Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondrit LA - SF - LV - San Diego - LA in april

Discussie gestart

Hans B

Ja, dan is het helaas niet anders en € 450 is geen slechte prijs.
Ga voor jezelf na wat je écht wilt (moet) zien en doen en stem daarop je reis af.
Los Angeles - pretparken?
San Diego - SeaWorld
Monterey - Sea Aquarium
kustweg - Sea Lion Cove een beschutte plek waar zeeleeuwen op het strand liggen.
Vooraf informeren: misschien is Yosemite Valley sneeuwvrij evenals de Mariposa Grove (zuid Yosemite) met de reuzenbomen.
Anders kan Sequoia ook voor de reuzenbomen mits sneeuwvrij.
Bryce (2750m) in april sneeuwvrij?
Tucson heeft de Saguaro NP cactussen, een desert museum, pima air museum, old tucson (schietpartij?)

succes.
#16 - 29-12-2009, 13:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marius

Het valt me op dat jullie voor de steden wel erg weinig tijd nemen. Las Vegas is in een dag wel te doen, als je de parken eromheen apart inpland. Ik vond Los Angeles als stad zelf ook niet zo boeiend, en kan me voorstellen dat je niet 3 dagen achter elkaar naar pretparken etc wil.

San Diego en San Francisco zijn echter wel boeiende steden, waar je misschien meer dan 1 dag voor zou willen uittrekken. Gezien de tijd van het jaar zou je de stranden van SD misschien willen overslaan en zou je aan 1 dag nog wel genoeg hebben. Het blijft dan echter wel haasten. Voor San Franciso raad ik je wel aan meer tijd te nemen.
#17 - 03-01-2010, 22:37 uur

Benneke

Barney ,
als je iets wil zien langs de kustweg , dan raad ik U de buurt van San Luis Obispo aan ,
vergeet San Simeon tenzij je Hearst Castle wil bekijken !
Als je om 16.00 uur land , dan kan je rond 18.00-19.00 uur onderweg zijn , en nog enkele uurtjes rijden ( neem een Minivan , Chrysler town&country ofzo ), dan kunnen de kindjes rusten terwijl je rijdt .
Goede hotels zijn te vinden in bv Woodland Hills omgeving , of verder door Oxnard of Ventura .
Je kan de volgende dag dan rustig 101 en Hywy 1 volgen tot bv Morro Bay ,
Onderweg stoppen in Pismo Beach en San Luis Opispo , mooie omgeving ,
Héél mooi ontwaken in Morro Bay , en ontbijten met zicht op otters ea , ideaal voor de kids , plus leuke wandeling door het dorpje .

Aangaande SD , Seaworld ,
Na bezoek aan Seaworld iets over een uur rijden , en je bent in Orange County ,
overvloed aan hotels , BV La Quinta Inn ( ongeveer 65 $ met wafels als ontbijt , klaargemaakt door zeer vriendelijke dame ... ) of Quality Suites op Hotel Terrace Rd in Santa Ana ,
of Candy Cane Inn ( heel leuk voor de kids !! ) vlak naast Disney in Anaheim .
Van daar ben je de volgende morgend zo in Universal .

Slapen met 5 op de kamer ...
sommige hotels bieden een stroll away bed aan , waar je extra voor betaald , maar kom je zelden tegen .
Wij hebben laatst een degelijk opblaasbed gekocht bij Sears ( online besteld en ligt bij aankomst klaar om op te halen )
en gewoon een kamer voor 4 gereserveert ,de rest los je wel op ...... we moeten soms ons plan wat trekken , niet ,
 





#18 - 05-01-2010, 17:51 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2010, 17:55 uur door Benneke »

Marianne

Barney ,
als je iets wil zien langs de kustweg , dan raad ik U de buurt van San Luis Obispo aan ,
vergeet San Simeon tenzij je Hearst Castle wil bekijken !
Als je om 16.00 uur land , dan kan je rond 18.00-19.00 uur onderweg zijn , en nog enkele uurtjes rijden ( neem een Minivan , Chrysler town&country ofzo ), dan kunnen de kindjes rusten terwijl je rijdt .

Als het daar 18.00 uur is, is het voor je gevoel 3 uur 's nachts; om dan nog een paar uur te gaan rijden lijkt me niet aan te raden. Ik zou zeggen, neem direct de auto mee, zoek een hotel in de buurt van het vliegveld, en ga de volgende ochtend lekker vroeg op stap. Met maar1 stop op HWY 1 is San Simeon of Cambria niet zo gek, het is maar net waar je de meeste tijd voor uit wilt trekken. Overnachten in SLO betekent wat minder tijd voor het mooie stuk bij Big Sur en Monterey.

Marianne
#19 - 06-01-2010, 12:58 uur

Hans B

Of misschien nog beter:
Nagenoeg alle hotels hebben een airportshuttle (gratis).
Ze halen je van het vliegveld naar het hotel.
De volgende ochtend brengen ze je weer terug naar het vliegveld.
Daar is ook vast een shuttle van de autoverhuurmaatschappij die je daar naar je auto brengt.

Scheelt je de aankomstdag de autohuur.

Hans

#20 - 06-01-2010, 13:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Benneke


Als het daar 18.00 uur is, is het voor je gevoel 3 uur 's nachts; om dan nog een paar uur te gaan rijden lijkt me niet aan te raden. Ik zou zeggen, neem direct de auto mee, zoek een hotel in de buurt van het vliegveld, en ga de volgende ochtend lekker vroeg op stap. Met maar1 stop op HWY 1 is San Simeon of Cambria niet zo gek, het is maar net waar je de meeste tijd voor uit wilt trekken. Overnachten in SLO betekent wat minder tijd voor het mooie stuk bij Big Sur en Monterey.

Marianne

Dat is nu net het goede eraan ,
direct toegeven aan de vermoeidheid maakt het nekel maar moeilijker om aan te passen aan het tijdsverschil ,
er ff tegen vechten geeft superresultaat .
Trouwens , de buurt van LAX en de hotels daar geven niet mijn voorkeur ,
ik het dit reeds verschillende keren zo gedaan , en naargelang wanneer ik lande nog een uurtje , of enkele uren noordelijk gereden .
Marianne , ik denk dat het reeds eerder duidelijk was van eedere kommentaren dat jij meer houdt van noorderlijke Hwy 1 , en ik gek ben van de SLO - Morro Bay buurt , ieder zijn ding .

PS ook Ontbijten in het schattig dorpje Solvang is zaaalig !!!
#21 - 07-01-2010, 14:38 uur

Ine

Ben het helemaal met marianne eens, neem lekker een airporthotel en haal de auto de volgende ochtend op.
Je bent moe (en je kinderen ook) en je gaat bovendien midden in de drukke LA spits rijden.
Je zult zien dat je de volgende ochtend onwijs vroeg wakker wordt door de jetlag.
Haal dan de auto en ga vroeg rijden. Je bent uitgerust en hebt ook tijd om watb oodschappen te doen voor onderweg. Frisdranken, water, eventueel wat te eten.
Na ..tig keer Hwy 1 (de kustroute) gereden te hebben, blijft het nog steeds onze favoriete route.

#22 - 07-01-2010, 15:34 uur

Tet14

Het kan 2-3 uur duren (bij een rechtstreekse vlucht) voor je na landing op LAX in de auto zit, dus om dan nog een paar uur in de spits te gaan rijden lijkt mij hoogstonverstandig.
#23 - 07-01-2010, 16:33 uur

Benneke

Tet14 ,
we moeten wel een beetje redelijk blijven he ,
2-3 uur is wel wat overdreven ,
als het meezit ben ik meestal na 2 uur reeds in Orange County , als je bv KLM vliegt dan kom je niet op Tom Bradley ,
en dan is customs passeren vlotter .

#24 - 09-01-2010, 13:08 uur

Barney

Highway 1 is mij al door verschillende mensen aangeraden, dus ik denk dat we daar aan vasthouden.
Wat de jetlag betreft: een paar jaar geleden zaten we in Florida, en ik herinner mij nog dat we bij aankomst 's avonds behoorlijk moe waren, maar om 4 uur 's morgens fris genoeg om op te staan. Ik denk dus dat we die eerste dag behoorlijk vroeg aan de route kunnen beginnen, en dat het dus niet echt nodig is om bij aankomst al ver te rijden.

Ik dacht een zuidelijke route uit te werken omwille van het weer, maar aangezien SF toch ook wel hoog op ons verlanglijstje staat, zal ik het toch maar houden bij de initiële route. Ik denk er wel aan om San Diego te laten vallen, en Tucson op te nemen in de route.

Voor Las Vegas denken we aan Hotel Excalibur. Op dit moment is de prijs voor een kamer 51 USD/nacht (voor 7 en 8 april). Dat lijkt me verdacht goedkoop. Zit hier een addertje onder het gras (slecht hotel, extra aangrekende kosten,...)?
#25 - 09-01-2010, 14:53 uur

Lavie

He wat spannend dat jullie met jullie 3 kids de grote reis gaan maken. Wij gaan in de zomervakantie 3 weken die kant op met onze 3 kids van 11, 8 en 6.
Ik heb het rondje ook enkel nog maar in mijn hoofd. Wel Yosemite geboekt. Verder vrij.
Wij landen op SF gaan ri Yosemite, LV, SD, LA weer terug naar SF.
Ben benieuwd hoe jullie het uiteindelijk geregeld hebben met boeken van motels/hotels. Toch vooraf geboekt of op de bonnefooi...
Laten jullie het weten?
#26 - 09-01-2010, 20:47 uur

Barney

Hallo Lavie,

we houden jullie op de hoogte. :)

Nu de route wat vorm gekregen heeft, ben ik toch wat hotels aan het zoeken op onze stopplaatsen, om wat zicht te krijgen op de mogelijkheden en de prijzen.
De mogelijkheden zijn quasi onbeperkt heb ik al door, dus vind ik het wel handig om de ervaringen van anderen te leren kennen. Wie kent goede adresjes of aanraders op onderstaande stopplaatsen? Globaal gezien willen we onder de 100USD per nacht blijven, maar een uitschieter naar boven mag wel steeds als het echt de moeite is. Ook een zwembad in de meer zuidelijke regio's is natuurlijk welkom.

Wo 31/3: aankomst in LA. Overnachtingsplaats gezocht richting Noorden van de stad.
Do 1/4: Highway 1 naar SF. Overnachting in San Simeon of ergens halfweg tussen LA en SF.
Vr 2/4: San Francisco. Overnachting in SF, misschien best ergens centraal?
Za 3/4: San Francisco. 2e overnachting in SF.
Zo 4/4: Naar Sequoia. Overnachting ergens in de buurt van Sequoia NP.
Ma 5/4: Van Sequoia naar Bakersfield. Overnachting in Bakersfield of omgeving.
Di 6/4: Bakersfield naar Death Valley. Overnachting in Furnace Creek Ranch. Is het de moeite om daar te overnachten (200USD) of is een overnachting buiten het NP ook aan te raden?
Wo 7/4: DV naar Las Vegas. Overnachting in Excalibur.
Do 8/4: Las Vegas. Overnachting in Excalibur.
Vr 9/4: Las Vegas naar omgeving Zion of Bryce (afhankelijk van goesting en weer). Zijn er leuke dingen in Tropic (voor Bryce), of in de buurt van Zion? Of is Page de beste keuze omdat we van daaruit eventueel ook Monument Valley kunnen doen?
Za 10/4: Bryce, Zion of nog iets anders in die regio, afhankelijk van het weer. Zelfde overnachtingsplaats als vorige nacht.
Zo 11/4: Van bovenvermelde Nationale Parken naar Grand Canyon. The Red Feather Lodge in Tusayan zou nog kamers beschikbaar hebben. Is dit een aanrader?
Ma 12/4: bezoek GC. 's Avonds naar Sedona. Overnachting in of rond Sedona.
Di 13/4: Sedona naar Tucson. Overnachting in Tucson.
Wo 14/4: Tucson of Tombstone. Overnachting in Tucson.
Do 15/4: Van Tucson richting LA. Overnachting ergens daartussen (Blythe?)
Vr 16/4: Naar LA. Overnachting in LA, liefst kort bij Universal Studios.
Za 17/4: Universal Studios. Overnachting in LA.
Zo 18/4: Van LA huiswaarts.  :'(

We zoeken dus toffe adresjes in LA, omgeving San Simeon, SF, buurt Sequoia, Bakersfield, Rond Bryce of Zion, Sedona, Tucson, en ergens tussen Tucson en LA.
Daarnaast is feedback over de Furnace Creek Ranch in Death Valley en The Red Feather Lodge bij de Grand Canyon welkom.

In de mate van het mogelijke zou ik toch al wat op voorhand willen reserveren, in zoverre dat je nog steeds kan annuleren tot 2 dagen ervoor.

Bedankt alvast voor de tips.
#27 - 16-01-2010, 19:07 uur

Bas_en_Es

Hoi Barney,

wij hebben in DV geslapen in Stovepipe Wells. furnace Creek is een klein stukje verder in jouw route. wij hadden dit enerzijds niet willen missen, maar anderzijds zuden we het de volgende keer niet meer doen. Het is erg overpriced en warmmmm (en dat in mei). Misschien zou je door kunnen rijden? dit zijn dacht ik wel de enige plekken in het park om te slapen. Er zijn wel mensen die doorrijden naar Las Vegas.
Wij hebben in San Simeon (mooi op de helft) geslapen in Coutesy Inn. Niet veel bijzonders, wel zwembad. De rest daar in de buurt zag er niet veel beter uit  ;) tis maar voor een nachtje!
Wij hebben in de Red Feather Lodge geslapen. We vonden het ook erg prijzig, maar ja dat blijkt dus overal in en om de parken. Zwembad buiten en goed ontbijt! Vanuit tusayan rij je zo naar de Grand Canyon toe. De film in het IMAX theater is vlakbij de lodhe en een aanrader!
Suc6 verder!
GRoetjes,
Bas en Es.
#28 - 16-01-2010, 19:38 uur

Marianne

Wie kent goede adresjes of aanraders op onderstaande stopplaatsen? Globaal gezien willen we onder de 100USD per nacht blijven, maar een uitschieter naar boven mag wel steeds als het echt de moeite is. Ook een zwembad in de meer zuidelijke regio's is natuurlijk welkom.

In de steden en in de parken zul je (veel) meer kwijt zijn, tenzij je het niet erg vind om in een wat mindere buurt te zitten, maar dat zou ik niet aanraden.
Citaat
Zo 4/4: Naar Sequoia. Overnachting ergens in de buurt van Sequoia NP.

Je kunt ook in het park kijken, zie voor de mogelijkheden op de NPS-site. Het scheelt je een stuk heen en weer rijden, en qua ambiance heeft een overnachting in het park toch iets. Er blijft met maar 1 overnachting sowieso niet veel tijd over voor het park.
Citaat
Di 6/4: Bakersfield naar Death Valley. Overnachting in Furnace Creek Ranch. Is het de moeite om daar te overnachten (200USD) of is een overnachting buiten het NP ook aan te raden?

Ik zou zeker een overnachting in het park aanraden. Je hebt er anders ook veel te weinig tijd voor. Warm is het op de kamers niet, bovendien zal het in april ook wel meevallen. Het moet veel goedkoper kunnen dan 200 dollar. Stovepipe Wells heeft kamers voor 120 dollar. Ook in FCR heb je goedkopere mogelijkheden (cabins) maar misschien is dat al vol.
Citaat
Wo 7/4: DV naar Las Vegas. Overnachting in Excalibur.

Excalibur is leuk voor kinderen maar het ligt niet heel centraal. Kijk eens naar Flamingo, heel centraal en betaalbaar.
Citaat
Vr 9/4: Las Vegas naar omgeving Zion of Bryce (afhankelijk van goesting en weer). Zijn er leuke dingen in Tropic (voor Bryce), of in de buurt van Zion? Of is Page de beste keuze omdat we van daaruit eventueel ook Monument Valley kunnen doen?
Za 10/4: Bryce, Zion of nog iets anders in die regio, afhankelijk van het weer. Zelfde overnachtingsplaats als vorige nacht.

Dit begrijp ik niet zo goed, zou je de parken vanuit één plaats willen bezoeken? Kijk eens naar de afstanden, dit is niet handig. Voor Zion kun je het beste in Springdale overnachten (bijvoorbeeld Canyon Ranch Motel). Bij Bryce heb je bij Tropic betaalbare cabins en kamers.  MV vanuit Page is geen aanrader. Ik zie ook niet hoe je daar nog tijd voor kunt vrijmaken.
Citaat
Zo 11/4: Van bovenvermelde Nationale Parken naar Grand Canyon. The Red Feather Lodge in Tusayan zou nog kamers beschikbaar hebben. Is dit een aanrader? .

Ik ken het niet, maar waarom niet  aan de rim overnachten? Kijk eens naar de Bright Angel Lodge bijvoorbeeld.
Reserveren zal niet echt nodig zijn, met uitzondering misschien van DV of andere parken in het weekend.

Marianne
#29 - 16-01-2010, 21:20 uur

Barney

Stovepipe Wells en Canyon Ranch motel zijn genoteerd. :afro:
#30 - 17-01-2010, 00:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15