Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route augustus 2009

Discussie gestart

Lin

Hallo,

ook wij gaan in de zomer een reis door WEST USA maken. We hebben deze route in gedachten:

wo   5-aug-09      Vlucht naar San Francisco         
do   6-aug-09      San Francisco         
vrij   7-aug-09      San Francisco         
zat   8-aug-09      San Francisco - Monterey (Kustroute)         
zon   9-aug-09      Monterey - Ventura / Santa Barbara (Kustroute)         
ma   10-aug-09      Ventura - Los Angeles / Anaheim         
di   11-aug-09      Los Angeles         
wo   12-aug-09      Los Angeles - Needles         
do   13-aug-09      Needles - Grand Canyon   (via Flagstaff)      
vrij   14-aug-09      Grand Canyon         
zat   15-aug-09      Grand Canyon - Page (via Monument Valley)         
zon   16-aug-09      Page - Bryce Canyon         
ma   17-aug-09      Bryce Canyon         
di   18-aug-09      Bryce Canyon - Zion (Springdale)         
wo   19-aug-09      Zion - Las Vegas         
do   20-aug-09      Las Vegas         
vrij   21-aug-09      Las Vegas - Lone pine (via Death Valley)         
zat   22-aug-09      Lone Pine - Yosemite         
zon   23-aug-09      Yosemite NP         
ma   24-aug-09      Yosemite NP         
di   25-aug-09      Yosemite - San Francisco Airport         
wo   26-aug-09      Vlucht vanaf San Francisco         
do   27-aug-09      Aankomst thuis

Graag hoor ik wat jullie van deze route vinden. Tips zijn ook altijd welkom.
We denken er nog over om Arches NP aan onze reis toe te voegen... Maar dit is wel een eind om. Is dit de moeite waard?
En waar zouden we dit dan in de route kunnen plaatsen?

We (2 personen) hebben alleen een hotel geboekt in San Francisco voor de eerste nachten en een auto gehuurd. Verder wilden we eigenlijk op de bonnefooi gaan.
We vinden het niet erg om wat verder van een park af te zitten. Bovendien maakt het ons niet uit of we in een hotel of cabin verblijven.
Wie heeft ervaring met het "op de bonnefooi" te gaan? Is dit verstandig om te doen?

Groetjes Linda :D         
#1 - 14-05-2009, 19:39 uur

Hans B

Hallo Lin,
dit is voor de meesten de eerste kennismakingsroute met Amerika.
Ik zou er niet te veel in knutselen anders dan misschien iets korter/langer op een plekje, maar dat kun je tijdens de reis zelf bekijken.
Arches is ontzettend mooi, maar ligt ook een behoorlijk stuk uit je route.
Ik zou het nu niet opnemen, wellicht een volgende keer.
Los Angeles - Grand Canyon (Williams of Tusayan) kan in één dag, de reis is niet super bijzonder.
Kun je deze dag elders gebruiken.

veel plezier,
Hans
#2 - 16-05-2009, 11:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Arches is prachtig, maar het lijkt mij ook iets te veel voor een vakantie van 3 weken. Wil je het doen, dan is het in te passen tussen Monument Valley en Bryce. Ik zou dan Page overslaan.

Ik zou ook voorstellen om vanuit LA verder rijden dan Needles. En waarom zou je via Flagstaff willen rijden? Je zou in Wiliams kunnen overnachten, en dan de volgende dag een overnachting bij de GC. Je hebt dan een nacht over die je kunt gebruiken bij Monument Valley. Een overnachting daar is prachtig. Je hebt dan vanuit de GC tijd om de eastrim op je gemak te bekijken voordat je doorrijdt naar Monument Valley.
De volgende dag heb je dan tijd om Antelope Canyon te bezoeken op weg van MV naar Page.

Kijk ook eens naar de invulling van de dagen bij Bryce en Zion. Bij Bryce is een wandeling naar beneden een aanrader, maar een middag en een ochtend lijkt mij voldoende. Bij Zion heb je veel lange en korte trails. Het voordeel van wandelen in Zion is dat je daar eerst omhoog loopt, terwijl je in Bryce eerst naar beneden loopt en het zware deel op de terugweg hebt. Zeker in augustus is in Zion de Narrows een geweldige wandeling. 
Kijk ook eens in ons 2008-verslag voor de mogelijkheden daar (en ook voor Monument Valley, Page, Death Valley en Yosemite).

Reserveer zo snel moglijk voor Yosemite en ook voor de Grand Canyon want daar is het toch wel erg prettig om in het park zelf te zitten. Als je in Monument Valley overnacht is een cabin op de campground bij Gouldings erg leuk. Ook dan is reserveren aan te raden (annuleren kan altijd).

Marianne
#3 - 16-05-2009, 13:11 uur
« Laatst bewerkt op: 16-05-2009, 13:13 uur door Marianne »

Lin

Bedankt voor jullie tips Marianne en Hans!
Ga van het weekend even naar leuke hotels / motels / cabins bij de NP kijken.
Als iemand nog leuke gelegenheden weet, tips zijn altijd welkom!
#4 - 19-05-2009, 15:56 uur

Marianne

Hallo Linda,

Ik zou niet tot het weekend wachten met boeken voor Yosemite, doe dat het leifst zo snel mogelijk. Annuleren kan altijd (gratis). Het is echt heel snel vol in het park. De Lodge is mooi, maar vrij prijzig. In Curry village heb je cabins en tentcabins. Erg leuk maar primitief is Housekeeping Camp, in de vallei aan de Merced River.

Marianne
#5 - 19-05-2009, 21:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15