Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route klaar. Wat vinden jullie ervan?

Discussie gestart

nielsenkim

Na lekker lang rondsnuffelen hebben we onze route zo goed als klaar. Het is pas voor volgend jaar September, maar als wij eind september dit jaar terug komen uit de dominicaanse republiek willen we alvast beginnen met in ieder geval de overnachtingen in de parken en steden vast te leggen.

11-09 : Amsterdam - LA
12-09: LA
13-09: LA - San Diego
14-09: San Diego - Blythe
15-09: Blythe - Sedona
16-09: Sedona - GC
17-09: GC - Monument Valley
18-09: Monument valley - Page
19-09: Page - Bryce canyon
20-09: Bryce canyon - Zion
21-09: Zion - LV
22-09: LV
23-09: LV - Furnace Creek
24-09: Furnace creek - Lee vining
25-09: Lee vining - Yosemite village
26-09: Yosemite village
27-09: Yosemite - SF
28-09: SF
29-09: SF
30-09: SF - Amsterdam
01-10: Amsterdam - Grootebroek



#1 - 17-08-2009, 00:37 uur

hdeweert

Lijkt een leuke route. Steden als Los Angeles, Las Vegas en San Francisco worden goed bekeken, maar van de parken
zul je niet erg veel zien. Daar heb je nauwelijks tijd voor. Zeker van belangrijke parken als Zion en de Grand Canyon zul je maar weinig te zien krijgen.
Kijk eens wat je in de parken wilt gaan zien en doen kijk eens naar de afstand die je rijd en bekijk aan de hand daarvan je route nog eens.
Succes
Harm
#2 - 17-08-2009, 06:59 uur

nielsenkim

Hoi Harm bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt over de korte tijden in de meeste parken, maar mijn vriendin en ik weten dat als we de uitzichtpunten een betje hebben bekeken en misschien nog een paar dingen, dan hebben we het daar wel weer gezien en vinden we er niks aan om nog een dag te blijven.

de afstanden heb ik allemal bekeken. De langste afstand is van San Diego naar Blythe, waartussen we nog door Yosua NP willen rijden. Verde tussen GC en MV en death valley en lee vining. Verder zijn alle afstanden niet langer dan 3 uur.
#3 - 17-08-2009, 09:41 uur

USofA

San Diego is een erg leuke plaats. Je zal je er zeker vermaken.

Groet, Michael
#4 - 17-08-2009, 10:50 uur

hdeweert

San Diego is een leuke stad waar je zeker kunt vermaken. Veel mensen gaan er naartoe vanwege de beroemde zoo,
See World of het   Gaslamp Quarter. Je trekt hier echter zo wijnig tijd voor uit dat je misschien beter San Diego over
kan slaan en in plaats daarvan in een ruk van LA naar Phoenix rijden.
Als je enkel wat viewpoints wilt gaan doen in de parken houd er dan rekening mee dat Zion alleen met de shutlebus
bereikbaar is en dit geld ook voor de GC. Ik zou de route nog eens nader bekijken en invullen wat je allemaal denkt
te gaan doen en hoeveel tijd je denkt er voor nodig te hebben.

Harm
#5 - 17-08-2009, 12:01 uur

JoeSee

De ouwe valkuil is altijd dat je teveel plant in te weinig tijd. De meeste mensen die voor het eerst gaan realiseren zich niet dat ze een nieuwe verslaving rijker zijn en dat dit in de meeste gevallen het begin is van nog veel meer trips in die richting.

Wat betreft LA- San Diego, dat is prima te doen.
Ik ken je vluchtijden niet, maar als je zou na aankomst nog wel 3 kwartier kunnen rijden. Dan zit je in Garden Grove. Boek je daar een motel en je slaap 100% beter, omdat je geen geluidsoverlast hebt van LAX.
Je rijdt dan in een kleine 2 uur van LA naar San Diego.
Sea World gaat om 9.30 uur open. Als je de shows goed plant, kun je alles zien en zit je rond 16.00 uur in de auto.
Je zou dan om 19.00 uur in Yuma kunnen zijn.
Neem de volgende dag de Highway 95 richting Quartsite en aansluitend de 60 via Wickenburg naar Sedona. Dit is een lange trip, maar bijzonder, bijzonder, bijzonder mooi. Weinig tegenliggers en typisch wild west decor links en rechts. Prachtig. Dit geldt zowel voor de 95 als de 60. Neem de volgende ochtend ook even de goudmijn van Jerome mee en dan via Sedona binnendoor naar Flagstaff en dan naar Grand Canyon.

Persoonlijk zou ik daarna een dag rust nemen en de Grand Canyon goed bekijken d.m.v. de bus, want gelijk door naar Monument is wel wat veel in de auto.

Je kunt trouwens prima in 1 dag vanuit Monument Valley naar Zion rijden. Tussenstop in Page is niet nodig.



#6 - 17-08-2009, 12:30 uur
« Laatst bewerkt op: 17-08-2009, 13:33 uur door JoeEsE »

Marianne

Je kunt trouwens prima in 1 dag vanuit Monument Valley naar Zion rijden. Tussenstop in Page is niet nodig.
Ik denk dat je Bryce bedoelt ipv Zion? Dat kan in 1 dag, maar een tussenstop bij Page om Antelope Canyon te bezoeken is wel een aanrader. Als je er verder niets wilt bezoeken is het niet gek om daarna door te rijden naar Bryce, dat geeft elders wat meer tijd.
Misschien toch wat meer tijd voor Zion? Spingdale is een leuke plaats, en je kunt gweldig wandelen in Zion, kijk maar eens naar Angels Landing of de Narrows.

Marianne
#7 - 17-08-2009, 13:21 uur

JoeSee

Te snel gelezen, ik had Bryce helemaal niet gezien. Nu ik het wel zie, denk ik...schrappen en realistisch blijven. Zoals Harm al zei zul je anders niet veel van de parken zien, maar vooral veel van je dashboard  loll
#8 - 17-08-2009, 13:30 uur

nielsenkim

De opmerking om Page over te slaan is miischien wel een goeie. We willen eigenlijk daar alleen maar de Antelope canyon bekijken. dan hebben we een dag over voor zion of San Diego. Wat zouden jullie doen???

We willen in San Diego naar Sea World en misschien ook een trip naar Tijuana maken.

Is Blythe overslaan ook een idee en dan bijvoorbeeld een extra dag Sedona of Zion of San Diego inlassen?

alvast bedankt voor de goede adviesen.
#9 - 19-08-2009, 00:00 uur

Jez

We willen in San Diego naar Sea World en misschien ook een trip naar Tijuana maken.
Denk eraan dat je autoverhuurder niet toestaat dat je met je huurauto naar Mexico gaat.
#10 - 19-08-2009, 00:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

nielsenkim

Denk eraan dat je autoverhuurder niet toestaat dat je met je huurauto naar Mexico gaat.
[/quote]

Nee dat weet ik, maar ik heb ergens gelezen dat er excursies zijn die kant op. Lijkt me best leuk om de andere kant van Mexico ook eens te zien.
#11 - 19-08-2009, 01:17 uur

jerbia

Het is af te raden naar Mexico te gaan omdat er, vooral het afgelopen jaar, vele doden zijn gevallen door de gang- en drugsoorlogen die momenteel gaande zijn op het grensgebied tussen de VS en Mexico. Tijuana geldt als een van de gevaarlijkste steden.

http://news.smh.com.au/breaking-news-world/drug-gang-violence-intensifies-in-mexico-20090807-eck2.html

 
#12 - 19-08-2009, 02:12 uur

nielsenkim

Zo goeiemorgen dat gaat lekker tekeer daarzo zeg!!!

Haha ik denk dat we tijuana maar moeten schrappen. Dan alleen maar de herinneringen aan Playa del Carmen  palmboom
#13 - 19-08-2009, 02:30 uur

Bas_en_Es

Hoi,

wij zijn alleen in Page gestopt om boodschappen te doen  ;D en zijn doorgereden zodat we meer tijd voor Bryce en Zion hadden, waar we absoluut geen spijt van hebben gehad!
Bij Bryce kun je nog langs uitzichtpunten rijden, in zion moet je met de shuttlebus en is het geweldig om te wandelen!
Wij hadden ook SFO aan het eind, maar vonden dat wat tegenvallen na al het moois wat we al gezien hadden. We vonden het te lang en te koud ook haha  :D
Succes met verder puzzelen
Groetjes,
Bas en Es.
#14 - 19-08-2009, 10:22 uur

Benneke

TJ is al wat rustiger momenteel ,
zolang je overdag gaat , en géén probs zoekt zou ik zeggen dat het prima doenbaar is ,
parkeer je huurauto op de laatste parking voor de grens , en steek te voet over ,
aan de overkant neem je een taxi ( bedenk dat dit niet de allernieuwste auto's zijn , je zal wel begrijpen wat ik bedoel eens je er ritje in maakte )
zorg dat je een bestuurder treft die Engels spreekt , je vraagt dit gewoon als ze u aanspreken , en ze wijzen u wel iemand aan , laat hem u tot aan het toeristis deel van de stad brengen , rechts van Revolucion Ave ( of zoiets toch )
als je ook in het toeristische del blijft , ga niet het linker del van Revolucion Ave op !  en verder géén bars of dergelijke opzoekt komt het wel ok ,
trouwens , september 2010 is nog ver weg .
Vergeet zeker je REISPAS niet mee te nemen , of je komt er niet terug in ( uit ervaring !! )
#15 - 19-08-2009, 13:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15