Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis

Discussie gestart

Remcobaks

Hoi,

Ik ben momenteel plannen aan het maken voor een vakantie in Amerika. Mijn doel is om vanuit amsterdam naar las vegas te vliegen en daar een auto te huren.
Enkele dagen na aankomst wil ik gaan beginnen met een reis door West-Amerika.  

Wat wil ik zien?
De Grand Canyon, de Hooverdam, Sante Fe, Aspen, Saltlake City, en Yellowstone Park.
Vervolgens om dan weer in Las Vegas uit te komen en daar weer richting huis te vertrekken.

Vanuit het vertrekpunt Las Vegas wil ik via de Hooverdam en de Grand Canyon Oostenlijk rijden om dan vervolgens bij Sante Fe noordwaarts te rijden richting Aspen of Denver. Dan Naar Yellowstone Park door de Rocky mountains heen. Vanuit Yellowstone wil ik zuidwaarts gaan in de richting van Salt Lake City om zo verder af te dalen naar Las Vegas.  
een paar vragen die ik heb zijn;

* welke bezienswaardigheden zijn er nog meer in deze omstreken (Wat is er aan te bevelen)?

* Hoelang zou ik in Amerika moeten blijven om dit met de auto aan te kunnen rijden(Zo nu en dan wil ik een paar dagen of een week ergens verblijven op dezelfde plek)?

* Zou 90 dagen genoeg zijn (dit ivm de visum aanvraag)?

* Hoe staat het met de huurkosten van auto's?

* Waar moet ik verblijven en overnachten voor redelijke prijzen, en kan ik zomaar ergens binnenlopen en een kamer huren in een motel of hotel, of moet ik van tevoren iets reserveren tijdens de reis?

* Is er nog een bepaalde leeftijd die je moet hebben voor het huren van een auto in amerika?

* Hoeveel geld moet je voor zo'n reis als dit hebben? (Autokosten(benzine,huur,verzekering), Ticket van Amsterdam naar Las Vegas, Hotels of motels, en geld voor achter de hand voor eventuele noodgevallen)

Met vriendelijke groet Remco,
#1 - 08-09-2002, 20:54 uur

Petra

Ik zou zeker nog wat parken un Utah aan je rondreis toevoegen, zoals Bryce, Zion en Arches. Monument Valley is ook absoluut de moeite waard.
Als je bij Yellowstone bent, is Grand Teton ook een goede keus. Jackson Hole is een leuk plaatje daar in de buurt, maar niet goedkoop.
In de buurt van Las Vegas is er ook nog Valley of Fire, ook erg mooi.

Als je meer over mijn ervaringen wilt weten (vertrek a.s. zaterdag voor de 4e keer naar het westen), kun je me mailen op [email protected].

Groetjes,
Petra
#2 - 11-09-2002, 16:11 uur

Johan

Wat wil ik zien?
De Grand Canyon, de Hooverdam, Sante Fe, Aspen, Saltlake City, en Yellowstone Park.

* welke bezienswaardigheden zijn er nog meer in deze omstreken (Wat is er aan te bevelen)?

* Zou 90 dagen genoeg zijn (dit ivm de visum aanvraag)?

* Waar moet ik verblijven en overnachten voor redelijke prijzen, en kan ik zomaar ergens binnenlopen en een kamer huren in een motel of hotel, of moet ik van tevoren iets reserveren tijdens de reis?

* Is er nog een bepaalde leeftijd die je moet hebben voor het huren van een auto in amerika?

* Hoeveel geld moet je voor zo'n reis als dit hebben? (Autokosten(benzine,huur,verzekering), Ticket van Amsterdam naar Las Vegas, Hotels of motels, en geld voor achter de hand voor eventuele noodgevallen)


Beste Remco,

Wat is het wat je zo graag wilt zien in Salt Lake City. Veel (lees: niets) heeft SLC nou niet echt te bieden. Hooguit de tempel waar je eventjes bezig bent of je moet er voor een stamboomonderzoek naar toe willen.

JC
#3 - 12-09-2002, 07:44 uur

lindas

Nou ik denk dat je aan drie weken ook genoeg hebt hoor.
En inderdaad Salt Lake is af te raden.

Wil jij de route gaan lopen of zo omdat je 90 dagen wil gaan.

Linda
#4 - 16-02-2003, 16:41 uur

Christian

Zeker aan te bevelen is om Death Valley te bezoeken en natuurlijk Sequoia national Park en King's Canyon (koop bij het eerste national park wat je aandoet een national Parks Pass, kost 50 dollar en geeft je toegang tot vrijwel alle nationale parken in de VS en is na het bezoeken van 3 a 4 nationale parken al voordeliger). Voor het huren van een auto moet je minimaal 25 jaar zijn en in het bezit zijn van een credit card. De kosten hiervan verschillen per verhuurbedrijf en per type auto. Ik zou niet bezuinigen hierop, voor  lange trips is een grote comfortabele auto zeker aan te raden. Verzekeringen voor de auto kun je het beste al in Nederland afsluiten (is vaak goedkoper) laat je verder geen verzekering aansmeren bij het verhuurbedrijf  ter plaatse. 90 dagen is erg lang. Ik heb een soort gelijke reis gemaakt in 200, 2001, 2002 en 2003  en had aan 30 dagen per reis genoeg. Hoeveel geld je nodig hebt? Wat ben je van plan (zeker in Las Vegas). Zakgeld voor 30 dagen, reken op ongeveer 800 dollar, inclusief voedsel en benzine.  

Een ticket naar Vegas boek je bij D-reizen, is op dit moment het voordeligst. Je vliegt dan vaak met United of KLM. Met KLM heb je geen overstap.
#5 - 15-10-2003, 10:30 uur

Christian

Oh ja, regel de eertse week overnachtingen in Nederland, voor de rest kun je inderdaad overal zomaar naar binnen lopen om te vragen of ze nog plaats hebben voor 1/2 nachten (de mogelijkheden zijn eindeloos in de VS). Salt Lake City is alleen interessant als je wilt weten waar je achternaam vandaan komt en als je van de Olympische Winterspelen houdt.
#6 - 15-10-2003, 10:43 uur

Bert

Een paar tips die minder bekend zijn:

ga vanuit Yellowstone West richting Hells Canyon (Snake River). Vervolgend via midden Oregon naar Crater Lake National Park. Dan kun je makkelijk binnendoor naar SF. Weinig gedaan, zeer de moeite waard, zeker meer dan SLC. Ik heb hier jaren gewoond en dit zijn mooie routes
#7 - 19-10-2003, 14:50 uur

hdeweert

HY Remco
Ikweet niet hoever je al bent met je planning Maar toch nog een paar tips om van Vegas naar Saltlake City, en Yellowstone Park te rijden lijkt me een heel eind en weer terug. In dat stuk zijn de bezienswaardigheden dun gezaaid. Waarom zou je een visum aanvragen als toerist? Als je een auto wilt huren doe het in Nederland en verzeker je goed, dat is goedkoper dan in Amerika. Als je nog geen 25 jaar bent heb je peg je huurauto word dan nog duurder. Het Budget is moeilijk te bepalen. De Tickets variëren ik heb net tickets gekocht voor een paar weken miami voor 400 euro incl. tax etc. Een behoorlijke auto huur je het goedkoopst in NL en gaat 2 tot 400 euro per week kosten en ook de hotels zijn flexibel begint met $25 tot $100 en hoger. En Eten moet je thuis ook dus!!!!!
kijk www.hdeweert.tk
Harm
#8 - 12-01-2004, 15:20 uur

P@trick

Hey Remco,

Als je nog niet weg bent, dan nog wat antwoorden en tips.
Ik ga namelijk binnenkort zelf ook voor 90 dagen naar de States alleen dan een rondreis door de hele states.

In 90 dagen kan je het makkelijk redden. Tenzij je overal een week wil blijven. :P

Een auto huren is wel mogelijk, dit kan je het beste bij Alamo doen. Zij hebben een Alamo GoldUnderage verzekering waardoor je een stuk goedkoper uit bent. Bij andere verhuurders ben je zo'n 25 dollar per dag p/p kwijt aan extra kosten omdat je onder de 25 bent. :-\

Wij proberen het te redden met 7000 euro p/p. Uitgaande van een autohuur voor 90 dagen met 500 dollar drop-off kosten en benzinekosten, iedere nacht een hotel/motel/cabin voor gemiddeld 35 euro, eten, vliegreis en verzekering en zo'n 1000 euro zakgeld.

De autohuur voor ons kost 3700 euro voor een midsize auto voor 90 dagen. Dit is inclusief alle toeslagen en exclusief 200 euro annuleringsverzekering.

Succes verder en als je of iemand anders nog tips voor mij heeft zijn ze van harte welkom!
#9 - 22-02-2004, 16:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15