Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route bolplus Aug 2013 LA-SFO

Discussie gestart

bolplus

Kommende zomer willen wij (2 volwassenen en 1 kind van 9) de volgende route met de auto gaan doen:

            
dag1   Vlucht AMS-LAX / aankomst rond 12:00 uur    Radisson Los Angeles Airport Hotel
dag2   LA bekijken / eind van de dag naar Carlsbad    Econo Lodge Inn & Suites Carlsbad
dag3   Legoworld   
dag4   Carlsbad-San Diego, via kustweg / 's middags San Diego bekijken    Best Western Seven Seas
dag5   Sea World   
dag6   San Diego via Joshua Tree - Needles     Best Western Colorado Inn
dag7   Needles via Kingman - Grand Canyon    Red Feather Hotel, Tusayan
dag8   Grand Canyon   
dag9   Grand Canyon-Page ('s middags Dam bekijken)    Super8 PAGE/LAKE POWELL
dag10   Page ('s morgens wandelen)-Monument Valley    Voorkeur The View Hotel
dag11   Monument Valley-Moab    Moab Valley Inn
dag12   Moab  (Arches)   
dag13   Moab-Capitol Reef    Road Creek Lodge (Barn Conversion)
dag14   Capitol Reef-Bryce Canyon    Bryce View Lodge
dag15   Bryce Canyon   
dag16   Bryce Canyon-Zion     Bumbleberry Inn, Springdale
dag17   Zion (fietsen)   
dag18   Zion-Las Vegas    CircusCircus
dag19   Las Vegas (HooverDam)   
dag20   Las Vegas via Death Valley naar Lone Pine    Best Western Plus Frontier Motel
dag21   Lone Pine-Yosemite    Cabin in Housekeeping Camp
dag22   Yosemite   
dag23   Yosemite ('s middags)-SFO     Red Coach Motor Lodge
dag24   SFO   
dag25   SFO   
dag26   Vlucht SFO-AMS   
dag27   Aankomst AMS   

Wat vinden jullie van deze route en de voorgestelde hotels?
#1 - 04-11-2012, 20:49 uur

Marianne

Mooie route. Misschien wat weinig tijd in Moab. Een volle dag Grand Canyon is wellicht te veel, wat willen jullie daar doen? En wat zijn de plannen bij Page? Je hebt het over wandelen, maar ik zou me beperken tot een bezoek aan Horseshoe bend (op weg van de Grand Canyon naar Page) en Antelope Canyon (op weg van Page naar Monument Valley). Als je nog tijd hebt kun je een bezoek brengen aan de Glen Canyon Dam (zie ons 2008-verslag) en aan Lake Powell.
The View hotel is prachitg. Het bestond nog niet toen wij er waren, maar wij vonden de cabin op de camping bij Goulding's ook erg leuk.

Hen je Yosemite al geboekt? Housekeeping Camp zit altijd snel vol. Hou er rekening mee dat je zelf voor beddegoed moet zorgen. Huren kan ook. wij zaten er in 2002 en 2006. Erg leuk. Een dag extra Yosemite lijkt me niet verkeerd, er is zoveel te doen. Voor Bryce trek je net zoveel tijd uit terwijl dat een veel kleiner park is. Je kunt daar ook met 1 overnachting voldoende doen.
In Springdale vinden wij de Desert Pearl Inn geweldig. Een goedkoper alternatief is de Canyon Ranch Motel, dat ligt ertegenover. Met een heerlijk groot grasveld en picknicktafels erbij.
CC ligt erg decentraal en is wat verlopen. Onze kinderen vonden het wel altijd erg leuk en het is natuurlijk erg goedkoop. Maar ik zou toch liever iets nemen dat wat centraler ligt zoals Flamingo.
Veel succes met de planning!

Marianne
#2 - 04-11-2012, 22:46 uur

Dirc

Inderdaad zeker een mooie, bijna complete start.

Op dag 7 zou ik bij Kingman de oude route 66 nemen naar Seligman. Dit is een mooie ervaring en minder dan 25 KM exta rijden.
Ik ben het met Marianne eens dat de volle dag in de Grand Canyon niet nodig is als je geen campground beneden hebt gereserveerd (en dus 2 dagen hiken voor de boeg hebt). Je zou de dag in Page kunnen invullen met HorseShoe bend of je zou dag 9 of 10 nog kunnen beslissen om de Navajo Bridges te bezoeken en eventueel te wandelen in Marble Canyon. Ik weet niet welke data jullie gaan, maar wij vonden het zelf in de zomer te warm voor de wandeling en hebben het bij de bruggen gehouden.
Onderweg naar Page over de 64 heb je erg veel outzicht plaatsen die het stoppen waard zijn. Voorbeeld is Desert view.

 
#3 - 05-11-2012, 10:17 uur

Tet14

Ik zou nooit in de spits van LA naar Carlsbad vertrekken en een volle dag heb je echt niet nodig voor Legoland. Dus ik zou LA de volgende morgen verlaten, dan Legoland bezoeken en doorrijden naar San Diego.   Ik zou ook proberen in GCNP te gaan logeren ipv in Tusayan.
Van Needles kan je eerst de route via Oatman naar Kingman volgen over R66 (Oatman highway) en vervolgens via R66 naar Hackberry en Seligman.
En waarom wil je zowel Glen Canyon Dam als Hoover Dam bezoeken?
Tet
#4 - 05-11-2012, 11:12 uur

Hans B

Eens met eerdere posters, route kan nog wel wat finetuning gebruiken.
Grand Canyon: een volle dag kun je gebruiken om naar Hermit's Rest te wandelen deels met de shuttle of het grote visitor center te bekijken, stukje naar beneden wandelen, zonsondergang mee te beleven.
Moab: één dag is zeker te weinig, het park is enorm uitgestrekt.
Zion: één dag is ook hier niet veel, ik zou gaan wandelen i.p.v. fietsen.
Yosemite: ook hier maar één dag, er is zó véél te zien.
#5 - 05-11-2012, 21:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bolplus

We zijn eruit! De route staat vast en de tickets en hotels zijn geboekt.
Dit is het uiteindelijk geworden:

dag1   2-aug   Vlucht AMS-LAX / aankomst rond 12:00 uur    Marriot Airport
dag2   3-aug   LA bekijken / eind van de dag naar Carlsbad    La Quinta Inn Carslbad
dag3   4-aug   Legoworld   
dag4   5-aug   Carlsbad-San Diego, via kustweg / 's middags San Diego bekijken    Best Western Seven Seas
dag5   6-aug   Sea World   
dag6   7-aug   San Diego via Joshua Tree - Blythe     Best Western Sahara Inn
dag7   8-aug   Blythe via Kingman - Grand Canyon    Yavapai Lodge West
dag8   9-aug   Grand Canyon   
dag9   10-aug   Grand Canyon-Page ('s middags Dam bekijken)    Courtyard by Mariott Page
dag10   11-aug   Page ('s morgens wandelen)-Monument Valley    The View Hotel
dag11   12-aug   Monument Valley-Moab    Moab Valley Inn
dag12   13-aug   Moab  (Arches)   
dag13   14-aug   Moab-Capitol Reef    Best Western Capitol Reef Resort
dag14   15-aug   Capitol Reef-Bryce Canyon    Bryce View Lodge
dag15   16-aug   Bryce Canyon   
dag16   17-aug   Bryce Canyon-Zion     Majestics View Lodge
dag17   18-aug   Zion (fietsen)   
dag18   19-aug   Zion-Las Vegas    CircusCircus
dag19   20-aug   Las Vegas   
dag20   21-aug   Las Vegas via Death Valley naar Bishop    Best Western Bishop Holiday Spa Lodge
dag21   22-aug   Lone Pine-Yosemite    Cabin in Housekeeping Camp
dag22   23-aug   Yosemite   
dag23   24-aug   Yosemite ('s middags)-SFO     Best Western Plus Americania
dag24   25-aug   SFO   
dag25   26-aug   SFO   
dag26   27-aug   Vlucht SFO-AMS   
dag27   28-aug   Aankomst AMS   

We zullen wellicht in sommige plaatsen te weining tijd hebben, maar dan moeten we nog maar eens terugkomen!

Gaan ons nu maar verder inlezen en eens verdiepen hoe ik tijdens de reis een blog kan bijhouden.
 
#6 - 09-11-2012, 14:00 uur

Marianne

Toch jammer dat je voor sommige parken weinig tijd uittrekt, zeker voor Yosemite heb je te weinig tijd. Je gaat niet in op onze vragen en opmerkingen dus ik weet niet wat je overal van plan bent.
Wat de invulling betreft; je kunt in Zion wel fietsen, maar het lijkt me meer iets om te doen als je er meerdere dagen zit, je zult met het huren veel tijd kwijt zijn, en het aantal fietspaden is beperkt (alleen langs de Parus Trail en langs de shuttlebusroute). Met maar 1 dag zou ik me beperken tot wat leuke wandelingen zoals de Narrows, de Canyon Overlook Trail (op weg van Bryce naar Zion) en de Emerald Pool en de Parus Trail.
Blythe lijkt mij wat uit de route als je via Joshua Tree richting Kingman gaat.

Marianne
#7 - 09-11-2012, 20:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15