Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route (Washington DC) / Seattle - Los Angeles 2017 hulp gevraagd

Discussie gestart

Jolanda2

Dit jaar zijn we naar Frankrijk geweest, maar volgend jaar moet het er toch weer van komen, we willen naar Amerika. De eerste paar dagen, ik dacht aan 3 volle dagen in Washington DC, daarna een vlucht naar Seattle en van daaruit met een huurauto naar Los Angeles. We zijn met zijn 2-en overnachten in hotels/motels. De periode wordt laatst augustus en ik dacht aan ongeveer 4 weken.  Dan zouden we ongeveer 24 dagen hebben voor de reis van Seattle naar Los Angeles. Ik heb al verschillende reisverslagen gelezen, toch blijft het wat lastig. De vorige keren hebben we enorm goede hulp gehad om de reis samen te stellen, dus daarom hierbij weer een verzoek om ons een beetje op weg te helpen.  Wat we nu in gedachten hebben zijn o.a. een dag Seattle, Boeing fabriek, Olympic NP,  Yosemite (zijn we geweest, maar willen nog de Panorma trail lopen, hoeven dus niet veel dagen te zijn), Crater NP, Lassen Volcanic?, Lake Tahoe, Universal Studios, een dag LA. Dan las ik nog over Columbia Gorge, John Day, Smith Rock, de kust route. Kortom het begint me een beetje te duizelen 😇. Het wordt keuzes maken, maar ik wil natuurlijk de goede keuzes maken. We willen het redelijk rustig doen, dus als we moeten schrappen, dan moet dat maar 😉. Kunnen jullie ons een beetje op weg helpen met een route? Het aantal dagen ligt nog niet precies vast. Alvast dank voor de hulp  :afro:
#1 - 17-08-2016, 20:45 uur
« Laatst bewerkt op: 17-08-2016, 20:48 uur door Jolanda68 »

Old Faithful

In 2012 reden wij in 21 dagen van Seattle naar San Francisco, waarbij we geen tijd aan de steden hebben besteed. Onze volgorde was Seattle-Ross Lake N.R.A. (North Cascades)-Olympic -Mount Rainier-Mt St Helens-Columbia River Gorge-John Day-Bend-Crater Lake-Redwoods-Lassen-via Tioga Pass en Yosemite naar Seki en San Francisco.
Yosemite deden wij op "doorreis" van Mammoth Lakes naar Oakurst, omdat we daar al enkele keren geweest waren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 18-08-2016, 00:45 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Hallo Jolanda,
het hoeft je niet te duizelen, zet alles in een goede volgorde.
Met de mooie punten van Old Faitful er bij kom je al een heel eind.
Voor mezelf maak ik altijd in excel een schemaatje zodat ik een handig overzicht heb.
Bijvoorbeeld
dag 1 Amsterdam - Seattle vliegen
dag 2 Seattle (Pike's Market, Space Needle, sportwedstrijd
dag 3 Seattle (Boeing fabriek, Seattle underground tour)
dag 4 Seattle ( ???)
dag 5 Seattle - Olympic NP  100 mile
etc .. etc..
Als je alles uitschrijft kun je ook makkelijker zien waar de 'pijn'puntjes zitten.
#3 - 18-08-2016, 12:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Je hebt zelf al veel parken/plaatsen genoemd die je zou willen bezoeken en Old Faithful heeft de ontbrekende aangevuld.
Of je al die parken en plaatsen kunt bezoeken in de beschikbare tijd is afhankelijk van de activiteiten die je wil gaan ondernemen.
Het scheelt nogal of je tevreden bent met een snelle blik en wat fotostops op de bekende uitzichtpunten of overal uitgebreid wil gaan wandelen o.i.d.
Voor jezelf een schema maken zoals Hans voorstelt is dan ook zeker aan te raden.

Nog een tip van een andere orde.
Omdat jullie de Boeing fabriek in Seattle / Everett gaan bezoeken neem ik aan dat je interesse hebt voor de luchtvaart.
Ik wil je daarom attent maken op het Evergreen museum in McMinville, net onder Portland.
In dat museum staat de enige echte en unieke Spruce Goose van Howard Hughes.

Linkje: ---> http://www.evergreenmuseum.org/the-spruce-goose
#4 - 18-08-2016, 19:27 uur

Jolanda2

Bedankt voor jullie reactie, ik heb geprobeerd een eerste opzet te maken, nog niks is zeker, maar van hieruit kan ik gaan aanpassen, vooral de laatste helft is wat snel ingevuld. Het leek me toch verstandig om Washington DC te bewaren voor een andere keer omdat het anders een gehaast zou worden. Of ik moet veel gaan laten vallen. Willen jullie eens meekijken?

Dag 1   Amsterdam   Seattle
Dag 2   Seattle   Seattle (Boeing fabriek, Space Needle)
Dag 3   Seattle   Port Angeles
Dag 4   Port Angeles   Port Angeles
Dag 5   Port Angeles   Forks (Cape Flattery?)
Dag 6   Forks   Forks
Dag 7   Forks   Packwood
Dag 8   Packwood   Packwood (Mount Rainier)
Dag 9   Packwood   Packwood
Dag 10   Packwood   Portland (Mount st. Helens)
Dag 11   Portland   Portland (stad)
Dag 12   Portland   The Dalles (Columbia River Gorge)
Dag 13   The Dalles   Bend
Dag 14   Bend   Crater Lake NP
Dag 15   Crater Lake NP   Lassen Volcanic NP
Dag 16   Lassen Volcanic NP   Lassen Volcanic NP
Dag 17   Lassen Volcanic NP   Lake Tahoe
Dag 18   Lake Tahoe   Lake Tahoe
Dag 19   Lake Tahoe   Lake Tahoe (rust)
Dag 20   Lake Tahoe   Yosemite Valley
Dag 21   Yosemite   Yosemite (Panoramatrail)
Dag 22   Yosemite   San Francisco
Dag 23   San Francisco   San Francisco (zijn we eerder geweest)
Dag 24   San Francisco   Monterey
Dag 25   Monterey   San Luis Obispo
Dag 26   San Luis Obispo   Santa Barbara (rust, strand?)
Dag 27   Santa Barbara   Los Angeles
Dag 28   Los Angeles   Los Angeles (Universal Studios)
Dag 29   Los Angeles   Amsterdam
#5 - 20-08-2016, 10:13 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2016, 10:23 uur door Jolanda2 »

Old Faithful

Over het algemeen een mooie rustige route, waar eventueel nog wel ruimte voor andere bezienswaardigheden is te vinden.  :afro: Die keuze is echter aan jullie. Veel hangt ook af van wat jullie in de parken van plan zijn. Veel en/of lange wandelingen of niet?

Zo vind ik (bijna) vier dagen voor Olympic N.P. en twee en een halve dag voor Lake Tahoe best veel en ik zou bijvoorbeeld de overnachting in Bend weglaten maar dat kan voor jullie heel anders liggen.

Andere bezienswaardigheden waar je aan zou kunnen denken: John Day Fossil Beds N.M. en/of  Redwoods N.P. en/of Avenue Of The Giants en/of Oregon Dunes en of Sequoia en Kings Canyon N.P.

Een voorbeeld: Van Seattle rijd je in een uur of twee naar Port Angeles. Die dag heb je dus best tijd voor Olympic N.P. (Hurricane Ridge en misschien Lake Crescent, Marymere Falls?). Als je op dag zes naar Lake Quinault gaat, kun je misschien beter niet terug naar Forks rijden maar verder rijden richting Aberdeen (wij overnachtten in Hoquiam), zodat je een halve dag extra hebt voor Mount Rainier.
Maar zoals gezegd, alles hangt af van wat jullie willen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.




#6 - 20-08-2016, 13:36 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2016, 13:38 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Cees A

Inderdaad een mooi rustig schema.
Ik denk, net als Old Faithful, dat de tijd die je voor Olympic hebt gereserveerd wat aan de ruime kant is.
Olympic is een groot park, maar het is geen park waar je doorheen kunt rijden zoals dat kan bij andere nationale parken.
In feite is Olympic met de auto slechts beperkt toegankelijk.
Je rijdt via de 101 om Olympic heen en op een aantal plaatsen kun je het park in.
De bekendste ingangen zijn die bij Hurricane Ridge, Hoh Rain Forest en Quinault.
Er zijn in dit park wel uitgebreide wandelmogelijkheden en als je dat van plan bent heb je je tijd hard nodig en heb ik niks gezegd.
Zie ter orientatie deze PDF kaart: https://www.nps.gov/olym/planyourvisit/upload/OLYMmap1.pdf
Beetje inzoomen op het PDF document, dan zie je de details wat beter.

Afhankelijk van je overnachtingsplaats kun je vanuit Seattle op verschillende manieren naar Port Angeles rijden (en varen).
Je kunt met de veerboot via Bainbridge Island of via Kingston maar als je overnacht in Everett kun je ook, met 2 oversteken, via Whidbey Island en Port Townsend rijden.
Vaarschema en prijzen van de veerboten: http://www.wsdot.wa.gov/ferries/

Je tijd voor Lake Tahoe is ook best ruim.
Als je in die buurt bent tijdens de Reno Air Races zou je kunnen overwegen om een dagje in Reno te blijven en een kijkje te nemen bij die races.
Om je een idee te geven, dit is het programma van dit jaar. http://airrace.org/

Of je Redwood National Park en Humboldt state park nog in de route kunt inpassen betwijfel ik.
Ik vrees dat die omweg + de tijd die je in Redwood en Humboldt gaat besteden te veel ten koste gaat van de tijd die je nu voor andere parken hebt gereserveerd.
Maar ..... een schema maken met Redwood en Humboldt kost je alleen wat moeite en tijd, dus je kunt altijd even proberen of je die parken ingepast krijgt.
 




#7 - 21-08-2016, 10:17 uur

Jolanda2

Bedankt voor de reacties, ik heb me nu eerst even op Olympic gericht, dan komt de rest daarna vanzelf. Genoeg te lezen alvast 😉. Als we van Seattle komen, dan moeten we eerst naar een Walmart voor een koelbox en dergelijke, dus we zullen niet echt vroeg in Port Angeles zijn. Daar aangekomen kunnen we dan naar het visitor center aan de Hurricane Ridge Road gaan, ik zag dat daar meerdere korte wandelingen zijn die erg mooi zijn. Dat willen we zeker doen. Daarna naar Lake Crecent waar ook meerdere korte wandelingen zijn, waaronder ook de Marymere Falls. Ik denk dat we dan die dag wel vol hebben, of geen tijd genoeg?


Misschien dan de dag erna over de 112 naar Cape Flattery waar ook mooie uitzichtpunten zijn met korte wandelingetjes. Zien we daar nog walvissen, zeehonden, orca's laatst augustus/begin september? Ik denk geen walvissen in die periode. Daarna hebben we nog tijd voor de stranden om dan te overnachten in Forks.


De dag erna hebben we dan tijd voor Hoh Forest, een paar korte wandelingen en daarna naar Quinault voor een paar korte wandelingen. We willen dus echt wel rustig wandelingen maken en niet alleen maar met de auto erdoor rijden (geen Japanse toestanden 🙄😉).


Zou het dan zo kunnen uitzien, of toch nog een nacht extra ergens?


Seattle - Port Angeles
Port Angeles - Forks
Forks - Aberdeen/Hoquiam
#8 - 21-08-2016, 15:31 uur

Old Faithful

Het hangt een beetje af van het tijdstip dat je in Seattle arriveert en hoe fit je dan nog bent maar anders zou je de inkopen op de aankomstdag kunnen doen. Het helpt mij om wakker te blijven, beter dan op de hotelkamer gaan zitten. ;)

Voor de rest ziet het schema er voor mij heel haalbaar uit, al ben ik niet naar Cape Flattery geweest. Overigens is Olympic m.n. een park waar je de auto uit moet om iets te zien, m.n. de stranden en de regenwouden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#9 - 22-08-2016, 01:39 uur
Groet,

Old Faithful

Jolanda2

Inmiddels hebben we de tickets geboekt.....naar Washington DC en terug van Boston  ;) , dus ik maak een nieuw topic aan voor deze route
#10 - 10-10-2016, 21:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15