Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autolader 220V

Discussie gestart

bbaarrtt

Hallo,

Dit kan misschien een stomme vraag zijn maar de huurauto's bij Alamo zijn toch ook voorzien van een sigaretten aansteker ?
Ik wil namelijk een omzetter kopen van 12 V naar 220V voor toestellen op te laden tijdens het rijden. Niet dat ik mij dit toestel aanschaf terwijl het niet toepasbaar is.

Heeft dit enige invloed op de batterij van de auto aangezien deze toch wel getest worden bij een roadtrip van 3 weken.
Iemand misschien al slechte/goede ervaringen mee?

Bedankt voor de reactie.
#1 - 14-06-2011, 22:20 uur

Chris RTA

Auto lader is precies hetzelfde als hier.
Dus als je een auto lader hebt voor een apparaat dan werkt het gewoon net als hier.
Soms zijn de cigarette aanstekers geschakeld en gaan uit zodra je de auto uit zet. Soms blijven ze actief en dan moet je dus oppassen dat jet de lader er niet in laat zitten als je niet rijdt. Dan loopt je accu leeg.
Maar een tomtom of telefoon kun je gewoon in de auto opladen. Veel wagens hebben een tweede of derde cigarette aansteker in de auto. Vaak zitten die in de kofferbak.

#2 - 14-06-2011, 22:34 uur

Hans B

Wij gebruiken de sigarettenaansteker terwijl wij rijden.
Voor apparaten die geen rechtstreekse sigarettenaansluiting hebben, hebben wij een omvormer 12/220 en dat werkt prima.
Als wij de motor uit hebben, werkt bij ons de sigarettenaansteker niet.
#3 - 15-06-2011, 08:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Nelleke

Doordat we de accu van de motor niet te veel wilden belasten én omdat de stopcontacten in een camper geen enkele stroom doorgeven als je niet aangesloten bent op elektriciteit op camping, hebben we in USA een omvormer naar 110 volt en een verlengsnoer gekocht. Totaal ca. 40 euro. Vooral het verlengsnoer was duur. Dus voor een auto lijkt me dit ook prima, en niet alleen in Amerika.

Maar........... met deze omvormer bleken we ook de laptop en fotobatterijen te kunnen opladen. Ging net zo snel als met 220 omvormer. Nl veel apparaten hebben een adapter die ook op 110 Volt werkt. Dus volgens mijn idee minder belastend voor de accu. Werkt op sigarettenaansteker en we gebruikten ook de internationale stekkerset van ANWB

Ga hiervoor naar een winkel in zgn "hardware", geen computerzaak want dan adviseren ze je (onze ervaring) een peperdure. de omvormer kostte iets van 16 euro
#4 - 19-06-2011, 19:40 uur
Nelleke



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15