Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondrit LA - SF - LV - San Diego - LA in april

Discussie gestart

Barney

Hallo,

ik ben nieuw hier maar heb toch al heel wat interessante info opgedaan in de andere topics van dit forum, waarvoor op voorhand al dank. :)

Wij zijn een gezin van 5 (3 kinderen van 11, 9 en 4 jaar), en gaan begin april voor 18 dagen naar de Westkust. Tickets liggen al vast. Aankomst op 31 maart in LA, vertrek op 18 april ook in LA.
We willen met een huurauto een rondrit doen, waarbij we het programma niet willen overladen (ook omwille van de kids), maar toch redelijk wat gezien willen hebben. In principe willen we zo weinig mogelijk overnachtingen op voorhand vastleggen, zodat we ons programma ter plaatse nog kunnen aanpassen indien gewenst, maar een plan vooraf is toch altijd interessant. Ik dacht aan volgende rondtrip:

Wo 31/03: Aankomst in LA (voorzien om 16.00 u). Overnachting in LA.
Do 1/4: LA - San Simeon. Overnachting in San Simeon. De bedoeling is om te genieten van de kustroute tussen LA en SF.
Vr 2/4: San Simeon - SF. Overnachting in SF.
Za 3/4: SF
Zo 4/4: SF - de buurt van Sequoia NP
Ma 5/4: Sequoia NP - Bakersfield
Di 6/4: Bakersfield - Death Valley (eventueel overnachting in DV, maar daar zijn we al wat laat voor, vrees ik.)
Wo 7/4: Death Valley - Las Vegas
Do 8/4: Las Vegas
Vr 9/4: Las Vegas - Bryce NP
Za 10/4: Bryce NP
Zo 11/4: Bryce NP - omstreken Sedona of Flagstaff
Ma 12/4: Grand Canyon (vanuit Flagstaff of Sedona)
Di 13/4: Sedona of Flagstaff - ... (eventueel Palm Springs. De bedoeling is om ergens tussen GC en San Diego uit te komen)
Wo 14/4: ... - San Diego
Do 15/4: SD (Seaworld)
Vr 16/4: SD (eventueel oversteekje naar Tujiana om de Mexicaanse sfeer ook eens op te snuiven)
Za 17/4: SD - LA (Universal Studios)
Zo 18/4: vertrek LA in de namiddag

Mij lijkt dit nog steeds een ambitieus plan met 3 kinderen op de achterbank, maar we gaan ervoor. :) Graag had ik wat suggesties of opmerkingen over deze reisroute gehad.

Een onzekere factor voor mij is op dit moment het weer. Ik lees in verschillende topics dat er in die periode nog sneeuw kan liggen (bvb in Sequoia). Eigenlijk willen we die plaatsen liever mijden indien mogelijk. Indien dit echt een probleem zou zijn, dan kunnen we eventueel SF schrappen, en meer zuidelijk blijven. Wat denken jullie?

Daarnaast voel ik me nog niet comfortabel met het feit dat we op voorhand geen slaapplaatsen vastleggen (tenzij misschien in Las Vegas). We doen dit om twee redenen. We willen wat flexibel blijven in het programma. Maar daarenboven denken we ook dat we ter plaatse gemakkelijker kunnen regelen dat we met 5 in één motelkamer verblijven, dan als we dit op voorhand boeken. Eén kamer scheelt toch onmiddellijk redelijk wat in het budget... Wat is jullie ervaring met de controle op het aantal personen per kamer. Is het in motels gemakkelijk om met 5 in één kamer te verblijven?

Bedankt alvast voor de reacties!
#1 - 27-12-2009, 12:03 uur

JoeSee

 welkom

Leuke vooruitzichten voor 2010 !

3 kinderen op de achterbank gaat nog wel, maar de kofferbak van de gemiddelde amerikaanse auto is erg klein, waardoor je beperkt bent met je koffers.
Ik ken  iemand die met 6 man op een kamer heeft geslapen, dus 5 in deze leeftijd moet mogelijk zijn. Kwestie van een luchtbedje bijplaatsen (meenemen of goedkoop aanschaffen bij Wal Mart)

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een zuidelijke trip. Dus LA-San Diego- Phoenix -Tucson - Petrified- Grand Canyon- Monument- Zion- Las Vegas en weer terug. Mooi rondje met w.s. betere temperaturen dan San Fran.
Je zou zelfs met het gezin in tenten kunnen overnachten zolang je beneden de lijn LA-Flagstaff verblijft.

Motels boeken is vooral handig voor de 1e en laatste nacht en in Las Vegas. De rest is niet nodig, maar kan wel handig zijn.
Erg flexibel zal je reis niet zijn, omdat je toch het een en ander wilt zien en dus gebonden bent je reisschema. Om die reden kun je ook gewoon rustig thuis je motels uitzoeken en boeken.
Neem motels met een goed ontbijt, dat scheelt je tijd. Bijv. Holiday Inn Express. Uitgebreid ontbijt met gebakken ei, melk, spek, fruit e.d. Kost je misschien 20 dollar meer per nacht, maar verdien je door het ontbijt snel weer terug.
Prijzen varieren, maar voor 70-100 dollar per kamer (4 pers.) per nacht moet je een heel eind kunnen komen.

Succes !
#2 - 27-12-2009, 12:17 uur

JoeSee

Nog een aanvulling. Ik zou 1 volle dag plannen voor Grand Canyon, dan kun je de shuttle bus nemen naar de verschillende uitkijkpunten. Dat is een bijzonder leuke trip.
Dus 1 nacht in het park en om kosten te besparen 1 nacht in Flagstaff o.i.d.
#3 - 27-12-2009, 12:20 uur

Marianne

Hallo Barney,
Welkom op het forum!

Jullie zijn inderdaad wel erg vroeg in het jaar; ik zou ook voor een wat zuidelijker route kiezen. Op de NPS-site (www.nps.gov) kun je per park zien hoe het weer normaal gesproken is in elk jaargetijde. Ook al heb je geen sneeuw, dan nog kan het betekenen dat je veel trails niet kunt lopen omdat het nog te nat en te glibberig is.
Ik zou niet te veel boeken zodat je in kunt spelen op de weersomstandigheden. Death Valley is wellicht wel handig om te boeken (misschein 2 nachten?). Je kunt dat nu al doen, annuleren kan gratis tot een bepaalde tijd van te voren.
Je mag normaal gesproken wel met 5 personen in een kamer, alleen in Las Vegas is dat officieel niet toegestaan. Een luchtbed of matje is inderdaad geen gek idee.
Als je van Las Vegas naar Bryce gaat mag je Zion niet overslaan! Zal qua temperatuur aangenamer zijn, ik vermoed dat Bryce erg koud is in die periode. Als je naar de grand Canyon gaat neem dan iets in het park; hoeft helemaal niet zo heel erg duur te zijn en het is gewoon veel leuker om een zonsondergang mee te maken (en zelfs een zonsopgang in die tijd van het jaar is goed te doen  ^-^).
Vergeet Tijuana, daar hoor ik geen positieve verhalen over (criminaliteit).

Ik moet zeggen dat 70-100 dollar per kamer mij wel erg weinig lijkt, zeker als je iets neemt met ontbijt erbij; je zult dan ook meer moeten betalen voor de extra personen. In onze reisverlsagen kun je zien welke accommodatie wij de aflopen jaren hebben gehad en wat de kosten daarvan waren.

Marianne
#4 - 27-12-2009, 12:42 uur

JoeSee


Ik moet zeggen dat 70-100 dollar per kamer mij wel erg weinig lijkt, zeker als je iets neemt met ontbijt erbij; je zult dan ook meer moeten betalen voor de extra personen. In onze reisverlsagen kun je zien welke accommodatie wij de aflopen jaren hebben gehad en wat de kosten daarvan waren.

Marianne

Prijzen varieren natuurlijk en zijn afhandelijk van wel/niet weekend en per plaats. Ter indicatie heb ik nog even nagekeken wat wij betaald hebben voor 2 volw. + 2 (jonge)kinderen dit jaar. De rest v.d. nachten was met een tent.
Onderstaande was vooraf gereserveerd en dus geen last minute prijs o.i.d.

29 april Holliday Inn Express Los Angeles (Garden Groove): 97 dollar, incl. zeer uitgebreid ontbijt en incl.tax
1 mei 2009 Best Western Yuma : 82 dollar, incl. zeer uitgebreid ontbijt en incl. tax
6 mei 2009 Maswik Lodge Grand Canyon: 96 dollar zonder ontbijt, maar incl. tax
#5 - 27-12-2009, 13:30 uur
« Laatst bewerkt op: 27-12-2009, 13:40 uur door ~Martin~ »

Tet14

Het weer valt niet te voorspellen. Wij hebben een dergelijk rondje mid april wel eens gedaan en hebben geen jas aangehad. Zelfs in Sequoia konden we 's avonds buiten eten. Helaas kan dit allemaal heel anders zijn.
Ik zou overwegen San Diego te schrappen en al helemaal niet Mexico ingaan. Die grensplaatsen hebben niets met het prachtige Mexico te maken, drugwars zijn aan de orde van de dag, vrijwel alle verhuurbedrijven verbieden inmiddels om Mexico in te rijden en als ze het wel toestaan moet je een extra bedrag betalen voor de gehele periode van de verhuur. Is San Diego een must?  Onderweg naar SF zou je het Monterey Bay aquarium kunnen  bezoeken. Een van de beste in zijn soort. Van San Diego naar LA rijden en dan nog diezelfde dag Universal zal niet meevallen. 
Tet
#6 - 27-12-2009, 14:49 uur

Bas_en_Es

Hoi,

ik sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen. ZION vonden wij geweldig mooi en is ook juist voor kinderen een erg leuk park! Holiday InnN Express heeft ook onze harten gewonnen door het goede ontbijt! Het lijkt me idd dat je gezien de periode niet zoveel vantevoren hoeft te boeken.
San diego lijkt me ook minder op de route, tenzij je echt heel graag naar Sea world en de Zoo wilt.
Succes!
Groetjes,
Bas en Es.
#7 - 27-12-2009, 17:08 uur

JoeSee

Bij het online inchecken kan 5 personen op een kamer nog wel een probleem geven.
Ik heb even voor je gekeken bij Holiday Inn Express (dit laatste EXPRESS is trouwens wel een belangrijke toevoeging i.v.m. het eten) in Garden Groove Los Angeles voor 31 maart op 1 april en ik kom op 76 dollar ex. tax voor 4 personen.
Het lukt niet om 5 personen in te checken, maar dat lijkt me verder niet echt een probleem. Voor de zekerheid zou je daarover een mailtje kunnen sturen met de vermelding dat de jongste 4 jaar oud is.
#8 - 27-12-2009, 19:32 uur

Marianne

Die HIE is in Anaheim, niet in LA, dat scheelt nogal. De rates zijn ook erg afhankelijk van de voorwaarden (wel of niet mogelijkheid tot annuleren). Als annuleren niet nodig is is het ook interessant om Hotwire te proberen.
Dichterbij Universal Studios hebben wij goede ervaringen met de Orchid Suites in Hollywood. Hebben ruime kamers met keuken en eethoek.

Marianne
#9 - 27-12-2009, 20:50 uur

JoeSee

Een beetje spraakverwarring   :-\ , want Anaheim is voor de gemiddelde vakantieganger natuurlijk gewoon LA. De steden liggen allemaal aan elkaar vast. In ieder geval ligt het op 3 kwartier vanaf LAX, dichtbij Disneyland en handig als je richting San Diego reist.
Vooral een rustige (geen vliegtuiglawaai) en relatief veilige omgeving.

Barney, kijk zelf even wat voor jou het beste past. Succes  :afro:
#10 - 27-12-2009, 21:24 uur
« Laatst bewerkt op: 27-12-2009, 22:50 uur door ~Martin~ »

Barney

@ allen: Bedankt alvast voor de vele en vooral snelle reacties!

We gaan op basis van bovenstaande opmerkingen voor de meer zuidelijke route. Ik werk er één van de volgende dagen eens eentje uit om te zien wat allemaal mogelijk is.
#11 - 28-12-2009, 00:37 uur

Hans B

Barney,

Helaas, heb je je tickets al gekocht, dus volgens mij niet 'goed' gelezen op het forum, want daarin wordt vaak voorgesteld om op A te vliegen en vanuit B te vertrekken.
Je bent aardig aan het heen en weer reizen en ik vraag me af of je dat moet willen met 3 jonge kinderen op de achterbank.
Heb je er al een kaart bijgepakt en je route ingetekend?
#12 - 29-12-2009, 09:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Barney

Barney,

Helaas, heb je je tickets al gekocht, dus volgens mij niet 'goed' gelezen op het forum, want daarin wordt vaak voorgesteld om op A te vliegen en vanuit B te vertrekken.
Je bent aardig aan het heen en weer reizen en ik vraag me af of je dat moet willen met 3 jonge kinderen op de achterbank.
Heb je er al een kaart bijgepakt en je route ingetekend?


De tickets waren inderdaad al gekocht voordat ik dit forum ontdekte. Volgende keer doen we het anders, maar het is wat het is...
Ik ben nu bezig een alternatieve (zuidelijkere) route aan het uittekenen. Ik heb op een ander forum begrepen dat Phoenix niet zo bijzonder is, en dat we dat beter links laten liggen. Klopt dit?
#13 - 29-12-2009, 12:03 uur

Hans B

Phoenix zelf is inderdaad niet interessant, tenzij je misschien een sportwedstrijd wilt meemaken.
basketbal - honkbal maar dat kan ook op andere plaatsen.
Tucson is veel interessanter, je hebt er verschillende musea en het Saguaro NP met de reuzen cactussen.

Is er nog aan de tickets te sleutelen?
#14 - 29-12-2009, 12:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Barney

De tickets zijn online geboekt via Connections. Ik denk niet dat daar nog iets aan te wijzigen is. (Via Connections is het volgens mij zowiezo niet mogelijk om een verschillende aankomst- en vertrekplaats te boeken. We betalen 450€ voor een retourticket, toeslagen inbegrepen en een rechtstreekse vlucht, en dat leek me toen wel een goeie prijs om te boeken).
#15 - 29-12-2009, 13:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15