Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route 2010

Discussie gestart

loofje

Wij willen in sept. 2010 ca. 24 dagen een rondreis door het zuidwesten.
We twijfelen tussen 2 routes.
Route 1
Start in SF 3n, dan een stukje kustroute Monterey-Big Sur-Monterey 1n en dan van daar naar Yosemite 2 n.
Via Tioga pass, Bodie, Death Valley 1n, LV 2n, Zion 1n, Bryce 1n, Capitol Reef 1n, Moab 2n, Monument Valley 1n,
Page 1n, Grand Canyon 2n, Sedona 1n, via route 66 naar Palm springs 1n en dan LA 2 of 3 n.
We hebben dan niet de gehele kustroute, maar misschien wel het mooiste gedeelte van de Higway 1.

Route 2
Start in Phoenix 1n, Sedona 1n, stukje route 66 dan  Grand Canyon South rim 2n, Page 1n, Monument valley 1n, Moab 2n, Capitol Reef 1n, Bryce 1n, Zion 1n, LV 2n, Death valley 1n, Bodie - Yosemite 2n, SF 3n, Highway 1 1n, Santa Monica 3n
We komen dan niet in Palm springs en Joshua tree.
Wat is de meest voor de hand liggende route of zijn er misschien andere opties waar we nu niet direct een beeld bij hebben.
Is het logischer en voordeliger v.w.b. vlucht en autohuur om een hele ronde te rijden?

Veel mogelijkheden maakt het niet makkelijk om een keuze te maken.
Graag voorbeeldroutes of eventueel andere opties.
#1 - 05-08-2009, 08:01 uur

Marianne

Hallo Loofje,

Wat vlucht en autohuur betreft maakt het niet uit of je hetzelfde start- en eindpunt hebt. Tussne CA en AZ zijn er volgens mij nooit dropoff kosten, en zeker niet bij alle verhuurders.
Beide routes zien er goed uit, je kunt ze allebei eens in googlemaps uitzetten, dan kun je zien of het qua afstand en reisduur veel uitmaakt.
Je kunt eens in onze reisverslagen kijken, misschien heb je wat aan sommige routes.

Ik vind 2 nachten voor Moab niet heel veel, en 1 nacht Zion is ook niet echt veel, zeker als je wat wandelingen wilt maken.
Twee nachten Yosemite en dan DV is te weinig als je ook naar Bodie wilt.
Misschien wat meer dagen, of Moab laten vallen? Het wordt anders wel wat haastig.

Ik zag nu ook net je vorige post, over de beste reistijd. Zelf vind ik juni een prachtige tijd, vooral omdat de dagen langer zijn. Veel sneeuw heb je ook niet op deze route, en als je Yosemite voor het laatst bewaart is de Tioga Pass ook wel open (meestal eind mei). De watervallen in Yosemite zijn dan geweldig, een heel verschil met september.

Marianne
#2 - 05-08-2009, 18:24 uur

Ebelix

Route 2 lijkt mij leuker dan route 1. Joshua trees kom je ook in Arizona tegen. Palm Springs daar mis je niet veel aan.
#3 - 07-08-2009, 17:42 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15