Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route death valley naar sequoia nat.park

Discussie gestart

Heidi.M

Volgend jaar zomer gaan wij een rondreis maken langs een aantal national parks in het westen. Vanaf death valley willen we naar seqouia nat.park (via seqouia naar kings canyon, yosemite en San Fransisco). Dit lijkt mij een behoorlijke rit. Wie heeft hier ervaring mee? Een tussenstop is nog wel in het (voorlopige) schema in te passen. Suggesties?

Vast bedankt Heidi
#1 - 24-06-2012, 11:56 uur

Tet14

Welkom op het forum!
Dat is idd een behoorlijke rit. Reken op ca 7 uur rijden als je in Seki zelf wil logeren. Alhoewel Seki een prachtig park is zou je ook kunnen overwegen om de grote bomen in Yosemite te zien en dan van Death Valley via us395 en Tioga Pass te rijden. Dat is een schitterende route. Je zou dan een stop kunnen overwegen in bv Lee Vining, Mammoth Lake of Bishop. Tioga Pass is wel gesloten ongeveer tussen november en mei en ik weet niet welke tijd van het jaar jullie gaan. Als je wil stoppen tussen Death Valley en Seki zou je dat kunnen doen bij Lake Isabella langs ca178.
Ok ik zie dat je in de zomer gaat. Dan zou ik zeker proberen over Tioga Pass te rijden. Zorg ervoor dat je reserveringen in Yopsemite hebt.
Tet
#2 - 24-06-2012, 12:05 uur

Hans B

Hallo Heidi,
om je goed van advies te kunnen voorzien is het handig wanneer je iets meer details van je vakantie laat weten.
Het makkelijkste voor ons als lezer is om het als volgt uit te schrijven.

01 Juli 01 AMS - ??
02 Juli

of wanneer je de datum nog niet weet

Dag 01 AMS - ??
Dag 02 ??

 
#3 - 24-06-2012, 13:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Heidi.M

Bij deze de "voorlopige route". Wij willen graag in Sequoia, Kings canyon en Yosemite wandelen vandaar alledrie deze parken. Ik denk dat het eerste deel veel te heet is om echt heel actief te zijn. Er staat nog niets vast dus alle suggesties zijn welkom. Hoogst waarschijnlijk vertrekken we volgend jaar 21 juli. Dan heb ik nu alle tijd om de mooiste overnachtingen te bespreken. Op het forum heb ik al best wel veel gelezen maar nauwelijks iets over het stuk Death valley - Sequoia vandaar mijn vraag. De Tioga road wil ik na alle enthousiaste vermeldingen rijden als we in Yosemite zitten. Of hebben jullie ideen om de route heel anders te rijden?


dag 1  ??? - Phoenix
dag 2  Phoenix-Grand canyon village
dag 3  Grand canyon village
dag 4  Grand canyon village - Page
dag 5  Page- Monument valley
dag 6  Monument valley - Capitol reef
dag 7  Capitol reef- Bryce canyon
dag 8  Bryce canyon -Zion nat.park
dag 9  Zion
dag 10 Zion -Valley of fire
dag 11 Valley of fire - Las vegas
dag 12 Las vegas
dag 13 Las vegas - Death valley
dag 14 Death valley - Sequoia nat park
dag 15 Sequouia nat park
dag 16 Kings canyon
dag 17 yosemite
dag 18 Yosemite
dag 19 Yosemite
dag 20 Yosemite
dag 20 Yosemite
dag 21 San fransisco
dag 22 San fransisco
dag 23 San fransisco
dag 24 San fransisco - nl

Gr. Heidi
#4 - 24-06-2012, 16:07 uur

Tet14

Mooie route. Je kan best in een dag van Zion naar Las Vegas. Valley of Fire is ook heel heet en niet veel hotels in de buurt.
Met zoveel tijd voor Yosemite en Seki zou je van Death Valley eerst via Tioga pass naar Yosemite kunnen gaan en daarna naar Seki. Wil je de kustroute hw1 niet rijden? In dat geval kan je van Seki eerst naar Cambria gaan en daarna langs de kust naar SF.
(minstens een overnachting) In Capitol Reef kan je ook heel goed wandelen. In Page zou je ook nog gemakkelijk een extra dag kunnen blijven.
Tet
#5 - 24-06-2012, 17:17 uur

Marianne

Ik ben ook een fan van de route via de 395 en de Tioga Pass. Je kunt ook vanuit Yosemite de Tioga road rijden, maar dan mis je de 395.
Wij hebben in 2006 Yosemite bezocht, en zijn toen via Kings Canyon naar Sequoia gereden, en later in de reis nog van Death valley via Mammoth Lakes naar Yosemite gereden.  Misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.

Marianne
#6 - 24-06-2012, 18:39 uur

Hans B

Ik vindt het eerste stuk vrij snel gaan.
Een dagje Page met bezoekjes aan Horseshoebend, Antilope canyon, glen canyondam, lake powell.
Deze is weg te halen door ZION - Las Vegas in één keer te rijden.
Onderweg enkele uurtjes in Valley of Fire kan daarin ingepland worden.
ZION is een prachtig wandelpark, doe zeker twee dagen.
#7 - 25-06-2012, 08:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

petravv

In 2009 hebben we een vergelijkbare route gereden alleen dan precies andersom ;-) Misschien heb je wat aan mijn blog?
Je kan dan van Death Valley eerst naar Yosemite en dan Sequoia nog pakken op weg naar San fransisco.
Wat ook al is gezegd maar wat ik zeker nog eens wil benadrukken, neem bij Page echt de tijd voor Antelope Canyon, dat vonden wij het hoogtepunt van onze reis!
#8 - 25-06-2012, 09:58 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Heidi.M

Vast bedankt voor al jullie tips. Inmiddels ben ik de route aan het aanpassen. Kom erachter dat we tijd te kort hebben!!  Ik zal hem binnenkort weer posten.
Heidi
#9 - 25-06-2012, 11:19 uur

Heidi.M

Hoi,

Hieronder onze nieuwe "concept" route. Graag zou ik nog een dag extra hebben in Yosemite of Sequoia. (Kings canyon is al geschrapt.) Deze extra dag kan verkregen worden door een dag minder in Zion of Capitol reef. Hebben jullie suggesties?
Heidi

dag       

1   Vlucht Amsterdam - Phoenix
2   Phoenix - Grand canyon village
3   Grand canyon village
4   Grand canyon village - Page
5    Page
6    Page- monument valley
7    Monument valley- Capitol reef
8    Capitol reef
9    Capitol reef- Bryce
10    Bryce canyon -Zion nat.park
11    Zion
12     Zion -Las Vegas
13   Las Vegas
14   Las vegas -Death valley
15   Death valley-Lee vining
16   Lee vining-yosemite
17   Yosemite
18   Yosemite
19   Yosemite
20   Yosemite - Sequoia
21   Sequoia-San Fransisco
22   sf
23   sf
24   Sf- nl
#10 - 25-06-2012, 15:13 uur

petravv

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak en voorkeuren. Ik persoonlijk vond capitool reef de minst interessante stop tijdens onze rondreis toen. Bryce daarentegen stond met de grand canyon samen op een gedeelde tweede plaats onder Antelope Canyon ;-)
En Kings Canyon zal ons altijd bij blijven omdat we daar een beer tegenkwamen tijdens onze ochtend wandeling.
Maar als je graag een dag wilt winnen voor Sequoia dan zou ik hem bij Capitool Reef eraf halen. Ik zou die extra dag echter eerder voor bryce gebruiken dan voor Seqouia.

#11 - 25-06-2012, 15:57 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Hans B

Op een ander draadje in het forum heb ik ook net geantwoord dat het wel erg veel rijden wordt en daardoor wat minder kunnen wandelen (wandelen = zien).

04 Grand Canyon - Monument Valley
05 Monument Valley - Page (Antilope Canyon, Horseshoebend, Glen Canyon dam)
06 Page - Bryce (Navajo/Queen's Garden trail)
07 Bryce - Zion (korte wandelingen in Zion)
08 Zion (Angel's Landing / Narrows)
09 Zion (idem)
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas (wandelen over de Blvd)
12 Las Vegas (wandelen over de Blvd of Fremont Street)
13 Las Vegas - Death Valley
Heb je ook nog een dag over om elders te besteden.
#12 - 25-06-2012, 16:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

20   Yosemite - Sequoia
21   Sequoia-San Fransisco
Op deze manier zie je niets van Sequoia. Je zult er een nacht bij moeten doen - in Kings Canyon of Sequoia - of je laat het helemaal laten vallen.
Wellicht een nacht minder Capitol Reef. Het hangt er helemaal van af wat je het meest aanspreekt. Een nacht minder Page kan ook, je kunt daar veel doen in een middag en een ochtend.
Voor Bryce heb je met 1 overnachting voldoende tijd; wij deden in september de Navajo/Queens Garden combinatie, en een wandeling langs de rim, en nog wat uitzichtpunten, met één overnachting.

Marianne
#13 - 25-06-2012, 17:06 uur

Tet14

Je kan ook ene nacht minder GC doen. Op weg naar Page kom je al langs heel veel view point. Als je daar te tijd voor neemt zou ik wel een extra dag in Page blijven. In Capitol Reef kan je gemakkelijk een hele dag doorbrengen maar de keus tussen Capitol reef en Zion valt in het voordeel van Zion uit imo. Vergeet ook niet om de tijd te nemen voor Monument Valley naar Torrey via de Moki Dugway en veel andere plekken.
#14 - 25-06-2012, 18:35 uur

Heidi.M

De route is nog "under construction" maar met al jullie input wordt hij steeds beter. Ondertussen ben ik ook al een beetje aan het kijken naar waar we willen overnachten in Yosemite en Sequoia. Omdat Yosemite best groot is vraag ik me af of we niet op 2 plaatsen iets moeten boeken. Doel in dit park is echt wandelen (kinderen willen ook wel eens zwemmen) en de natuur beleven. Tips??

Vast bedankt maar weer.
Heidi
#15 - 25-06-2012, 22:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15