Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route Juli 2007

Discussie gestart

em590

Hoi allemaal!
Ik heb me vanmiddag net voorgesteld en zou onze route nog op het forum zetten...HIER IS IE;

 1 LA
 2 LA
 3 LA - San Diego
 4 San Diego - Phoenix
 5 Phoenix - Flagstaff
 6 Flagstaff - Grand Canyon
 7 Grand Canyon - Monument Valley
 8 Monument Valley - Moab
 9 Moab
10 Moab - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - Lee Vining
16 Lee Vining - Bodie (en weer terug) + waarschijnlijk Mono Lake
17 Lee Vining - Yosemite (via Tioga Pas)
18 Yosemite
19 Yosemite - San Francisco
20 SF
21 SF
22 vroeg terug naar huis....

De route ligt, zo goed als, vast maar de tijdsduur, hoe lang blijven we ergens en hoeveel km rijden we, liggen niet helemaal vast. We willen toch de vrijheid hebben
om nog het één en ander te veranderen in het 'schema'. Wie heeft er trouwens  leuke tips voor Moab met 2 jongens van 13 en 16? Er moet veel te doen zijn maar ja, wat is ècht geweldig leuk??
We hebben er ontzettend veel zin in!!

Groetjes, Emmy
#1 - 18-06-2007, 21:53 uur

Marianne

Hallo Emmy,

Mooie route! Zo hier en daar lijkt het me wat krap, zoals die ene nacht in San Diego. Willen jullie naar Sea World? Zo niet, dan zou ik San Diego overslaan. Ook Phoenix zou ik overslaan en in plaats daarvan via Prescott en Sedona naar Flagstaff rijden. Het Slide Rock State Park zullen de jongens vast wel leuk vinden. Voor een betaalbare overnachting in Sedona, zie www.sedonalodge.com/sindex.htm

Vanuit Moab kun je Arches en Canyonlands bekijken, maar waarschijnlijk zullen de jongens liever gaan raften. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar mogelijkheden genoeg daar. Ik heb zelf de wandeling naar Corona Arch op mijn verlanglijst staan. Hier moet je een stuk met kettingen beklimmen, leek me voor onze kinderen ook wel spannend.

De tijd in Las Vegas vind ik erg veel, liever zou ik een nacht Zion extra doen, dan heb je een hele dag, en dus tijd genoeg om wat wandelingen te maken. De Narrows is leuk om te doen. Zorg voor goede schoenen die nat mogen worden.

De rit van Las Vegas naar Lee vining is te lang voor een dag als je via Death Valley wilt. Zelf vind ik een overnachting in DV geweldig. Heel bijzonder met die hitte, en ook een gekke ervaring om daar te zwemmen. Kijk eens in ons 2006-verslag bij 10 augustus en verder voor de route vanaf Las Vegas.
Mono Lake bezoeken kost weinig tijd, moet je beslist doen, bv tijdens zonsondergang.
Bodie is ook prachtig, maar een hele dag daar lijkt me wat veel. Als je dat vroeg in de ochtend doet (wat aan te raden is, want het kan daar heet zijn) kun je die dag al naar Yosemite rijden, dan heb je daar wat meer tjid.

Gaan jullie niets vooraf reserveren? Als je in de parken wilt overnachten is dat wel raadzaam. Voor yosemite kan ik een cabin in Curry village aanraden, zeker voor de kinderen. Je zit dan midden in het park. Zie www.yosemitepark.com voor reserveringen.

Marianne
#2 - 18-06-2007, 22:31 uur

em590

Hoi Marianne! Bedankt voor je reaktie, hier hebben we wat aan! Sedona zullen we inderdaad onthouden, lijkt me erg leuk. Wij willen inderdaad alleen Sea Life in San Diego bezoeken. De bedoeling is om 's morgens vroeg te vertrekken uit LA vandaan en rechtstreeks er naar toe...Arches staat inderdaad op het programma, Canyonlands hebben we in ons achterhoofd. We hebben veel informatie bij ons, veel in ons hoofd, een aantal dingen willen we persé zien, andere dingen 'zien-we-wel-hoe-het-loopt...
We zullen inderdaad niet in de parken overnachten, we weten dat dat niet zal lukken maar willen ook geen data vastleggen. Als we namelijk wat tijd inlopen tijdens de route, willen we die gebruiken voor SF. De route vanaf Las Vegas heb ik inderdaad in 2en uitgestippeld. Als het tot Lee Vining niet lukt stoppen we in de buurt van Lone Pine....Bedankt!
Groetjes, Emmy
#3 - 19-06-2007, 12:02 uur

Marianne

We zullen inderdaad niet in de parken overnachten, we weten dat dat niet zal lukken maar willen ook geen data vastleggen.
Toch jammer. Hou er rekening mee dat het in juli ook bij de accomodatie in de buurt van de parken druk kan zijn. Het zou jammer zijn als je geen tijd voor de parken overhoudt omdat je er te ver van af zit of te vroeg weg moet omdat je nog een motel moet zoeken. Je kunt een reservering altijd annuleren, is vaak gratis, of je betaalt een klein bedrag aan administratiekosten.
Toen wij met z'n tweeën gingen legden we ook nooit iets vast, maar nu met de kinderen er bij vind ik het voor soommige plaatsen toch wel prettig.
Regelmatig de sites checken, want vaak komt er wel wat vrij op het laatste moment.

Marianne
#4 - 19-06-2007, 19:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15