Hallo,
volgend jaar pas plannen we dan eindelijk ons langverwachte droomreis naar de Westkust van Amerika. Ik wou vroeg genoeg aan de voorbereiding beginnen, maar zit uiteraard nog met talloze vragen.
Ik hoop vele van deze beantwoord te krijgen door jullie...
Ik dacht voor een eerste kennismaking +/- 22-25 dagen uit te trekken, al dan niet met eventuele verlenging Hawaii. Periode: eind mei- begin juni.
En daarmee kom ik mij mn eerste vraag;
Vraag 1 Ipv de reis af te sluiten met een verlenging aan de stranden van LA (blijven we zowiezo 2 dagen) oftewel verlenging nr San Diego (zoo + seaworld zegt ons weinig...), zouden we 4 daagjes Hawaii willen boeken. Zijn er die dit reeds deden, is dit de moeite waard en langs welke touroperator kan ik dit het beste boeken?
Vraag 2. Op het moment van de reis zal ik 25 jaar oud zijn, doch word ik dat bewuste jaar 26. Mbt de huurwagen vraag ik me dus af of ik alsnog die toeslag zou hoeven te betalen...
Vraag 3. En de belangrijkste vraag: welk traject zou ik volgen en op welke plaatsen blijf ik best een dagje langer. Kortom, wat zijn dus de musts voor een eerste kennismaking.
Ik stel mn voorlopige reisroute voor; LA-Palm Springs-Phoenix/Scottsdale-Sedona-Grand Canyon-Page-Lake Powell-Bryce-Zion-Las Vegas-Death Valley-Tulare-Yosemite-San Franciscio-Monterey-Santa Maria-Santa Barbara-Ventura-LA. En dan ev. Hawaii...
Op volgende plaatsen had ik extra dagje in gedachten : Las Vegas, SF, Lake Powell omwille van cruise. Geven jullie je ervaringen + tips mbt de mooiste plekjes?
Vraag 4. Bovenstaande traject is min of meer definitief doch stel ik me de vraag of Phoenix/Scottsdale de moeite is. Ik kan eventueel vanuit Palm Springs via Needles en Laughlin ook tot de Grand Canyon geraken, dit dan langs de legendarische Route 66. Waarom wordt dit traject ook voorgesteld? Enkel en alleen omwille van die befaamde route 66? Als dit de enigste reden is prefereer ik toch langs Phoenix te rijden... Tips zijn

.
Vraag 5. Aangezien ik 5 National Parks aandoe, kan ik dan geen all- in NP ticket verkrijgen?
Vraag 6. Wanneer boek ik best mn vliegticket voor mei 2005
Vraag 7. Wie heeft reeds de volgende uitstapjes gedaan? Cruise op Lake Powell, helicoptervlucht boven Canyon vanuit Las Vegas, helicoptervlucht by night Las Vegas, Yosemite Nature Experience?
Ik vraag jullie uiteraard niet op alle vraagjes te antwoorden, maar als ieder van jullie af en toe eentje kan beantwoorden, dan zou ik een bijzonder gelukkig persoontje zijn!
Dank bij voorbaat!