Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route door het Westen, Kan iemand me helpen?

Discussie gestart

Blinkie

Hallo! Mijn naam is Niels en ik ben nieuw hier op het forum. In september 2008 maak ik voor de eerste keer een reis naar Amerika. In 14 dagen van San Francisco naar Las Vegas. Is er iemand die me kan helpen met een schema op te stellen? Als ik de laatste 2 dagen in Las Vegas zou doorbrengen, dan zou dit op een vrijdag en zaterdag zijn. Kan ik dit eventueel vermijden door Las Vegas in het midden van mijn route op te nemen?

vb. San Francisco - Los Angeles - Las Vegas - Grand Canyon - ... ?

Bedankt!

NIels
#1 - 04-01-2008, 12:53 uur

Yessica

San Francisco - Las Vegas - LA? Dus heen aanvliegen op SFO en terug vanaf LA. Maar dan zou je Highway 1 missen en dat is best mooi.

Waarschijnlijk doel je op het feit dat de hotels duurder zijn in het weekend?
Op zich is het wel grappig om de laatste dagen van je vakantie door te brengen in het gekkenhuis van Las Vegas.

Staat je vertrekdatum dan al vast?

En wat wil je persé zien?
#2 - 04-01-2008, 12:59 uur



Blinkie

Ik vertrek op 1 september naar San Francisco, en keer terug 14 september vanuit Las Vegas. De tickets zijn reeds geboekt, dus daar kan ik niets aan veranderen. Ik wil graag de steden SF, LA ( niet te lang) en Las vegas bezoeken, met daarnaast ook enkele natuurparken (Grand canyon, joshua tree?, Zion?).



#3 - 04-01-2008, 13:41 uur

Hans B

Blinkie
het is wel erg kort en je wilt veel. Ik  zal een poging wagen.
1. vliegen
2. SF
3. SF
4. SF - San Luis Obispo
5. SLO - Los Angeles
6. LA
7. LA - Las Vegas (eventueel via Joshua Tree)
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Springdale (Zion)
10. Zion
11. Zion - Bryce
12. Bryce Las Vegas
13. Las Vegas
14. terug

Hans
#4 - 04-01-2008, 14:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Blinkie

Inderdaad Hans, zoiets had ik ook in gedachten. Enkel de laatste dagen Las Vegas weg laten vallen, omdat dit in het weekend valt.

Is dit misschien een optie? (haalbaar?)

1. Br - San Francisco
2. SF
3. SF
4. SF - Big Sur
5. Big Sur - Malibu
6. Malibu - Hollywood - Joshua Tree
7. Joshua Tree - Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - ZIon
10. Zion - Antelope Canyon - Grand Canyon
11. Grand Canyon
12. Grand Canyon - ?
13 ? - Lake Mead? Ergens kamperen dichtbij Las Vegas???
14. Las Vegas - Brussel


Iemand een idee voor de laatste dagen?
#5 - 04-01-2008, 14:59 uur

Yessica

Oei, dat komt erg onrustig op me over. Ik zou niet zo omslachtig gaan doen vanwege dat weekend. Als je een niet te duur hotel neemt in Las Vegas maakt het ook weer niet zo veel uit, zeker niet met de huidige dollarkoers.

Dag 10 lijkt me niet te doen, veel te grote afstanden onderling.
#6 - 04-01-2008, 15:02 uur



Blinkie

Ja inderdaad, het gewone 'rondje' zal rustiger zijn, heb eens uitgerekend en in het weekend in las vegas logeren zou zo'n 90 euro meer kosten, aangezien we met 2 zijn is dit niet echt de moeite om het hele reisschema overhoop te gooien.
Weet iemand nog goedkope hotels in Las Vegas? Liefst op de strip. Heb momenteel de prijzen van Circus circus en Motel 6 tropicana die wel goed meevallen. Iemand ervaring met deze hotels?
#7 - 04-01-2008, 15:15 uur

Blinkie

dat wordt dan:

1. BR- San Francisco
2. SF
3. SF
4. SF - Big Sur
5. Big SUr - Malibu
6. Malibu - Hollywood
7. Hollywood (AnzaBorrego SP) - Joshua Tree NP
8. Joshua Tree - Grand Canyon
9. Grand Canyon
10. Grand Canyon - Antelope Canyon
11. Page - Zion NP
12. Zion NP - Las Vegas
13. Las Vegas
14. LV - BR
#8 - 04-01-2008, 15:30 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2008, 15:38 uur door Blinkie »

Marianne

Mooi rondje zo. Misschien zou je na het bezoek aan Antelope Canyon al richting Zion kunnen rijden. Het is maar een paar uur rijden en op de manier heb je een volle dag in Zion.

Marianne
#9 - 04-01-2008, 19:50 uur

Blinkie

Mooi rondje zo. Misschien zou je na het bezoek aan Antelope Canyon al richting Zion kunnen rijden. Het is maar een paar uur rijden en op de manier heb je een volle dag in Zion.

Marianne

Dit was inderdaad de bedoeling, maar aangezien iemand zei dat dit niet haalbaar zou zijn heb ik dit laten vallen. Ik neem het terug op in het schema, ook al kunnen we Zion niet meer bezoeken diezelfde dag, we zijn er dan savonds toch al zodat we smorgens vroeg niet meer moeten rijden en onmiddellijk het park kunnen verkennen.

(Definitieve) route:

1/sep   Brussel - San Francisco
2/sep   San Francisco
3/sep   San Francisco
4/sep   San Francisco - Big Sur
5/sep   Big Sur - Malibu
6/sep   Malibu - Hollywood
7/sep   Hollywood - Joshua Tree NP
8/sep   Joshua Tree NP - Grand Canyon
9/sep   Grand Canyon
10/sep   Grand Canyon - Antelope Canyon (Page) - Zion NP
11/sep   Zion NP
12/sep   Zion NP - Las Vegas
13/sep   Las Vegas
14/sep   Las Vegas - Brussel


Kan iemand me vertellen of dag 5 haalbaar is? (Big Sur - Malibu)? Het is de enige dag dat ik nog twijfels over heb... Willen natuurlijk de kustweg niet af 'vliegen'.
#10 - 05-01-2008, 17:48 uur

Marianne

Antelope Canyon kun je het este rond het middaguur beozeken, dus je hebt daarna nog wel tijd om naar springdale te rijden. JE kunt ook in Kanab overnachten als je je niet te veel wilt haasten. Neem dan ook nog even de tijd voor Horseshoe Bend.

Big Sur - Malibu is wel te doen in 1 dag, maar het hangt er wel van af of je nog iets wilt doen odnerweg. Hioud er rekening mee dat overnachten in Big Sur wel mooi maar niet goedkoop is (reserveer ook op tijd) maar dat geldt voor de hele kust. Als je naar Hearst Castle wilt zou ik verder naar het zuiden overnachten.

Marianne
#11 - 05-01-2008, 18:41 uur

Blinkie

Bedankt alvast voor de hulp.

In big sur zullen we met de tent overnachten. Heb gehoord dat er daar een mooie campground is.. Hearst Castle zullen we niet bezoeken.
Hoeveel tijd zou er ongeveer nodig zijn om de Horseshoe Bend te zien? Heb hier ergens gelezen dat je er niet met de auto naar toe kan, maar een deel te voet moet afleggen? Klopt dit?

Naargelang de tijd zullen we dan beslissen of we in Kanab of in Springdale zullen overnachten.

Niels
#12 - 05-01-2008, 19:51 uur

jerbia

Hoeveel tijd zou er ongeveer nodig zijn om de Horseshoe Bend te zien? Heb hier ergens gelezen dat je er niet met de auto naar toe kan, maar een deel te voet moet afleggen? Klopt dit?


Dat klopt. Je parkeert je auto op het parkeerplaatsje en loopt dan in ongeveer 10/15 minuten naar Horse Shoe Bend over een mul zandpad. Er is geen schaduw dus het kan erg heet zijn later op de dag! Terug gaat iets moeizamer omdat je dan de heuvel op moet. De totale lengte van de wandeling, heen en terug, is 1200 meter

Zie ons verslag dag 11
#13 - 05-01-2008, 22:23 uur

Blinkie

Horseshoe bend is waarschijnlijk prachtig als je het in het echt ziet. Als we genoeg tijd hebben, zullen we dit zeker doen!

Mooi reisverslag trouwens, heb het volledig gelezen was zo interessant, hopelijk maak ik in september ook zo'n mooie reis  :)

#14 - 06-01-2008, 12:26 uur

jannou

Ik zou een dag minder in San Franciso blijven. Het is een hele mooie stad, maar er zijn nog zoveel andere leuke dingen te zien. De kustweg is mooi, maar reken op een lange reistijd omdat het er nogal kronkelt qua weg. Grand Canyon is mooi, Zion is prachtig, jou tijd is eigenlijk te kort om alles goed te zien. Veel plezier.


Jan
#15 - 06-01-2008, 13:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15