Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route

Discussie gestart

itteb

Ben voorzichtig begonnen met de route voor juli 2009. Helaas zijn we door onze puberzonen gebonden aan de zomervakantie.
Opzet is om wederom met een camper te reizen.
Ik heb het volgende in gedachten.
Dag 1 vlucht naar SF, dag 2 SF, dag 3 camper ophalen,
dag 4 en 5 Yosemite
dag 6 over de Tioga Pass naar Mono Lake
dag 7 ten oosten van de Death Valley naar Las Vegas, dag 8 Las Vegas
dag 9 en 10 Zion
dag 11 en 12 Bryce
dag 13 Capitol Reef
dag 14 Monument Valley
dag 15 en 16 Grand Canyon
dag 17 en 18 Sedona
dag 19 Blythe
dag 20 en 21 San Diego
dag 22 LA camper hier inleveren dag 23 terugvlucht

In september kunnen wij pas vrij vragen van ons werk en misschien lukt het ons om nog 2 a 3 dagen meer vrij te krijgen. (dit hopen wij)

Heeft iemand ervaring met de route tussen Capitol Reef en Monument Valley. Via de 24 en 95 en de 261 naar de 163? Is deze weg goed bereidbaar met een camper?

Wij willen liever een wat kortere route en dan waar we komen de tijd hebben om een te wandelen en het een en ander te bezoeken. Mochten we toch 2 dagen meer hebben zal ik dan de kustweg van LA naar SF in de route opnemen of op bv. Moab en Mesa Verda?

Wij hebben nog niets geboekt dus ik ben benieuwd naar jullie mening, opmerkingen en tips. Ik ben van plan in september de vlucht en camper te boeken.

betti
#1 - 10-08-2008, 14:36 uur

meistershof

Hallo Betti.
Een erg mooie route ,we hebben deze in meerdere keren gereden ,hij is voor 22 dagen wel wat druk denk ik
Na yosemiti komt mono lake ,en van mono lake naar het noorden ligt een mooi spookstadje Bodie ,wel via gravel road .
Van las vegas kun je via lake mead rijden naar de valley of fire.van  bryce naar capitolreef passeer je codak chrome basin S.P,
dit park is erg mooi met een kleine wandeling naar de natural bridge.Van capitol reef naar monument is een heel eind ,wij zijn tot mexican head gereden
in het donker (dit was in oktober) jullie in juli dus langere dagen ,maar de route is erg lang een paseer je ook nog natural bridges ,het park is mooi als je een wandeling naar beneden maakt van boven af is het niet zo spectakulair.
De route is tot nu goed te rijden wij zijn nog een poos achter een kude koeien aan gereden die met cowboys een girls begeleid werden.
Dan komt roete 261 wij hebben hem gereden slecht weg dek (gravel) haarspeld bochten ,zeer mooie route een camper achter ons is terug gereden
van wege de conditie van de weg .Als je de route wel rijd, komt er aan het eind  nog een mooie overlook  (heet ook zo)
en dan nog Gooseneck. In monument valley hebben we al 2 keer overnacht op golding campground s ävonds fantastische gezicht.
wij hebben met de camper zelf door het park gereden, de gravelroad was erg goed onderhouden . met een jeep tour is ook erg mooi
hebben we ook al eens gedaan .
Groeten Wim.
#2 - 10-08-2008, 15:39 uur

itteb

Hallo Wim,
Dankjewel voor je reactie. Je geeft aan dat de route best wel druk is voor 22 dagen. Ik kan dan beter als we 2 dagen extra vakantie krijgen deze beter voor de huidige route gebruiken.
Is het misschien ook beter San Diego te laten vervallen?
Begrijp ik dat de afstand van Capitol Reef naar Monument Valley eigenlijk te lang is voor 1 dag? Waar dan een stop?
Ik ga gelijk even kijken waar codak chrome basin SP ligt. Ik heb hier nog nooit eerder over gelezen.
Houd me graag aanbevolen voor nog meer tips.
Groeten,
Betti
#3 - 10-08-2008, 20:23 uur

jerbia

Kodachrome Basin SP ligt ten Zuidoosten van Bryce Canyon NP.

#4 - 10-08-2008, 22:17 uur

ceetje

Kodachrome Basin is een vrij klein park met een campground. Wij hebben er een wandeling gemaakt, wat rondgereden en het toen wel gezien. Het is m.i. geen park waar je dagen kan doorbrengen. Mar als tussenstop zeker niet onaardig. We kwamen langs dit park toen we de Cottonwood Road gereden hadden [niet doen met een camper!] het stuk weg naar K.B.  is wel geasfalteerd.
#5 - 11-08-2008, 10:40 uur

meistershof

Hallo betti.
Nog even terug komen op je route ,ik zou san diego laten vallen en meer tijd in L.A door brengen
Daar is voor de jeugd veel te zien ,en er zijn leuke parken .Wij hebben disney parken en knots bery farm bekeken .
De route van brise naar capitolreef en naar monumentvally lijkt mij in deze vakantie wel veel extra ,ik zou dat een andere keer doen
in kombinatie met arches en omgeving
Dan heb je nu meer tyd om lake powel aan te doen en daar een dag of korte tocht over lake powel te maken naar o.a de rainbow bridge(fantastische)
en eventueel van af de dam een slow raft te doen in een rubber boot over de colorado rivier naar lees ferry ,dan weer met de bus terug
Dit hebben wij ook met de kinderen gedaan het was een belevenis .Ook hebben wij daar de antilope canyon bekeken ,en er is tijd voor het strand daar .i
Ook heb je dan de mogelijkheid om de noord rim te bekijken van de grand canyon.
wil je nog meer info dan hoor ik het wel ,zelf zijn we ook al een paar keer in L.A naar de christal catheteral ( glasen kerk ) van ds schuller geweest .
Mocht je toch de route aan houden zo als gepland dan kun je overnachten in natural bridges national monument, of in mexican head .
goeten Wim.
#6 - 12-08-2008, 22:29 uur

itteb

Hallo Wim,

Ik ben erg blij met je reactie. Ik ben bang dat ik mijn route te lang maak met teveel plaatsen.
Ik laat Capitol Reef vallen.  San Diego had ik al besloten te laten vallen. Gelukkig heb ik nog
genoeg tijd om een nieuwe route te maken.

Jouw advies is dan om van Bryce naar Page en Grand Canyon North Rim te gaan.
Weet jij, of iemand anders natuurlijk, de verschillen tussen de north en south Rim van de GC?

Groeten,
Betti

#7 - 13-08-2008, 12:59 uur

Marianne

Hallo Wim,

Ik ben erg blij met je reactie. Ik ben bang dat ik mijn route te lang maak met teveel plaatsen.
Ik laat Capitol Reef vallen.  San Diego had ik al besloten te laten vallen. Gelukkig heb ik nog
genoeg tijd om een nieuwe route te maken.

Jouw advies is dan om van Bryce naar Page en Grand Canyon North Rim te gaan.
Weet jij, of iemand anders natuurlijk, de verschillen tussen de north en south Rim van de GC?

Groeten,
Betti


Als je nog niet naar de GC geweest bent zou ik voor de South Rim kiezen. Hierzijn meer voorzieningen. De North Rim is rustiger en net zo mooi, en het ligt hoger waardoor het er minder warm is, maar er is minder keuze aan overnachtingsmogelijkheden, restaurants etc.
Beide doen tijdens 1 vakantie zou ik niet doen, dan kun je beter ergens anders meer tijd besteden.
Kijk ook eens op www.nps.gov/grca voor de verschillen en de bezienswaardigheden bij beide rims.
Zion is erg leuk, ook voor pubers. Misschien kun je daar meer tijd besteden. Wij hebben een paar week geleden een heel stuk van de Narrows gelopen (zorg voor goede schoenen), dat doet het altijd goed bij kinderen. Ook in Yosemite kun je makkelijk meer tijd doorbrengen, zeker als je ook sequoia's wilt bekijken en ene lange wandeling wilt maken (de Panorama Trail is een aanrader). Denk er aan dat je de camping op tijd reserveert, bekijk van te voren hoe het werkt, de plaatsen zijn snel weg. Zie ook www.yosemitefun.com om te zien hoe het kan dat alles zo snel volgeboekt is, en voor andere tips.

Marianne
#8 - 13-08-2008, 14:14 uur

meistershof

Hallo betti.
Goede keus dat je de route hebt ingekort,er is zo veel te zien dat dit een fantastische route word .
De grand canyon noord is wel een dag extra ,en het is al gezegt er zijn wat minder voor zieningen maar ook meer rust .
In grand canyon moet je s'morgens al vroeg aan komen om een camping plaats te huren dan plaats je iets op de camping plek met
een bordje occopiet ( weet niet hoe je het schrijft ) dan kun je rustig het park in en kun je sávonds weer terug komen.
Groeten Wim.
#9 - 14-08-2008, 12:36 uur

itteb

Hallo Wim,

Ik ben voornamelijk bezig om een zo goed mogelijke route te maken, dat ik mij eigenlijk nog niet verdiept heb in hoe je campings reserveert.
Ik kreeg al een tip voor Yosemite dat je die soms wel meer dan een jaar van te voren moet reserveren. Jij zegt nu dat je bij de GC  dus vroeg moet aankomen voor een plekje. Kan je dan niet vooraf reserveren?

Mijn route wordt nu.
SF
Yosemite
Mono Lake
las Vegas
Zion
Bryce
Page
Grand Canyon South
Sedona
Los Angeles

Alle tips zijn meer dan welkom.

Marianne,
Ook jij bedankt voor je tips. Ik heb je reisverslag van 2002 gelezen. Erg leuk verslag.

Groeten,
Betti
#10 - 14-08-2008, 13:56 uur

dominique

Hoi Betti,

bedankt voor je bericht op mijn post, ben gelijk je post gaan lezen. Jullie route komt inderdaad overeen.
Wat ik mij afvraag, wij wilden vanaf Zion NP in 1 keer doorrijden naar Grand Canyon South Rim, volgens google maps is dit 500 kilometr. Maar met een camper zit ik net te rekenen ben je dan al snel 6,5 uur aan het rijden en dan ga ik uit van 80km per uur, zonder stops (onmogelijk dus)  Jullie overnachten dus in Page om deze reden? Is daar nog iets te zien/doen in die omgeving?

Groetjes,
Dominique
#11 - 14-08-2008, 14:16 uur

Marianne


In grand canyon moet je s'morgens al vroeg aan komen om een camping plaats te huren dan plaats je iets op de camping plek met
een bordje occopiet ( weet niet hoe je het schrijft ) dan kun je rustig het park in en kun je sávonds weer terug komen.
Groeten Wim.

Je kunt ook reserveren, zou ik doen als je route toch min of meer vastligt. Mather is een prima camping met ruime plaatsen.

Marianne
#12 - 14-08-2008, 14:23 uur

MiamiHeat

In Page kan je een bezoek brengen aan Antelope Canyon, http://www.antelopecanyon.com/, of naar HorshoeBend rijden http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/horseshoebend/horseshoebend.html

#13 - 14-08-2008, 14:24 uur

dominique

Hi 'the grove'

Dank voor de tip! Zijn deze 2 bezienswaardigheden te bezoeken vanuit Page (dus je slaapt dan 's avonds weer in Page).
Of bezoek je dit onderweg naar de Grand Canyon South Rim?

gr. Dominique
#14 - 14-08-2008, 15:13 uur

Marianne

Hi 'the grove'

Dank voor de tip! Zijn deze 2 bezienswaardigheden te bezoeken vanuit Page (dus je slaapt dan 's avonds weer in Page).
Of bezoek je dit onderweg naar de Grand Canyon South Rim?

gr. Dominique

Antelope Canyon (zowel upper als lower) ligt vlak bij Page. Je kunt het onderweg doen. Het mooiste is, als je naar de upper gaat, om er tegen het middaguur te zijn. Is vanuit Page te doen, of op weg naar de GC. Horseshoe Bend is vanaf de 89 te bereiken, dus op weg naar de GC goed te doen.

Marianne
#15 - 14-08-2008, 19:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15