Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van optimistische roadtrip naar realistisch reisschema: graag jullie hulp!

Discussie gestart

fjorden

De afgelopen periode hebben we gebruikt om details verder in te vullen, vandaar de stilte.

De reis route ziet er nu alsvolgt uit. Op de dag zelf staat indien relevant de route vermeld naar de genoemde bestemming, in een apart schema hebben we een overzicht van hikes in de parken:

Uitkomsten van de maximale reisafstand berekening uit een ander topic:
1. fictieve rijdagen/parkdagen: 15/15
2. Gem. afstand: 366 km per reisdag; 10% extra maakt ong. 400 km per reisdag; langste afstand (uitschieter) 800 km (1 auto met 4 chauffeurs)



Dag 1: Salt Lake City
Shilo Inn

Bezoek aan REI (www.rei.com)

Dag 2: Grand Teton
Elk Refuge Inn

- I15 richting noorden tot aan Perry
- weg 91/89 naar Logan
- Daar begin de Logan Canyon Scenic Byway (weg 89). Deze gaat tot Garden City aan het Bear Lake, daar verlaten we Utah, nemen een klein stukje Idaho en volgen weg 89 Wyoming in.
- Via weg 189 op de Centennial Scenic Byway naar Jackson.

Dag 3: Yellowstone
Lake Yellowstone Cabin

Via Grand Teton NP via de Rockefeller Jr. Memorial Parkway.

Dag 4, 5, 6: Yellowstone
Lake Yellowstone Cabin

Dag 7: Mt. Rushmore
Overnachten: uitzoeken

• Yellowstone East Entrance – Cody (Wyoming): de Buffalo Bill Scenic Byway (US 14/16/20) verbindt Cody met de oostingang van het Yellowstone Park.
Cody is een typisch cowboystadje dit nog leeft volgens de legende van Buffalo Bill Cody . In het Irma Hotel is de tijd blijven stilstaan en heeft er ’s avonds tijdens de zomermaanden een gespeelde shoot-out act plaats. Het Buffalo Bill Historical center is er ook gelegen. Tijdens de zomeravonden. Heeft er en Rodeo Nite plaats , die echter meer als een toerist trap moet aanzien worden.
• Cody – Lovell: US 14A
• Lovell – Ranchester: US14A tot Burgess Junction hierbij komt men voorbij de afslag naar Medicine Wheel (een door de Indianen met rotsblokken geconstrueerd gespaakt wiel met archeologische waarde), daarna daalt men af naar het Bighorn Lake (recreatie, camping, weidse panorama’s en steile canyonwanden)
• I-90 of US14 oostelijk
• I-90 afslag 154 bij Moorcroft US 14 naar Devils Tower
• I-90 afslag 154 bij Moorcroft de US16 via Newcastle naar Custer.

Dag 8: Mt. Rushmore
Overnachten: uitzoeken

Dag 9: Rocky Mountain NP
Overnachten: uitzoeken

De route Mount Rushmore - RMNP is lang en saai. Neem voldoende eten en drinken mee want er is bijna geen restaurant of picknickplaats te vinden onderweg.

Dag 10: Rocky Mountain NP
Overnachten: uitzoeken

Dag 11: Arches
Overnachten: in Moab

- Frisco (just past Dillon on the interstate) is a great stop for food just a couple of hours into the drive. The Butterhorn Cafe for a great breakfast (408 Main Street in downtown Frisco, which is about a mile off of the freeway).
- Taking exit 202 (Scenic Byway 128--marked with the beehive) off of Interstate 70 west of Grand Junction. The exit is marked for Cisco, Utah. Taking exit 212, which is also marked for Cisco, works as well, but puts you on a more primative road. If you pass exit 212 and keep driving for another few miles, you will turn off the freeway at the second Cisco exit (202). It is marked for Cisco like the first exit, but also noted with a beehive marker indicating a scenic byway (State Highway 128).
- Go left over the freeway and watch for the right hand turn in a mile or two that will take you to Moab. If you tavel through Cisco, understand that it is a ghost town with no services, no residents, just a funky general store, so don't go there, unless you want to see a funky ghost town in the middle of nowhere next to a boat ramp. Cisco was a gunfighter town in the days of the old west. This is where people who were not social enough to hang out in Moab gathered to kill one another for sport.
- Op de 128 mogelijk de Lasal Mountain Loop Road afhankelijk van de tijd (60 miles extra).

Dag 12: Arches
Overnachten: in Moab

Dag 13: Canyonlands
Overnachten: in Moab

- Toegang tot het Island in the Sky district
o  neem de UT-191
o neem de afslag naar de UT-313 (11 mijl ten noorden van Moab)
o de ingang ligt 21 mijl verder
- Alternatief voor heen of terug:
o Via de 279 scenic byway en Shafer Trail (ook omgekeerd te rijden) en dan te combineren met Dead Horse State park – leuk om te ontbijten aan de overdekte picknicktafels.
o Evt. afsnijden via Dead Horse Point Rd

Dag 14: Canyonlands
Overnachten: in Monticello

Dag 15: Monument Valley Tribal Park
Overnachten: flexibel

- Travel early or late in the day when sidelight shows the monuments at their best.
- Vlak na Blanding de 95 op via de 261 richting Moki Dugway te rijden. Daarvoor nog even over Muley Point Road (onverhard) richting Muley Point te rijden. De weg vervolgen over de 261 (onverharde deel heet Moki Dugway).
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/mokidugwaymuleypoint/mokidugway.html
- Omrijden eventueel afhankelijk van tijd via Valley of the Gods: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/valleyofthegods/valleyofthegods.html

Dag 16: Grand Canyon
Bright Angel Lodge

- Afhankelijk van tijd onderweg stoppen bij: Coal Mine Canyon; accessed from highway 264 between Tuba City and Old Oraibi, between mileposts 336 and 337

Dag 17, 18: Grand Canyon
Bright Angel Lodge

Dag 19: Antelope Canyon/Bryce Canyon
Bryce View Lodge

- Lake Powell http://www.lakepowell.com of  www.nps.gov/glca: Voorbij Antelope Canyon de zijweg doorrijden, je komt dan uit bij een zijtak van Lake Powell, hier heb je prachtige uitzichten en kun je helemaal tot het water naar beneden, heerlijk genieten van het weer en de bootjes die er varen (en de lokale kindertjes die er zwemmen) “
- Horse Shoe Bend is absoluut de moeite waard: 4 mi ten zuiden van Page aan Hwy 89 (bij milemarker 545). Je steekt de kruising met Interstate 98 over, en ongeveer 1 mijl verder begint de korte zijweg naar Horseshoe Bend. Die staat goed aangegeven. Aan het einde van de zijweg naar het westen is de parkeerplaats. Daarna ga je te voet naar het uitkijkpunt.
- Cottonwood Canyon Road (http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/index-utah.html)

Dag 20 : Zion NP
Canyon Ranch Motel

• 12 West, vervolgens Route 89 South, op weg naar Bryce National Park
• Stoppen bij Checkerboard Mesa: (just east of the toll booth of the East Entrance) stoppen. De verticale lijnen op deze rots zijn veroorzaakt door watererosie, de horizontale geven de lagen aan van de duinen die in de loop van de tijd over elkaar zijn geschoven.
• Zion-Mount Carmel Tunnel, Route 9 stoppen voor de Canyon Overlook Trail.

Dag 21: Zion NP
Canyon Ranch Motel

Dag 22: Las Vegas
MGM Grand

• U-9, I-15
• Via Valley of Fire State Park (Don’t accept any National Park Passes or Golden Eagle Passes). tip: de picknicktafel bij de Lone Rock: een eenzame overhangende rots vlakbij de oostelijke ingang aan de rechterkant van de weg). In de ochtend of avond is het park op z’n mooist: de I-15 bij exit 93 verlaten richting Overton op de SR 169. Bij Overton Beach het Visitor Center bezoeken voor informatie over Lake Mead NRA. Je krijgt net als in de NPs een karntje en een parkmap waar alle bezienswaardigheden op staan.
• Vervolgens via ca167 tot ca145 kunnen rijden en dan ca166 tot us 93 en links af naar Hoover Dam (basic tour reserveren?, 30 minuten, ongeveer 10 dollar, into power plant, good view of dam).
• Cruise the length of the Strip from south to north, right up to downtown.

Dag 23: Death Valley
Stovepipe Wells Village

Scenic (3,5 uur; 172 miles – sneller via Pahrump; Walmart; grote superstore– 50 miles, zie kaart):
- From Interstate 15 South , EXIT on NV Hwy 160 West
- Drive 45 miles. TURN LEFT on Tecopa Road (Old Spanish Trail).
- Drive 41 miles. TURN RIGHT on CA Hwy 127.
- Drive 10 miles. TURN LEFT on CA Hwy 178 West (Badwater Road)
- Drive 75 miles. TURN LEFT on CA Hwy 190.
- Drive one mile to Furnace Creek Visitor Center.
In DV:
- Dante’s View (13 mijl – enkel);
- Twenty Mule Team Canyon (3 miles one way loop);
- Zabriskie Point (omhoog lopen, bloedheet, maar fantastisch uitzicht)
- Devils Golf Course
- Badwater
- Terug en halverwege de Artists Drive
- Evt. Harmony Borax Rd (vlak voorbij het Furnace Creek Visitor Center; ongeveer 1,5 miles)
- Eindigen in Stovepipe Wells

Dag 24: Death Valley
Stovepipe Wells Village

Dag 25: Yosemite
Overnachten: flexibel

- Death Valley West Entrance 190 richting Lone Pine
- Afslaan op 136 richting Lone Pine
- Bij Lone Pine Route 395 North tot aan Mono Lake langs de hoogste top van de continentale VS, Mt. Whitney. Vlakbij Lone Pine stoppen bij de Manzanar National Historic Site: een gedenkteken voor een van de meest schandelijke periodes in de Amerikaanse geschiedenis. Na Pearl Harbor, in december 1941, werden Japanse Amerikanen gedeporteerd naar kampen in deze barre Owens Valley. Manzanar is daar een huiveringwekkend restant van.
- Mono Lake (http://www.monolake.org) ter hoogte van bij Lee Vining: Het meer heeft geen natuurlijke afwatering en omdat het twee keer zo zout als de oceaan zijn bij verdamping een soort zouttorens ontstaan
- Tioga Pass Yosemite Park Entrance: pass opening and closing dates: http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/clsdlst.htm / historisch overzicht http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm of via een van de andere passen naar Yosemite rijden (Sonora pass gaat vaak eerder open dan de Tioga Pass).
- Evt. Bodie bezoeken, verder noordwaarts op Route 395, richting Lake Tahoe. Na 25 mijl bewegwijzering naar Bodie.

Dag 26, 27, 28: Yosemite
Curry Village

Dag 29: Monterey

Dag 31: Sacramento

Dag 32: San Francisco
#16 - 16-03-2009, 22:05 uur

Marianne

Het wordt ongetiwjfeld een prachtige reis!

Even een paar kanttekeningen - misschien val ik wel in herhalingen:

- Yellowstone - Mount Rushmore is een hele lange dag, je zult nauwelijks tijd hebben om onderweg iets te bezoeken.
- Wat nog erger is: de volgende dag heb je weer zo'n verschrikkelijk lange dag. Wanneer wou je naar Mount Rushmore?
- de Schafer trail is niet met elke auto te rijden
- erg veel tijd voor de GC - ik zou daar een nacht minder doen en die gebruiken in of op weg naar South Dakota.
- en volle dag DV is in de zomer redelijk veel. Je zult niet geneigd zijn de auto voor veel meer dan 10 minuten te verlaten.
- overweeg om Monterey te skippen en gebruik die tijd voor SF.

Marianne
#17 - 16-03-2009, 22:51 uur

fjorden

Dank voor het kritisch beoordelen! Zo'n reis blijft altijd wikken en wegen, en in de geplande reisroute zijn een aantal opties 'ingebouwd' om sneller te rijden dan over bepaalde scenic byways. De huidige reistijden zijn gepland om de meest langzame 'driving speeds' in MapPoint en komen overeen met de reistijden uit brochures.

- Yellowstone - Mount Rushmore is een hele lange dag, je zult nauwelijks tijd hebben om onderweg iets te bezoeken.
- Wat nog erger is: de volgende dag heb je weer zo'n verschrikkelijk lange dag. Wanneer wou je naar Mount Rushmore?
Op dag 7 rijden we naar Mt. Rushmore (en overnachten in de omgeving van waarschijnlijk Devils Tower) om op dag 8 Mt. Rushmore te bezoeken. In de middag iets van de omgeving zien, verder blijft er weinig tijd over, maar dag 8 tel ik dus niet mee als reisdag. Dag 9 vervolgen we onze weg naar Rocky Mt. NP om dag 10 geheel in het park te besteden en op dag 11 weer door te rijden. Mocht dit niet haalbaar zijn, dan slaan we Rocky Mt. NP over, aangezien we hier bewust geen overnachtingen van tevoren hebben gereserveerd.

Citaat
- de Schafer trail is niet met elke auto te rijden
- en volle dag DV is in de zomer redelijk veel. Je zult niet geneigd zijn de auto voor veel meer dan 10 minuten te verlaten.
Wat auto betreft hebben we een SFAR gehuurd, 4WD en de dirt tracks/backcountry roads zien we dus met vertrouwen tegemoet (na het lokaal aanschaffen van repair plugs en een 12 volt pomp). Daarom ook de 'extra' dag in DV, zodat we een aantal mooie routes kunnen rijden (onder andere Titus Canyon en waarschijnlijk naar de 'Race Track').

Citaat
- erg veel tijd voor de GC - ik zou daar een nacht minder doen en die gebruiken in of op weg naar South Dakota.
In Grand Canyon is het de bedoeling in 1 dag de afdaling te doen en waarschijnlijk vertrekken we inderdaad een dag eerder of plannen de overnachting onderweg in.

Citaat
- overweeg om Monterey te skippen en gebruik die tijd voor SF.
Dat nemen we zeker mee, daar zijn we zelf nog niet helemaal uit.
#18 - 17-03-2009, 18:28 uur

fjorden

Wij zijn terug en hebben genoten van de vakantie! Wat een mooie natuur en het geluk gehad veel wild life te zien (alleen al in Yellowstone 1x grizzly beer en 5x zwarte beren).

Mocht dit topic bij iemand in de zoektocht naar een antwoord nog een omhoog komen, dan geef ik nu graag nog even onze ervaringen mbt. de vragen die we eerder hadden gesteld.

De reisafstanden/tijd zijn ons meegevallen:
De langere dagen (Salt Lake City - Grand Teton en Yellowstone - Mt. Rushmore) zijn prima te overbruggen. Vanuit Yellowstone zijn wij om 7.30u. vertrokken, onderweg boodschappen gedaan bij een walmart, outdoor artikelen aangeschaft in een buitensportwinkel, via Medicine Wheel gereden en devils tower bezocht om aan het begin van de avond in Mt. Rushmore aan te komen, rondom 20.00u. Daarbij wel zeggen dat we onderweg geen gek oponthoud hebben gehad en lunch een broodje in de auto is geweest. Zonder de diverse stops waren we ongeveer 3 uur eerder geweest. De route van Mt. Rushmore naar RMNP kost ongeveer een halve dag.

Hiking:
In de Grand Canyon is het prima te doen om op een dag via de Bright Angel Trail naar de Colorado River te lopen en terug, mits je je eigen conditie kent, op tijd weg gaat (de middaghitte ontwijkt) en voorbereid bent (vooral voldoende water/drinken en voedzaam eten mee). Wij beschikken niet over een geweldige conditie, maar maken in Nederland wel af en toe wandelingen. Het omhoog lopen viel ons reuze mee. Wij zijn vele anderen tegengekomen met hetzelfde doel. In ongeveer 10 uur hebben wij het afgelegd, incl. enkele lange pauzes. Hoewel verboden, waren er een aantal personen beneden aan het zwemmen in de rivier, het zag er best aantrekkelijk uit. :)

Verder hebben wij ons wel verbaasd over de rangers. De ene keer lijken ze niet zo spraakzaam en de andere keer geven ze toch wel gewaagd advies voor toeristen die minder voorbereid zijn. Zoals in Zion over de Angels Landing Trail waarbij door de ranger werd aangegeven dat deze route gemakkelijk is en de ranger zelf zonder noemenswaardige problemen de route met hagel, sneeuw en wind heeft gelopen. De reisgids gaf een wat genuanceerder beeld. Een andere ranger wist wel te vertellen dat daar jaarlijks toch wel minimaal een dode valt, maar vertelde tevens dat hij ook 's nachts de route heeft gelopen en ook dat een aanradertje is.

In Yosemite werd ons aangeraden om Half Dome 's nachts te beklimmen en bovenop van de zonsopkomst te genieten toen we vroegen op welk tijdstip we het beste de menigte konden ontwijken. Later hoorden we van een andere ranger dat een paar dagen eerder een aantal personen op Half Dome verplicht hadden overnacht, omdat het weer te slecht was om af te dalen en de volgende dag door een team zijn 'gered'.
Een stukje eigen voorbereiding kan af en toe dus geen kwaad, zodat je weet wat je te wachten staat.

Onverharde wegen:
In het topic niet specifiek gevraagd, maar ons wel verbaasd over dat de Shafer Trail en Potash Road in Canyonlands prima begaanbaar waren. Na alle verhalen in de reisverslagen hadden we ons erger voorgesteld.
In Death Valley was ook de Race Track prima bereikbaar (ondanks de 4x4, high-clearance en offroad banden aanbeveling). De temperatuur viel wat tegen, helemaal niet zo warm als we hadden verwacht op basis van andermans ervaringen.
De Cottonwood Canyon road bevond zich in een mindere conditie, maar ook net met een sedan begaanbaar (er kwam juist een Fransman uit tegenovergestelde richting met een sedan, het avontuur was nog op z'n gezicht af te lezen en het ging allemaal net zei hij). Onderweg kwamen wij wel een aantal plekken tegen waar we een sedan met moeite doorheen zouden hebben gekregen. Hoewel alles per sedan begaanbaar was, hebben wij ons prima vermaakt in de 4x4.

Een grote verrassing was het mooie visitor center van Manzanar Historic Site. In onze duidelijk verouderde LP reisgids stond het nog niet genoemd.

Helikoptervlucht Grand Canyon:
Volgens mij was het elders al op het forum genoemd. Ben je van plan een helikoptervlucht te nemen in de Grand Canyon via Papillon of GCH (dezelfde organisatie), dan ontvang je een kortingscode voor 10% als je je abonneert op de nieuwsbrief. GCH vliegt uitsluitend met ECO-130 helikopters in tegenstelling tot Papillon. Maverick blijkt iets duurder en biedt geen garantie daadwerkelijk te vliegen als de vlucht niet voldoende is volgeboekt. In de voorwaarden van GCH en Papillon staat overigens iets soortgelijks, maar de baliemedewerker gaf aan dat zij wel altijd vliegen ongeacht aantal personen en dit een groot verschil is met Maverick. Navraag bij Maverick leerde ons dat de manager erbij gehaald moest worden en nog niet definitief kan bevestigen dat wij met 4 personen de lucht in zouden gaan.
#19 - 09-07-2009, 18:32 uur

Traveller

Hoi!
Ik hou altijd in mijn achterhoofd: WIL ik wel alles plannen vantevoren?
Ik ben iemand die altijd alles vantevoren uitzoekt, een routekaartje maakt met sugesties en aantekeningen maakt.
Maar eenmaal onderweg worden er hier en daar toch altijd weer dingen geschrapt of komt er iets anders interessants bij, want pas als je daadwerkelijk aan het reizen bent krijg je een bepaald 'gevoel' bij de reis en de kilometers die je maakt. Je lichaam (lees: je oogleden) vertellen me wel als het genoeg is geweest voor die dag!
Succes met je voorbereiding!
#20 - 11-02-2010, 12:55 uur

Traveller

Ben nu dus niet wakker; deze post dateerd al van vorig jaar! OOPS  >:D
#21 - 11-02-2010, 12:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15