Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Deze route zouden wij willen volgen (aangepast )

Discussie gestart

Gerd

Ik heb vandaag al een offerte binnen gekregen . We gaan eens bekijken of een camper betaalbaar is in aug/sept ! Want daar gaat onze voorkeur nog steeds naar uit .
Dan nog een vraagje ! Is het nodig om bepaalde campings vooraf al te boeken ?
#16 - 14-02-2009, 19:36 uur
Pluk de dag

key-west

Beste Gerd.
Wij hebben deze hoek  van de US al meer dan 30x bezocht en het blijft werken als een magneet.
Als dit de eerste keer is dat jullie gaan reizen door de US zou ik je aanraden om te vliegen op Phoenix.
Ten eerste is de vlucht een stuk goedkoper en je kan op je gemak wennen aan het verkeer, LA is een gekkenhuis als je het niet gewend bent.
Nu niet bang worden he het is er alleen druk heel erg druk.
De 1 is erg leuk om te doen je kan er wel flink last hebben van mist,Monterey is erg leuk en je kan er lekker uit eten gaan.
In Frisco lukt het je niet om alles te bezoeken in 2 dagen sla Lombard over stelt niks voor, wil je naar Alcatraz probeer dan zo vroeg mogelijk kaartjes te halen anders kan je het wel vergeten het kan er erg druk zijn .
Rit naar Yosemite goed te doen en als je daar bent even vragen of de Tiogapass open is deze moet je over om in Death Valley te komen.
Ik las dat jullie gek zijn op kamperen doe dat maar wel met een tentje en niet met een camper niet te betalen en gewoon niet leuk.
Wij hebben met zo'n ding 4 weken door Alaska gereden niks gewoon niks geef mij en ook mijn vrouw de tent maar.
Nog even op Death Valley terug te komen ga er een nacht kamperen soms wat last van beestjes zoals vogelspinnetjes  en andere kruipertjes maar daar wen je snel aan ze wandelen in de avond alleen gezellig voorbij als je lekker bij je bbq zit.
Vegas kan ik maar een ding over zeggen geweldig wijn zijn totaal geen gokkers maar vinden het echt leuk daar,probeer er niet in een weekend te zitten(vrij en zat)vanaf zondagavond zijn de prijzen zowat de helft goedkoper en probeer een hotel aan de strip te krijgen je kan er al voor zo'n 50 euro pp een goed hotel krijgen.
De parken die je wilt bezoeken zijn stuk voor stuk de moeite waard maar je gaat het niet redden in drie weken als je ook nog wat wil zien.
Kort je route flink in Grand Canyon heb je al een paar dagen voor nodig vergeet niet de zonsopgang om zo'n 4uur in de morgen geweldig om foto's te maken.
Dus als ik jou was inkorten die route volgend jaar ga je weer(wedden?)
Dan nog een paar dingen, haal je auto op als je aankomt als je hem de volgende dag wilt halen moet je eerst weer richting vliegveld zien te komen En dat is vaak een heel stuk met het openbaar vervoer  en een taxi kost je een vermogen.
Ik zou ook de auto tot de laatste dag houden anders heb je het zelfde probleem en zonder de auto zelfs op de laatste dag doe je daar niet veel.
Wij wensen jullie een fijne vakantie en dat gaat zeker lukken ook al is hij dat wat korter wat rijden en zien betreft.
#17 - 14-02-2009, 23:25 uur

babarage

ik vind de route er mooi uitzien, je hebt rustig de tijd voor de dingen die je wil doen voor zover ik kan zien.  persoonlijk vind ik de grand canyon wel een hele dag waard maar ja tis mijn lievelingspark daar ;).  als je eindigt in san francisco dan kun je met een gerust hart de auto inleveren.  het openbaar vervoer in die stad is uitstekend!

tis ook een prachtige ronde om te doen met de camper maar je moet maar even kijken hoe dat met de kosten uitpakt.  enkele tips voor de vergelijking:  hotels e.d. kun je voor gemiddeld 50 a 60 dollar per nacht vinden (als je voor netjes maar niet persé luxe gaat, prijs is per kamer, niet per persoon!), campings kosten van 10 dollar (staatscamping zonder voorzieningen) tot 30 a 40 dollar (privé camping met alles dr op en dr an).  uit eten kost met 2 man zeg een 70 dollar per dag terwijl als je thuiseet je met 30 dollar toekomt.  benzine, auto rijdt 1 op 10 (ze zijn daar niet persé zuinig) en met de camper 1 op 4.
#18 - 15-02-2009, 00:28 uur

Gerd

Bedankt , zo hebben we weer heel wat om over na te denken  8) Commentaar is nog altijd welkom  :afro:
#19 - 15-02-2009, 10:34 uur
Pluk de dag

Lou


Volledig eens met de andere mensen.
Teveel op te korte tijd, geen tijd om iets te zien en de kilometers kloppen ook niet.
Zo moet je o.a. 200km bijtellen tussen LA en Monterey.

1.Brussel -SF
2.SF-yosemite
3.yosemite
4.yosemite-lee vining/mammoth lakes via tioga pass
5.mammoth/death valley
6.death valley-las vegas
7.las vegas (Hoover dam)
8.las vegas-zion(ganse namidag)
9.zion (tot 1pm)-bryce (avondwandeling sunset point)
10.bryce (navajo-queen g trail)-page (horse shoe bend)
11.page (antelope canyon)-grand canyon (little colorado-east south rim)
12.grand-canyon (west south rim)-sedona
13.sedona (slide rock, oak creek)
14.sedona- needles/lake havasu
15.naar palm springs
16.naar La (disney? santa monica?beaches?) slapen in Hollywood
17.LA-Hollywood (gettymuseum/santa monica/universal studios/walk of fame)
18.naar buurt Pismo beach (via getty/santa barbara)
19.naar Monterey (via HWY 1, schoonste stuk in NM-minder mist!!)
20.Monterey (17mile drive/aquarium: tip Beachcomber hotel pacific grove)
21.naar SF
22.SF
23.vertrek

Er is nog 1 dag over, die kunnen jullie ergens inplannen (LA, Grand Canyon, Zion-Springdale bvb)

Varianten: zonder death valley (kan heel warm zijn!): dan kan je via Kings/Sequioa NP naar LV
                 zonder Joshua tree NP (rechtstreeks van needles/lake havasu naar LA, wat extra dag spaart voor bvb ommetje van page naar Monument Valley/Goosenecks op weg naar  Grand canyon)

Keuze genoeg.
Zie ook let's go west blog op de USA4ALL-site:http://www.verenigdestaten.info/letsgowest/

Veel succes!
#20 - 15-02-2009, 11:40 uur

Satin13

Zion en Bryce zijn zo'n mooie parken en je kan er mooie wandelingen maken, dus lijkt me vrij kort, die gekozen dagen. Ook in Antelope canyon moet je meer tijd uittrekken.
Het is een beetje typisch (wat wij ook ieder jaar weer doen!) veel te veel willen doen op korte tijd. Op die manier krijg je natuurlijk wel een aardig idee wat Amerika te bieden heeft, maar langs de andere kant ook heel frustrerend om wat je niet hebt kunnen doen....
Toch alvast heel veel plezier!
#21 - 15-02-2009, 17:46 uur
USA rocks!




leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15