Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Zuid-West Amerika

Discussie gestart

Huls

Bedankt voor je reactie Marianne. Stiekem had ik al gehoopt op een reactie van jou, omdat ik in je verslagen had gelezen dat je al deze accomodaties bezocht hebt. Dat wordt dus inderdaad een slaapzak kopen bij de Walmart.
Maar een kussen, is die wel aanwezig?

Verder ben ik nu aan het kijken voor een overnachting in de Grand Canyon. Interessante opties zijn Maswik Lodge en Angel Bright Lodge. Ik zag alleen dat deze accomodaties geen arco hebben in de kamers. Weet iemand wat de temperaturen s nachts zullen zijn in augustus? Of wordt dit (geen airo op de kamer) sowieso al afgeraden?
Deze accomodaties hebben voor mij een streepje voor, aangezien deze op de rim liggen.

Wat zijn de ervaringen met de hotels/motels in Tusayan, voor wat betreft de afstand tot de GC? Moeilijk, maar ook voor de Grand Canyon moet ik een keus maken voor een overnachting.
#31 - 16-12-2009, 22:29 uur

Bas_en_Es

Hallo,

Tusayan is een goede uitvalsbasis. We dachten dat het op loopafstand zou zijn, maar ik had het niet willen lopen. Wij hebben geslapen in REd Feather lodge. Het was prima, al was het wel overpriced. Maar ja dat was het allemaal.
Succes!
Groetjes,
Bas en Es.
#32 - 18-12-2009, 21:01 uur

Marianne

Bedankt voor je reactie Marianne. Stiekem had ik al gehoopt op een reactie van jou, omdat ik in je verslagen had gelezen dat je al deze accomodaties bezocht hebt. Dat wordt dus inderdaad een slaapzak kopen bij de Walmart.
Maar een kussen, is die wel aanwezig?

Nee, diat is er ook niet. We namen wel eens een klein kussntje mee (ook wel prettig in het vliegtuig), of een trui in een sloop, maar dat is natuurlijk wel erg primitief! Kun je niet zonder, dan ook maar een kussen bij de Walmart kopen.  :)

Verder ben ik nu aan het kijken voor een overnachting in de Grand Canyon. Interessante opties zijn Maswik Lodge en Angel Bright Lodge. Ik zag alleen dat deze accomodaties geen arco hebben in de kamers. Weet iemand wat de temperaturen s nachts zullen zijn in augustus? Of wordt dit (geen airo op de kamer) sowieso al afgeraden?
Deze accomodaties hebben voor mij een streepje voor, aangezien deze op de rim liggen.

Wat zijn de ervaringen met de hotels/motels in Tusayan, voor wat betreft de afstand tot de GC? Moeilijk, maar ook voor de Grand Canyon moet ik een keus maken voor een overnachting.
Ik zou echt aan de rim gaan zitten, hoewel Tusayan tegenwoordig een gratis shuttlebusverbinding heeft met het park. Airco is normaal gesproken niet nodig - anders was dit er echt wel geweest.

Marianne
#33 - 18-12-2009, 22:21 uur

Huls

Wederom bedankt voor je reactie Marianne. Ik heb maar besloten om de reservering van de cabin bij Bryce te cancellen, en BW Ruby's Inn te boeken.

Verder heb ik nog een vraag omtrent een hotel bij Grand Canyon. Ik ga dan toch voor een hotel aan de Rim. Lijkt me een stuk mooier en leuker. Maar heeft iemand ervaring met de hotels Bright Angle Lodge en Maswik Lodge? Zover ik het vanachter de pc kan beoordelen, zijn het ongeveer dezelfde hotels. Maar welke is mooier/leuker om te verblijven?
#34 - 19-12-2009, 20:14 uur

Marianne

Ik ken ze geen van beide, maar als je tussen deze 2 wilt kiezen zou ik de Bright Angel Lodge nemen want die ligt aan de rim en de Maswik Lodge niet. Zie hier voor een plattegrond van de Village.

MArianne
#35 - 19-12-2009, 21:04 uur

Mrjn

Mjah, het is maar wat je wilt. Wij gaan (als alles goed gaat...) volgende week naar Maswick Lodge. We hebben al eens in Kachina gelogeerd, met rimview. Daar heb je het grootste deel van je verblijf in je hotelkamer dus helemaal niets aan. Als het donker is, dan is het er ook echt donker en zie je helemaal nix meer van de GC. En overdag ben je toch al in de buurt van de rim en niet in je hotel.

Kortom, ik vind het een must om in GCVillage te logeren, want dat zit je overal dichtbij, maar niet per se precies aan de rim. Wij hadden er dit keer niet het geld voor over, zeker omdat het winter is en al vroeg donker.

Ik zou alleen niet in Yavapai Lodge logeren, omdat die wel erg ver van alles ligt.
#36 - 20-12-2009, 13:20 uur

JoeSee

Tip: huur geen auto in economy class, want dat ga je een cruise control wel missen en krijg je geheid kramp in je been/voet.  :banghead:
Neem minimaal Intermediate of  Full Size.

Ik zie net dat bij Full Size je gegarandeerd een cruise control hebt, bij Intermediate weet ik dat nog niet zo zeker. Wellicht heeft iemand anders daar ervaring mee ?
#37 - 21-12-2009, 09:53 uur

JoeSee

Wij hebben dit jaar in een cabin van Maswik Lodge geslapen. Dit is op loopafstand (5 minuten) van de Grand. Kostte 90 dollar per nacht in mei. 2 bedden met beddegoed, handdoeken e.d., douche, koelkast en TV. Eenvoudige uitstraling, ietwat uitgeleefd en toe aan wat modernisering.
Zoals al eerder gezegd is het niet echt nodig om vanuit je kamer Rim View te hebben. Hiervoor betaal je de hoofdprijs en maak je minimaal gebruik van.
#38 - 21-12-2009, 09:58 uur
« Laatst bewerkt op: 21-12-2009, 10:00 uur door Martin. »

Lilo

Hoi,

Wij hebben al 3x in Bright angel lodge gelogeerd en vinden het hier altijd goed. Er zijn rustic cabins, precies kleine tuinhuisjes dicht aan de rand van de canyon. Heel leuk! Maar wel 1 probleem: SNIKHEET! :o Echt, wij waren er in juli en dan is het bijna niet uit te houden in de cabins. Er is wel een fan maar dat helpt weinig.
Je kan dan beter in de lodge zelf slapen, daar is het dan toch veel koeler! Je bent hier ook overal dichtbij, winkeltje, restaurant, supermarkt,... en direct bij de rim.
Ik zou niet twijfelen en hier een kamer boeken! Voor de prijs moet je het niet laten, zo duur is het niet!

Lilo
#39 - 21-12-2009, 10:34 uur

JoeSee

Hoi,

Wij hebben al 3x in Bright angel lodge gelogeerd en vinden het hier altijd goed. Er zijn rustic cabins, precies kleine tuinhuisjes dicht aan de rand van de canyon. Heel leuk! Maar wel 1 probleem: SNIKHEET! :o Echt, wij waren er in juli en dan is het bijna niet uit te houden in de cabins. Er is wel een fan maar dat helpt weinig.
Je kan dan beter in de lodge zelf slapen, daar is het dan toch veel koeler! Je bent hier ook overal dichtbij, winkeltje, restaurant, supermarkt,... en direct bij de rim.
Ik zou niet twijfelen en hier een kamer boeken! Voor de prijs moet je het niet laten, zo duur is het niet!

Lilo

Zou het kunnen dat deze in de zon liggen ?
Die Maslow gevallen liggen redelijk in de schaduw, omdat er nog al wat bomen omheen staan. Het zou kunnen dat deze in de zomer ook warm zijn (geen ervaring mee).
De temperaturen verschillen sowieso nogal. We hebben wel eens in juli snikhete nachten gehad in een tent daar, maar ook wel eens regen, onweer en frisse temperaturen.
#40 - 21-12-2009, 13:13 uur

Lilo

Ja, onze cabin lag wel in de zon. Wij hebben er geslapen, (lees: wakker gelegen) met een nat washandje op ons voorhoofd!

Lilo
#41 - 21-12-2009, 19:39 uur

Huls

Hier weer even een update van mijn kant.
De cabin by Bryce Canyon heb ik geannuleerd, en daarvoor in de plaats heb ik Best Western aan de overkant gereserveerd. In Grand Canyon heb ik Bright Angle Lodge gereserveerd.
Buiten Las Vegas zijn nu alle hotels/motels vastgelegd. Nu houd ik me voornamelijk bezig met het verzamelen van informatie van bezienswaardigheden onderweg. Maar hier kom ik later in het jaar uitgebreid op terug.

De allereerste vraag die bij mij opkomt is de volgende. Wat sowieso vast staat, is dat ik tussen Yosemite en Mammoth Lakes Bodie zal gaan bezoeken. Via Google Maps heb ik de wegen even bestudeerd, en zag dat ik naar Bodie via de 395 en de 270 moet rijden. Het lijkt me leuker om op de terugweg richting Mammoth Lakes een andere route te nemen (je komt er tenslotte maar een keer, en dan is afwisseling leuker).
Nu zag ik als verbinding tussen Bodie en de 167 (bij Mono Lake), de Cottonwood Canyon Road (niet te verwarren met die bij Bryce Canyon, in Utah). Ik heb wat gegoogled, maar ik kon eigenlijk niet veel informatie vinden over deze weg.

Is er iemand bekend met deze weg. Is het een verharde of onverharde weg, en wat is de staat van deze weg? Kan ik zonder problemen deze route van Bodie naar Mono Lake (de 167) berijden?

Groeten,
Ramon


#42 - 21-01-2010, 21:31 uur

Frasi

Ik heb twee jaar geleden in de Bright Angel Lodge overnacht en heb net weer gereserveerd voor in juni.
Het is geen luxe hotel maar een volledig houten gebouwje met gedeelde voorzieningen. Erg authentiek (prima voor twee nachten). En het aller mooiste is dat je 20m van de afgrond zit! Echt waar, je kamer uit en binnen 20 stappen sta je aan de rand. Geweldig!!
De kamers hebben inderdaad geen airco maar in (half september '07) had ik die ook niet nodig. Overdag is het redelijk warm (30°C op weg naar beneden) maar 's nachts en 's ochtend was het zelfs best frisjes. 
http://img31.imageshack.us/i/aaigp0687.jpg/
http://img51.imageshack.us/i/aaigp0690.jpg/
#43 - 22-01-2010, 21:49 uur

Marianne

De allereerste vraag die bij mij opkomt is de volgende. Wat sowieso vast staat, is dat ik tussen Yosemite en Mammoth Lakes Bodie zal gaan bezoeken. Via Google Maps heb ik de wegen even bestudeerd, en zag dat ik naar Bodie via de 395 en de 270 moet rijden. Het lijkt me leuker om op de terugweg richting Mammoth Lakes een andere route te nemen (je komt er tenslotte maar een keer, en dan is afwisseling leuker).
Nu zag ik als verbinding tussen Bodie en de 167 (bij Mono Lake), de Cottonwood Canyon Road (niet te verwarren met die bij Bryce Canyon, in Utah). Ik heb wat gegoogled, maar ik kon eigenlijk niet veel informatie vinden over deze weg.

Is er iemand bekend met deze weg. Is het een verharde of onverharde weg, en wat is de staat van deze weg? Kan ik zonder problemen deze route van Bodie naar Mono Lake (de 167) berijden?

Hallo Ramon.
Ik heb hem niet gereden, en zelfs niet eens gezien toen we van Bodie terugreden(hij staat niet op de AAA-kaart waar we toen mee rond reden). Het is zeker geen verharde weg, dat is de laatste 3 mijl van de 270 ook niet. Neem in elk geval de 270 op de heenweg en informeer bij de entree naar de staat van de Cottonwood Canyon road. Wellicht is hij wel sneller als hij goed te berijden is en misschien heb je wel een goed uitzicht op Mono Lake. Laat het weten als je het gedaan hebt!

Marianne
#44 - 22-01-2010, 22:22 uur

mac

Ik heb zelf vorige week Maswik Lodge geboekt. En ju kunt hier kiezen south of north section.
De nort section heeft airco. De south heeft geen airco en is daardoor een stuk goedkoper.
Wy hebben toch maar voor airco gekozen!
#45 - 23-01-2010, 14:23 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15