Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route en keuzes.. Wat denken jullie?

Discussie gestart

Yass

Hoe langer ik lees en informatie ik verzamel hoe moeilijker het is om een route samen te stellen.  Ik snap nu ook waarom er zoveel Amerikafans op dit forum zitten die al verschillende keren naar de States gereisd zijn. Voor ons ( en kids) in juli 2017 de eerste USA roadtrip. Dat we niet alles in die reis kunnen proppen dat hebben we wel begrepen. Maar kiezen is  niet eenvoudig en misschien kunnen jullie eens kijken of onderstaande route haalbaar is. Omdat ik in verleden al een week in San  Fransisco doorbracht zullen jullie zien dat dit niet op het programma staat. Zo winnen we wat extra tijd om nieuwe dingen te bekijken.

1. Vlucht naar LA
2. L.A
3.L.A- Joshua Tree
4.Joshua Tree - Sedona
5. Sedona- Grand canyon
6.Grand canyon-Page
7.Page
8.Page-Monument valley
9. Monument valley -Arches
10.Arches
11.Arches - Capitol reef
12.Capitol reef- Bryce canyon
13. Bryce
14. Bryce - Zion
15. Zion
16.Zion- Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas- Death Valley
19. Death Valley- Mammoth lakes
20. Mammoth lakes - Yosemite
21. Yosemite
22. Yosemite
23. Yosemite - Carmel/Monterey
24. Monterey - Pismo Beach
25. Pismo beach - Los Angeles
26. Los Angels - home

We reizen met kids van tegen dan 6, 8 en 9 jaar
Huurwagen
In deze route leek het niet echt evident Sequoia Np in te proppen dus zit er niet bij
San Fransisco bezocht ik al.
Zo, benieuwd naar jullie feedback, waarvoor veel dank!

#1 - 12-02-2016, 20:46 uur

NMP

Citaat
We reizen met kids van tegen dan 6, 8 en 9 jaar
Huurwagen

Met 3 kids in deze leeftijd is een motorhome misschien wel heeeeel en veeeeel leuker !
Gr.
MarcoP
#2 - 12-02-2016, 20:52 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Yass

Ja een motorhome klinkt leuk maar omdat we in juli zullen reizen dacht ik dat dat niet kon met death valley ?
#3 - 12-02-2016, 21:16 uur

NMP

Citaat
Ja een motorhome klinkt leuk maar omdat we in juli zullen reizen dacht ik dat dat niet kon met death valley ?

Ja dat hoor en lees je nog vaak. Staat ook vaak in de voorwaarden. MAAR ik heb het misschien wel 10x gedaan en NOOIT een probleem gehad. Technisch kan het gewoon, koeling van campers anno 2000 en nieuwer hebben daar nooit meer last van. Maar als het niet mag, tja wat dan. Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid :) In dat geval zal ik echt Death Valley laten vallen en de route aanpassen want met 3 kids in deze leeftijd is het zo-veel-leuker om op campgrounds te staan ipv hotels en veel gezelliger om in een camper te rijden dan in een huur auto.
Gr.
MarcoP
#4 - 12-02-2016, 21:24 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Hans B

Ook mijn idee, een camper.
Wat je route betreft, als je in Phoenix start en via Sedona naar de Grand Canyon reist zou je dat 2 dagen schelen die je elders goed kan besteden.
Ik weet niet of je dan ook te maken krijgt met drop off kosten voor de camper.
Voor de auto is dat er in ieder geval niet.
#5 - 12-02-2016, 21:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JennieRob

Misschien wat tijd maken in LA voor een pretpark? Voor de kids?
#6 - 12-02-2016, 22:56 uur

Cees A

Om te beginnen hartelijk welkom op dit forum
De keuze voor een camper of auto/hotel is persoonlijk. Een campervakantie met kinderen heeft zeker z'n voordelen.
Bedenk echter dat kamperen een "way of life" is. Als die manier van vakantie niet de jouwe is houdt het op.

Marco's suggestie om de voorwaarden van de camperverhuurders te negeren en gewoon door Death Valley te rijden is gevaarlijk.
In de voorwaarden, in het hoofdstuk "Damage NOT covered by Insurance", vind je namelijk o.a. dit punt: "Traveling in restricted areas."
M.a.w. Je bent op dat moment niet verzekerd. Alle schade tengevolge van aanrijdingen e.d. is voor jou.
Ik zou dat risico niet willen en durven nemen.

Je route:
Eigenlijk is je route best goed en zeker goed haalbaar.
Je zou dus, als je vast wil houden aan die route, hier gewoon op kunnen houden met lezen.
Ik zie echter nog een paar kleine verbeterpuntjes in de eerste helft van je route.
Ik geef je eerst mijn schema en daaronder mijn motivatie:

1   Vlucht naar:   --   LA
2   LA
3   LA         --   Joshua Tree
4   Joshua Tree   --   Sedona
5   Sedona     --   Grand Canyon
6   Grand Canyon   --   Page
7   Page
8   Page       --   Moab (via Monument Valley)
9   Moab
10   Moab
11   Moab        --   Capitol Reef
12   Capitol Reef
13   Capitol Reef   --   Bryce
14   Bryce       --   Zion
15   Zion
16   Zion       --   Las Vegas
17   Las Vegas
18   Las Vegas   --   Death Valley
19   Death Valley   --   Mammoth Lakes
20   Mammoth Lakes   --   Yosemite
21   Yosemite
22   Yosemite
23   Yosemite   --   Monterey
24   Monterey   --   Pismo Beach
25   Pismo Beach   --   LA
26   LA         --   Amsterdam

Je ziet dat ik je in 1 keer van Page via Monument Valley naar Moab laat rijden
Waarom ?  De rijtijd Page - Moab is 4½ uur. Dat geeft je nog meer dan genoeg tijd voor Monument Valley. Zo groot is dat park niet.
Bovendien win je op die manier een dag die je goed kunt gebruiken in Moab.

In Moab zijn 2 nationale parken (Arches en Canyonlands) en 1 state park (Dead Horse Point)
2 volle dagen in Moab is echt geen overbodige luxe. Velen (waaronder ikzelf) vinden Canyonlands mooier en indrukwekkender dan Grand Canyon.

Ik heb tevens je extra dag voor Bryce geruild voor een extra dag in Capitol Reef.
1e reden: Je kunt nu op de dag dat je van Moab naar Cap.Reef rijdt rustig aan doen. Je hebt nu toch nog een hele dag voor Capitol Reef.
Je kunt bijvoorbeeld onderweg een stop maken bij Goblin State Park en/of Little Wild Horse Canyon.
Ik ben bovendien van mening dat het mooie en ondergewaardeerde Capitol Reef meer aandacht verdient dan het meestal krijgt.
In de informatie bij de voorbeeldroute leest je meer over dit park
2e en belangrijkste reden:
Bryce is niet zo'n groot park. Incl. het lopen van een of twee korte/middellange trails heb je dit park in een middag+avond wel gezien.

Tip: Als je van Zion naar Las Vegas rijdt, rij dan via Valley of Fire.

Tip: Door sommigen wordt voor Death Valley Furnace Creek of Stovepipe Wells als overnachtingsplaats geadviseerd.
Kijk als alternatief voor deze peperdure plaatsen eens naar Panamint Springs: ---->  http://www.panamintsprings.com/
Vergelijk zelf de prijzen van de accommodaties maar eens. Panamint Springs ligt tegen de westelijke grens, nog net binnen het park.
Tip: Gooi je benzinetank nog even goed vol in Pahrump voordat je het park ingaat.
In Death Valley is ook wel benzine te krijgen, maar die pomp daar is zo ongeveer de duurste pomp van heel Amerika

Ik vind je tijd voor Yosemite nogal ruim.  Nu moet ik erbij zeggen dat die opvatting persoonlijk is.
Op mijn (lange) lijst van favoriete parken staat Yosemite alleen bovenaan als ik dat lijstje op z'n kop houd......
Misschien, maar die keuze laat ik aan jou, zou je 1 dag Yosemite kunnen gebruiken voor een rustdag in LA aan het einde van je vakantie.

De laatste en belangrijkste tip: Kijk eens bij onze voorbeeldroute:
Linkje: ---->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
In de artikelen die onder die route zijn geplaatst staat heel veel informatie over bezienswaardigheden op de route.
Hou er wel rekening mee dat onze route net andersom loopt dan jouw route.
Voor het grootste deel van de informatie maakt dat weinig uit, maar de beschreven route door de parken kan hierdoor soms net even anders zijn
#7 - 13-02-2016, 10:30 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2016, 12:35 uur door Cees A »

Old Faithful

Je ziet dat ik je in 1 keer van Page via Monument Valley naar Moab laat rijden
Waarom ?  De rijtijd Page - Moab is 4½ uur. Dat geeft je nog meer dan genoeg tijd voor Monument Valley. Zo groot is dat park niet.
Bovendien win je op die manier een dag die je goed kunt gebruiken in Moab.

In Moab zijn 2 nationale parken (Arches en Canyonlands) en 1 state park (Dead Horse Point)
2 volle dagen in Moab is echt geen overbodige luxe. Velen (waaronder ikzelf) vinden Canyonlands mooier en indrukwekkender dan Grand Canyon.

Reden voor een overnachting bij Monument Valley is vaak de mogelijkheid om het park tegen de avond en 's morgens vroeg te kunnen zien, als het licht het mooist is. Ook de zonsondergang en zonsopkomst daar trekt veel mensen aan. Met een overnachting in The View of Goulding's Lodge zou je na de zonsopkomst meteen naar Moab kunnen vertrekken en daar 's ochtends al arriveren. Je hebt dan minder maarnaar mijn mening voldoende tijd voor Moab. In Mexican Hat zijn goedkopere en vooral meer overnachtingsmogelijkheden, die echter minder gunstig liggen dan de eerder genoemde opties. De keuze is aan jou.

Succes en veel plezier bij de voorbereidingen.
#8 - 13-02-2016, 16:30 uur
Groet,

Old Faithful

Yass

Allemaal heel bruikbare tips waarvoor dank!
#9 - 15-02-2016, 10:59 uur

GerG

We hebben vorig jaar met een camper min of meer dezelfde route gevolgd. Het trekken met de camper is ons zo goed bevallen dat we het dit jaar nog eens overdoen (uiteraard ander gebied).
Ik kan alleen maar beamen dat de opmerkingen van een aantal lezers van dit forum om de trip met de camper te doen veel leuker is voor de kids. Maar het moet inderdaad je ding zijn.
We hebben de route  overigens vanuit Phoenix gedaan, prima te doen en vaak is de prijs van vlucht en camperhuur ook nog aantrekkelijker.
Ik kan me verder helemaal vinden in de goed tips en aanpassingen van Cees A. Wij waren vorig jaar blij dat we dergelijke goede tips ook kregen en gebruikten.

Goblin State Park, zeker doen, prachtige onderbreking van de reisdag voor pakweg 2 tot 3 uur. Leuk voor de kids ook weer.
Ook wij waren slechts een volledige dag in Yosemite. Mooi park maar in mijn ogen niet echt bijzonder (van dit type park vind je er meer in de wereld).
Misschien toch een dag opofferen voor Sequioa te doen? Uniek om tussen deze reuzen te staan, en nog unieker om er tussen te overnachten met je camper.

Succes met je voorbereidingen.
#10 - 15-02-2016, 14:40 uur

Hans B

Misschien toch een dag opofferen voor Sequioa te doen? Uniek om tussen deze reuzen te staan, en nog unieker om er tussen te overnachten met je camper.

@Ger
Ben jij met je camper in Sequoia geweest ?
Zo ja, volgens de parkregels is het voor camper verboden (langer dan 22ft).
Hoe heb jij dat dan gedaan ?


#11 - 15-02-2016, 16:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

GerG

Wij zijn het park in gegaan vanaf Fresno en stonden op Lodgepole.
Tot daar was er volgens mij geen beperking (er stonden heel veel  campers langer dan 22 ft).
Vandaaruit hebben we alles met de shuttlebus gedaan, gaat prima. Richting Giant Forest Museum zijn er inderdaad beperkingen.

We hadden overigens zelf een "baby" C19 van Cruise America en die is slechts 20 ft lang.
#12 - 15-02-2016, 17:57 uur

Hans B

Duidelijk.
#13 - 15-02-2016, 18:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15