Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreizen met camper vanaf LV (42 dagen)

Discussie gestart

hanskarin

Op 2 september vertrekken wij voor een reis van 2 maanden naar Amerika.

We hebben al een beetje gekeken naar de route die wij willen rijden met de camper die wij gehuurd hebben.
Wat vinden jullie hier van en wat zouden jullie anders doen (kan ook anders om).
Is het nodig om in deze periode ook campinggrounds in de NP's te reserveren?

Wij hebben ruim de tijd om deze route te rijden en willen dat ook ruim houden.
2 jaar geleden hebben wij 3 maanden met een camper in Australië gereden en vonden het heerlijk dat wij de tijd hadden om
"gewoon" ergens een paar dagen te blijven staan en dat willen wij nu ook weer.

Dit is wat wij (tot nu toe) voor ogen hebben om te doen.

2 sept Amsterdam - New York
2 t/m 5 sept New York
6 sept New York - Las Vegas
7 t/m 11 sept Raften Grand Canyon
12 sept Terug naar Las Vegas
16 sept t/m 28 okt Reizen met de camper
29 okt Las Vegas - Amsterdam

Camper:
- Las Vegas
- Death Valley (± 2 dagen)
- Yosemite (± 3 dagen)
- San Fransico (± 4 dagen)
- Monterey (duiken) (± 3 dagen)
- Pismo Beach (± 1 dag)
- Santa Barbara (± 2 dagen)
- Los Angeles (± 3dagen)
- San Diego (± 3 dagen)
- Joshua Tree (± 2 dagen)
- Page (± 3 dagen)
- Canyonlands (± 2 dagen)
- Arches (± 1 dag)
- Bryce Canyon (± 2 dagen)
- Zion (± 2 dagen)

Zoals jullie wel kunnen tellen zijn dit geen 42 dagen, maar hier staan de dagen niet bij dat wij rijden.
En is er ruimte voor aanpassingen, van tevoren of ter plekke.

Ik ben heel benieuwd of jullie nog tips hebben of nog dingen missen.
#1 - 28-12-2012, 10:19 uur

Ings

Wauw wat een mooie reis zal dat gaan worden, ruim de tijd in ieder geval.

Ik ben afgelopen juni in die omgeving geweest. Hieronder wat tips:
- Canyon de Chelly is ook erg mooi om te bezoeken.
- Monument Valley zou ik ook toevoegen aan de reis.
- Sedona is een leuk plaatsje en een prachtige omgeving.
- In Zion zou ik langer verblijven.

Succes met plannen!

Groetjes Ings
#2 - 28-12-2012, 12:23 uur
2012 Camperrondreis Los Angeles - San Fransisco (4 weken)
2013 Camperrondreis Denver - Las Vegas (4 weken)

Tet14

Ik zie Grand Canyon NP niet in de route. Is dat bewust?
#3 - 28-12-2012, 12:43 uur

hanskarin

@ings: bedankt, we gaan kijken of/hoe wij dit gaan toevoegen.


@Tet14: Klopt dat het lijkt also wij de Grand Canyon overslaan, maar da's niet helemaal waar.
Voordat wij de camper gaan ophalen, gaan wij 5 dagen raften in de GC.
Dat lijkt ons een geweldige belevenis om zo de GC te ontdekken.

En het idee is om vanaf Johua Tree NP via GC naar Page te rijden en dan ter plekke bekijken
hoelang wij nog in de GC blijven.
#4 - 28-12-2012, 13:12 uur

hanskarin

Ik heb geprobeerd om de route toch wat meer uit te werken.

Datum           Van   Naar   
                     
ma 02-09-13   Amsterdam           Naar New York   
di 03-09-13   New York                   New York   
wo 04-09-13   New York                   New York   
do 05-09-13   New York                   New York   
vr 06-09-13   New York                   Las Vegas   
za 07-09-13   Las Vegas                   Grand Canyon NP   Raften
zo 08-09-13   Grand Canyon NP   Grand Canyon NP   Raften
ma 09-09-13   Grand Canyon NP   Grand Canyon NP   Raften
di 10-09-13   Grand Canyon NP   Grand Canyon NP   Raften
wo 11-09-13   Grand Canyon NP   Grand Canyon NP   Raften
do 12-09-13   Grand Canyon NP   Las Vegas   
vr 13-09-13   Las Vegas                   Las Vegas   
za 14-09-13   Las Vegas                   Las Vegas   
zo 15-09-13   Las Vegas                   Las Vegas   
ma 16-09-13   Las Vegas                   Death Valley           Camper halen
di 17-09-13   Death Valley           Death Valley   
wo 18-09-13   Death Valley           Lone Pine   
do 19-09-13   Lone Pine                   Yosemite NP   
vr 20-09-13   Yosemite NP           Yosemite NP   
za 21-09-13   Yosemite NP           Yosemite NP   
zo 22-09-13   Yosemite NP           San Francisco   
ma 23-09-13   San Francisco           San Francisco   
di 24-09-13   San Francisco           San Francisco   
wo 25-09-13   San Francisco           San Francisco   
do 26-09-13   San Francisco           Monterey   
vr 27-09-13   Monterey                   Monterey                    Duiken
za 28-09-13   Monterey                   Monterey   
zo 29-09-13   Monterey                   Pismo Beach   
ma 30-09-13   Pismo Beach           Pismo Beach   
di 01-10-13   Pismo Beach           Santa Barbara   
wo 02-10-13   Santa Barbara           Santa Barbara   
do 03-10-13   Santa Barbara           Los Angeles   
vr 04-10-13   Los Angeles           Los Angeles   
za 05-10-13   Los Angeles           Los Angeles   
zo 06-10-13   Los Angeles           San Diego   
ma 07-10-13   San Diego                   San Diego   
di 08-10-13   San Diego               Palm Springs   
wo 09-10-13   Palm Springs           Joshua Tree   
do 10-10-13   Joshua Tree           Joshua Tree   
vr 11-10-13   Joshua Tree           Kingma   
za 12-10-13   Kingma                   Grand Canyon NP   
zo 13-10-13   Grand Canyon NP   Grand Canyon NP   
ma 14-10-13   Grand Canyon NP   Monument Valley   
di 15-10-13   Monument Valley   Monument Valley   
wo 16-10-13   Monument Valley   Antelope Canyon   
do 17-10-13   Antelope Canyon   Arches NP   
vr 18-10-13   Arches NP                   Arches NP   
za 19-10-13   Arches NP            Canyonlands NP   
zo 20-10-13   Canyonlands NP   Canyonlands NP   
ma 21-10-13   Canyonlands NP   Bryce Canyon NP   
di 22-10-13   Bryce Canyon NP   Bryce Canyon NP   
wo 23-10-13   Bryce Canyon NP   Zion NP   
do 24-10-13   Zion NP                   Zion NP   
vr 25-10-13   Zion NP                   Zion NP   
za 26-10-13   Zion NP                   Las Vegas   
zo 27-10-13   Las Vegas                   Las Vegas   
ma 28-10-13   Las Vegas                   Las Vegas                    Camper inleveren
di 29-10-13   Las Vegas                   Amsterdam   
wo 30-10-13                              Thuis     :'(

Wat vinden jullie hiervan?
#5 - 04-01-2013, 22:22 uur

Tet14

Death Valley (Furnace Creek) naar Lone Pine is maar een dikke 2 uur rijden met een RV. Je zou eventueel verder kunnen rijden die dag naar bv Bishop of Mammoth Lakes. Ik zou een dag Santa Barbara (bv) inleveren voor een extra dag San Diego. PS naar Joshua Tree is maar 1 uur rijden en dan wil je daar nog een volle dag aan toevoegen.
Page (Antelope Canyon) komt voor Monument Valley en Moab. Ook in Page kan je gemakkelijk enkele dagen doorbrengen. Een volle dag voor Monument Valley is minder voor de hand liggend imo. Tussen Moab en Bryce zou ik ook een extra overnachting plannen bv in Capitol Reef NP of Torrey.
Tet
#6 - 04-01-2013, 22:46 uur

Jez

Ik zat ook te denken om ergens een dag te skippen voor minimaal 1 extra dag San Diego. Mij lijkt bijv. 3 volle dagen SF een beetje veel. Wij vonden San Diego namelijk helemaal leuk. Een dag voor Balboa Park, een dag voor het Gas lamp Quarter en Coronado Island, een dag voor Sea World, de Zoo of aquarium, genoeg te doen!
#7 - 04-01-2013, 23:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Je neemt zo hier en daar erg ruim de tijd (is weer eens wat anders  :)). Op zich prima, maar een volle dag Monument Valley lijkt me niet nodig, en ook voor de Monterey hebben jullie wel veel tijd uitgetrokken. Een volle dag daar is meer dan genoeg, maar 1 overnachting kan ook. Wat zijn jullie plannen daar? Voor wandelingen en mooie campings is Big Sur veel aardiger. En waarom een volle dag Pismo Beach? Met 2 overnachtingeen tussen SF en LA heb je voldoende tijd voor de belangrijkste bezienswaardigheden, incl een tour bij Hearst Castle. Als je het rustig aan wilt doen is ene extra dag lekker, maar je zou die tijd ook ergns anders kunnen gebruiken.
Zoals Tet al aangaf is Lone Pine na Death Valley ook niet echt nodig. Je zou  echter in plaats van 2 nachten DV ook 1 nacht DV en 1 nacht Lone Pine kunnen doen, dan heb je toch bijna een volle dag voor DV. En misschien is een extra dag aan de oostkant van Yosemite dan wel aardig, dan kun je een bezoek brengen aan Bristlecone Pine forest, Bodie, Mono Lake etc. Hoe lang je overal wilt zitten zal ook van het weer afhangen.
De tijd voor Yosemite is dan verhoudingsgewijs weer kort; hier kun je gemakkelijk meerdere dagen plannen, zeker als je van wandelen houdt. Denk er aan dat je ook in september er op tijd bij moet zijn om een camping vast te leggen in het park.
Bij Page is ontzettend veel te doen in de omgeving hoewel je met een camper niet alles kunt doen. Misschien een tour naar White Pocket, of loot mee voor de Wave.
Tussen Moab en Bryce zou ik ook een overnachting in Capitol Reef aanraden. Dan heb je onderweg ook nog tijd voor Goblin valley, en voor de bezienswaardigheden langs de UT12.
Bryce kan in die periode al erg koud zijn. Wel mooi! Misschien hebben jullie voor Zion, Bryce, Page en de GC iets aan mijn 2011-verslag.

Marianne
#8 - 05-01-2013, 00:44 uur

Tet14

Je moet met een RV wel opletten als je naar plekken als de Bristlecones (hoog in de bergen) en Bodie wil gaan (3 miles tamelijk ruwe dirtroad).
#9 - 05-01-2013, 14:34 uur

Hans B

Het lijkt mij een heerlijk relaxte vakantie. Een planning maken is wat ik ook altijd doe en onontbeerlijk vind, omdat het overal zo fantastisch is dat je heel snel ergens te lang blijft en dan op het eind moet racen. Wel kan ik me voorstellen dat jullie routeplanning hier en daar ieen klein beetje aangepast kan worden, maar ik weet jullie wensen niet en bevoendien zullen jullie dat tijdens de reis vast zelf ook wel ontdekken.
Verder ben ik het eens, dat Page toch zeker 1 volle dag, dan wel 1½ dag verdient. Ook in Arches waar de verschillende secties ver uiteen liggen kom je aan de ene geplande dag te kort (probeer eens de sunset trail bij de Delicate Arch te doen).
#10 - 05-01-2013, 23:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hanskarin

Bedank voor alle reacties.

Ik heb eigenlijk alleen de route op willen schrijven, maar ja als je gaat kijken op diverse forums zie je altijd alles tot op de dag uitgewerkt.
Wij zitten eigenlijk zo niet in elkaar.
 
Het aantal dagen dat wij ergens zijn willen we eigenlijk pas ter plekke beslissen, als je ergens leuk vindt blijf je langer zo niet vertrek je.
Ook hebben wij ervaren dat wij tijdens de reis nog tips kregen en dat moet ook mogelijk zijn.

Uiteraard neem ik alle tips van harte (anders had ik niet op dit forum hoeven te komen), ook de tips qua tijd maar vooral wat de beste plekke zijn om te bezoeken en wat niet.

#11 - 07-01-2013, 19:03 uur

NMP

HansKarin,

Welke route gaan jullie nemen tussen  Lone Pine en  Yosemite NP ? Ik neem aan o.a. de 395. Als dat zo is neem ook de omweg 158 via June Lake het is een geweldig mooie weg.  Je kan ook met je camper direct aan een van de meren aan de 158 overnachten.
Je mist in je route Sequoia en Kings en eigelijk is dat wel heel erg jammer, iets wat andere hier ook al hebben aangegeven. Het is altijd kiezen, alles is niet mogelijk. Maar ik zal na Yosemite doorrijden naar Sequoia en Kings en de dagen Joshua Tree inleveren. Maar het is een luxe probleem.
Het is een geweldige trip, veel  plezier, en aftellen.
Groet
Marco
 
#12 - 07-01-2013, 20:02 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

hanskarin

Welke route gaan jullie nemen tussen  Lone Pine en  Yosemite NP ? Ik neem aan o.a. de 395. Als dat zo is neem ook de omweg 158 via June Lake het is een geweldig mooie weg.  Je kan ook met je camper direct aan een van de meren aan de 158 overnachten.

Dank je voor de tip!

Je mist in je route Sequoia en Kings en eigelijk is dat wel heel erg jammer, iets wat andere hier ook al hebben aangegeven. Het is altijd kiezen, alles is niet mogelijk. Maar ik zal na Yosemite doorrijden naar Sequoia en Kings en de dagen Joshua Tree inleveren. Maar het is een luxe probleem.

Zoals ik al schreef de dagen staan zeker niet vast, voor ons staat vast dat wij zo veel mogelijk tips willen. En dan kijken we ter plekke hoelang we ergens blijven.
Dus tips zoals Squoia en Kings overslaan is heel jammer, tja dan gaan wij natuurlijk wel kijken om dit op te nemen in onze route.
En als dat betekent dat wij ergens anders korter zijn, dan is dat maar zo. Je kunt toch (ook in 42 dagen) onmogelijk alles doen en moet keuze maken.
#13 - 08-01-2013, 12:46 uur

hanskarin

Nog zo'n kleine 3 weken en dan is het eindelijk zover............
Onze reis.
Qua route hebben wij niets veranderd, want zoals ik al schreef
voor ons is dit niets meer dan een globale route en ter plekke zien we wel.
Het enige dat moet is op tijd de camper inleveren.

Alles wat van te voren geregeld moet worden, is geregeld.
Dus eigenlijk moeten we alleen nog maar inpakken en wegwezen ;)
#14 - 10-08-2013, 08:30 uur

Marianne

Mocht je nog naar Sequoia/Kings Canyon willen; wij hebben inmiddels weer een reis naar het westen achter de rug en zijn onder andere in Kings Canyon en Sequoia geweest. Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag. Ik vind overnachten in Cedar Grove (Kings Canyon) een echte aanrader. Er zijn mooi gelegen campings daar en de Kings Canyon scenic byway is prachtig om te rijden.

Het is heerlijk om niets vast te leggen, dat deden wij ook niet tijdens onze eerste reis, in september 1988. Wij kampeerden toen met een tent. Het bleek wel lastig te zijn om in Yosemite een plekje te vinden, dus misschien is het niet zo gek om daar toch eens naar te kijken want je kunt - gezien de datum dat je de camper ophaalt - toch redelijk goed inschatten wanneer je er bent. Misschien hebben jullie ook iets aan ons (recent gemaakte) 1988-verslag.

Geen jullie een reisverslag bijhouden? Ik ben heel benieuwd hoe de reis gaat worden en vooral hoe het raften is! Een terugkoppeling wordt natuurlijk sowieso heel erg gewaardeerd!

Marianne
#15 - 10-08-2013, 12:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15