie route alhoewel ik dat snelle uitstapje naar San Diego nooit zo goed begrijp. Als het tegenzit ben je pas laat in de morgen in Seaworld en dan de volgende dag die lange rit naar Sedona.
#9 - 27-04-2011, 14:16 uur

roverdijk

tja de uitstap naar seaworld is inderdaad niet ideaal in de route, maar ik ga met 3 liefhebbbers op pad  :) die heel graag naar seaworld willen, dus vandaar.
#10 - 29-04-2011, 09:20 uur

Tet14

Wat moet dat moet! Fijne reis!
#11 - 29-04-2011, 11:14 uur

roverdijk

hallo allemaal,

Helaas zijn we weer terug van onze fantastische rond reis, het was helemaal geweldig. Ik wil ook iedereen bedanken voor hun meedenken. Geheel zelfstandig de reis regelen en boeken blijft toch heel spannend de eerste x.
Als ik eerlijk ben is alles beter gegaan als heb durven hopen, buiten een aantal kleine aanpassingen van onszelf tijdens de reis.

Hoogtepunten waren;
-Baseball wedstrijd van de Angels
-disneyland
-de canyons/Zion
-Las vegas; we zijn getrouwd in de wedding drive (Little white chapel), was een onvergetelijke dag, super
-josemity park; was helaas wel heel erg druk
-SF; een speciale stad;leuk om met de huurauto rond te rijden
-highway 1 langs de kust; een plaatje.


Nogmaals iedereen bedankt
#12 - 18-08-2011, 20:26 uur

joch81

Hoy Roverdijk,

Ik las in je versleg dat je in Las vegas getrouwd bent(proficiat).. heb je dit op die 3 dagen kunnen regelen of heb je op voorhand  Little white chapel maeten boeken?
Wat moet je eigenlijk doen om daar te kunnen trouwen?

Grtjs
#13 - 24-08-2011, 14:39 uur

roverdijk

Hoi Joch81,

Reserveren van de chapel in niet nodig, het is mogelijk om a la minute te trouwen. Wij zijn de wedding drive gaan bekijken en hebben een afspraak gemaakt om de dag erna om 20.00 uur te gaan trouwen.
Je moet  dan wel in het bezit zijn van de marriage license, die je voor het trouwen in Las vegas zelf moet gaan halen. Hiervoor hebben van thuis uit het volgende mee genomen:
- Paspoort
- uittreksel geboorteregister (internationaal/engels)
- uittreksel bevolkingsregister(internationaal/engels)
De uittreksels hebben we niet nodig gehad, maar dat kan bij anderen wel het geval zijn.
Trouwen in vegas is echt een aanrader, tenmiste als je eens wat ander wil.

Gr Richard
#14 - 29-08-2011, 08:14 uur

roverdijk

Nog effe een aanvulling op het bovenstaand trouwen. Wil je het huwelijk in Nederland laten registreren, dan heb je de'' marriage certificate'' nodig van de staat Nevada. Ben je na het trouwen nog een aantal dagen in vegas, dan is het mogelijk om deze op te halen in Clark Country. Anders wordt het aanvragen via Internet.
Als 2e kan het zijn dat je een''Apostille'' (certificaat met zegel van de staat Nevada) nodig hebt, die aan te vragen is via internet. Maar dat is afhankelijk van de gemeente waar je gaat registeren. In sommige gemeenten is de apostille niet nodig.
Wij hebben toevallig zaterdag de apostille via de post gekregen (na ong 3 weken) en gaan vandaag registeren.

gr Richard
#15 - 29-08-2011, 08:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15