Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Zuid-West Amerika

Discussie gestart

Huls

Hallo allemaal.

Al jaren is het een droom voor mij om een rondreis door Amerika te maken. Volgend jaar (zomer 2010) wil ik starten met een rondreis door zuid-west Amerika.

Dankzij dit forum ben ik al veel te weten gekomen, waardoor ik al een opzet heb gemaakt van mijn reis. Hopelijk ontvang ik kritieken op mijn opzet (zowel wat betreft de bezienswaardigheden alsmede de reistijd/afstand per dag), zodat ik een (voor mij) perfecte reis zal beleven.

Dag 1: Vlucht naar San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco-Merced (198 Mile, 4:54 uur)
Dag 4: Merced-Bodie Ghost Town-Mammoth Lakes (222 Mile, 6:14 uur)
Dag 5: Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth Lakes-Death Valley (204 Miles, 5:04 uur)
Dag 7: Death Valley-Las Vegas (124 Miles, 3:13 uur)
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas-Bryce Canyon (Tropic) (240 Miles, 4:51 uur)
Dag 10: Bryce Canyon (Tropic)
Dag 11: Bryce Canyon (Tropic)-Page (88,7 Miles, 3:27 uur)
Dag 12: Page-Monument Valley-Kayente (150 Miles, 3:52 uur)
Dag 13: Kayenta-Grand Canyon (Tusayan) (156 Miles, 3:54 uur)
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon (Tusayan)-Needles (via Route 66) (247 Miles, 5:37 uur)
Dag 16: Needles-Los Angeles (265 Miles, 4:06 uur)
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Terugvlucht

Overigens kunnen er nog een aantal dagen (2 a 3) bijkomen, maar ik weet nu nog niet waar ik deze het beste in kan vullen. Waarschijnlijk zeker nog een extra dagje San Francisco.

Verder had ik nog een vraag over de vluchten. Is het aan te raden om via San Francisco heen te vliegen en via Los Angeles terug, of juist terug te vliegen vanaf het vliegveld waar je ook aangekomen bent?

Ik zie de reacties graag tegemoet!



#1 - 20-10-2009, 21:14 uur

hdeweert

Je zou dag 5 kunnen schrappen een hele dag aan het Mammoth Lakes is misschien wat te veel van het goede.
Als je geen grote wandeling in bryce gaat maken is ook daar een dag te besparen en kun je b.v.Zion NP inlassen.
De route langs de kust is ook prachtig maar dat of je van hetzelfde vliegveld terug wil vliegen is geheel aan jezelf

Harm
#2 - 20-10-2009, 22:07 uur

Marianne

Hallo, welkom op het forum!

Het is lastig om commentaar op een route te geven als we niet weten waar je interesses liggen - wil je vooral veel rijden en veel vanuit de auto zien, of ook hiken, fotograferen, ranger programma's bijwonen, etc?
Maar afgezien van wat je precies wilt zijn er toch wat dingen die mij opvallen:

- waarom Merced? Je rijdt hier vanuit SF in 2 uur naar toe (welke route heb jij genomen?) en wat dan?
- de volgende dag door Yosemite naar Mammoth Lakes en daar 2 nachten blijven. Wat wil je daar doen? Waarom geen bezoek aan Yosemite?
- sla je Zion bewust over? waarom wel een volle dag/2 nachten voor Bryce en de Grand Canyon?

Extra dagen: voor Zion, Yosemite en SF. Misschien een nacht minder Bryce.

Voor de overnachtingen zit je nu overal (ver) buiten de parken. Is dat bewust?

Je kunt net zo goed van een ander vliegveld terugvliegen, voor de prijs zal het niets of nauwelijks iets uitmaken, zolang je de heen- en terugvlucht maar met dezelfde maatschappij doet.

Marianne
#3 - 20-10-2009, 22:14 uur

Huls

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb voor een extra dag in Mammoth Lakes gekozen voor een extra verblijf en bezoek aan Yosemite. Maar ik begrijp dus uit jouw reactie dat dat niet echt aan te raden is (te ver buiten Yosemite??).
Zion staat er niet tussen, omdat ik dat wil bezoeken op weg van Las Vegas naar Bryce. Is het dan aan te raden om eerst een overnachting in/bij Zion te maken en de dag erna in Bryce? Of toch zoals ik gedacht had tijdens de route te stoppen?

Verder heb ik voor Merced gekozen, zodat ik de volgende dag vroeg kan beginnen met Yosemite. Maar misschien is het inderdaad toch handiger om door te rijden naar een h/motel in Yosemite. Ik had er eigenlijk al mijn vraagtekens bij, maar nu kan ik eens verder gaan kijken.
De eerste (rij)dag duurt zo lang omdat ik de route berekend had via een stuk van Highway 1. Deze kan ik eventueel dan schrappen, en na de rondrit toevoegen, op weg naar San Francisco.

Ik heb eigenlijk bewust gekozen voor overnachtingen buiten de NP's, omdat deze een flink stuk goedkoper zijn, en ik niet veel waarde hecht aan luxe. Misschien is het handig om gebruik te maken van jouw suggestie om eens wat h/motels te zoeken in de parken zelf.
Hebben jullie toevallig nog suggesties?
#4 - 20-10-2009, 23:03 uur

Marianne

SF -Yosemite is goed in een halve dag te doen als je rechtstreeks rijdt. Misschien zou je via de zuidwestingang kunnen rijden als je nog de sequoia’s wilt bezoeken in de Mariposa grove. Mammoth Lakes is geen handig uitgangspunt voor Yosemite. Wellicht wel voor het oostelijke deel van het park (Tuolumne Meadsows), maar als je naar de vallei gaat (en die mag je echt niet overslaan) of naar Glacier Point, dan is het ongeveer 3 uur rijden, dus 6 uur in totaal. Ik zou in de vallei gaan zitten, in Curry Village of in de Lodge. Dat is wel duurder dan iets vergelijkbaars buiten het park, maar het scheelt je echt veel tijd met heen en weer rijden. Bovendien heb je dan ook nog de gelegenheid om een avondprogramma bij te wonen, of gewoon te genieten van het park als het wat rustiger is.
Reserveren kan via www.yosemitepark.com .

Ook voor de Grand Canyon lijkt mij een overnachting in het park (aan de rim!) erg mooi. Tusayan ligt ook niet slecht, maar het is toch wel erg mooi om aan de rim te zitten. Je hebt dan ook nooit parkeerproblemen want je kunt van de gratis shuttlebus gebruik maken. Geldt ook voor Yosemite.
Voor de GC kun je boeken via www.xanterra.com .

Als je op tijd boekt kun je in de parken ook nog wel betaalbare accommodatie vinden. Het is dan wel minder luxe, dus het is maar net wat je zelf belangrijk vindt.

Zion is echt de moeite waard om er een of 2 nachten te blijven. Maar ook hier is het maar net wat je wil. Je kunt in Zion prachtige wandelingen maken, variërend van kort en makkelijk tot erg lang en zwaar, maar allemaal erg de moeite waard. Kijk eens hier om een idee te krijgen.
Als je in Springdale overnacht kun je met de gratis shuttlebus naar het park, met een auto het park in (het canyon-deel) mag niet. Parkeren kan in Zion een probleem zijn, zeker als je in het hoogseizoen bent en je komt later op de dag aan. Daarom is Springdale zo handig als uitvalsbasis. Erg mooi in Springdale is de Desert Pearl Inn, maar ook goed gelegen is de Canyon Ranch Motel (en een een stuk goedkoper).
#5 - 21-10-2009, 10:20 uur

Hans B

Voor mensen die voor de 1e keer Amerika bezoeken en de meest bekende punten willen zien, geef ik vaak de optie om het alsvolgt in te plannen.

Phoenix - Grand Canyon - Page - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite (via Tioga Pass) - San Francisco - Highway 1 (de kustweg) - Los Angeles.

Deze route voorkomt het rijden van dubbele stukken en is in 3 weken wel te doen.
Alles hangt af van je eigen interesses.
Sommigen hebben na één dag Las Vegas het wel gezien, anderen kunnen er wel vijf dagen blijven.
Hetzelfde geldt voor de nationale parken en andere steden.

De route is natuurlijk ook andersom te doen.

#6 - 21-10-2009, 13:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Huls

Bedankt voor de geweldige en waardevolle reacties allemaal. Ik heb danzij jullie adviezen mijn trip wat aangepast.

Dag 1: Vlucht naar San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco-Yosemite NP (Yosemite Valley)
Dag 5: Yosemite NP (Yosemite Valley)
Dag 6: Yosemite NP (Yosemite Valley)-Bodie Ghost Town-Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes-Death Valley (Stove Pipe Wells)
Dag 8: Death Valley-Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas-Zion NP (Springdale)
Dag 11: Zion NP
Dag 12: Zion NP (Springdale)-Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon-Page
Dag 14: Page-Monument Valley
Dag 15: Monument Valley-Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon-Kingman (route 66)
Dag 17: Kingman-Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20:...
Dag 21: Terugvlucht

Ik ben er nog niet aan uit of ik terugvlieg uit Los Angeles (heeft wel mijn voorkeur), of dat ik nog terugrij naar San Francisco. Als ik via Los Angeles terugvlieg, heb ik nog een extra dag over, die ik kan besteden in mijn reis. Waar is deze het fijnste om in te plannen, bij Grand Canyon of Bryce Canyon?

Overigens, op- en of aanmerkingen blijven van harte welkom!
#7 - 21-10-2009, 19:33 uur

Hans B

Ik ben er nog niet aan uit of ik terugvlieg uit Los Angeles (heeft wel mijn voorkeur), of dat ik nog terugrij naar San Francisco. Als ik via Los Angeles terugvlieg, heb ik nog een extra dag over, die ik kan besteden in mijn reis. Waar is deze het fijnste om in te plannen, bij Grand Canyon of Bryce Canyon?

Overigens, op- en of aanmerkingen blijven van harte welkom!

Om toch een stuk kustweg (Hghway-1) te doen zou je kunnen overwegen om van San Fransciso naar Monterey te rijden.
Vervolgens van Monterey naar Oakhurst Yosemite (south entrance), ben je meteen bij de reuzen sequoia's.
Vanaf daar kun je door richting de Valley, Tioga Pass en verder.
#8 - 22-10-2009, 18:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Huls

De vluchten zijn geboekt, de auto is gehuurd, en ik heb aan de hand van dit forum een rondreis opgesteld.

02/08 Amsterdam - San Francisco
03/08 San Francisco
04/08 San Francisco
05/08 San Francisco - Yosemite
06/08Yosemite - Bodie - Bishop
07/08 Bishop - Death Valley
08/08 Death Valley - Las Vegas
09/08 Las Vegas
10/08 Las Vegas
11/08 Las Vegas - Zion
12/08 Zion - Bryce Canyon
13/08 Bryce Canyon - Page
14/08 Page - Monument Valley
15/08 Monument Valley - Grand Canyon
16/08 Grand Canyon - Needles
17/08 Needles - Los Angeles
18/08 Los Angeles
19/08 Los Angeles/Hollywood
20/08 Los Angeles - Morro Bay
21/08 Morro Bay - San Francisco
22/08 San Francisco - Amsterdam

We hebben expres geen extra dagen in Yosemite en Zion gepland. Wij (beide 28) vinden het wel mooi om te zien, maar zijn niet zulke wandelaars. Vandaar dat we een kijkje willen nemen, en voornamelijk willen zien op de reis zelf.

Op een enkele hotel (Yosemite, Bryce en Monument Valley) na hebben we nog niks geboekt.
Alle tips over de rondreis zijn welkom!
#9 - 28-11-2009, 12:53 uur

hdeweert

Hallo
Prima route maar als je geen wandelaar bent zou je Las Vegas ook moeten inkorten. Als je alles wilt zien zul je flink moeten lopen.
Ik kreeg soms het idee dat hike naar Angels landing in Zion makkelijker was dan onze trip over de strip in Las Vegas.
Als je geen wandelaar bent zou ik er niet veel meer aan veranderen.
goeie reis en veel plezier.
Harm
#10 - 28-11-2009, 13:12 uur

Steson

 ;D Wij gaan de route net andersom doen !!

Maarre..... je hebt Death Valley als overnachting ?? Die hebben wij ook, maar gezien het weinige aantal overnachtingsplaatsen is het misschien
verstandig om die ook alvast te reserveren ??
Heb ik wel gedaan en ik hoef me daar dus geen zorgen meer over te maken !
Gewoon de annuleringsvoorschriften lezen.
#11 - 28-11-2009, 15:50 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Huls

Hallo
Prima route maar als je geen wandelaar bent zou je Las Vegas ook moeten inkorten. Als je alles wilt zien zul je flink moeten lopen.
Ik kreeg soms het idee dat hike naar Angels landing in Zion makkelijker was dan onze trip over de strip in Las Vegas.
Als je geen wandelaar bent zou ik er niet veel meer aan veranderen.
goeie reis en veel plezier.
Harm

Bedankt voor je reactie. Wij zijn geen wandelaars in de natuur, bedoel ik er eigenlijk mee te zeggen. Dat we juist 2 volle dagen in Las Vegas blijven, heeft te maken dat we juist wel stadse mensen zijn, en we daar wat willen relaxen.
Bedankt ook voor de tip om er niet veel meer aan te veranderen. Ik denk dat we het zo wel zullen laten, en de rest van de hotels geboekt kunnen worden.

Verdere tips zijn natuurlijk altijd van harte welkom.

#12 - 28-11-2009, 16:39 uur

hdeweert

Las vegas is een prima plek om te verblijven en je kunt er je dollars wel kwijt.
Ik heb de strip ooit in een van mijn reisverslagen de Devils Walk genoemd.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=203&Itemid=598

Gelukkig was mijn conditie redelijk dus heb ik het overleeft.

Harm
#13 - 28-11-2009, 17:24 uur

JoeSee

De vluchten zijn geboekt, de auto is gehuurd, en ik heb aan de hand van dit forum een rondreis opgesteld.

02/08 Amsterdam - San Francisco
03/08 San Francisco
04/08 San Francisco
05/08 San Francisco - Yosemite
06/08Yosemite - Bodie - Bishop
07/08 Bishop - Death Valley
08/08 Death Valley - Las Vegas
09/08 Las Vegas
10/08 Las Vegas
11/08 Las Vegas - Zion
12/08 Zion - Bryce Canyon
13/08 Bryce Canyon - Page
14/08 Page - Monument Valley
15/08 Monument Valley - Grand Canyon
16/08 Grand Canyon - Needles
17/08 Needles - Los Angeles
18/08 Los Angeles
19/08 Los Angeles/Hollywood
20/08 Los Angeles - Morro Bay
21/08 Morro Bay - San Francisco
22/08 San Francisco - Amsterdam

We hebben expres geen extra dagen in Yosemite en Zion gepland. Wij (beide 28) vinden het wel mooi om te zien, maar zijn niet zulke wandelaars. Vandaar dat we een kijkje willen nemen, en voornamelijk willen zien op de reis zelf.

Op een enkele hotel (Yosemite, Bryce en Monument Valley) na hebben we nog niks geboekt.
Alle tips over de rondreis zijn welkom!


Ook ik heb nog eens naar je route gekeken. Wat me opvalt is dat je relatief weinig tijd doorbrengt in de parken. Je hoeft geen wandelaar of natuurliefhebber te zijn om hier van te genieten. Persoonlijk vind ik het een gemiste kans dat je niet minstens een dag doorbrengt in Yosemite, Zion en Grand Canyon. Je bent er toch, waarom niet volop van genieten ?
Nu doe je 'drive through' , waardoor je tijdsdruk gaat ervaren. Vergis je ook niet in de reisafstanden en de impact dat alles op je heeft.
Ook het laatste van LA naar San Fran is pittig. Als je deze route op deze manier doet, ben je wel overal geweest, maar heb je dan ook echt gezien ?

Je zou de feedback nog eens goed door kunnen nemen. Wellicht helpt het om de parken via boeken/sites wat meer te doorgronden, waardoor je een betere indruk krijgt van wat het te bieden heeft.

Succes  :afro:
#14 - 29-11-2009, 08:19 uur

JoeSee

Hallo
Prima route maar als je geen wandelaar bent zou je Las Vegas ook moeten inkorten. Als je alles wilt zien zul je flink moeten lopen.


Je maakt inderdaad al snel een behoorlijk wandeling in Las Vegas, ook al parkeer je af en toe de auto achter een motel.
Wandelingen in de parken zijn trouwens echt op z'n Amerikaans.....very easy en comfortabel, maar wie wil kan natuurlijk ook een forse hike doen.
Neem je de paden voor gehandicapten, dan zit je altijd goed, want deze zijn mooi geplaveid en niet al te lang.
#15 - 29-11-2009, 11:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15