Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route juni 2011

Discussie gestart

Jacqie

Hieronder volgt onze eerste conceptroute voor onze reis naar Amerika volgend jaar. Graag hoor ik jullie op- en aanmerkingen. Het kan zijn dat we 2 weken eerder vertrekken. Kunnen jullie vertellen of de temperatuur dan lager ligt (wij houden wel van warmte). Of maakt dat verschil van 2 weken eerder niet uit?

 
11-06-2011   San Francisco (Californie)                                                    0
12-06-2011   Overnachting in San Francisco                                            0 
13-06-2011   Overnachting in San Francisco                                            0
14-06-2011   Yosemite (in het park) (Californie)                                   215
15-06-2011   Overnachting in Yosemite (in het park)                               0
16-06-2011   Sequoia / Kings Canyon (Californie)                                163
17-06-2011   Death Valley (Californie)                                                  409
18-06-2011   Overnachting in Death Valley                                              0
19-06-2011   Las Vegas (Nevada)                                                        129
20-06-2011   Overnachting in Las Vegas                                                  0
21-06-2011   Bryce Canyon (Utah)                                                      263
22-06-2011   Overnachting in Bryce Canyon                                           0
23-06-2011   Grand Canyon (Arizona)                                                 238
24-06-2011   Overnachting in Grand Canyon                                         0
25-06-2011   Lake Havasu City (Arizona)                                            222
26-06-2011   Joshua Tree (Californie)                                                 167
27-06-2011   San Diego (Californie)                                                     152
28-06-2011   Overnachting in San Diego                                                 0
29-06-2011   Overnachting in San Diego                                                 0
30-06-2011   Palm Springs (Californie)                                                137
01-07-2011   Los Angeles (Californie)                                                 119
02-07-2011   Overnachting in Los Angeles                                             0
03-07-2011   Overnachting in Los Angeles                                             0
                                                                                Totale afstand: 2214 mijl

We hebben bewust de kustweg niet in onze route meegenomen.

#1 - 03-10-2010, 19:55 uur

Marianne

Hallo Jacqie,

Over de temperatuur is nauullijk niets te zeggen, maar veel zullen die 2 weken niet uitmaken. Je het wel kans dat er dan in Yosemite nog wegen gesloten zijn, maar als je via Sequoia gaat heb je geen last van een afgesloten Tioga Pass. Ik zou trouwens een andere route als de pas wel open is, want via sequoia rijden kost je erg veel tijd, en met maar 1 overnachting heb je te weinig tijd voor het park.
Ik denk dat je voor Death Valley aan 1 overnachting wel voldoende hebt, het zal er te warm zijn om veel te ondernemen.
Ik mis Zion in de route, sla je dat bewust over? Het is een van mijn favoriete parken, en ik kan er een volle dag (dus 2 overnachtingen) aanraden.
Tussen Bryce en de Grand Canyon zou je nog een stop in Page kunnen maken (voor Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon dam, Horseshoe Bend).
Lake Havasu zou ik overlsaan, je kunt best in een keer naar Joshua tree (Twentynine Palms) rijden.
Palm springs tussen San diego en LA begrijp ik niet, dat is een omweg, en je bent er al vlakbij als je in Joshua tree bent.
Voor Yosemite moet je op tijd reserveren, juni is een topmaand.

Marianne
#2 - 03-10-2010, 23:56 uur

Jacqie

Over de temperatuur is nauullijk niets te zeggen, maar veel zullen die 2 weken niet uitmaken. Je het wel kans dat er dan in Yosemite nog wegen gesloten zijn, maar als je via Sequoia gaat heb je geen last van een afgesloten Tioga Pass. Ik zou trouwens een andere route als de pas wel open is, want via sequoia rijden kost je erg veel tijd, en met maar 1 overnachting heb je te weinig tijd voor het park.
Ik las inderdaad dat er jaren zijn geweest waarin de pas nog afgesloten was midden juni. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet verdiept heb in de route die je moet rijden als de pas dicht is. Bij een vorige reis (in augustus een aantal jaren geleden) was dat nl. niet aan de orde. We zijn toen ook door het park gereden en hebben er niet geslapen. Ik zit ook erg te dubben of ik in de maand juni dit park maar over moet slaan.

Ik denk dat je voor Death Valley aan 1 overnachting wel voldoende hebt, het zal er te warm zijn om veel te ondernemen.

Bij mijn vorige reis was ik helemaal onder de indruk van Death Valey. En vond ik het jammer dat ik er niet langer kon blijven. Het was er inderdaad warm (52 graden), maar toch lijkt het me geweldig om er een nacht te slapen.

Ik mis Zion in de route, sla je dat bewust over? Het is een van mijn favoriete parken, en ik kan er een volle dag (dus 2 overnachtingen) aanraden.
Je hebt gelijk. Over het hoofd gezien. Ik zal het alsnog inplannen.

Tussen Bryce en de Grand Canyon zou je nog een stop in Page kunnen maken (voor Antelope Canyon, Lake Powell, Glen Canyon dam, Horseshoe Bend).
Ik was zelf niet onder de ondruk van Lake Powell. De andere punten ken ik niet en zal ik eens opzoeken.

Lake Havasu zou ik overlsaan, je kunt best in een keer naar Joshua tree (Twentynine Palms) rijden.
Ik neem je advies mee in de planning.

Palm springs tussen San diego en LA begrijp ik niet, dat is een omweg, en je bent er al vlakbij als je in Joshua tree bent. Ik snap je opmerking, maar dit heeft alleen met sentiment te maken (Oude herinneringen!!)

Voor Yosemite moet je op tijd reserveren, juni is een topmaand.

Bedankt voor je opmerkingen. Ze zetten me weer aan het denken.
#3 - 04-10-2010, 20:29 uur

Marianne

Waarom zou je Yosemite overslaan? Het is juist geweldig in juni, dus als het even kan zou ik dat er in houden.
Ik begrijp dat je de vorige keer niet veel van Yosemite hebt gezien als je er alleen doorheen bent gereden? Of heb je in de omgeving overnaht? Wat hebben julie er al gedaan? In juni zul je de Lower Yosemite Falls en de Mist Trail niet mogen missen. De kans dat de Tioga Pas open is, is vrij groot. Als de pas dicht is, kun je via Sequoia NP rijden, maar via een van de noordelijke passen (Sonora Pass, of de CA8) is ook mogelijk.
Een overnachting in DV is gewelidg, dat kan ik ook aanraden, 2 overnachtingen lijkt me veel, maar het is een groot en prachtig park, dus er is genoeg te zien.

Marianne



#4 - 04-10-2010, 21:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15