Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Zuidwest USA 2006

Discussie gestart

Jez

In Monument Valley, bedoel je? Zeker goed te doen met een personenauto. Verder ben ik er dus door omstandigheden (Lees: ingang gemist) niet ín geweest.......... ;D
Er langs was ook al erg mooi, hoor!
#16 - 27-10-2005, 15:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Cityboybaby

heb op basis van jullie reacties toch iets veranderd. laat het oosten ( ouray/silverton/san juan skyway ) vallen en blijf een dag extra in yosemite.
Een goede beslissing om langer in Yosemite te blijven, het is 1 vd mooiste parken.

Ik kom net uit Yosemite terug, en je gaat zeker geen spijt krijgen van je verlenging. Vergis je niet in de reistijden daar, wat routeplanners je ook willen vertellen: in de hele regio zijn de leuke wegen om te rijden op papier misschien vrij snel, maar als je er 20mph gemiddeld 'haalt', ben je aan het racen. Het zijn bochtige bergwegen, waar je zeer regelmatig zult willen stoppen vanwege de uitzichten of om een stukje te lopen voor een waterval of heuveltop. Wij hadden meer tijd en hebben dus veel meer kunnen wandelen en zo, maar als ik het een beetje optel, hebben wij bijvoorbeeld -inclusief een beperkt aantal fotostops- een dikke 4 uur gedaan over het stuk van de '120' dat door Yosemite loopt.

Die 120 is misschien ook voor jou een mooie afsluiter om het park uit de rijden, van links naar rechts (anders wordt het steeds minder spectaculair, dat wil je niet) dus wel iets uit de richting van Visalia, maar ik denk dat het moet lukken om daarna via Mono Lake (een aanrader voor natuurliefhebbers en je bent er niet veel tijd aan kwijt), King's Canyon en Sequioa NP daar in de buurt terecht te komen.

#17 - 27-10-2005, 19:07 uur

Hans B



Och, 1 x een ingang voorbij rijden noem ik niet veel.
Ben benieuwd wat ik nog meer zou missen???
Citaat

Het vliegtuig misschien ?
#18 - 28-10-2005, 08:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

iemand daar ook een rondrit gemaakt door het park zelf? is dit te doen met een normale personenauto en is het de moeite waard?
Ja, jaren terug heb ik zelf met de auto de 'tour'gemaakt.
Ik vond het best de moeite waard.
Ik kan me voorstellen dat, als je na enkele dagen alleen maar parken met rode rotsen heb gezien je wellicht wat overvoerd wordt, maar het blijft een schitterende belevenis. De kosten om Monument Valley met eigen auto door te rijden zijn volgens mij $ 5 p.p en $ 10 per auto. Voor een 'guided tour' ben je ±$ 35 p.p kwijt.
Hans.
#19 - 28-10-2005, 08:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

markro

We rijden trouwens vanaf Page naar Mexican Hat. Kan ik onderweg Monument Valley bekijken of moet ik daarvoor een hele dag uittrekken?

Hoi JDJ,

Ik ga er van uit dat je met een “normale” personenauto rijdt.
De routeplanner Streets and Trips geeft aan:
Page, AZ naar Monument Valley: circa 200 km/reistijd 3 uur
Monument Valley naar Mexican Hat, UT: 35 km/reistijd een half uur
Deze reistijden zijn zonder stops.

Als je deze dag van Page naar Mexican Hat wilt rijden, kan je overwegen om net buiten Page de Upper Antelope Canyon te bezichtigen. Een prachtige slotcanyon op Navajo terrein. Alhoewel je het mooiste licht daar hebt, zeker om te fotograferen, omstreeks het middaguur (bij wolkenloze hemel), kan de tour tweede helft ochtend (11.30 uur) misschien net te laat worden, dus overweeg een eerdere tour te nemen of zoek dit zelf even verder uit. Zelf naar de ingang van het park rijden geeft je de meeste flexibiliteit. (Misschien is er iemand op het forum, doe ook Antelope Canyon en Monument Valley op één dag heeft gedaan.)

Daarna naar Monument Valley Navajo Tribal Park. Entree per persoon $ 5,00.
Als de 17 mijl ongeplaveide weg (Valley Drive) door het park droog is en het niet regent, of dreigt te gaan regenen, kan je met een “normale” personenauto deze weg rijden. Het is een aanrader en ik zou het zeker doen. Anders een tour doen met een Navajo-open-tourbusje (vertrek bij bezoekerscentrum).
Omdat je daar dan in de middag bent heb je profijt van de mooie zon- en schaduwkanten van de rotsen. Als je daar ongeveer halverwege de middag bent kan je daar blijven totdat de zon nagenoeg onder is (heel erg mooi) en dan het laatste stukje naar Mexican Hat rijden.
Ik ben daar onlangs ook nog geweest en vond het daar prachtig.

Hierbij de link naar dag 20 van ons reisverslag 2005: http://menramerika2005.web-log.nl/log/2278117 .

Dit reisverslag moet ik nog “ombouwen”. Eerst zie je de voorbeschouwing, die ik had gemaakt voordat wij op reis gingen, en meer naar onderen staat het eigenlijke reisverslag van deze dag. De voorbeschouwing en het reisverslag lopen hier en daar niet synchroon.
Helemaal bovenaan staat de knop “foto’s van vandaag” en daarmee kom je in het foto-album van die dag, onder andere met foto’s van Monument Valley.

Groet, Marco.
#20 - 28-10-2005, 10:06 uur
reisverslagen en foto's van onze reizen http://www.dutchmarco.com

markro

De kosten om Monument Valley met eigen auto door te rijden zijn volgens mij $ 5 p.p en $ 10 per auto.

De entree is per persoon en bedraagt $ 5,00. Dus geen extra autokosten. (Tarief september 2005)

Groet, Marco.
#21 - 28-10-2005, 10:10 uur
reisverslagen en foto's van onze reizen http://www.dutchmarco.com

Jez



Och, 1 x een ingang voorbij rijden noem ik niet veel.
Ben benieuwd wat ik nog meer zou missen???
Citaat

Het vliegtuig misschien ?

Hahahahaha!!! Da's, waar ook; was ik even vergeten. LOL
 ;D ;D ;D ;D ;D
#22 - 28-10-2005, 20:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

JDJ

iedereen bedankt voor alle goede tips tot dusverre!

hebben jullie trouwens enig idee of de rit anaheim-yosemite village goed te doen is in een dag? is anaheim een veilige wijk van LA? en iemand ervaring met curry village?
#23 - 28-10-2005, 22:34 uur

Jez

Da's best een end!

Anaheim is volgens mij niks mis mee. Een nichtje heeft er lang gewoond en ik heb er nooit iets nadeligs over gehoord. Bovendien is het daar Disney-city, bij wijze van, dus ik neem aan dat ze wel zorgen dat de toeristen waar ze het van moeten hebben zich veilig voelen!
#24 - 28-10-2005, 22:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Sadashi

hey ja anaheim is zeker veilig zoals Jez al aangaf...
kdenk da de meesten europeanen een beetje teveel schrik hebben om hier in "LA" zomaar rond te rijden?niet?heb al veel verhalen gehoord over Florida en Toeristen maar nog niet echt over Cali ...correct me if i'm wrong  :)
#25 - 29-10-2005, 21:54 uur

Satin13

Je moet enorm uitkijken met die reistijden. Soms lijkt het allemaal erg gunstig op papier, maar dan blijkt de weg in werkelijkheid heuvelachtiger of bochtiger, en in Amerika moet je ook rekening houden met soms absurde snelheidsbeperkingen. Overigens zijn ze altijd wel ergens aan een weg aan 't werken en halveert die snelheid nog een keer. Wij telden er al gauw een paar uur bij en datbenaderde de werkelijkheid al wat meer. De vermoeidheid mag je ook niet onderschatten.
#26 - 11-11-2005, 21:45 uur
« Laatst bewerkt op: 15-11-2005, 16:30 uur door FreezeM »
USA rocks!




blusmuts

heb op basis van jullie reacties toch iets veranderd. laat het oosten ( ouray/silverton/san juan skyway ) vallen en blijf een dag extra in yosemite.
Een goede beslissing om langer in Yosemite te blijven, het is 1 vd mooiste parken.

Ik kom net uit Yosemite terug, en je gaat zeker geen spijt krijgen van je verlenging. Vergis je niet in de reistijden daar, wat routeplanners je ook willen vertellen: in de hele regio zijn de leuke wegen om te rijden op papier misschien vrij snel, maar als je er 20mph gemiddeld 'haalt', ben je aan het racen. Het zijn bochtige bergwegen, waar je zeer regelmatig zult willen stoppen vanwege de uitzichten of om een stukje te lopen voor een waterval of heuveltop. Wij hadden meer tijd en hebben dus veel meer kunnen wandelen en zo, maar als ik het een beetje optel, hebben wij bijvoorbeeld -inclusief een beperkt aantal fotostops- een dikke 4 uur gedaan over het stuk van de '120' dat door Yosemite loopt.

Die 120 is misschien ook voor jou een mooie afsluiter om het park uit de rijden, van links naar rechts (anders wordt het steeds minder spectaculair, dat wil je niet) dus wel iets uit de richting van Visalia, maar ik denk dat het moet lukken om daarna via Mono Lake (een aanrader voor natuurliefhebbers en je bent er niet veel tijd aan kwijt), King's Canyon en Sequioa NP daar in de buurt terecht te komen.



Als je naar Mono Lake wilt, moet je over de Tioga pass, dit kan tot in juni nog afgesloten zijn wegens sneeuw.
#27 - 15-11-2005, 15:58 uur

blusmuts

Wat heeft Satin met het forum gedaan trouwens?  :-\ Ik blijf heen en weer scrollen!
#28 - 15-11-2005, 15:59 uur

FreezeM

Wat heeft Satin met het forum gedaan trouwens?  :-\ Ik blijf heen en weer scrollen!

Ik heb het aangepast zodat het bericht op het scherm past :)
#29 - 15-11-2005, 16:30 uur

Satin13

Sorry mensen, klein foutje en ik kreeg het niet meer goed! Ik zal het noooooooooooit meer doen!
#30 - 15-11-2005, 20:34 uur
USA rocks!




leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15