Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondtour met camper in augustus

Discussie gestart

frank3m

Hallo allemaal,

In augustus gaat wij samen met onze twee dochters (12 en 15 jaar) en onze zoon 14 jaar een rondtocht maken met een camper.
Ik heb al eerder de route op het forum gezet maar ik heb  na vele tips en suggesties de route aangepast.

De insteek van de reis is om veel te zien en veel te ervaren van de natuurlijke schoonheden van het westen. We willen graag wandelingen maken, maar deze mogen niet te lang zijn. Een wandeling van 8 tot 10km is denk ik wel maximaal. Ook zwemmen vinden de kinderen leuk.
De vliegreis, Embassy Suites Hotel, RV Marin Park en campground Dimond O hebben we gereserveerd. Al het andere is nog flexibel.

Hoogstwaarschijnlijk nemen we een hotel in Las Vegas. Het is ook nog niet duidelijk of we 1 of 2 volle dagen in Las Vegas willen blijven. We denken dat de kinderen Las Vegas heel mooi gaan vinden. We zijn nu uitgegaan van 1 volle dag in Las Vegas (oftewel 2 nachten. Stel dat we 2 dagen in Las Vegas willen blijven, waar kunnen we die dag dan inhalen verderop in de route??
Vanuit Zion NP gaan we rechtstreeks (binnendoor) naar Lee's Ferry. Heeft iemand evaring met deze route?
Ik heb weining informatie over Kingman en Joshua Tree. Wat kun je daar allemaal doen of bezichtigen??
Moeten we in de maand augustus rekening houden met bijen en muggen? Mijn jongste dochters is daar licht allergisch voor.
Heeft iemand ervaring met paardrijden in bijvoorbeeld Yosemity, Zion of Page??
Heeft iemand ervaring met de grand tour in LA?? Is dit de moeite waard?

1 aug Zon - Vliegreis van Amsterdam naar San Francisco (Embassy Suites Hotel)
2 aug Ma – `s morgens bezoek SF, laat in de middag camper ophalen (RV Marin Park)
3 aug Di - Bezoek San Francisco (RV Marin Park)
    ’s Morgens Muir Wood. 's Middags ferry Larkspur naar Pier 1. Bezoek SF.
4 aug Wo - Richting Yosmite (Campground Dimond O) 190 miles, 3.45hr
          Stukje route langs de kust??? --- reistijd ongeveer 6 hr.
5 aug Don – Bezoek Yosmite (Campground Dimond O)
          Tuolumne grove – Giant Seqouias (lopen 4km, 2.5 uur), paardrijden.
6 aug Vrij – Bezoek Yosmite (Campground Dimond O)
          Yosemite Village. Wandelen en evtueel fiest huren.
7 aug Za – Richting Lee Mono Lake via Tioga pas (Lee Vining) 100 miles, 3hr
          Olmsted Point (0.4 km), Tuolumne Meadows (3.2 km), zwemmen Tenaya Lake
8 aug Zon - Richting Las Vegas  335 miles, 7.5 hr
           Hele dag reizen. Hotelovernachting.
9 aug Ma - Bezoek Las Vegas
         ’s Morgen bezoek Hoover Dam, ‘s Middags zwemmen
10 aug Di - Richting Zion  166 miles, 3.15hr
           ‘s Middags Wandeling Narrows
11 aug Wo – Bezoek Zion
            Wandelen weeping rock, emerald pool
12 aug Don – Richting Page, 117 miles, 3hr.
            Lee’s Ferry
13 aug Vrij – Bezoek Page
            Antelope Canyon, Colorado River Discovery
14 aug Zat – Richting Grand Canyon 144 miles, 3.45hr
            Zonsondergang Hopi Point
15 aug Zon - Bezoek Grand Canyon
             Stukje Bright Angel Trailhead
16 aug Ma - Richting Kingman, route 66  172 miles, 3.15hr
17 aug Di - Richting Joshua Tree, via Lake Havascu  208 miles, 4.15hr
18 aug Wo - Richting Los Angeles  196 miles, 3.5hr
19 aug Don - Bezoek Los Angeles
               Grand Tour LA. 
20 aug Vrij – 15:00 uur Camper inleveren, vlucht 22:35 uur naar Orlando Florida 85 mijl, 2hr
21 aug Za - Aankomst 6:20 uur Orlando, villa gehuurd Orlando
22 t/m 27 aug - Bezoek Orlando, Disneyland
28 aug Za - Terugvlucht Amsterdam
29 aug - Aankomst Amsterdam
#1 - 19-04-2010, 13:06 uur

hdeweert

De kids zullen de stukken waar ze de hele dag in de camper zitten niet leuk vinden.  overschat niet de afstand die je met een camper af kan leggen.
 Met 4 uur rijden op een dag ben je al een halve vakantie kwijt aan het doorbrengen in de camper. De kids vinden Las Vegas waarschijnlijk geweldig.
Helaas bija overal onder begeleiding vanwege de leeftijd.
Sla Joshua three over. Het is er heet en je moet een liefhebber zijn. Jullie moeten er voor omrijden dus is dit een mogelijkheid om een dag terug te winnen.
 Het enige bijzondere aan Kingman is dat het aan het eind / begin van een stuk route 66 ligt.
Bijen ben ik nooit tegen gekomen, en muggen alleen in Florida mni de Everglades. Gelukkig is deet een goed middel tegen muggen en is dat daar overal te koop.
 Door  via Lee’s Ferry te rijden rijd je 80 km om. In veel parken kun je een rondrit per muilezel of paart doen. Wij hebben ooit een tour per bus door Los Angeles
gedaan en hebben daar nu nog spijt van. Dat hebben we later zelf met de auto nog eens echt over gedaan.
Of dat met een Camper ook zo eenvoudig is weet ik niet.
Harm
#2 - 19-04-2010, 14:30 uur

leentje

Hi,

Joshua NP zou ik idd skippen, het is er in augustus erg warm. Mijn ervaring is dat ik dan zo snel mogelijk weer naar binnen of in de auto met airco ga.  Zonde van je tijd die je beter anders in je route kunt besteden.

Ik neem aan dat je de Grand Tour van Starline bedoeld in LA. Wij hebben hem maart jl gedaan. Grote voordeel is dat je de highlights (hollywood walk of fame, hollywood sign, el pueblo, venice beach, santa monica beach) van LA ziet zonder dat je zelf hoeft te rijden en een parkeerplaats hoeft te zoeken. Over het algemeen heb je voldoende tijd op de stops (op hollywood na, maar daar eindigt de tour dus kun je daar blijven hangen). Jammer vond ik ook dat je geen stop op rodeo drive hebt (je rijdt er wel door), toch leuk om window te shoppen. Ook het heggen en hekken gehalte (huizen sterren) vond ik erg hoog. Conclusie, prima tour om een goede indruk van LA te krijgen wanneer je er maar een paar dagen bent.

Groetjes Heleen
#3 - 19-04-2010, 15:18 uur

Hans B

Hallo Leentje.
Tijdwinnen.
1. De super meerwaarde van Lee's Ferry zie ik niet, maar misschien dat jullie er iets willen.
Als je de highlights wilt zien, rij je naar Page en dan naar de Grand Canyon.
2. Als je op ddag 2 de Bright Angel Trail gaat wandelen en bijvoorbeeld om 3 of 4 uur terug bent en niet nog iets speciaals wilt (de zonsondergang heb je de dag tevoren al gezien) kun je overwegen naar Williams te rijden (1 uur). Dat geeft je op de volgende dag wat voorsprong.
3. Voor de highlight zou ik bij Lake Havasu overnachten en Joshua Tree overslaan. Rechtstreeks door naar LA.

Een extra dag Las Vegas doe je je kids vast een groot plezier mee.
Hotel is prima, maar wil je wel kamperen in de camper is Sam's Town een prima camping. Ligt 10 mile uit het centrum, heeft een zwembad, heeft een free shuttle tussen 17u en 24u. Prijs ± $ 25

succes.
#4 - 19-04-2010, 21:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Mooie route.....maar ik mis Bryce. Misschien:
8/11: Zion-Bryce
8/12: Bryce-Page. (rechtstreeks) Houd rekening met wegwerkzaamheden in Zion en de bepalingen voor RV's in Zion tunnel.
Hoover Dam: Dat neemt 3 uur van Las Vegas-bezoek-Terug naar Vegas. In Page is een net zo grote dam, Glen Canyon Dam.
Voor de rit Lee Vining naar Las Vegas (via Tonopah). Neem water mee en zorg dat je tank vol is vanaf Tonopah. Dit zal een lange en warme rit zijn.
En, zoals gezegd, ik zou GC naar Kingman rijden en dan de volgende dag rechtstreeks naar Los Angeles via I40 en I5.
O ja. Doe www.raftthecanyon 's morgens. 's Middags zal het erg heet zijn. Je komt ook bij Lees Ferry.
Tet
#5 - 19-04-2010, 21:54 uur

frank3m

Alvast bedankt voor de snelle reakties!!

Ik had een een forum gelezen dat Lee's Ferry een van de weinige plaatsen is waar je met de RV tot aan de Colorado rivier kunt rijden. Dat is de enige reden om naar Lee's Ferry te rijden. Als dit niets toevoegt kan ik beter rechtstreeks van Zion naar Page rijden. De volgende dag kan ik, net zoals Tet voorstelde,  's morgens een boottochtje maken op de Colorado rivier.

De route wordt aangepast zodat ik een dag langer in Las Vegas kan zijn. Het is inderdaad een goed idee om laat in de  middag al richting Williams te rijden. De volgende overnachting zou dan Lake Havasu kunnen zijn. Goed alternatief.

Ik ben nog niet overtuigd of we ook Bryce moeten toevoegen aan de reis. Zoals velen op dit forum al gezegd hebben is Zion een schitterend park en denk ik een extra dag nodig te hebben om de omgeving te verkennen, maar ik laat me graag overtuigen als de route Zion-Bryce een MUST is. Ik hoort het wel.

In het begin van de reis gaan we van San Francisco naar Yosemite NP. We kunnen rechtstreek daar naar toe rijden of als aternatief een stukje kustweg rijden via de 1 naar Santa Cruz en dan naar Yosemite NP. Dit is een behoorlijke omweg. Is dit de moeite waard?

Frank.
#6 - 20-04-2010, 08:16 uur

Hans B

Frank,
Welk stukje 'kust' denk je te gaan rijden van San Francisco naar Yosemite?

04-aug  Volgens mij moet je -hoe mooi ook- proberen je reisroute zo direct mogelijk houden, zodat je de meeste tijd over houdt om de 'highlights'te bezoeken. Over de Golden Gate en de Oakland Bay Bridge kun je nog naar een kleine eiland met zicht op SF, daarna doorrijden naar Yosemite. Dimond O ligt aan de 120. Mocht je eerst de reuzenbomen in het zuiden van Yosemite willen bezoeken, is het handiger een camping in Oakhurst te regelen (Oakland-Manceta-Modesto-Merced-Mariposa-Oakhurst)
#7 - 20-04-2010, 09:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

frank3m

Hans,

Het stukje kust ligt op de route van Marin Park (101) over de Golden Gate bridge (1). Route 1 verder rijden langs de kust tot Twin Lakes (of misschien ietsje verder).
Van daaruit de korste route naar Yosemite Dimond O.

We zijn van plan om de giant sequoias te bekijken bij Tuolumne grove langs de Tioga pas. Dit is op onze route als we naar Yosemite Village gaan.
#8 - 20-04-2010, 09:47 uur

Tet14

Het mooiste stuk langs hw1 ligt tussen Monterey en Cambria en daar heb je echt geen tijd voor. Ik zou niet naar Santa Cruz rijden en dan door naar Yosemite.
Over Bryce kan ik kort zijn. Dat is een must!   Zion en Bryce zijn totaal verschillend en slechts 2-3 uur rijden van elkaar.
Tet
#9 - 20-04-2010, 10:50 uur

frank3m

Bedankt Tet,

Het wordt dus een rechtstreekse route naar Yosemite NP.

Weet iemand of je een extra ziektenkostenverzekering moet afsluiten als je naar Amerika gaat?
Ik heb gehoord dat als je in het ziekenhuis terecht komt de kosten veel hoger zijn dan in Europa en de extra kosten zelf betaald moeten worden.

Frank.
#10 - 21-04-2010, 11:30 uur

Marianne

Je moet inderdaad uitkijken of je voldoende verzekerd bent. Hangt misschien van je verzekering af, dus dat zul je zelf moeten nalezen,  maar ik denk dat je wel een reisverzekering nodig hebt. Wij hebben een doorlopende reisverzekering, is ideaal want je hoeft dan nooit na te denken (dus ik weet er ook weinig van).

Wat het paardrijden in Yosemite betreft: ik weet niet wat jullie van plan zijn, hou er rekening mee dat je niet heel veel ziet, en dat het niet erg spannend is. Het kan ook al lang van te voren volgeboekt zijn. Ik heb in 2008 een uur gereden, was een  mooie rit, maar je bent erg veel tijd kwijt met het gedoe er omheen.
Zie ons reisverlsag voor het paardrijden en meer Yosemite-info (voor dat laatste kun je al onze reisverslagen bekijken, we komen er elke keer, en met de kinderen).

En Bryce vind ik ook een must, die nacht kan prima als je het laatste stuk naar LA wat sneller doet.
Het kost je wel wat tijd in verband met de wegwerkzaamheden bij Zion. Informeer ter plekke naar de beste route. Mocht je via de oostingang rijden, vergeet dan niet de Canyon Overlook Trail te lopen (zie ons 2008-verslag).

Marianne
#11 - 21-04-2010, 11:55 uur

Tet14

Ik denk dat er niet veel mensen zijn die geen doorlopende reis-annuleringsverzekering hebben voor hun verre reizen. Eerste vereiste imo.
#12 - 21-04-2010, 12:21 uur

frank3m

OK, Bryce is een must.

Moet ik dan een volle dag Zion of Page opgeven??
Of het extra dagje Las Vegas laten schieten??
#13 - 21-04-2010, 12:44 uur

Tet14

Ik zou een nacht GC minder doen en een nacht Bryce toevoegen. Las Vegas-Zion-Zion-Bryce-Page-Page-GC-Kingman.
#14 - 21-04-2010, 13:08 uur

Marianne

Moeilijke keus! Ikzelf zou er met plezier een dag Las Vegas voor laten schieten, 2 nachten vind ik mooi en daarna word ik gek van het geslenter in de hitte en de drukte. Je had al een dag minder tussen de GC en LA? Het is wel jammer om  minder tijd voor Zion te nemen, maar op zich zou het kunnen als je laat in de middag naar Bryce gaat rijden, dan blijft er ook voor Zion nog wel tijd over. Ik zit me even af te vragen hoe het dan zit met parkeren, maar ik neem aan dat je op het pakeerterrein bij Zion kunt staan
Minder tijd voor Page zal ook niet lukken begrjip ik, is dat een raft trip die jullie gepland hebben?

Marianne


#15 - 21-04-2010, 13:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15