Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route aug - sept 2008

Discussie gestart

Marja 97

Hallo,
Hier is onze route die we gepland hebben voor 2008.
Ik ga deze reis maken met mijn man, die door zijn handicap niet ver ( = niet meer dan 200 meter) kan lopen en onze zoon van 26, met een auto en we hebben nog geen hotels / motels geboekt.
Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven omtrent deze route. Het weekend in Durham brengen we door met familie en omdat zij niet veel vakantie hebben wil ik dat het weekend blijft staan, zodat zij geen vrij hoeven vragen omdat wij langs komen.

27-8 SF - san luis obispo       
28-8 SLO - LA
29-8 vrije dag LA
30-8 LA - Palm springs
31-8 Palm springs - Tempe     joshua tree park
 1-9 tempe - sedona               sunset crater
 2-9 vrije dag sedona             grand canyon
 3-9 sedona - page                 antelope canyon MV
 4-9 page - moab                    Arches
 5-9 vrije dag moab                canyon lands, capitol reef park
 6-9 moab - bryce                   bryce canyon
 7-9 bryce - springdale           zion
 8-9 springdale - LV
 9-9 vrije dag LV
10-9 LV - Mammoth lakes
11-9 Mammoth lakes - mariposa    yosemite
12-9 mariposa - Durham
13-9 vrije dag durham
14-9 vrije dag durham
15-9 durham - SF
16-9 vrije dag SF
17-9 SF - amsterdam
18-9 aankomst amsterdam

Ik hoop dat jullie tips en/of aanvullingen hebben, want dit is voor mijn 2 reisgenoten de eerste kennismaking met amerika.
Bij voorbaat bedankt  :)
#1 - 10-11-2007, 19:31 uur
« Laatst bewerkt op: 10-11-2007, 19:43 uur door Marja 97 »

Marianne

Hallo Marja,

Mooie route, maar een aantal dingen zou ik wat anders doen.

30-8 LA - Palm springs
31-8 Palm springs - Tempe     joshua tree park
 1-9 tempe - sedona               sunset crater

Je zou Josuha Tree ook tussen LA en Palm Springs kunnen doen tenzij je nog de ochtend in LA iets gepland hebt natuurlijk. Je hebt dan de volgende dag wat meer tijd, want dat is een lange rit. Ik weet niet of je iets in Tempe hebt voorzien, anders zou ik dat overslaan en via Prescott naar Sedona rijden, dat is een mooiere route.
Sunset Crater ligt ten noorden van Sedona, dus daar kom je niet langs op weg van Tempe.

2-9 vrije dag sedona             grand canyon
 3-9 sedona - page                 antelope canyon MV

Begrijp ik goed dat je vanuit Sedona naar de Grand canyon heen en weer wilt? De grand canyon ligt nog ruim 2 uur van Sedona vandaan. Ik zou aan de rim overnachten zodat je ook een zonsondergang aan de Grand Canyon mee kunt maken.
Ook de rit met de shuttlebus naar Hermit's Rest is een aanrader; je kunt zo nu en dan uitstappen en van het uitzicht genieten, en dan met de volgende bus weer verder rijden. Voor gehandicapten is het mogelijk dat stuk met de eigen auto te doen, misschien handig om te informeren of je daarvoor in aanmerking komt.

4-9 page - moab                    Arches
Het is van Page naar Moab zo'n 6 uur rijden. Onderweg kom je nog langs Monument Valley. Veel tijd voor Arches zal er niet overblijven.

5-9 vrije dag moab                canyon lands, capitol reef park
 6-9 moab - bryce                   bryce canyon

Capitol Reef ligt op de route van Moab naar Bryce, je kunt dit niet vanuit Moab doen.

7-9 bryce - springdale           zion
 8-9 springdale - LV

Normaal gesproken zou ik 1 overnachting bij Zion te weinig vinden maar als je niet gaat wandelen is dit wel prima zo. Neem wel de shuttlebus in het park.

10-9 LV - Mammoth lakes

Dit is een lange rit, zeker als je door Death Valley rijdt. Ik vind de route via Red Rock Canyon en Shoshone erg mooi, maar daar zul je geen tijd voor hebben. Ook tijd voor de verschillende bezienswaardigheden in Death Valley is er niet. Zelf zou ik in het park overnachten zodat je er doorheen rijdt als de zon wat lager staat.

11-9 Mammoth lakes - mariposa    yosemite
Tja, als Yosemite-fan vind ik dit wel erg kort voor het park. Je kunt ook zonder veel te wandelen veel tijd doorbrengen in het park. Maak een rondje door de vallei met de shuttlebus, rijd naar Glacier Point en geniet van het uitzicht, bekijk de sequoia's in de Mariposa Grove. Voor je het park binnenrijdt is ook een kijkje bij Mono Lake aan te raden. Houd er rekening mee dat Mariposa nog ruim een uur rijden van Yosemite Valley vandaan ligt.

Marianne
#2 - 10-11-2007, 22:24 uur

Ine

Tenzij je absoluut in Tempe wilt/moet zijn, anders kan je dat zeker overslaan en raad ik je aan die dag van Palm Springs meteen naar Sedona te rijden. Eventueel via de mooie route via Inderdaad vanaf LA naar Palm Springs vie Joshua Tree NP rijden, ofschoon je dit park eventl. kunt overslaan want onderweg zal je zeker ook Joshua trees zien.
Zie verder de opmerkingen van Marianne.
Hou er rekening mee dat veel wegen 2-baans zijn, vaak met hoogteverschillen, dus je sneldheid zal niet altijd even hoog kunnen zijn, reken meer tijd.
Van Moab naar Bryce kom je langs Capitol Reef, rij dus Moab-Capitol Reef-overnachting in of bij Torrey. Hier kan je beter wel reserveren er zijn maar een paar hotels, als moet je eventl. een enorm eind doorrijden..
De volgende dag van Torrey via Escalante naar bryce canyon.
Hou er rekening mee dat hotels IN de parken vaak al 2 jaar tevoren geboekt kunnen worden en dus vaak vol zitten. Hetzelfde voor hotels rond parken als je er in een weekend bent.
Persoonlijk reserveer ik wel de hotels tevoren, maar alleen die ik eventl. tot 24 uur tevoren gratis kan annuleren als ik mijn schema om wil of moet gooien.
Zo'n week of 4 geleden (oktober) heb ik zelf ervaren dat de  3 hotels in Kayenta (op weg naar Monument valley), in Moab (tijdens een weekend) meerdere hotels VOL zaten en er mensen weggestuurd werden.
In Zion MOET je in de zomer met de shuttlebus de toeristische route doen, alleen de Highway die Zion doorkruist kan je per eigen auto doen.
Nogmaals bekijk je route opnieuw, niet alles is logisch of goed haalbaar.
#3 - 11-11-2007, 09:43 uur

Marja 97

Hallo bedankt voor jullie reactie.
Hier de vernieuwde route, klopt hij zo beter?
alle tips zijn welkom.
woensdag   27-aug   van   San Fransisco   naar   san luis obispo   355 km   3 uur 45               
donderdag   28-aug   van   san luis obispo   naar   Los angeles   320 km   3 uur 25               
vrijdag   29-aug      vrije dag los angeles                           
zaterdag   30-aug      los angeles   naar    palm springs   176 km   1 uur 50               
zondag   31-aug   van   palm springs   naar   prescott   447 km   5 uur 5               
maandag   1-sep   van   prescot   naar   tusayan   284 km   2 uur 55               
dinsdag   2-sep      vrije dag tusayan                           
woensdag   3-sep   van   tusayan   naar   page   230 km   2 uur 30               
donderdag   4-sep   van   page   naar   bryce   239 km   2 uur 35               
vrijdag   5-sep      vrije dag bryce                           
zaterdag   6-sep   van   bryce   naar   springdale   135 km   1 uur 45               
zondag   7-sep   van    springdale   naar   las vegas   253 km          2 uur 30               
maandag   8-sep      vrije dag las vegas                           
dinsdag   9-sep   van   las vegas   naar   lone pine    371 km   4 uur 16               
woensdag   10-sep   van   lone pine   naar   mammoth lakes   160 km   1 uur 45            
donderdag   11-sep   van   mammoth lakes   naar   groveland   192 km   2 uur 50            
vrijdag   12-sep   van   groveland   naar   durham   323 km   3 uur 45            
zaterdag   13-sep      vrije dag durham                        
zondag   14-sep      vrije dag durham                        
maandag   15-sep   van   durham   naar   San Fransisco   282 km   3 uur 15            
dinsdag   16-sep      vrije dag sfo                        
woensdag   17-sep   van   San Fransisco   naar   amsterdam                  
donderdag   18-sep      aankomst amsterdam                        

alvast bedankt.
#4 - 11-11-2007, 14:49 uur

Marianne

Hallo MArja,
Ik blijf het wel moeilijk vinden om tips te geven want ik weet niet wat jullie precies willen en kunnen. Maakt je man gebruik van een rolstoel? In dat geval kun je in veel parken toch wel wandelen.
De route is zo wel rustiger, dat geeft je wat meer tijd voor alles. Als je niet alle overnachtingen vastlegt kun je ook nog eens wat scvhuiven zo hier en daar.
Waarom heb je Tusayan opgenemen, lijkt een overnachting bin de Grand Canyon jullie niets? Kijk eens op www.xanterra.com voor de mogelijkheden in het park.

Voor Bryce heb je nu veel tijd, misschien handiger om daarvan wat naar Zion te schuiven. Als je bij Bryce de viewpoints hebt gedaan, heb je het wel gezien. In Springdale en Zion heb je wat meer mogelijkheden, ook qua restaurants etc, en ik weet niet of jij en je zoon willen wandelen, maar in dat geval heb je in Zion wat meer mgoelijkheden voor korte wandelingen. De Riverside walk kun je ook met een rolstoel doen, is ook mooi om te doen.

Van Lone Pine naar Mammoth Lakes is heel kort. Als je in Lone Pine wilt overnachten kun je ook in 1 keer doorrijden naar Yosemite en in het park overnachten. Of overnacht in Death Valley, en rijd vandaar door naar Mammoth Lakes.
Zoals je nu rijdt heb je nog steeds erg weinig tijd voor Yosemite, je houd maar een paar uur over. Ik zou echt proberen daar een dag aan vast te knopen. Als je in het park overnacht kun je 's avonds ook een film- of diavoorstelling bijwonen, of rijd naar Glacier Point voor de zonsondergang. Zie www.yosemitepark.com voor overnachtingen in het park.

Marianne
#5 - 11-11-2007, 23:15 uur

Marja 97

hallo,
Het blijft moeilijk om een route te plannen, maar ik heb onze route weer aangepast.
Graag een reactie over deze route: te veel / te weinig kilometers,kloppen de bezienswaardigheden bij de plaats???
En wat is er te zien/te doen op de rit van prescott naar tusayan?
alvast bedankt  :afro:
woensdag   27-aug   van   Brussel   naar   los angeles                  
donderdag   28-aug      vrije dag los angeles            hollywood boulevard,walk of fame      
vrijdag   29-aug   van   Los angeles   naar   palm springs   199 km   2 uur 5   Joshua tree nat park         
zaterdag   30-aug   van   palm springs   naar    prescott   447 km   5 uur 5   Aerial tramway         
zondag   31-aug   van   prescott   naar   tusayan   195 km   2 uur 5            
maandag   1-sep      vrije dag tusayan            Grand Canyon.         
dinsdag   2-sep   van   tusayan   naar   kayenta   254 km   2 uur 45   monument valley         
woensdag   3-sep   van   kayenta   naar   page   160 km   1 uur 35   antelope canyon         
donderdag   4-sep   van   page   naar   bryce   239 km   2 uur 35   bryce canyon         
vrijdag   5-sep   van   bryce   naar   springdale   135 km   1 uur 45   zion nationaal park         
zaterdag   6-sep   van   springdale   naar   las vegas   253 km   2 uur 30   valley of fire         
zondag   7-sep      vrije dag las vegas                        
maandag   8-sep   van   las vegas   naar   death valley   228 km   2 uur 25   red rocks, badwater         
dinsdag   9-sep   van   death valley   naar   lee vining   365 km   3 uur 55   Mono lake, bodie         
woensdag   10-sep   van   lee vining   naar   el portal   120 km   2 uur 10   door yosemite         
donderdag   11-sep      vrije dag yosemite                        
vrijdag   12-sep   van   el portal   naar   durham   420 km   5 uur 10            
zaterdag   13-sep      vrije dag durham            familie bezoek         
zondag   14-sep      vrije dag durham            familie bezoek         
maandag   15-sep   van   durham   naar   San Fransisco   282 km   3 uur 15   Nappa valley, fisherman's wharf   
dinsdag   16-sep      vrije dag sfo               alcatraz, pier 39, chinatown      
woensdag   17-sep   van   San Fransisco   naar   Brussel                  
donderdag   18-sep      aankomst brussel --------> Dongen                        
#6 - 17-11-2007, 16:20 uur

Marianne

Hallo Marja,

Dit is een mooie, rustige route zo. Maar zoals ik in mijn vorige bericht ook al zei, het is erg moeilijk om advies te geven als je niet weet wat jullie allemaal willen. Wel of niet wandelen? Alles vanuit de auto bekijken? Wat stellen jullie je voor bij een park bezoeken? Wat willen en kunnen jullie doen?

Ik heb al een paar keer wat aangegeven maar daar krijg ik geen reactie op. Ik zie bv nog steeds Tusayan staan. Daar heb je misschien een goede reden voor, maar als ik die niet weet zal ik blijven zeggen dat het mooier is om aan de rim te overnachten. En ook handiger, want je hoeft je auto niet te parkeren. Maar misschien willen jullie de auto niet uit, maar dan kun je ook niet zoveel in de Grand Canyon doen en dan is 1 dag weer te lang om er te blijven.

Ik zie dat je nu Kayenta hebt opgenomen. Bij Monument Valley zelf heb je Gouldings Lodge, dan zit je heel mooi. Je kunt in de Lodge of in een cabin op de camping overnachten.

Of Bodie verstandig is weet ik niet: je moet daar een behoorlijk eind lopen vanaf de parkeerplaats, en om het te bekijken ben je ook veel aan het wandelen.

Bij Death Vally zijn nog een paar uitzichtpunten die de moeite waard zijn, zoals Devils Golfcourse, Zabriskie Point, Artist Drive. Tgen zonsondergang of zonsopgang zijn de sand dunes prachtig. Denk er aan dat je voor een zonsondergang al tijdig vertrekt, want de zon verdwijnt snel achter de bergen waardoor hij veel eerder "onder" is dan volgens de officiele tijd.
Bij Lone Pine kun je nog naar de Alabama Hills rijden, erg mooi om te zien, het decor van veel westerns.

Op de dag dat je van Lee Vining naar El Portal rijdt kun je langs de tioga road al genieten. Ga eerst langs het visitor center voor de nodigde informatie en tips. Dan picknicken of zonnen  en zwemmen bij Tenaya Lake, en daarna van het uitzicht genieten bij Olmsted Point.
El Portal ligt niet slecht, maar ik blijf de voorkeur geven aan bv de Lodge in het park zelf. Dan zit je heel centraal, met restaurants vlakbij en de shuttlebus om je overal naar toe te rijden.

Marianne
#7 - 17-11-2007, 21:03 uur

Marja 97

Hoi Marianne,
Aangezien dat ik nog geen creditcard heb, kan ik nog geen overnachting aan de rim en in yosemite en death valley boeken. We willen dat over twee weken via het reisburo gaan regelen, maar onze zoon komt pas dan thuis, hij is voor zijn werk weg (landmacht)
Onze zoon en ik kunnen wel wandelen en dat gaan we zeker doen, maar mijn man is al verschillende malen aan zijn rug geopereerd en zijn wervels zitten nu vast, waardoor hij niet lang kan lopen. Hij kan wel een wandeling mee doen, maar dan moeten we wel regelmatig rusten. Dus als er in bodie rustplekjes zijn dan kunnen we dat wel doen. Het zitten in een auto is geen probleem voor hem, En nee, hij maakt geen gebruik van een rolstoel.
Bedankt voor je hulp tot zo ver  ^-^
#8 - 17-11-2007, 22:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15