Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route 89a Arizona

Discussie gestart

Fisherman

Hallo!

Ik ga de 89a van Prescott naar Flagstaff rijden en wil zoveel mogelijk plaatsen/parken bekijken. Ik ga zeker stops maken in Jerome,Cottonwood en Sedona maar wil ook nog wel hier en daar stops maken om mooie natuur te zien (beetje rond wandelen enzo). Hebben jullie tips voor wat het mooiste is en wat ik zeker niet moet missen? Alvast bedankt!

Groeten Jeroen
#1 - 02-07-2008, 22:54 uur

Hans B

Zoals je misschien wel weet, liggen niet ver uit de route ook enkele kleine nationale parken / monumenten. Ik weet niet of je alles op een dag kunt afreizen, maar Montezuma Castle, Montezuma Well, Tutzigoot zou je mogelijk kunnen bezoeken. Bij Flagstaff is het Lowell observatorium misschien iets.
succes, Hans
#2 - 03-07-2008, 10:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jerbia

Hallo!

Ik ga de 89a van Prescott naar Flagstaff rijden en wil zoveel mogelijk plaatsen/parken bekijken. Ik ga zeker stops maken in Jerome,Cottonwood en Sedona maar wil ook nog wel hier en daar stops maken om mooie natuur te zien (beetje rond wandelen enzo). Hebben jullie tips voor wat het mooiste is en wat ik zeker niet moet missen? Alvast bedankt!
 

Wij hebben dit jaar Watson Lake Park bezocht in Prescott. Wij waren erg onder de indruk van het uitzicht op Watson Lake met de prachtige granite dells (zie ons verslag 2008). In Sedona kun je een bezoek brengen aan Slide Rock SP, erg leuk! (zie ons verslag van 2007 & 2008) In Sedona zijn ontzettend veel wandelroutes. De West Fork of Oak Creek Canyon Trail schijnt erg de moeite waard te zijn. Voor de mooiste zonsondergang moet je bij Red Rock Crossing zijn. Vanaf hier heb je een adembenemend zicht op Cathedral Rock.
#3 - 03-07-2008, 20:26 uur

Fisherman

Hans en Jerbia,Hartelijk dank voor jullie tips! Jullie noemen een aantal interessante plekjes! Ben weer wat wijzer geworden :)!

Ik kan waarschijnlijk de meeste dingen wel bekijken want ik heb meerdere dagen de tijd,ik verblijf een week in Prescott en wil vanuit daar gaan rondtoeren (zoals de 89a rijden en wil nog een tripje naar de Grand Canyon doen)! Weten jullie toevallig nog meer leuke dingen in de omgeving van Prescott?

Jerbia: Heb jullie reisverslagen ff doorgekeken en dat ziet er erg leuk uit :) Watson Lake Park ziet er mooi uit,daar ga ik zeker wel ff een kijkje nemen!

Groeten Jeroen
#4 - 04-07-2008, 04:26 uur

meistershof

Hallo jeroen.
Vorig jaar waren wij ook in dat gebied,wij reden van Cottonwood naar Sedona dan krijg je net voor sedona een afslag naar rechts
dit is een gravelroad en heet Red rock state park, dit is een fantastische route,wij hebben hem gereden met een 30 foot camper.
Deze tocht was net zo mooi als met de jeep toer en dit was gratis .
 De weg van cotton wood naar sedona is voor zon's ondergang erg mooi net in sedona op de heuvel.
Groeten Wim.
#5 - 04-07-2008, 22:07 uur

Fisherman

hallo Wim

Bedankt voor je reactie! Dat is een leuke tip,klinkt goed :)! Ik zal die afslag in de gaten houden!
Geloof graag dat het een fantastische route is,heb hier en daar wat foto's gezien van die omgeving en het ziet er erg mooi uit daar!

Groeten Jeroen
#6 - 05-07-2008, 06:36 uur

recyclist

Hey mooi dat nog iemand dit fanastische park reed en weet te waarderen. Afslag is niet te missen, bord verwijst aar the ususal visitor centre.

Maar met een camper op een gravel road???

Red Rock State Park
#7 - 05-07-2008, 09:00 uur

wim put

2 jaar geleden ben ik daar geweest. Zeer mooie route. Je moet de visitors centers zeker gaan bezoeken (in de buurt van Sedona). Er is ook een wandelroute met de gids. In Jerome moet je zeker stoppen en rondwandelen. Cottonwood is een kein stadje, deze kun je beter overslaan. Sedona moet je ooit in je leven gezien hebben. Prachtige omgeving, leuk dorpje, kerk tussen de rotsen gebouwd.
Geniet ermaar van.
Wim
#8 - 06-07-2008, 22:33 uur
usa.eigenstart.nl

Fisherman

Klinkt allemaal positief :)! Heb erg zin om die route te rijden,ga er zeker van genieten 8)!
Bedankt voor alle tips :afro:
#9 - 07-07-2008, 15:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15