Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route 2010- advies gevraagd

Discussie gestart

Mirjam

Hallo allemaal,

Volgend jaar september wil ik graag voor de elfde keer naar de VS. Ik wil sort of de route gaan rijden die ik in 2004 ook al heb gereden, maar nu met een andere reisvriendin. Maaaaar... ik wil natuurlijk ook wat nieuwe zaken zien.

In 2004 was de route als volgt:

Dag 1: aankomst Denver
Dag 2: look out mountain, Nederland en A taste of Colorado festival
Dag 3: Rocky Mountains NP overnachting Fort Collins
Dag 4: Bezoek Budweiser brewery en doorgereden naar Custer, 's avonds naar Mount Rushmore
Dag 5: Custer state park, Crazy horse en Mount Rushmore, doorgereden naar Sundance
Dag 6: Via Devilstower naar Cody
Dag 7: Cody, Musea, doorgereden naar K-Z ranch (in the middle of nowhere)
Dag 8: Yellowstone, doorgereden naar Thayton in Utah
Dag 9: naar Salt Lake City
Dag 10: Rondleiding bij de Mormonen, doorgereden naar Panguitch
Dag 11: Bryce Canyon, Zion NP, doorgereden naar Hurricane
Dag 12: Rijden naar Grand Canyon, overnacht in Williams
Dag 13: Naar Vegas
Dag 14: Vegas
Dag 15: naar Death Valley, maar de weg was nog afgesloten vanwege zware overstromingen, dus doorgereden naar Mammoth Lakes
Dag 16: Yosemite, door gereden naar Hollister
Dag 17: Monterey, via highway 1 naar San Simeon
Dag 18: Hearst Castle, door gereden naar Santa Barbara
Dag 19: Santa Barbara, door gereden naar LA
Dag 20: Universel Studio’s
Dag 21: naar huis

In deze route hebben we heel veel gereden, want we hadden drie chauffeurs, waardoor dit mogelijk was. Ik had de route al ingekort door naar SF te rijden in plaats van LA. Gevoelsmatig wil ik weer te veel in drie weken stoppen. Ik heb ook al overwogen om bij Vegas weer af te buigen naar Denver en op dat laatste stuk de NP en SP te bezoeken.

Mijn reisvriendin heeft alleen SF, Yosemite en Las Vegas gezien. De rest is allemaal nieuw voor haar.
Mijn wensen zijn: Yellowstone, minimaal 2 nachten, Death Valley, Vegas, Denver (Rocky Mountains en Taste of Colorado festival)  en Williams, vanwege erg goede herinneringen in de kroeg daar.

Een paar lange reisdagen is niet erg, maar de afstanden die we in 2004 hebben afgelegd, zou ik niet graag weer doen. Ik post niet veel berichten, maar lees elke dag trouw alle tips voor alle te volgen routes. Hopelijk kunnen jullie me helpen met de route voor 2010.

Alvast bedankt. Groetjes, Mirjam
#1 - 14-09-2009, 20:48 uur

Marianne

Wat dacht je van een rondje Denver, met voldoende tijd (en dat is meer dan 2 nachten) voor Yellowstone, een dag Grand Teton, dan naar Moab en weer terug naar Denver?
En dan afhankelijk van de tijd en je wensen kun je daar South Dakota in meenemen, of Las Vegas, Zion en Bryce.
Of Monument Valley en Mesa Verde. Misschien kun je wat ideeen opdoen uit ons 2008-verslag.

Als Williams en DV echte musts zijn dan kun je van Grand Teton naar Moab, en dan via Monumnet Valley naar Williams, en dan eindigen in Las Vegas. Vanuit Las Vegas een dagje Death Valley. Of overnacht in DV en eindig in LA.

Ik kan nog wel even doorgaan ...
Schrijf eens wat mogelijkheden uit, dan is het wat makkelijker om aan te geven wat wel en niet kan.

Marianne
#2 - 14-09-2009, 23:36 uur

Mirjam

Dank je wel, Marianne. Ik duik de Rand McNally weer in. Mijn probleem is dat ik teruggrijp naar mijn oude routes van 2001, 2003 en 2004 en mijn herinneringen aan die reizen. Moet gewoon proberen blanco er in gaan  >:D

Groetjes, Mirjam
#3 - 24-09-2009, 18:03 uur

Mirjam

Hallo allemaal,

Na tientallen routes te hebben uitgeschreven en 100 x heen en weer te hebben gemaild met mijn reisgenoot, ben ik tot onderstaande route gekomen voor september.

Dag 1 :     Vlucht naar Denver   
Dag 2:      Denver   
Dag 3:      Rocky mountains → Fort Collins   
Dag 4:      Fort Collins → Cody         9 uur
Dag 5:      Cody → Yellowstone         3 uur
Dag 6:      Yellowstone   
Dag 7:      Yellowstone   
Dag 8:      Yellowstone → Salt Lake City         7 uur
Dag 9:      Salt Lake City → Bryce Canyon     5,5 uur
Dag 10:    Bryce Canyon → Zion NP   
Dag 11:    Zion NP → Grand Canyon   5 uur
Dag 12:    Grand Canyon → Williams   1 uur
Dag 13:    Williams → Las Vegas   4 uur
Dag 14:    Las Vegas   
Dag 15:    Las Vegas   
Dag 16:    Las Vegas  → Death Valley   4 uur
Dag 17:    Death Valley → Yosemite   5 uur
Dag 18:    Yosemite   
Dag 19:    Yosemite → SF                         6 uur
Dag 20:    San Francisco   
Dag 21:    San Francisco   
Dag 22:    San Francisco → Amsterdam   

Indien jullie nog ideen en tips hebben, hou ik me aanbevolen.

Groetjes, Mirjam   
#4 - 09-12-2009, 15:03 uur
« Laatst bewerkt op: 09-12-2009, 15:09 uur door Mirjam »

Hans B

Het is allemaal wat krap en Zion verdient meer tijd, maar ja als je dit alles wilt doen moet je keuzes maken.
Geen tijd voor Page? Lake Powel, Antilope Canyon, Glen Canyon dam, Horseshoe Bend?
Ik hoop dat je in Yellowstone nog noed weer treft. September kan soms al heel vervelend zijn.
Veel plezier, Hans
 
#5 - 09-12-2009, 16:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mirjam

Ik weet dat het krap is en ik heb al zoveel geschrapt. Misschien kunnen we een dagje korter in Vegas blijven en deze in Zion doorbrengen.
Het is zo jammer dat ik maar drie weken heb. Page, Lake Powell, Antilope Canyon etc hou ik in gedachten voor 2012. 2011 wordt waarschijnlijk New England.

Dank, Mirjam

#6 - 09-12-2009, 17:32 uur

koosv

Houd rekening met forse drop off kosten!!!  >:D Op de site van Alamo NL staat een tabel met deze kosten. $300 tussen DEN en SFO (ca 1260 mijl). Ieder jaar veranderen de regels.  Op een duitse site waar veel mensen de auto huren staat bij alamo, dat zij geen drop off kosten berekenen tussen Californië en Colorado, maar dat is dus maar de vraag.

In de VS kan je trouwens redelijk goedkoop vliegen, als je weet hoe. Misschien ook een idee. Zo berekent Virgin-America prijzen vanaf $39 tussen SFO  (San Francisco) en LAS (vegas) of LAX (Los Angeles). :afro:
Als je de tocht in SFO laat beginnen, en je wilt alleen de stad zien, en dat lijkt er op, dan hoef je daar geen auto te huren. Probleem is dat Yellowstone tamelijk ver naar het noorden ligt, maar het ligt dichter bij Salt Lake City dan bij Denver. Helaas is er ook geen commerciële luchthaven in de buurt met redelijke vliegprijzen.
Excuses voor de verwarring die ik aanricht.....
#7 - 09-12-2009, 17:46 uur

Mirjam

No worries voor de verwarring. Ik heb nooit aan binnenlandse vluchten gedacht. Dat is wel iets om te onthouden. Ik weet het van de drop off kosten. In 2004 betaalden we ook 300 dollar. We beginnen in Denver, omdat het dan labourday weekend is en daar de taste of Colorado wordt gehouden. Een enorm leuk festival. De reden dat Yellowstone in de reis zit, is omdat ik er maar 1 dag geweest ben en ik zag de documentaire van de BCC. Wauw en ik wilde daarom graag terug. In San Francisco droppen we de auto bij aankomst.

Groetjes, Mirjam
#8 - 09-12-2009, 17:58 uur

Hans B

Zo maar een idee.
Waarom niet terug naar Denver?
Scheelt je de drop off kosten.
Je kunt Californie voor een andere keer bewaren. De staat is daar groot genoeg voor.
En de route kun je wat rustiger maken.
#9 - 09-12-2009, 18:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mirjam

Heb ik overwogen, maar San Francisco trekt enorm. Maar ik gooi het in de groep....

Thanks, Mirjam
#10 - 09-12-2009, 19:01 uur

Marianne

Ik zou het idee van Hans zeker overwegen, dat geeft je veel meer rust en de mogelijkheid om wat langer in eelowstone te blijven. Als je echt wat wilt zien van het park is 2 dagen veel te weinig. Je hebt meestal aardig wat oponthoud, hetzij door bizons, hetzij door wegwerkzaamheden, en ook de geisers staan niet altijd voor je klaar. Het is heerlijk om eens rustig bij een geweldige geiser als de Great Fountain Geyser te zitten, en te wachten tot hij begint met uitbarsten. Met een marge in het voorspellen van ongeveer 2 uur, moet je daar echter wel de tijd voor nemen (zie ons reisverslag 2008 voor een beschrijving en foto's).
Als je teruggaat naar denver kun je ook Moab meenemen (Arches, Canyonlands) en ook nog wat van Colorado zien.

Als je wel in SF wilt eindigen kijk dan nog eens goed naar de route. Misschien is het dan verstandig om wat eerder naar Yellowstone te rijden (Rocky Mountain NP overslaan?). De tijden die je noemt kloppen ook niet allemaal: van DV naar Yosemite is eerder 7 uur dan 5 uur rijden, erg jammer om dat stuk zo snel te doen want er is veel te zien onderweg (Mono Lake, Bodie) en je kunt prachtige wandelingen maken in het oostelijke deel van Yosemite. Van Zion naar de GC lijkt mij ook meer dan 5 uur (en er zijn wegwerkzaamheden aan de oostkant van Zion, daar heb je 2 keer last van in deze route). Aan de andere kant is Yosemite - SF minder dan 6 uur.

Marianne
#11 - 09-12-2009, 19:12 uur

JoeSee

Kijk, iedere euro is er 1, maar je kunt je afvragen of 300 dollar drop off omgerekend naar euro's gedeeld door het aantal reisgenoten nou zo extreem veel is op de gehele begroting, zeker als je perse San Fran wilt zien.
Yosemite en San Fran geven behoorlijk wat extra's aan je reis en wat is je dat waard ?
#12 - 10-12-2009, 11:14 uur
« Laatst bewerkt op: 10-12-2009, 11:33 uur door Martin (JoeEsE) »

JoeSee

Op weg naar Cody kom je langs Thermopolis. Gebruik het de zoekmogelijkheid van dit forum eens om te kijken wat hierover gezegd is.
#13 - 10-12-2009, 11:20 uur

Mirjam

Over Thermopolis had ik al gelezen in een reactie op een andere route en staat genoteerd. Ik struin het hele forum af en ben nu druk aan het puzzelen voor een nieuwe route. Gisteravond in ieder geval drie nachten in Yellowstone gereserveerd, want die gaat hoe dan ook niet van de route   :D

Thanks, Mirjam
#14 - 10-12-2009, 11:34 uur

Mirjam

Hallo allemaal,

Door de nieuwe reisgidsen en jullie adviezen de route veranderd. Ik ben nu tot het volgende gekomen:

vrijdag 3 september 2010                        Vlucht naar Denver  (Taste of Colorado)
zaterdag 4 september 2010   Denver, lookout mountain, taste of Colorado
zondag 5 september 2010                        Rocky Mountains NP en zo ver mogelijk richting Thermopolis rijden
maandag 6 september 2010   naar Thermopolis, afhankelijk van hoe laat we aankomen, eventueel door naar Cody.
dinsdag 7 september 2010                        Cody, Yellowstone (Old Faithful Lodge Cabins gereserveerd voor 3 nachten)
woensdag 8 september 2010   Yellowstone
donderdag 9 september 2010   Yellowstone
vrijdag 10 september 2010   Yellowstone Richting Salt Lake City (7 uur)
zaterdag 11 september 2010   Salt Lake City naar Moab (5,5 uur)
zondag 12 september 2010   Moab, Arches NP
maandag 13 september 2010   vanaf Moab via Blanding White Mountains richting Capitol Reef NP (5 uur)
dinsdag 14 september 2010   Capital Reef NP en door naar Glen Canyon NP
woensdag 15 september 2010   Glen Canyon NP
donderdag 16 september 2010   Via Bryce Canyon NP naar Zion NP
vrijdag 17 september 2010   Zion NP
zaterdag 18 september 2010   
zondag 19 september 2010   Zion, naar Grand Canyon
maandag 20 september 2010   Grand Canyon, naar Williams
dinsdag 21 september 2010   Williams naar Las Vegas via Hooverdam
woensdag 22 september 2010   Las Vegas
donderdag 23 september 2010   Las Vegas
vrijdag 24 september 2010   Las Vegas, naar huis

Ik heb de rand mc nally bestudeerd en met google maps naar de reistijden gekeken. Volgens mij is het doen, maar ik ben niet echt bekend met de parken en de afstanden tussen de parken in Utah. Doe ik er verstanding aan om via de White Mountains naar Glen Canyon te gaan of moet ik onderlangs via Page. Ook heb ik nog een dag over. Waar kan ik deze het beste plaatsen: een extra dag Zion of een extra park meenemen?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes, Mirjam



#15 - 28-12-2009, 19:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15