Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route advies zuidwesten

Discussie gestart

valeska

Goedenavond

In juni gaan we voor de tweede keer naar Amerika, met twee kinderen van dan 2 en 4 jaar. De eerste reis was met één kind van 15 maanden. Eerder al heb ik een topic geplaatst over adviezen over New York en Kinderen. Maar ik zou wel graag een route advies willen hebben waarbij we het belangrijk vinden veel natuur te zien maar wel veel vanuit de auto ivm de kinderen, niet al te grote steden (want dat is niets met kinderen) en niet al te grote reisafstanden (al zijn we wel aardig wat gewend op een dag te rijden normaal in onze vakanties) en wat cultureel erfgoed van indianen maar ook de zuidelijke/Mexicaanse invloeden spreken ons aan.
We hebben vorig jaar al gezien via een rondje van LA-SF-LA: Grand Canyon, Bryce Canyon (dit vond ik zo mooi, nogmaals zien is geen must maar zou niet erg zijn), PAge bij Lake Powell, Sequoia, westkust, Yosemite, Zion, Tuba City/Las vegas/LA.

We vliegen op Denver heen (stopover New York)  en hebben dan vier weken in het westen over, terugvlucht op LA waar we nog een dag naar een disney park willen gaan, evt nog een dag naar San Diego voor Sea World. We reizen overigens met een RV en willen nog niet op voorhand alles vast leggen maar wel een beetje een route die zou kunnen.
Ons reisbureau heeft als advies geopperd: Rocky Mountains NP, Arches/Moab, Capitol Reef, ZIOn, Page (maar Zion en Page hebbenwe al gezien), monument Valley, Mesa verder, great Sand DUnes (hier twijfel ik wel over omdat het wat uit de route ligt), Canyon de Chelly, Petrified Forest, Sedona, Lake Havasu, Joshua Tree, San Diego, LA.

In de natuurparken zelf is het idee om niet echt trails te lopen, maar meeste met auto te doen...

zijn er tips?

Bedankt vast

Groetjes Valeska
#1 - 08-11-2010, 20:47 uur

hdeweert

Hallo Valeska

Ik weet niet hoe de route er uit ziet maar leek is om de Durango in te lassen en vandaar met de trein naar Silverton te rijden.
Dit lijkt mij ook nog eens een hele belevenis voor de kids. Het uit]zetten van een route die je denkt te gaan rijden geeft wel enig houvast om je tips of advies te geven.
Succes
Harm
#2 - 08-11-2010, 21:19 uur

Hans B

Denver - RMNP - I-70 - Moab (Arches) - Canyonlands - Capitol Reef - BRYCE !! - Page (je zult toch ergens de Colorado Rivier over moeten - Monument Valley - 4Corners - Mesa Verde - evt. trein Durango/Silverton - Canyon de Chelly is aantal uitzichtpunten en eigenlijk wandelen (zou ik overslaan) - Petrified Forest - daarna naar de kust met Sedona, Lake Havasu, Joshua Tree en misschien ook nog San Diego.
Of misschien past Tucson nog wel in je schema.
Voorbeeld:


#3 - 09-11-2010, 11:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Hoi,

Dat wordt ongetwijfeld een fantastische reis.

Het voorstel van Hans B lijkt me een prima startpunt.Tussen Denver en Moab heb je ook nog Black Canyon Of The Gunnison N.P. en Colorado N.M. Als je via de I-70 naar Utah rijdt, kun je een kleine omweg maken over de Loveland Pass. Ongeveer 10 mijl na Georgetown komt de afslag naar Us 6. Je komt dan via Keystone bij Dillon weer op de I-70.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 09-11-2010, 13:38 uur
Groet,

Old Faithful

valeska

Goedenavond

Erg bedankt voor het enthousiaste meedenken! Weer nieuwe ideeen opgedaan. Great SAnd Dunes en Canyon de Chelly dus maar laten vallen in de trip en misschien nog andere zaken opnemen erin. wat 4 corners is, zegt me nog niet veel, maar dat ga ik opzoeken. Hetzelfde geldt voor Loveland Pass. Maar het zijn in ieder geval leuke tips. Bedankt ook voor het handige overzicht op het kaartje.

Ik heb erg veel zin in de reis, nog lang wachten maar de tijd gaat vast snel!

Groetjes Valeska
#5 - 16-11-2010, 20:39 uur

Hans B

Four Corners is een soort Drielandenpunt zoals bij Vaals (Limburg).
Het enige punt in de VS waar 4 staten aan elkaar grenzen.
Veel indianenstalletjes, leuk voor een korte onderbreking als je er langs komt.
#6 - 17-11-2010, 13:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

valeska

klinkt goed die Four Corners. houden we zeker in beraad

Bedankt
Groet Valeska
#7 - 17-11-2010, 20:44 uur

valeska

Hallo

Nog een vraag over de route. ik was een beetje aan het lezen op het forum en las wat over Mesa Verde en kinderen. We hebben twee kinderen, dan bijna 2 jaar en 4 jaar. Die van twee kan misschien nog in een rugdrager, maar die van vier niet. Is er bij mesa verde dan nog wel wat te doen of is dit met kinderen echt niet goed haalbaar en dus niet de moeite waard om voor te rijden naar MV?ik las op de site van de NP dat zo'n tour een uur kan duren, dat gaat wellicht wel maar zal ook niet heel veel langer moeten duren denk ik....voor de kinderen dan ;)

Bedankt vast voor het meedenken

groet Valeska
#8 - 17-11-2010, 21:32 uur

Marianne

Het lijkt mij niets met jonge kinderen. Die was ons vonden het maar net uit te houden (tja, tieners). Je kunt wel een woning bekijekn zonder gids maar juist de ranger tours zijn het meest interessant en je moet daarvoor wel aardig klimmen. En natuurlijk wel geïnteresseerd zijn. Kijk eens in ons 2008-verslag voor onze ervaringen. Wij reden ook via het 4 corner punt. Leuk als je er langs rijdt, maar geen omweg waard.
Overigens wordt de term four corners ook gebruikt voor het hele gebied rondom dat punt. Zie bijvoorbeeld deze site: http://www.explorefourcorners.com/

Marianne
#9 - 17-11-2010, 21:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15