Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route hulp gevraagd. SLC - Las Vegas

Discussie gestart

Cees A

Jammer dat je die dag in Capitol Reef hebt opgeofferd, maar ik had dat eigenlijk wel verwacht.
Ik schreef al eerder dat Cap.Reef voor de meesten niet meer is dan een overnachtingsplaats tussen Bryce en Moab.
Onbekend maakt nu eenmaal onbemind en het is dan ook geen verrassing dat men je adviseert om dit park maar over te slaan
Maar goed, het is jouw route en ergens anders een dag inleveren had net zoveel pijn gedaan.

Heb je al bij de voorbeeldroute gekeken naar het deel dat over Yellowstone gaat ?
Daar staat een route door het park beschreven met verschillende overnachtingsplaatsen.
Er staat bovendien een link bij naar de kaart van het park zodat je ziet waar alle bezienswaardige punten liggen.

Alleen komt men bij die voorbeeldroute het park binnen via de oostelijke ingang.
De volgorde van overnachtingen zoals die in de voorbeeldroute is beschreven is voor jou dus niet zo handig.
Omdat jij bij je "omgedraaide route" vanaf Grand Teton komt zou voor jou dit de volgorde van overnachtingsplaatsen kunnen zijn:
1 nacht Canyon (of als dat vol zit Lake)
1 nacht Gardiner
2 nachten West Yellowstone

Jij komt via de zuidelijke ingang (vanaf Grand Teton) Yellowstone national park binnen.
Je bekijkt eerst de geiservelden bij West Thumb en dan rij je langs de oever van het meer naar Fishing Bridge.
Vervolgens rij je door naar de Yellowstone Canyon waar je overnacht. (als er geen plaats is in Canyon wordt het Lake)

Op je 1e volle dag in Yellowstone rij je via de Dunraven Pass, Tower Falls en een stukje Lamar Valley naar Gardiner.

Op je 2e Yellowstone dag rij je via Mammoth Hot Springs, Roaring Mnt en Norris Geiser Basin naar West Yellowstone.
Je blijft 2 nachten in West Yellowstone.

Je 3e en laatste Yellowstone dag kun je helemaal besteden aan de lower, midway en upper geyser basins in het zuid-westen van Yellowstone.
Net als aan het eind van je 2e dag overnacht je ook nu weer in West Yellowstone.
Vauit West Yellowstone kun je je reis vervolgen via Idaho Falls naar Salt Lake City
#16 - 06-08-2016, 18:05 uur
« Laatst bewerkt op: 06-08-2016, 18:44 uur door Cees A »

Eef

Super bedankt voor alle tips, daar kan ik zeker wat mee.

Even de route in alle rust bestudeerd en ik zit even te kijken naar hotels om zo een totaal kosten plaatje te krijgen.

Waar kunnen we voor Grand Teton het beste overnachten? Iemand tips daarvoor. Moet ik dan richting Jackson Hole zoeken of beter wat hoger.  En zijn er nog tips voor hotels die niet de hoofdprijs vragen?  >:D
#17 - 10-08-2016, 17:09 uur

Cees A

Wat versta je onder "de hoofdprijs" ? 
En wat voor eisen stel je trouwens aan je hotels ?

Reken er maar gerust op dat de hotelrekeningen rondom Grand Teton / Yellowstone tot de hoogste van je reis zullen behoren.
Yellowstone wordt steeds populairder, bezoekersaantallen stijgen jaarlijks en dat merk je aan hotelprijzen.
Kwestie van vraag en aanbod....................... Jammer, maar het is niet anders.
 
Ik denk overigens dat je nog een beetje te vroeg bent met het boeken van hotels.
In zo'n geval kun je de (onterechte) melding krijgen dat een hotel is uitverkocht.
Er zijn ook hotels die dan de maximale prijs vermelden.
Ik denk onder het motto "als iemand dan toch per se nu al wil boeken" ..................
Nog even een paar maandjes wachten en dan zul je meer reλle prijzen zien.

Als je trouwens hotels boekt, doe dat dan niet tegen het laagste non-refundable tarief, maar betaal een paar $ meer zodat je, bij bijvoorbeeld dalende tarieven,  gratis kunt annuleren en kunt switchen van hotel (of je boeking bij hetzelfde hotel opnieuw kunt maken)
Kijk voor je iets boekt bij de rate informatie wat je rechten op dat gebied zijn
#18 - 10-08-2016, 18:30 uur

Eef

Tnx Cees voor je reactie.  :afro:

Ik heb niet heel veel eisen eigenlijk, het moet wel schoon en netjes zijn dat is het belangrijkste. Ik vind het in de NP soms bizar wat ze voor een nachtje durven te vragen.  I know je betaald voor de locatie maar dan nog ;)

Ik heb de meeste hotel op de route in optie gezet en alles is gewoon tot kort van de voren te annuleren of te wijzigen. Voordeel dat ik zelf in de reiswereld werk dus wel redelijk wat ingangen heb voor accommodaties. Helaas weinig klanten die Yellowstone willen opnemen dus weinig ervaring in accommodaties en goede routes daar, dus daarom superblij met jullie adviezen in hulp bij de route... 

Ik heb nu eerst 4 nachten een hotel in West Yellowstone geboekt, kosten € 650,-. Is best redelijk nog dacht ik.  300,- voor 1 nachtje vind ik toch wel wat veel. Ik zal dat nog even in de gaten houden de komende tijd. Wellicht komen er nog betere opties in Lake of Canyon
#19 - 11-08-2016, 12:17 uur

Cees A

Je moet je zoektocht naar hotels nooit beperken tot accommodaties in de parken, maar ook in de plaatsjes er net buiten kijken.
Voor Yellowstone zijn dat de plaatsjes:
West-Yellowstone.  Dit plaatsje ligt tegen de westelijke ingang aan en heeft vele hotels
Gardiner. Ligt tegen de noordelijke ingang. Heeft ook diverse hotels, maar minder dan West Yellowstone
Cooke City. Ligt bij de noord-oostelijke ingang en ook daar zijn diverse hotels.

Over mogelijke routes door Yellowstone heb ik je al verwezen naar de voorbeeldroute.
In bericht nr.16 van dit topic heb ik bovendien een voor jou persoonlijke route + mogelijke overnachtingsplaatsen beschreven.
Natuurlijk kun je Yellowstone bekijken vanuit 1 vaste basis. (in jouw geval is dat dan West Yellowstone)
Je neemt dan 1 dag voor de noordelijke loop excl. het gebied bij de Canyon
1 dag voor de zuidelijke loop excl. de upper/midway/lower geiservelden maar incl. de Canyon
En 1 dag voor Upper, Midway en Lower geiservelden in het zuid-westen van Yellowstone nat. park

Ik moet bekennen dat ik niet echt onder de indruk ben van de prijs die je betaalt voor je hotel in West Yellowstone.
650 euro voor 4 nachten is 162,50 € per nacht.
Ik betaalde ruim 2 maanden geleden voor de Super8 in West Yellowstone 100,13 € per kamer per nacht.
Die Super8 (een aanrader overigens) ligt aan de Targhee Hwy iets buiten het dorp bij een campground.
Ik boekte die kamer overigens pas in januari van dit jaar en vandaar ook mijn eerdere opmerking dat je naar mijn mening nu nog te vroeg bent met boeken.
#20 - 11-08-2016, 13:53 uur

Eef

Klopt. Ik heb voor Zion ook iets in Springdale geblokt maar kijk ook naar Hurricane of event St George oid. Die verschillen zijn soms enorm, maar ik ben er nog niet over uit wat ik makkelijker vind deze keer. Vorige keer springdale is ook prima bevallen. Maar daar hebben we gelukkig nog tijd genoeg voor.

Ik heb afgelopen weekend al behoorlijk wat routes doorgekeken en eea begint grotendeels vorm te krijgen. Omdat we hotels geblokt hebben die allemaal te annuleren zijn kunnen we komende tijd in de gaten blijven houden of er betere/goedkopere opties beschikbaar komen. Tijd genoeg en toch iets achter de hand.

Die super 8 heb ik denk ik ook gezien, is dat deze? Super 8 West Yellowstone
1545 Targhee Pass Hwy , West Yellowstone, MT  59758-9618 US Die prijzen liggen nu nog een stuk hoger, ik zal deze ook in de gaten houden. tnx

Edit: verkeerde link geplakt
#21 - 11-08-2016, 14:19 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2016, 14:22 uur door Eef »

Cees A

Ja, dat is 'm.  Hieronder een werkende link voor eventueel meelezende forumleden
https://www.wyndhamhotels.com/super-8/west-yellowstone-montana/super-8-west-yellowstone/overview
#22 - 11-08-2016, 14:29 uur

Eef

Ik kom bijvoorbeeld ook onderstaande hotels tegen, daar toevallig ook persoonlijke ervaringen mee?

Historic Madison voor € 452,-
Yellowstone  Country Inn € 549,-
Travelers Lodge € 545,-
Allemaal voor 4 nachten, 2 pers.

Tripadvisor kan ik vd laatste 2 niet zoveel (goede) recensies vinden.
#23 - 11-08-2016, 14:45 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2016, 14:49 uur door Eef »

Cees A

Nee, geen ervaring met genoemde hotels.
De laatste 3 keer dat ik in Yellowstone ben geweest waren de Super8 in Gardiner en de eerder genoemde Super8 in West Yellowstone mijn vaste hotels.

Daarvoor een keer in een Best Western in West Yellowstone overnacht en een keer in een (toen) splinternieuw hotel waarvan ik de naam niet meer weet
Dat met die Best Western en dat nieuwe hotel is overigens wel van 15 tot 20 jaar geleden dus die ervaringen hebben niet zoveel waarde meer denk ik.
#24 - 11-08-2016, 15:10 uur

Eef

Inmiddels zijn de tickets geboekt, de auto gereserveerd en ook alle hotels optioneel geboekt.

Nu bezig met de verdere invulling van de dagen en het maken van het roadbook.

Ik ben daarom ook benieuwd naar jullie advies in de mooiste route van Zion/Springdale naar Torrey. Wat is nog leuk om te bezoeken onderweg en welke route is het mooiste? Google geeft me een aantal opties.

Nog even een aanvulling.
Wanneer we op onze reisdag bijtijds uit Zion vertrekken is het dan nog de moeite waard om Bryce te bezoeken? Ik zie dat het niet heel ver om is. Maar is een middag Bryce nog de moeite, of zeggen jullie beter doorrijden en die tijd in Torrey meepakken, daar verblijven we 1 nacht.


Voor de volledigheid het juiste reisschema;
25/05 Dag 1 Vlucht Amsterdam - New York
26/05 Dag 2 New York
27/05 Dag 3 New York
28/05 Dag 4 Vlucht New York - Las Vegas (vroege vlucht, aankomst 11.00uur)
29/05 Dag 5 Las Vegas
30/05 Dag 6 Las Vegas - Zion
31/05 Dag 7 Zion
01/06 Dag 8 Zion - Capitol Reef (Torrey)
02/06 Dag 9 Capitol Reef - Moab (bezoek onderweg Goblin Valley)
03/06 Dag 10 Moab
04/06 Dag 11 Moab
05/06 Dag 12 Moab - Vernal ( Flaming Gorge/ Dinosaur nat.mon)
06/06 Dag 13 Vernal - Grand Teton (Jackson)
07/06 Dag 14 (Jackson) Grand Teton - Yellowstone (West Yellowstone)
08/06 Dag 15 Yellowstone
09/06 Dag 16 Yellowstone
10/06 Dag 17 Yellowstone
11/06 Dag 18 Yellowstone - SLC
12/06 Dag 19 Vlucht Salt Lake City - Amsterdam (vlucht eind vd middag)
13/06 Dag 20 Amsterdam

#25 - 27-01-2017, 12:31 uur
« Laatst bewerkt op: 27-01-2017, 12:48 uur door Eef »

Cees A

Ik ben daarom ook benieuwd naar jullie advies in de mooiste route van Zion/Springdale naar Torrey. Wat is nog leuk om te bezoeken onderweg en welke route is het mooiste? Google geeft me een aantal opties. 
Zonder twijfel Hwy 12 via Escalante en Boulder.

Wanneer we op onze reisdag bijtijds uit Zion vertrekken is het dan nog de moeite waard om Bryce te bezoeken? Ik zie dat het niet heel ver om is. Maar is een middag Bryce nog de moeite, of zeggen jullie beter doorrijden en die tijd in Torrey meepakken, daar verblijven we 1 nacht.   
Je kunt nog best naar Bryce, maar als je via Hwy 12 naar Torrey rijdt zou ik me in Bryce beperken tot Sunrise en Sunset Point.
Die 2 punten liggen vooraan in het park en zijn het mooist.
Let op:   Hwy 12 kost je, inclusief de stops onderweg, meer tijd dan Google aangeeft
#26 - 27-01-2017, 13:38 uur

kingcoevering

Je moet ZEKER de scenic Way12 rijden; die is zo gaaf!

Is een belevenis met (letterlijk) hoogtepunten op zich.
#27 - 27-01-2017, 13:50 uur

kingcoevering

Nu het hele topic gelezen en heel toevallig EXACT dezelfde reis gedaan afgelopen zomer. Met uitzondering van NY. Maar verder dus helemaal hetzelfde : SLC ->YS-> LV

Ik zou via Idaho Falls naar West YS rijden om daar via west binnen te komen. Na 4 dagen YS via zuidelijke uitgang (Teton) er weer uit en dan via Vernal naar Moab.
#28 - 27-01-2017, 14:31 uur

Cees A

Nu het hele topic gelezen   [knip]
Ik zou via Idaho Falls naar West YS rijden om daar via west binnen te komen. Na 4 dagen YS via zuidelijke uitgang (Teton) er weer uit en dan via Vernal naar Moab.   

Niet helemaal goed gelezen vrees ik.   innocent   Eef z'n route loopt andersom.  Eef begint in LV en eindigt in SLC
Zie:   http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/route-hulp-gevraagd-slc-las-vegas/msg144201/?PHPSESSID=bcifnmnqatb59ua8ufj0pm51g7#msg144201
#29 - 28-01-2017, 09:19 uur

kingcoevering

Nu het hele topic gelezen   [knip]
Ik zou via Idaho Falls naar West YS rijden om daar via west binnen te komen. Na 4 dagen YS via zuidelijke uitgang (Teton) er weer uit en dan via Vernal naar Moab.   

Niet helemaal goed gelezen vrees ik.   innocent   Eef z'n route loopt andersom.  Eef begint in LV en eindigt in SLC
Zie:   http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/route-hulp-gevraagd-slc-las-vegas/msg144201/?PHPSESSID=bcifnmnqatb59ua8ufj0pm51g7#msg144201
Tis geen eenrichtingsweg he....
#30 - 30-01-2017, 10:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15