Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route

Discussie gestart

H.v.N

Pff. Ik word me met de dag zenuwachtiger. 25 April gaat de Blauwe vogel de lucht in. Om in LA neer te strijken.
Echter hoe dichter de dag dichterbij komt hoe meer ik aan mijn voorgestelde route begin te twijfelen.
Dus bij deze stuur ik nogmaals mijn geplande route met de vraag of jullie er je licht nog eens over willen laten schijnen.
Ik zit vooral na de Grand Canyon te denken om niet eerst naar page te gaan maar Monument Valley te rijden. vandaar weer page oppikken. en verder. Als ik maar zeker op 14 mei in SF ben. (kaartje voor Alcatraz) Daar wil ik ook zeker iets langer blijven was het maar alleen omdat de Golden Gate me ontzettend fascineert.  (heb iets met bruggen kan ik uren naar kijken)
Kortom vertrek dus 25-04-14 en vlieg op 20-05-14 weer richting Amsterdam.  Ik heb alleen eens aangegeven waar ik naar toe zou willen in mijn huidig plan. (dus nog zonder Monument Valley) Eens kijken hoe jullie dit zouden indelen.
Komt hij dan. En eugh alvast bedankt.

 1 Amsterdam - LA
 2 San Diego
 3 Palm Springs
 4 Grand Canyon
 5 Page
 6 Bryce Canyon
 7 Zion Nat Par
 8 Las Vegas
 9 Sequoia Nat Park
10 Yosemite Nat. Park
11 San Francisco
12 Montery
13 Santa Barbara
14 LA

Ik ben zelf internationaal Chauffeur en ben gewend om zo snel mogelijk van A naar B te reizen en zal me zelf op moeten dringen om dit niet te gaan doen. Proberen een relaxte reis te gaan doen. Maar volgends mij heb ik daar de tijd wel voorf.

Hoor het graag. (ook eventuele tips ) Hoor namelijk iets van een Tioga Pas die als die open is zeker de moeite waard zou zijn.

THX. ;)
#1 - 12-04-2014, 11:59 uur

Cees A

Deze route is volgens mij nog precies hetzelfde als je eerste routeplan.  Je wil nu alleen de tijds-indeling aan ons overlaten.
Bij je vorige routeplan is je diverse keren het advies gegeven om alleen voor vliegdekschip de Midway niet helemaal om te rijden via San Diego.
In Alameda bij San Francisco ligt immers ook een vliegdekschip (de Hornet, bekend van uit het water vissen van ruimtecapsules)
Schrappen van San Diego geeft je de ruimte om Monument Valley in je route in te voegen

Ik heb je vorige schema hieronder gekopieerd en geplakt en gewijzigd in hoe ik het zou doen.
Wijzigingen zijn:
1e dag Los Angeles is verplaatst naar het einde. (in je oude schema had je 1 dag LA in het begin en 1 aan het einde, nu heb je 2 dgn LA op het einde)
San Diego is vervallen. Je rijdt nu meteen van LA via Palm Springs en Joshua Tree naar Twentynine Palms.
Je rijdt ook meteen van 29Palms naar Grand Canyon
Monument Valley is er tussenin gevoegd.
Extra dag Zion ingevoegd (in plaats van die 1e dag Los Angeles)
Ervan uitgaande dat de Tioga Pass  dit jaar vroeg opent is Death Valley, Alabama Hills en Mono Lake ingevoegd.
----> (als de Tioga pass nog dicht is kkun je v.w.b. dit stuk je oude schema aanhouden)

DAG   DATA   PLAATS   KM
1   26-04-14   AMSTERDAM/LOS ANGELES LAX               
2   27-04-14   LOS ANGELES via Palm Springs en Joshua Tree naar Twentynine Palms         
3   28-04-14   Twentynine Palms - Grand Canyon         
4   29-04-14   Grand Canyon
5   30-04-14    Grand Canyon - Monument Valley     
6   1-05-14    Monument Valley/PAGE   218         
7   2-05-14   PAGE/BRYCE CANYON   243
8   3-05-14   BRYCE CANYON/ZION NAT.PARK   136
9   4-05-14  Zion. Loop de Observation Point of Angels Landing trail of een paar kortere trails
10  5-05-14   ZION NAT.PARK/LAS VEGAS   264
11  6-05-14   LAS VEGAS   
12  7-05-14   LAS VEGAS - Death Valley
13  8-05-14   Death Valley via Alabama Hills en Mono Lake naar Mammoth Lakes
14  9-05-14   Via de Tioga Pass naar YOSEMITE NAT.PARK
15  10-05-14   YOSEMITE NAT.PARK   
16  11-05-14   YOSEMITE NAT.PARK/SAN FRANCISCO   317
17  12-05-14   SAN FRANCISCO   
18  13-05-14   SAN FRANCISCO/MONTEREY   188         
19  14-05-14   MONTEREY/SANTA BARBARA   376
20  15-05-14   SANTA BARBARA/LOS ANGELES   152
21  16-05014   LOS ANGELES
22  17-05-14   LOS ANGELES   
23  18-05-14   LOS ANGELES LAX/AMSTERDAM   
24  19-05-14   AMSTERDAM

 
#2 - 12-04-2014, 13:15 uur

H.v.N

Beste Cees,

Klopt dat route vrijwel hetzelfde zou zijn. Alleen was in oude versie niet opgenomen dat ik op 14 mei in SF zou zijn heb ticket Alcatraz al voor die dd.
Betreft uss midway san diego, ik heb van iemand al een kaartje cadeau gekregen en eerlijk gezegd lijkt me de uss midway mooier dan de uss hornet!!
Maar  wellicht kan ik die in SF ook nog mee pakken. Ben er wel bijna zeker van dat ik monument valley ga in lassen dacht dit op recht vangen door na 1 e nacht gelijk naar san diego door te reizen ipv. Nog een dag in la. ( kan op laatst ook nog in la zijn)
Thx.
#3 - 12-04-2014, 13:52 uur

Old Faithful


Kortom vertrek dus 25-04-14 en vlieg op 20-05-14 weer richting Amsterdam. 

Je oorspronkelijke route begon  26 april en eindigde 19 mei. Uitgaande van de nieuwe data zou je aan het volgende kunnen denken.

25-4   Vlucht naar   -   Los Angeles
26-4   Los Angeles   -   San Diego
27-4   San Diego   -   San Diego
28-4   San Diego   -   Richting G.C.
29-4   Richting G.C.   -   Grand Canyon
30-4   Grand Canyon   -   Monument Valley
1-5   Monument Valley   -   Page
2-5   Page   -   Page
3-5   Page   -   Bryce
4-5   Bryce   -   Zion
5-5   Zion   -   Zion
6-5   Zion   -   Las Vegas
7-5   Las Vegas   -   Las Vegas
8-5   Las Vegas   -   Death Valley
9-5   Death Valley   -   Mammoth Lakes
10-5   Mammoth Lakes   -   Yosemite
11-5   Yosemite   -   Yosemite
12-5   Yosemite   -   San Francisco
13-5   San Francisco   -   San Francisco
14-5   San Francisco   -   San Francisco
15-5   San Francisco   -   Monterey
16-5   Monterey   -   Santa Barbera
17-5   Santa Barbera   -   Los Angeles
18-5   Los Angeles   -   Los Angeles
19-5   Los Angeles   -   Los Angeles
20-5   Los Angeles   -   Vlucht naar huis

Ik zou op 28-4 zo ver mogelijk richting Grand Canyon rijden, zodat je op 29-4 nog een have dag de tijd hebt om het stuk tussen Grand Canyon Village en Hermits Rest te bezoeken. Na een zonsondergang en/of zonsondergang kun je dan op 30-04 op weg naar Monument Valley de uitzichtpunten aan de East Rim Drive tussen Grand Canyon Village en Desert View aandoen. Je zou de tweede dag bij Page ook naar Grand Canyon kunnen verplaatsen, als je van plan bent hier een helikoptervlucht of een lange wandeling te maken. Je zou de overnachtingsplaats tussen San Diego en Grand Canyon open kunnen laten. In die tijd moet je gemakkelijk een h(m)otel kunnen vinden.

Ik heb Sequoia en Kings Canyon N.P. weggelaten. Als de Tioga Pass open is, zou ik die zeker nemen. Anders kun je kijken of de Sonora Pass (Ca-108) of Ebbetts Pass (Ca-4) open is. De Carson Pass (Ca-88) zou zeker open moen zijn, die wordt alleen bij hevige sneeuwval tijdelijk gesloten.  Op deze manier kun je ook Alabama Hills, Mono Lake en/of Bodie meenemen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 13-04-2014, 12:16 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Oh, poep. Die verandering van aankomst en vertrekdata heb ik gemist .................  embarressed
Met die 2 extra dagen is de route van Old Faithfull in alle opzichten beter dan die van mij.
San Diego zit er nu bij (een volle dag zelfs) , je hebt overal ruim de tijd en je bent op de 14e in San Francisco.

Strafregels:
Ik zal voortaan beter opletten.
Ik zal voortaan beter opletten.
Ik zal voortaan beter opletten.
Ik zal voortaan beter opletten.
Ik zal voortaan beter opletten.
(en zo nog 495 keer)
#5 - 13-04-2014, 17:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15