Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

is het haalbaar van Phoenix naar Sedona?

Discussie gestart

leendert en maria

Deze dagen ben ik druk in de weer met het boeken van de accomodaties onderweg. Alleen... de cabins bij Gouldings Lodge zijn vol op 25 juli. De lodge zelf is me veel te duur; kinderen van 12 en 14  krijgen geen korting en dat kost dan dik boven de 200 dollar. De dag ervoor is er nog wel plaats in de cabin. Het oorspronkelijke plan:
Dag 1 komen we aan in Phoemix, 18.00 uur. Daar hebben we een auto gehuurd. Het plan was om in Phoenix te overnachten en de volgende dag naar Sedona te gaan.
Dag 2 een overnachting in Sedona en
dag 3 in Mon. Valley, in een cabin, maar die is dus vol.
Vraag: Wat denken jullie, kunnen we op de dag van aankomst meteen doorrijden naar Sedona? Dan kunnen we een dag eerder in Mon. Valley zijn en in de cabin overnachten. Of is het al te donker? Of de weg te bochtig? En waarschijnlijk ook moe...  :-\
Overnachten in Mexican Hat is voor ons onhandig omdat we na Mon. Val. doogaan naar GC en Kayente, liever niet, daar hebben we slechte herinneringen.
Hoor graag van jullie! Maria
#1 - 25-01-2010, 17:14 uur

Ine

Nee niet doen. Je komt na een lange vliegreis (toch al snel 14 uur onderweg) met overstap om 18.30 aan. Het tijdsverschil is 9 uur, dus reken maar uit hoe laat het in NL is.
Dan moet jede koffers halen, vervoer naar de rentalstation nemen om de auto te halen, formulieren invullen etc. en je bent zo een 1 uur verder voordat je in de auto zit.
Inmiddels is hetnog  spits in Phoenis en zit je midden in de drukte.
Naar Sedona is het een paar uur rijden. Het eerste stuk over de Interstate, (die rond Phoenix druk is) daarna het laatste stuk is het een 2-baansweg. De meeste wegen zijn niet verlicht en is het echt pikdonker op veel stukken.
Je bent moe, onbekend daar, ik daar eerst overnachten en dan gaan rijden.
Als alternatief van Gouldings lodge kan je eventueel denken aan de San Juan Inn bij Mexican Hat en een van de hotels bij Kayenta. Wel verder van het park, maar het is niet anders.
#2 - 25-01-2010, 19:08 uur

Martin Obbe

Gewoon niet gaan rijden. Heel simpel. Afgelopen jaar mij op het vliegveld van Salt Lake City na een lange dag vliiegen vanaf Schiphol laten ophalen door een shuttle-busje van het hotel. De huurauto was beschikbaar, maar die heb ik pas de volgende ochtend opgehaald. Niet handig om te gaan rijden met een onbekende auto in een onbekende omgeving terwijl het in Nederland diep in de nacht is en jij nog in het Nederlandse ritme zit. Zoek een hotel in de buurt van het vliegveld en ga pas de volgende dag op pad. Safety first!

Martin
#3 - 25-01-2010, 21:13 uur

Tet14

Ik ken je route niet maar wellicht is het mogelijk om van Phoenix (na een overnachting in Phoenix North) de volgende dag naar MV en daarna naar GC en naar Sedona. Of ga je naar north rim? Ben het met mijn medeposters eens dat het niet verstandig is om na de lange vlucht etc. meteen door te rijden.
Tet
#4 - 25-01-2010, 21:34 uur

leendert en maria

Aan duidelijkheid geen gebrek! We gaan dus maar niet meteen na aankomst van Phoenix naar Sedona. Omdat we toch graag in Mon. Val. zelf willen overnachten en de cabins bij Gouldings Lodge helaas vol zijn, weet iemand misschien een antwoord op de volgende vraag:
Waar zit je mooier/betere faciliteiten/lekkerder ontbijt/betere locatie: in The View hotel of in Gouldings Lodge? Beiden veel te duur (225 dollar voor Gouldings Lodge), maar ja...
Kan ik het ergens anders goedkoper boeken? Ik heb nu voor beide hotels rechtstreeks geprobeerd.
Ben benieuwd naar reacties 1smile
#5 - 27-01-2010, 13:21 uur

leendert en maria

Nu vergeet ik nog wat te vragen aan Tet. Het eerste stuk van onze route is als volgt:
1 Phoenix
2 Phoenix - Sedona (Slide Park)
3 Sedona GC (overnachten in Maswik)
4 GC - Mon. Val.
5 Mon. Val. - Page
en zo verder.
Van jou begrijp ik dit:
1 Phoenix
2 Phoenix - MV
3 MV - GC
4 GC - Sedona
5 Sedona - Page
Is dit niet een eind omrijden?
#6 - 27-01-2010, 13:28 uur

Marianne

Je schreef een paar berichten eerder dat je na MV naar de GC ging, maar als je eerst de GC doet is de eerste route natuurlijk beter.
Het is wel handig om iets meer over te route te vermelden. die nacht GC voor MV had ik ook niet begrepen. Als je daar een nacht hebt kun je toch ook Sedona onderweg meenemen? Je bent waarcshijnlijk al vroeg wakker en als je 's avonds meteen de auto ophaalt en een motel hebt dat gunstig ligt, heb je nog aardig wat tijd om Sedona onderweg mee te nemen.

Dan krijg je dit:
1 Phoenix
2 Phoenix - GC (Slide Park)
3 GC  - MV
4 MV - Page
5 Page -

Wil je iets anders in MV dan zou je eens bij een reisbureau kunnen kijken. In de gids van TravelTrend staat Goulding's Lodge voor 167 euro. Als er op die 220 dollar nog tax komt is het verschil waarschijnlijk marginaal.
Bij usareisen.de hebben ze hem ook maar die komt nog duurder.

Marianne
#7 - 27-01-2010, 13:50 uur

Tet14

Nee, dan natuurlijk eerst naar Sedona-GC-MV-Page zoals Marianne al zegt.
Hier is een lekker hotel voor de eerste nacht. Neem I17 naar exit 211 meteen aan je rechterhand. Gratis Amerikaans ontbijt met echte koks!
http://embassysuites1.hilton.com/en_US/es/hotel/PHXNOES-Embassy-Suites-Phoenix-North-Arizona/index.do
Tet
#8 - 27-01-2010, 14:26 uur

leendert en maria

Marianne, je had gelijk :afro: ik had de route eerst niet goed opgeschreven...Het is inderdaad Phoenix - Sedona - GC - MV - Page - Bryce etc.
In verschillende reisverslagen heb ik gelezen dat je vroeg (voor half negen) in het Slide Park moet zijn. Dat als je later in de ochtend of tussen de middag aan komt je moet wachten tot er één auto uit gaat, dan pas mag er weer één auto in? Maar als we vroeg kunnen ontbijten en op tijd vertrekken zijn we er misschien al halverweg de ochtend. Die neem ik mee.

Tet, ik heb even gekeken, het hotel wat je noemt ligt ook gunstig, aan de Noord kant van Phoenix, daar ga ik achter aan. Goeie tip!
#9 - 27-01-2010, 19:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15