Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis westkust + Hawaii!

Discussie gestart

willemijn7

Hii iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb al heel wat avonden de topics op dit forum door zitten spitten.  :D
Wij (stel van 27 en 30) zijn van plan om volgend jaar mei/juni een rondreis te maken naar de westkust van Amerika en Hawaii.
We hebben in principe ongeveer 4 weken, maar kunnen eventueel wat extra daagjes erbij snoepen indien nodig.
Ik weet we zijn er heeel vroeg bij, maar ik vind het altijd leuk om me een beetje te oriënteren en ook om ergens naar uit te kijken. We hebben de afgelopen 3 jaar mooie reizen gemaakt naar Sri Lanka, Cambodia/vietnam/singapore en zijn net in januari van dit jaar een maand naar Costa Rica geweest. Door Costa Rica heb ik voornamelijk het roadtrip virus te pakken gekregen. Ik vond het zo geweldig om in een auto het hele land door te crossen! Wij hebben zitten twijfelen over onze volgende bestemming, maar denken dat deze reis goed bij ons past. Wij zoeken altijd in een reis een beetje cultuur, natuur en strand. Wij zijn niet echte wandelaars en hoeven ook echt niet elke millimeter van een gebied gezien te hebben, maar houden wel van bijzondere plekjes en ervaringen.
Wij houden wel een beetje van adrenaline. hebben vorige jaar voor het eerste uit een vliegtuig gesprongen en dat was zeker voor herhaling vatbaar.
naar aanleiding van de dingen die ik gelezen heb, heb ik een voorlopig reisschema gemaakt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie wellicht nog leuke tips of niet te missen plekjes hebben. Ik heb zelf de rondreis aan de westkust al een keer gedaan met mijn ouders toen ik jong was, maar zou het nu graag met mijn vriend beleven.
Wellicht vinden jullie ons schema iets te gehaast, maar zoals ik al aangaf, een goede indruk van een gebied is voor ons vaak wel genoeg. Indien een plek ons heel erg aanspreekt dan kunnen we altijd nog een keer terugkomen. Ik vind het moeilijk om een keuze te maken, maar hoop dat het lukt.

Ik heb de planning nu gemaakt met een aankomst op 5 mei. Dit leek ons handig omdat het dan hemelvaart is en het ons geen vrije dag kost op werk. Deze aankomstdatum kan echter altijd anders indien nodig/betere tickets. Wij willen graag de Tioga Pass rijden en weet dat die vaak nog dicht is in mei. Hierdoor begin ik het rondje richting LA, zodat we pas eind mei bij Yosemite aankomen en dus meer kans hebben dat de Tioga Pass open is.
Verder twijfel ik over het begin punt. Ik heb nu voor San Fransisco gekozen, omdat je de volgende ochtend vroeg wakker bent en gelijk de weg op kan. Indien jullie toch een andere voorkeur hebben, hoor ik het graag. ik heb nu de kustroute erin meegenomen, maar dit is wat ons betreft het eerste wat af kan vallen, indien het niet haalbaar zou zijn. In dit geval wellicht toch eerst beginnen in LA?
Sorry voor mijn uitgebreide toelichting, hierbij eindelijk ons programma:

dag 1 (5 mei) - aankomst San Fransisco                                   - overnachting San Fransisco
dag 2 (6 mei) - vertrek SF naar Morro Bay                                - overnachting Morro Bay
dag 3 (7 mei) - vertrek Morro bay naar Santa Monica (LA)         - overnachting Santa Monica
dag 4 (8 mei) - LA (universal studio's?)                                     - overnachting Santa Monica
dag 5 (9 mei) - vertrek LA - Lake hasavu state park                  - overnachting Lake Hasavu State Park - of is er een betere tussenstop tussen LA en de Grand Canyon
dag 6 (10 mei) - vertrek Lake Hasavu naar Grand Canyon         - overnachting aan de rand van de grand Canyon. 's ochtend weg rijden zodat we 's middags helicopter tocht kunnen doen
dag 7 (11 mei) - vertrek Grand Canyon - Antelope Canyon - Page - overnachting Page
dag 8 (12 mei) - vertrek page - monument valley                     -  overnachting Monument Valley of Bluff - hier overdag paardrijden
dag 9 (13 mei) - vertrek Monument Valley - Moab                    -  Overnachting Moab
dag 10 (14 mei) - Moab                                                           - overnachting Moab - hier raften tussen de rode rotsen en een jeep safari
dag 11 (15 mei) - vertrek Moab naar Capitol Reef                     - overnachting Capitol Reef
dag 12 (16 mei) - vertrek Capitol Reef naar Bryce                     - overnachting Bryce - route rijden langs de uitkijk punten
dag 13 (17 mei) - vertrek Bryce naar Zion                                - overnachting zion - vroeg vertrekken en een wandeling door het park. welke wandeling is een aanrader?
dag 14 (18 mei) - vertrek zion - hoover dam - naar Las Vegas - overnachting Las Vegas
dag 15 (19 mei) - Las Vegas                                                      - overnachting Las Vegas
dag 16 (20 mei) - vertrek Las Vegas - Death Valley - naar Lone Pine - overnachting Lone Pine
dag 17 (21 mei) - vertrek Lone Pine naar mono lake                  - Mono lake (indien vroeg vertrekken, bodie bezoeken?)
dag 18 (20 mei) - vertrek Mono Lake via Tioga Pass naar Yosemite - overnachting in Yosemite park (Glacier point bezoeken, sequoias?)
dag 19 (21 mei) - Vertrek Yosemite naar San Fransisco               - overnachting San Fransisco
dag 20 (22 mei) - vertrek San Fransisco naar Hawaii - Honolulu- direct doorvliegen naar Maui of Kauai (tenzij je rechtstreeks kan?) - overnachting Maui/ Kauai- puur ontspanning, strand, leren surfen en rust. Las dat je op Kauai kan skydiven, dat zou wel heel gaaf zijn. Weet niet of dat ook op de andere eilanden kan?
dag 21 (23 mei) - Maui/kauai                                                        - overnachting Maui/kauai
dag 22 (24 mei) - Maui/kauai                                                        - overnachting Maui/kauai
dag 23 (25 mei) - Maui/kauai                                                         - overnachting Maui/kauai
Dag 24 (26 mei) - vertrek Maui/kauai naar Big Island                      - overnachting Big Island (snorkelen, Mauna Kea (ben gek op sterren), hopelijk de actieve vulkaan zien, misschien een helicoper vlucht als het allemaal haalbaar is financieel :s)
Dag 25 (27 mei) - Big Island                                                          - overnachting Big Island
dag 26 (28 mei) - Big Island                                                          - overnachting Big Island
dag 27 (29 mei) - Big Island                                                          - overnachting Big Island
dag 28 (30 mei) - vertrek Big Island naar San Fransisco                 - overnachting San Fransisco
dag 29 (31 mei) - San Fransisco                                                    - overnachting San Fransisco
dag 30 (1 juni) -  San Fransisco                                                    - overnachting San Fransisco
dag 31 (2 juni) - vertrek San Fransisco                                          - Overnachting thuis

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips, ideeën en suggesties en wil jullie alvast bedanken voor jullie tijd en moeite!

Groeten,

Willemijn


#1 - 10-03-2015, 22:01 uur
« Laatst bewerkt op: 10-03-2015, 22:19 uur door willemijn7 »

Jez

Welkom Willemijn!

Als je toch extra dagen hebt, zou ik die bij je tijd op Hawaii doen, 6 dagen vind ik erg kort voor zo'n lange (en dure, helemaal met de huidige euro-koers) reis. 3 dagen voor BI is naar mijn idee veel te kort. Dit is het grootste eiland en logistiek gezien is het handig om hier 2 uitvalsbases te hebben: aan de Kona-kant en aan de Hilo-kant. Vanuit Hilo kun je naar de Mauna Kea, naar Waipeo Valley (let voor allebei wel op dat je een 4x4 huurt) en naar Vulcano NP. Alleen al aan deze kant kun je je makkelijk 4 dagen vermaken - en meer. Van Hilo naar Kona is een dag rijden. Onderweg langs Ka Lae. Wandelen, rijden (niet aan te raden) of laten rijden naar het groene strand. De Kona-kant is de zonnige kant. Kona is gezellig en aan deze kant heb je ook de heerlijke stranden. Pu'uhonau o Honaunau is zeer de moeite waard, met een beetje mazzel zie je er de grote schildpadden. Ook vanuit Kona kun je goed naar de Mauna Kea. Ga overdag omhoog voor de fantastische uitzichten en de gekke observatoria. je kunt ook een toer doen waarbij je de Keck-observatorium kunt bezoeken. Maar ga zeker ook 's avonds. Bij het Visitor Center eerst Star gazen door de telescopen die vrijwilligers daar elke avond opstellen. Dan in het donker naar boven en genieten van de miljarden sterren boven je.

Maui en Kauai zijn totaal verschillend. Maui is gezellig, van alles te beleven. Kauai is veel rustiger en prachtig. Als je voor Kauai kiest, kun je een rondvlucht over het eiland maken. Dan zie je ook de onbegaanbare maar schitterende Na Pali kust. Wij kozen het vliegtuig, want was de helft goedkoper dan helicopter, we hebben al vaker in een helicopter gevlogen en meest belangrijk: in een helicopter mag geen grote camera+lens mee. En dat is een vereiste...
#2 - 11-03-2015, 00:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Cees A

Ik zie 2 knelpuntjes in je route door het zuid-westen.

1e: Je hebt maar 1 overnachting gepland aan de kustweg tussen San Francisco en Los Angeles.
Zie dit bericht voor things to do langs die kust:
Linkje: ----> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-voor-onze-route-langs-de-westkust-(route-1)/msg135759/#msg135759

2e: je hebt maar 1 volle dag in Moab terwijl in die omgeving 2 nationale parken zijn en 1 state park. 2 dagen zou beter zijn.

Oplossing:
Omdat je die 2e dag Moab nergens vandaan kunt halen zou ik Moab schrappen en van Monument Valley via Hwy's 261 en 95 direct naar Capitol Reef rijden.
Je komt dan langs:
Goosenecks state park: http://stateparks.utah.gov/park/goosenecks-state-park
Moki Dugway: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/mokidugwaymuleypoint/mokidugway.html
Natural Bridges national monument: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/naturalbridges/naturalbridges.html

Door het schrappen van die ene dag Moab wordt je "kustprobleem" ook opgelost want je hebt nu 1 dag over die je kunt inzetten als extra overnachting langs de kustlijn.

Je tijd in Zion en Yosemite is een beetje krap, maar als je niet wil/kunt/gaat wandelen kan het.
Tip: Als je van Bryce naar Zion rijdt moet je net voor de Zion tunnel even stoppen en de korte Canyon overlook trail lopen:
Let op ! De kleine parkeerplaats voor de Canyon Overlook trail is ongeveer 100 mtr voor de tunnel rechts
----- Foto's Canyon Overlook trail: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/zion/canyonoverlooktrailfoto.html

Ik vind lake Havasu City een perfect tussenstop-plaatsje tussen LA en Grand Canyon. Er zijn diverse hotels in alle prijsklassen.
Het is een klein, overzichtelijk plaatsje met een leuk centrumpje met winkeltjes en restaurantjes rondom London Bridge.
Geen dorpje om een hele dag door te brengen, maar perfect om eind van de middag en 's avond nog even door te kuieren.
Een alternatief voor Lake Havasu is Kingman. Ligt iets verderop en is dus iets langer rijden.
Rij vanaf Lake Havasu via Oatman (met z'n loslopende ezeltjes) naar Grand Canyon.
Als je in Kingman gaat overnachten, rij dan van LA via Oatman naar Kingman.

Edit:  Ik zie nu dat je datumnummering van je schema niet klopt.  Je hebt 2X 20 en 21 mei vermeld
Op die datums heb je trouwens kans dat de Tioga Pass nog gesloten is wegens sneeuw.
De afgelopen 3 jaar is er toevallig een vroege opening van de Pass geweest ( 2014 2 mei, 2013 11 mei en 2012 7 mei)
Maar in 2011 opende de Pass pas op 18 juni en in 2010 pas op 5 juni.
Tabel met openingsdata van de Tioga Pass:  http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst ...........................

Als je je schema nog gaat wijzigen let er dan op dat je niet in het weekend in Yosemite zit. 
Weekends in Yosemite zijn, vanwege de ligging redelijk dichtbij een aantal grotere steden, enorm druk.
Je doet dan een hele dag niks anders dan filerijden en parkeerplaats zoeken.
Nu zou je op een zondagmiddag aankomen in Yosemite en da's goed.  Veel weekendgangers beginnen dan alweer richting huis te rijden.
#3 - 11-03-2015, 10:48 uur
« Laatst bewerkt op: 11-03-2015, 12:43 uur door Cees A »

Marianne

Ik zou ook Moab overslaan tenzij je er toch meer tijd voor uit kunt trekken. Wij waren er in  2013 ook in mei, zie  ons reisverslag om een idee te krijgen van hoeveel tijd je voor Arches en Canyonlands kwijt bent. Om tijd te vinden voor Moab zou je aan een one way kunnen denken.
Ik zou dan inderdaad de kustroute overslaan. Dan zou je een one way Denver - SF kunnen doen, of LA- SF. Phoenix - SF is ook een mogelijkheid.

Zonder Moab heb je wel tijd voor een rondje zoals Cees aangeeft. Ik zou dan ook een extra dag voor Yosemite uittrekken. De Mariposa Grove is vanaf juli dit jaar tot en met volgend jaar gesloten, maar je kunt ook in de Merced Grove of Tuolumne Grove sequoia's bekijken. Vooral de watervallen zijn de moeite waard eind mei. Trek ook tijd uit voor Glacier Point en de Tioga Road. Vooral die laatste is echter een risico eind mei. Zie voor Yosemite in die periode ook ons 2013-verslag.
Voor Zion is een extra overnachting wel mooi. ook als je niet veel wilt wandelen. Je kunt er leuke korte wandelingen maken, en Springdale en Zion zijn ook prettig om het even rustig aan te doen.

Marianne
#4 - 11-03-2015, 11:58 uur

Steson

Wij hebben deze fantastische rondreis gedaan in september 2010 met Maui en Kauai!
Onze eerste rondreis in de USA en niet te evenaren!
Als je wilt, kun je onze ervaringen lezen in:
http://steson-goes-usa.reismee.nl (wachtwoord Steson)

Wij hebben tussen LA en de GC overnacht in Laughlin, een mini-Las Vegas. Je komt dan trouwens net buiten LA al Joshua Tree NP tegen, ik vond deze verschrikkelijk mooi! Wij sliepen in Laughlin in de Golden Nugget met een lekker zwembad en een heerlijk restaurant.
Vanuit Laughlin al de route 66 op via Oatman en langs Seligman richting GC. In Seligman móet je eigenlijk de geweldige hamburger van Snowcap eten!!

Tussen GC en Page vooral stoppen bij Horseshoe Bend! Veel mensen rijden hieraan voorbij, maar deze is zo prachtig!! Langs de Hway 89 net voor Page.

In Bryce Canyon staat op mijn reisweblog een goeie tip voor een B&B!
Net buiten Zion richting LV kun je nog een mini ghost town bezoeken: Crafton. Staat met een klein bordje aangegeven en er is een begraafplaats te zien en een kerk. Ik vond het heel mooi en er is daar bijna niemand!

Vergeet vooral Valley of Fire SP niet! Net voor LV.

In Bishop zit een Nederlandse bakker langs de weg Erik Schat's Bakery, niet te missen. Heerlijk voor de lunch en na al zo'n rondrit een heerlijke afwisseling na dat zoete Amerikaanse brood.
Bij Bodie geen vraagteken zetten maar echt gaan bezoeken.... Ik vond het een fantastische plek!

Ik hoop dat inderdaad Tioga Pass open is, echt een hele mooie weg! Wij sliepen in El Portal in een hotel langs de rivier, mooie plek en een lekkere kamer!

Tussen Yosemite en SF hebben wij toch een leuke route gereden, check hiervoor mijn reisweblog.

Tussen SF en LA hadden wij maar 1 overnachting en dat was voor ons prima.
Zo te lezen hebben wij dezelfde instelling en deze rondreis was voor ons perfect qua overnachtingen en afstanden....

Toen wij op BI waren in 2012 had ik een rondleiding gereserveerd bij het observatorium, maar helaas ging die in onderhoud.
Op Maui is de zonsopgang op de Haleakala echt een must-do. En Road to Hana.

En als laatste nog even over Moab: voor Arches NP heb je al een groot deel van de dag nodig. En dan heb je inderdaad nog Canyonlands NP (prachtig!) en Natural Bridges NP (kon ons niet bekoren).
Die Moki Dugway is wel echt super tof om te rijden!

Maar Moab en Monument Valley hebben wij gedaan in 2012 in het rondje Denver-Denver. Veel beter te combineren en een hele goede reden om terug te komen naar dit prachtige land!!
Zie ook: http://steson-goes-midwest.reismee.nl (wachtwoord Steson).

ps. Door een grote storing bij de servers van reismee.nl zijn er foto's tussen de verhalen in verloren gegaan. Ze staan volgens mij wel in de fotomap.
#5 - 12-03-2015, 10:52 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

willemijn7

Wow bedankt iedereen voor jullie uitgebreide en hulpvolle reacties! Echt heel fijn! Wat een Amerika ervaring zit er hier op het forum!
Jez, bedankt voor je reactie over Hawaii. Ik heb onze reis nog eens bekeken en denk dat ik 1 dag bij Hawaii kan voegen als ik de kustroute van San Fransisco naar LA uit onze reis haal.
Eventueel kunnen we er natuurlijk ook voor kiezen om maar 1 eiland te doen. Dit geeft misschien meer rust na zo'n intesieve rondreis. Maar kies je dan voor Big Island met stranden, sterren en actieve vulkanen of voor het gezellige Maui.
In dit geval valt Kauani dan denk ik af? Mij leek Kauani echt heel mooi, maar wij houden ook wel van gezelligheid, s'avonds lekker uiteten en een drankje drinken en overdag ontspannen op mooie stranden. je kan niet alles hebben. Dan zullen we nog een keer terug moeten komen voor Hawaii, zodat dat onze hoofd bestemming is en we de rest van de eilanden kunnen ontdekken.
Eventueel dacht ik er ook aan om 1 nacht korten naar Maui te gaan en dan 1 dag langer op Big Island. dan heb je 2 volle dagen Maui om even te ontspannen en 4 volle dagen Big Island.
Kauai lijkt me echter toch ook heel mooi, vooral met die vlucht over het eiland! zou dan inderdaad ook voor een vliegtuigje kiezen, want die camera moet mee :)
pffww ik vind het wel lastig hoor. ga me hier nog even verder in verdiepen.

Cees bedankt voor alle uitgebreide informatie en het toelichten van de knelpunten.
Ik zou Moab echter echt niet willen overslaan. Het raften tussen de rode rotsen en de hummer safari wil ik echt niet missen. Ik zou er dan voor kiezen om hier een dag langer te blijven en misschien Capitol Reef er tussenuit te halen.
Ik had dit er tussen gezet zodat het niet zo'n lange tocht wordt naar Bryce en je dus Bryce nog 's middags kan doen.
Ik zou dan denk ik toch een extra nacht in Zion doen. Hierdoor kunnen we bryce de volgende dag doen en 's middags naar Zion rijden.
Hebben we de volgende dag volledig voor Zion.

Yosemite is inderdaad wat krap, maar voor ons voldoende. We kunnen die ochtend vroeg wegrijden vanuit Monolake, waardoor we de hele dag Yosemite hebben.
Eventueel kunnen we de volgende ochtend nog wat doen en tegen de middag wegrijden naar San Fransisco. Het lezen van het reisverslag van Steson bevestigd dit ook voor mij.
Ik wil dan wel midden in het park slapen, zodat we daar geen tijd mee verliezen.
Inderdaad hoop ik dan echt dat Tioga pass open is. Anders kunnen we ervoor kiezen om wat later op reis te gaan (midden mei) zodat we begin juni bij Yosemite zijn en meer kans hebben dat de weg open is.
Hoelang zou het duren als we om moeten rijden? ook kunnen we tegen die tijd het weer in de gaten houden en hotels boeken die 24 uur van tevoren gecancelled kunnen worden.
Is het weer dan nog slecht dan kunnen we ervoor kiezen via Sequoia NP te rijden. In dit geval vervalt Lone pine en Mono lake en kunnen we dit inwisselen voor Bakersfield en Fresno of iets dergelijks.

Ik begrijp ook dat de kustroute iets te krap is voor 1 nacht, maar zie het toch veel mensen doen. Ik denk dat ik hier toch bij blijf. ik weet dat er veel te zien is, maar dan kies ik gewoon onze favorieten die haalbaar zijn.
Je kan uiteindelijk toch niet altijd alles zien. Dat besef ik me heel goed.
De belangrijkste reden voor mij eigenlijk om de kustroute te rijden is het zien van de zeeolifanten, wij zijn gek op wildlife en dieren.

Marianne, bedankt voor je reactie en tips. Jullie hebben al aardig wat rijden gemaakt door Amerika! Gaaf! Ik zal ze nog goed lezen, daar heb ik de afgelopen dagen nog niet genoeg tijd voor gehad.

Sonja, Ik heb jullie reisverslag wel al helemaal gelezen omdat hij redelijk aansloot op die van ons en hier heb ik veel aan gehad. Bedankt! leuk om te lezen dat je ook zo'n vooronderoek doet voordat jullie opreis gaan
, dat doe ik ook!

Naar aanleiding van jullie tips en ideeen zijn er 2 opties volgens mij (dit keer met goede data en 1 dagje langer :) ) :
afhankelijk van de tickets en akkoord van onze werkgevers zouden we eventueel in route 1 toch 1 dagje extra kustroute kunnen doen :s

dag 1 (5 mei) - aankomst San Fransisco                                  - overnachting San Fransisco
dag 2 (6 mei) - vertrek SF naar Morro Bay                               - overnachting Morro Bay
dag 3 (7 mei) - vertrek Morro bay naar Santa Monica (LA)        - overnachting Santa Monica
dag 4 (8 mei) - LA (universal studio's?)                                    - overnachting Santa Monica
dag 5 (9 mei) - vertrek LA - Lake hasavu state park                 - overnachting Lake Hasavu State Park
dag 6 (10 mei) - vertrek Lake Hasavu naar Grand Canyon        - overnachting aan de rand van de grand Canyon. 's ochtend weg rijden zodat we 's middags helicopter tocht kunnen doen
dag 7 (11 mei) - vertrek Grand Canyon - Antelope Canyon - Page - overnachting Page
dag 8 (12 mei) - vertrek page - monument valley                        - overnachting Monument Valley of Bluff - hier overdag paardrijden
dag 9 (13 mei) - vertrek Monument Valley - Moab                      - Overnachting Moab
dag 10 (14 mei) - Moab                                                             - overnachting Moab - hier raften tussen de rode rotsen en een jeep safari
dag 11 (15 mei) - Moab                             - overnachting Moab
dag 12 (16 mei) - vertrek Moab naar Bryce                          - overnachting Bryce
dag 13 (17 mei) - vertrek Bryce naar Zion                          - overnachting zion - route rijden langs de uitkijk punten van bryce - 's middags aankomen in Zion
dag 14 (18 mei) - Zion                                                 - overnachting zion - welke wandeling is een aanrader?
dag 15 (19 mei) - vertrek zion - valley of Fire - hoover dam        - Las Vegas- overnachting Las Vegas
dag 16 (20 mei) - Las Vegas                                                      - overnachting Las Vegas
dag 17 (21 mei) - vertrek Las Vegas - Death Valley - naar Lone Pine    - overnachting Lone Pine
dag 18 (22 mei) - vertrek Lone Pine naar mono lake                     - Overnachting Mono lake (indien vroeg vertrekken, bodie bezoeken)
dag 19 (23 mei) - vertrek Mono Lake via Tioga Pass naar Yosemite    - overnachting in Yosemite park (Glacier point bezoeken, sequoias)
dag 20 (24 mei) - Vertrek Yosemite naar San Fransisco                  - overnachting San Fransisco
dag 21 (25 mei) - vertrek San Fransisco naar Hawaii - naar Maui of Kauai - overnachting Maui/Kauai- puur ontspanning, strand, leren surfen en rust. Las dat je op Kauai kan skydiven, dat zou wel heel gaaf zijn. Weet niet of dat ook op de andere eilanden kan?
dag 22 (26 mei) - Maui/kauai                                                     - overnachting Maui/kauai
dag 23 (27 mei) - Maui/kauai                                                     - overnachting Maui/kauai
dag 24 (28 mei) - vertrek Maui/kauai naar Big Island of blijven op zelfde eiland - overnachting Big Island (snorkelen, Mauna Kea (ben gek op sterren), hopelijk de actieve vulkaan zien, misschien een helicoper vlucht als het allemaal haalbaar is financieel :s)
Dag 25 (29 mei) - Big Island                           - overnachting Big Island
Dag 26 (30 mei) - Big Island                                                       - overnachting Big Island
dag 27 (31 mei) - Big Island                                                        - overnachting Big Island
dag 28 (1 juni) - Big Island                                                          - overnachting Big Island
dag 29 (2 juni) - vertrek Big Island naar San Fransisco                 - overnachting San Fransisco
dag 30 (3 juni) - San Fransisco                                                    - overnachting San Fransisco
dag 31 (4 juni) - San Fransisco                                                    - overnachting San Fransisco
dag 32 (5 juni) - vertrek San Fransisco                        - overnachting thuis 

of

dag 1 (5 mei) - aankomst LA                                                 - overnachting Santa Monica
dag 2 (6 mei) - Santa Monica                                           - overnachting Santa Monica
dag 3 (7 mei) - LA (universal studio's?)                           - overnachting Santa Monica
dag 4 (8 mei) - vertrek LA - Lake hasavu state park                       - overnachting Lake Hasavu State Park
dag 5 (9 mei) - vertrek Lake Hasavu naar Grand Canyon              - overnachting aan de rand van de grand Canyon. 's ochtend weg rijden zodat we 's middags helicopter tocht kunnen doen
dag 6 (10 mei) - vertrek Grand Canyon - Antelope Canyon - Page       - overnachting Page
dag 7 (11 mei) - vertrek page - monument valley                          - overnachting Monument Valley of Bluff - hier overdag paardrijden
dag 8 (12 mei) - vertrek Monument Valley - Moab                              - Overnachting Moab
dag 9 (13 mei) - Moab                                                                       - overnachting Moab - hier raften tussen de rode rotsen en een jeep safari
dag 10 (14 mei) - Moab                                     - overnachting Moab
dag 11 (15 mei) - vertrek Moab naar Bryce                                  - overnachting Bryce
dag 12 (16 mei) - vertrek Bryce naar Zion                                  - overnachting zion - route rijden langs de uitkijk punten van bryce - 's middags aankomen in Zion
dag 13 (17 mei) - Zion                                                         - overnachting zion - welke wandeling is een aanrader?
dag 14 (18 mei) - vertrek zion - valley of Fire - hoover dam - Las Vegas- overnachting Las Vegas
dag 15 (19 mei) - Las Vegas                                                              - overnachting Las Vegas
dag 16 (20 mei) - vertrek Las Vegas - Death Valley - naar Lone Pine    - overnachting Lone Pine
dag 17 (21 mei) - vertrek Lone Pine naar mono lake                     - Overnachting Mono lake (indien vroeg vertrekken, bodie bezoeken)
dag 18 (22 mei) - vertrek Mono Lake via Tioga Pass naar Yosemite    - overnachting in Yosemite park (Glacier point bezoeken, sequoias)
dag 19 (23 mei) - Vertrek Yosemite naar San Fransisco                  - overnachting San Fransisco
dag 20 (24 mei) - vertrek San Fransisco naar Hawaii - naar Maui of Kauai- overnachting Maui/Kauai- puur ontspanning, strand, leren surfen en rust. Las dat je op Kauai kan skydiven, dat zou wel heel gaaf zijn. Weet niet of dat ook op de andere eilanden kan?
dag 21 (25 mei) - Maui/kauai                                   - overnachting Maui/Kauai
dag 22 (26 mei) - Maui/kauai                                                             - overnachting Maui/kauai
dag 23 (27 mei) - Maui/kauai                                                             - overnachting Maui/kauai
dag 24 (28 mei) - vertrek Maui/kauai naar Big Island of blijven op zelfde eiland - overnachting Big Island (snorkelen, Mauna Kea (ben gek op sterren), hopelijk de actieve vulkaan zien, misschien een helicoper vlucht als het allemaal haalbaar is financieel :s)
Dag 25 (29 mei) - Big Island                                   - overnachting Big Island
Dag 26 (30 mei) - Big Island                                                               - overnachting Big Island
dag 27 (31 juni) - Big Island                                                                - overnachting Big Island
dag 28 (1 juni) - Big Island                                                                  - overnachting Big Island
dag 29 (2 juni) - vertrek Big Island naar San Fransisco                         - overnachting San Fransisco
dag 30 (3 juni) - San Fransisco                                                            - overnachting San Fransisco
dag 31 (4 juni) - San Fransisco                                                            - overnachting San Fransisco
dag 32 (5 juni) - vertrek San Fransisco                                - overnachting thuis

Ik zie jullie reacties weer graag tegemoet!

Groeten,

Willemijn
#6 - 14-03-2015, 16:52 uur

Old Faithful

Hoelang zou het duren als we om moeten rijden?
Dat hang er van af welke pas wel open is. De Sonora Pas gaat soms iets eerder open dan de Tioga Pas. De Carson Pas blijft normaal de hele winter open en wordt alleen af en toe tijdens een sneeuwstorm afgesloten.
Mijn Garmin geeft de volgende afstanden en tijden tussen Lee Vining en Curry Village.
Via Tioga Pass (120)   : 122km / 1.57u
Via Sonora Pass (108): 315km / 3.52u
Via Ebbetts Pass (4)   : 393km / 4.44u
Via Carson Pass (88)  : 456km / 5.27u

Succes en veelplezier bij de voorbereiding.
#7 - 15-03-2015, 16:35 uur
Groet,

Old Faithful

willemijn7

Super, bedankt voor deze informatie!
Ik moet het nu dus eventjes af laten hangen van de tickets en de periode dat we gaan!
#8 - 16-03-2015, 19:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15