Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route Chicago - Salt Lake City mei/juni 2011

Discussie gestart

Nelleke

Ik denk dat ik aardig in de buurt kom van een voor ons ideale route. Wij willen niet het record-kilometers maken verbreken maar tijd hebben om te wandelen, geocachen, rondkijken, rusten enz. Nadruk op natuur en folkore ed, niet op de steden. We geven voorkeur aan overnachten in de parken zelf, we reizen met een middelgrote camper.

Ik heb nu nog 2 dagen "over" die we kunnen gebruiken in Yellowstone/Grand Tetonpark.
Het laatste stuk is voor mij nog wat onduidelijk. Colorado/Grand Junction een dag extra nemen? Tips voor een reisverslag?

Ik kijk uit naar reacties

2   Chicago   via Wasaruka naar Shipshewana                             75   rondrijden door Amish land
3   Shipshewana   Potato Park                                                   150   bezoeken Amish, winkelen excursie
4   Potato Park   Mississippi Palisade State park                    435   Lincoln highway en great river highway
5   Mississippi Palisade State park   Jackson KOA                           600   Great River highway
6   Jackson KOA   Belvidere KOA                                                   512   I-90, in Mitchel SD Corn Palace
7   Belvidere KOA   Badlands White River KOA                           160   via Wall en badlands, wandelen
8   Badlands White River KOA   Jewel Cave                           275   naar zuiden grot en wandelen
9   Jewel Cave   Custer state park                                           100   naar grot en rondrijden/wandelen
10   Custer state park   Rapid City                                           100   mooie route met mount rushmore via berenpark
11   Rapid City   Devils Tower                                                   215   Spearfish wandelen
12   Devils Tower   Bighorn Canyon nat park                                   437   stukje bighorn scenic byway na Sheridan
13   Bighorn Canyon   Red Lodge                                           150   veel tijd voor park Bighorn, pas in de middag rijden
14   Red Lodge   Yellowstone park noord                                    210   beartooth highway
15   Yellowstone park noord   Yellowstone west                           200   in Y. bear park en musea en dergelijke
16   Yellowstone west   Yellowstone oost                                    260   dwars door park
17   Yellowstone Lake                                                                   100   event in park blijven
18   Yellowstone Lake   Jackson Lake                                           250   
19   Jackson Lake   Boulder                                                           210   
20   Boulder   Flaming Gorge                                                           242   via Wyoming scenic highway
21   Flaming Gorge   Great Junction                                                   370   via Dinosaurus prehistoric highway en Colorado Nat. Monument
22   Grand Junction   Dead Horse state park                           220   
23   Dead Horse state park   Goblin State Park                           182   
24   Goblin State Park   Otter Creek                                           310   
26   Otter Creek   nabij SLC                                                           275   
#1 - 05-10-2010, 14:06 uur
Nelleke



Marianne

Hallo Nelleke,
Over het eerste stuk kan ik niets zeggen, en ik moet bekennen dat ook bij het laatste stuk veel onbekende namen staan. Bedoel je met Dead Horse SP het SP bij Moab? Waarom ga je dan niet ook naar Arches en Canyonlands?
Je zou ook van Jackson in een keer naar Flaming Gorge kunnen gaan, ik weet niet of er onderweg veel te zien is.

De Beartooth hwy is waarschijnlijk nog gesloten in mei/juni, ik denk dat de route via Cody en dan de oostingang of de noordoostingang een mooi alternatief is.
Ligt SLC vast?

In ons 2004 en 2008 verslag kun je delen van jullie route terugvinden.

Marianne
#2 - 05-10-2010, 19:20 uur

Jez

Ik begrijp je route niet zo goed. Kun je er misschien bijschrijven in welke staten de genoemde plaatsen liggen? Want zoals ik het nu begrijp, ga je van Chicago eerst naar het oosten, naar Indiana, en dan naar het westen naar de Mississippi. Als dat zo is, dan ben ik bang dat het Amish-gebied je tegen gaat vallen in vergelijking met de rit die je ervoor moet maken. Het bezoeken aan de Amish is hier wat minder "indrukwekkend" als het Amish-gebied in Pennsylvania. Dat is toch wat meer op toeristen gericht dan dit gedeelte in Indiana.

Bedoel je met Jackson die in Colorado, bij de Rocky Mountains? Als dat zo is, dan zul je toch wat meer tijd moeten inplannen, want van Palisade SP naar Jackson, Colorado is ca. 1000 miles. Dat redt je niet in 1 dag, zelfs niet in 2.

Ga je trouwens Chicago ook bekijken? Erg leuke stad; naar mijn idee bijna net zo leuk als New York. Kun je je zeker 2 dagen vermaken.
#3 - 05-10-2010, 22:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

allard

Ik denk dat ik jullie route wel begrijp. Waarschijnlijk halen jullie een camper op bij de fabriek en leveren die uiteindelijk af in SLC. Onderweg wil je natuurlijk zoveel mogelijk "munt" uit  de route halen.

Mijn broer en schoonzus hebben dit ook gedaan. Met bestemming Las Vegas. Ik heb ze aangeraden zoveel mogelijk tijd tussen Moab en Las Vegas door te brengen. Ze zijn echter tamelijk lang in de midwest blijven hangen en hadden achteraf een beetje spijt op dit traject relatief langzaam te zijn opgeschoten. Maar ook in de midwest zijn er interessante punten te bezoeken. De onderlinge afstanden zijn daar echter behoorlijk groot. De routes relatief saai. Rondom Moab is heel veel te zien op onderling geringe afstand. Ik sta dan ook zeker achter de suggestie van Marianne.

Indiana kent wat geïsoleerde Amish gemeenschappen. Leuk om te zien indien je er toevallig langs komt maar ik zou er niet voor omrijden. Ze zijn wel heel authentiek (deze foto en de volgende) maar ik vraag me af of er goede mogelijkheden zijn om met die gemeenschappen in contact te komen.

Je Potato Park stelde me voor raadsels maar je bedoelt  Potato Creek State Park? Verder doe je nogal wat "onbekende" plekken aan. Die zouden zeker de moeite waard kunnen zijn. Maar de meesten die de grote oversteek doen gaan in eerste instantie toch voor de "Big Fish". Daarmee bedoel ik die onderdelen van een Amerika reis die zo uniek zijn dat je ze nergens anders ter wereld tegen kunt komen. Die onderdelen liggen vooral in het zuidwesten. Badlands NP en Devils Tower zijn zeker zo uniek dat ze deswege prima in je route passen. Hetzelfde geldt voor Mount Rushmore. Voor de andere kant van het verhaal moet je ook even een bezoek brengen aan Crazy Horse.

Van de Bighorn Canyon NRA kan ik de South Entrance (Wyoming) aanraden. De omgeving van SLC hebben we al besproken. Maar indien rust en wandelen en een hele mooie omgeving jullie aanspreken dan zou ik flink wat dagen rondom Moab inruimen. Daar heb ik ook nog wel wat tips voor.....

Groet, Allard

#4 - 06-10-2010, 12:54 uur

Nelleke

Inderdaad, Allard, we zijn zo'n camperwegbrenger  >:D

we beginnen inderdaad bij Chicago en hebben daar een extra hele dag voor gepland. die heb ik niet in de route opgenomen maar die is er wel ;) Daarna naar de fabriek in Wakarusa en dat ligt, zover ik het gezien heb, niet ver van Shipshewana. Omdat we die eerste dag ook ruim de tijd willen hebben om boodschappen te doen, willen we de daarop volgende dag tijd nemen om wat winkeltjes te bezoeken en zo. met Potato wordt inderdaad Potato Creek state park bedoeld. Niet zo ver, maar in mijn achterhoofd het idee dat we eventueel al een stuk verder komen. Is Shipshewana de moeite? we zijn in de buurt....

De namen die ik noemde zijn van parken (state parken of national parken) omdat we bij voorkeur daar kamperen (zeker gezien heel positieve ervaringen in Canada) En al voordat ik overweldigd werd door jouw foto, stond Bighorn Canyon al opgenomen (zie dag 12). een dagje extra de moeite waard?

En mount Rushmore wordt ook niet vergeten. En Crazy Horse! We vergeten de highlights niet, daarvoor zijn de reisverslagen mooie hulpmiddeltjes. Zeker die van Marianne zijn  welkom

Jackson ligt aan de I90, een KOA camping als tussenstop  embarressed

Hm niet gerealiseerd dat beartooth highway dan nog gesloten zou zijn. Ik neem aan dat dat op http://www.byways.org/explore/byways/2281/ kan zien als we onderweg zijn.

En als inderdaad het gebied tussen Jackson Lake en Flaming Gorge niet de moeite waard is, kan ik daar natuurlijk ook 1 dag van maken.

Moab heb ik nu pas ontdekt als plaats bij Arches Park, ik schaam me dat ik dat over het hoofd zag....

Heb inmiddels de route aangepast :
dag 22  Grand Junction   Arches
dag 23 Arches   Moab   45
dag 24 Moab   Moab   omdat ik zag dat er een mogelijkheid is 's morgens te varen en 's middags in een 4x4 (en daaraan ben ik na Namibie helemaal aan verslaafd)
dag 24 Moab   Utah Lake State Park   of een alternatief niet ver van SLC320
 
maar ik hou dan nóg één dag over (wat een luxe) Dus als je nog meer tips hebt voor dat gebied/laatste stuk richting SLC,   welkom  :afro:

En mijn man (die alleen maar meeleest) moet  grinniken omdat ik niet voor een standaard route kies. Hij is dat wel gewend van onze reizen door een aantal landen in Zuidelijk Afrika ::) Dus ik weet uit die ervaringen dat de ervaringsdeskundigheid van forumleden onmisbaar is voor het uitstippelen van een route die goed past, reëel is en toch bijzonder en verrassend is. :)



#5 - 06-10-2010, 17:12 uur
Nelleke



allard

Goed het heeft eventjes geduurd. Moab dus.

Persoonlijk vind ik Moab niets aan. Veel te toeristisch. Het gaat me om het moois dat rondom Moab ligt. Vergelijk het met Interlaken en Zermatt in Zwitserland. Die plaatsen zelf vind ik verschrikkelijk maar rondom kan ik mijn hart helemaal ophalen. Indien je van 4x4 houdt dan kan je daar overigens wel terecht. De laatste keer dat wij daar waren (eind maart) was er een weekend van de "Jeep Club". Het plaatsje stond er bomvol mee. Overal reden die dingen. Ieder zijn meug maar wij zijn doorgereden.

Er zijn veel campgrounds in en rondom Moab. Indien je en mooi en relatief rustig wil staan dan moet je eens kijken op de BLM  Campgrounds, in het bijzonder in Castle Valley.

Een ontzettend mooie wandeling in Castle Valley vonden wij die bij de Fisher Towers. Indien je liever wat rondrijdt dan is de La Sal Loop ook wel mooi. In ieder geval vind ik Castle Valley een kleinschalig alternatief voor diegenen die geen tijd of mogelijkheid hebben om Monument Valley te bezoeken.

Over Arches en Canyonlands NP hoef ik eigenlijk niets te zeggen. Dat spreekt voor zich. Het laatstgenoemde park is vooral het park van de viewpoints. Doe er zoveel mogelijk en vergeet vooral de Green River Overlook niet. Ook Dead Horse Point SP is zeer de moeite waard. Bij dit laatste state park moet je wel apart entree betalen. Tenminste, indien je netjes bent opgevoed. Toegangsgelden (evenals de tip in de diner) vind ik niet iets om op te bezuinigen. Jammer genoeg denkt een groeiend aantal Europese reisgenoten daar helaas anders over. Deze laatste opmerkingen zijn geheel terzijde maar ik kan het niet laten daar in algemene termen wat over op te merken.

Daarnaast heb je ook nog Canyonlands South. De entree ligt een stukje ten zuiden van Moab. Dit park heeft een heel ander karakter dan het noordelijke. Het is in het bijzonder een wandelpark. Om het moois te kunnen ervaren moet je echt de benenwagen nemen. (er is daar ook een heel beroemde 4x4 route; heel uitdagend voor de liefhebber) De CheslerPark wandeling is weergaloos mooi. Evenals de Confluence Overlook. Reken op een volle dag voor dit park met daarin een echte hike.

Verder? Indien je nog twee dagen kunt "winnen" dan kan je via de reeds bekende Trail of the Ancients de retour route naar SLC bij Green River weer oppakken.

Indien er nog wat te vragen is dan hoor ik het wel...... Ik ben hier niet elke dag trouwens... Groet, Allard


#6 - 14-10-2010, 21:35 uur

Old Faithful

En al voordat ik overweldigd werd door jouw foto, stond Bighorn Canyon al opgenomen (zie dag 12). een dagje extra de moeite waard?
Zoals allard al schreef is Bighorn Canyon een National Recreation Area en niet een National Park. Naar mijn bescheiden mening is het een leuke tussenstop maar zeker geen plek om langere tijd door te brengen. Wij hebben Bighorn Canyon bezocht op weg naar Cody. Wij hebben bij Horseshoe Bend beneden aan het water gepicknict en zijn daarna naar Devil Canyon Overlook gereden om van het, inderdaad prachtige, uitzicht over de Canyon te genieten. Heel veel meer kun je er ook niet doen als je geen boot bij je hebt om te gaan vissen, denk ik. We hadden nog verder kunnen rijden naar Barry's Landing, maar mijn inschatting was dat dit niet veel toegevoegde waarde zou hebben. Wij hebben onderweg wel nog enkele wilde paarden gezien.
Wij hebben ook erg genoten van de rit via US14A door de Bighorn Mountains.

Succes bij de voorbereiding.
#7 - 18-10-2010, 17:17 uur
« Laatst bewerkt op: 18-10-2010, 17:19 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Nelleke

---National Recreation Area en niet een National Park.---- embarressed

Ik snap het verschil nog niet echt. National Park lijkt me duidelijk maar is een Nat.Recreation Area dan veel minder of zo?

En over tips, hmmm ik vind dat een reiziger zich zo veel mogelijk moet aanpassen aan gewoontes van het gastland dus daar moet ik me dan nog eens in verdiepen.

En heel hartelijk dank voor alle tips Allard! Ik ga er vanavond maar weer eens lekker voor zitten en rondneuzen.



#8 - 19-10-2010, 13:44 uur
Nelleke



Old Faithful

En dat is nog niet alles. Je hebt ook nog National Monuments en National Forests en National Preserves en National Historic Sites en National Historic Parks en National Memorials en ..............enz.
Op Wikipedia staat een overzichtslijstje met beknopte omschrijvingen.

Succes bij de voorbereiding.
#9 - 19-10-2010, 17:51 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15