Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route Glacier NP-Yellowstone

Discussie gestart

JDJ

Wij gaan in juni van dit jaar richting de VS en doen daarbij Glacier en Yellowstone aan. Wij hebben twee dagen de tijd om de afstand tussen die twee parken af te leggen. Het leek mij een optie om door te reiden tot aan Laurel en dan zuidelijk via de Beartooth Highway Yellowstone binnen te rijden (eindbestemming West Yellowstone). Dit is wel om qua kilometers, maar lijkt me wel een erg mooie route. Iemand tips voor een mooie route voor die 2 dagen richting Yellowstone?

gr Johan
#1 - 09-04-2009, 12:56 uur

Hans B

De Beartooth schijnt een erg mooie route te zijn, heb 'em zelf nog nooit gereden.
Het ligt eraan hoeveel tijd je hebt in Yellowstone zelf.
Ik weet niet wat je planning is, maar ik vind dat je daar minimaal 3 volle dagen moet zijn.

succes, Hans
#2 - 09-04-2009, 13:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JDJ

wij hebben 1 volle dag in Yellowstone. De dag erna rijden wij van West Yellowstone door Grand Teton naar Jackson, dus wellicht is er dan ook nog wat tijd voor Yellowstone. Is de route Kalispell-West Yellowstone (via Beartooth Highway) goed te doen in 2 dagen? Iemand ervaringen met die route (of een aantrekkelijk alternatief) ?

gr Johan
#3 - 14-04-2009, 20:44 uur

Marianne

Hallo Johan,
Ik begrijp niet waarom je Kalispell-Yellowstone in 2 dagen zou willen doen als je maar 1 dag voor Yellowstone hebt. Gewoon zo snel mogelijk er naar toe rijden, bij Gardiner het park binnen rijden en de bovenste lus bekijken. Overnachten in Canyon, is lekker centraal. Dan de volgende dag de onderste lus. Een dag Yellowstone is echt te winig. Toen wij er de eerste keer waren hadden we niets gepland en we zijn er bijna een week gebleven.
Hou er rekening mee dat er vaak wegen zijn afgesloten, dat er regelmatig opstoppingen zijn door bizons op de weg, dat de geisers niet altijd uitbarsten op het moment dat jij aan komt lopen, en dat het gewoon een erg groot en prachtig park is! Wij vinden het ook geweldig om een of meerdere rangertalks bij te wonen. Is erg leuk en leerzaam.
De Beartooth Hwy is mooi, maar dat kost je veel tijd.

MArinane
#4 - 14-04-2009, 21:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15