Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route LA- Las Vegas september 2008

Discussie gestart

Marit_vd

Hallo allemaal,

Wij gaan half september tot begin oktober (eerste week) voor het eerst op vakantie naar de VS. We hebben een stopover in New York (1 dagje even de highlights bekijken, nu we er toch zijn  8)) en vliegen met Continental. Daarna door naar LA en we eindigen in Las Vegas. Ik heb al veel zitten lezen op dit forum en ben al een stuk wijzer geworden maar ik heb nog een paar vragen over onze route, die is als volgt:

dag 1 Amsterdam - NY    
dag 2 NY         
dag 3 NY - LA   
dag 4 LA - San Luis Obispo    (3:20)
dag 5 San Luis Obispo - Monterey (2:44)
dag 6 Monterey - SF (2:44)
dag 7 San Francisco
dag 8 San Francisco
dag 9 SF - Yosemite (El Portal) (3:46)
dag 10 Yosemite
dag 11 Yosemite
dag 12 Yosemite - Bishop (3:05)
dag 13 Bishop - Death Valley (2:55)
dag 14 Death Valley - Las Vegas (2:41)
dag 15 Las Vegas - Zion (Springdale) (2:34)
dag 16 Zion - Bryce Canyon (Tropic) (1:57)
dag 17 Bryce Canyon - Page (2:57)
dag 18 Page - Grand Canyon (2:30)
dag 19 Grand Canyon
dag 20 Grand Canyon - Las Vegas (4:26)
dag 21 Las Vegas
dag 22 Las Vegas -Amsterdam

- Kloppen de reistijden (uiteraard zonder stops) een beetje?
- We zouden graag misschien een dag in LA of een extra dag in Las Vegas willen; is dat in dit schema nog ergens in te passen (bijv. in 1 keer van Bryce naar Grand Canyon rijden, is dat te doen?) of wordt het dan toch een dag minder in SF of Yosemite?  Onze voorkeur gaat uit naar de natuurparken maar Las Vegas lijkt ons ook heel leuk. LA is volgens mijn vriend minder maar ik zou misschien wel even de highlights willen bekijken (ben er nog nooit geweest), de pretparken hoeven we niet te bezoeken.
- Is een tussenstop tussen Yosemite en Death Valley echt noodzakelijk? We kunnen de laatste nacht in Yosemite misschien in de buurt van de Tiogapass/Lee Vinging doorbrengen zodat we de volgende dag alvast minder hoeven te rijden.

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom! De vliegtickets zijn al geboekt maar verder staat alles nog open. We gaan wel zo snel mogelijk de overnachtingen bij Yosemite en Grand Canyon boeken maar het is dus nog de vraag hoelang we hier willen blijven.

Groeten ,

Marit.



         

#1 - 17-01-2008, 11:47 uur

Marianne

Hallo Marit, welkom hier! Je route ziet er mooi uit!


- Kloppen de reistijden (uiteraard zonder stops) een beetje?

Volens mij kloppen ze heel aardig, maar ik denk dat je aan de kust wel meer tijd kwijt bent. Let op dat de routeplanners niet Hwy 1 zullen nemen maar de 101, die vele sneller is. 
Houd ook rekening met bezienswaardigheden onderweg. Ik zou tussen Yosemite en Death Valley niet in Bishop overnachten, maar al iets eerder zodat je ook tijd hebt voor het oostelijke deel van Yosemite en Mono Lake en eventueel Bodie.
Kijk eens in ons 2006 verslag, vanaf 10 augustus, voor de route.

- We zouden graag misschien een dag in LA of een extra dag in Las Vegas willen; is dat in dit schema nog ergens in te passen (bijv. in 1 keer van Bryce naar Grand Canyon rijden, is dat te doen?) of wordt het dan toch een dag minder in SF of Yosemite?  Onze voorkeur gaat uit naar de natuurparken maar Las Vegas lijkt ons ook heel leuk. LA is volgens mijn vriend minder maar ik zou misschien wel even de highlights willen bekijken (ben er nog nooit geweest), de pretparken hoeven we niet te bezoeken.

Je kunt zo hier en daar wel tijd winnen, bv door in een keer van Bryce naar de GC te rijden. Dit is goed te doen.

- Is een tussenstop tussen Yosemite en Death Valley echt noodzakelijk? We kunnen de laatste nacht in Yosemite misschien in de buurt van de Tiogapass/Lee Vinging doorbrengen zodat we de volgende dag alvast minder hoeven te rijden.
Ja, is zeker noodzakelijk, zie ook mijn eerdere opmerking. Een overnachting bij Lee Vining (of Mammoth Lakes) is prima, maar het zou jammer zijn om dat ten koste van een nacht in het park te doen.

Bij Bryce Canyon zou ik niet in Tropic gaan zitten; er zijn twee hotels vlakbij Bryce: Ruby's Inn en Bryce View Lodge. Vooral de laatste is goed betaalbaar.

Marianne
#2 - 17-01-2008, 19:08 uur

hdeweert

Hallo Marit
Je route ziet er goed uit. Natuurlijk is er wel ergens tijdwinst te boeken veer een extra dag in LA of /en Las Vegas .
Dat hangt eigenlijk allemaal af wat je van plan bent om te gaan doen. Op het stuk van LA naar SF zou ik maar 1 stop doen dat is dan wel een dag Flink doorrijden . Verder zou ik Page niet overslaan , maar er een bezoek brengen aan de Antylope Canyon. En de Crand Canyon hadden wij in een ochtend wel gezien. Maar zoals gezegd dat ligt er aan wat je allemaal gaat doen. als je voor Bryce wilt overnachten is deze link misschien wat voor je. Harolds place ligt precies op de kruising van de 12 met de 89 je hoeft dan niet door te rijden naar Troppic en de volgende dag weer een stuk terug

http://www.haroldsplace.net/

Harm
#3 - 17-01-2008, 20:57 uur

Marit_vd

Bedankt voor de snelle reacties  :afro:

En Harm, bedankt voor de tip over Antelope Canyon, ik had er nog nooit van gehoord! Ziet er zeer mooi uit, ik denk dat we toch maar een tussenstop inlassen bij Page ;) Wat betreft de Grand Canyon: ik hoor hier zoveel over dat ik maar 1 dag extra ingepland hebt, zodat we ook nog tijd hebben voor een eventuele helicoptervlucht. En een 'rustdag' tussendoor is ook wel lekker natuurlijk. Langs de kust van LA naar SF willen we bij Monterey nog een walvis/orka/dolfijnen-watch boottochtje maken, indien mogelijk.

Marianne: leuke weblog! Ik had Bishop puur op afstand gekozen, leek mooi in het midden van de route te liggen haha. Maar het is inderdaad misschien slimmer om dichter bij Yosemite te overnachten, als we nog wat willen zien van Mono Lake en omgeving. Verder kunnen we altijd nog van de route afwijken, al wil ik dus wel vooraf hotels rond/in de parken boeken. Wat dat betreft is het wel jammer dat je route toch gedeeltelijk vast ligt maarja, het is niet anders. Wij hebben twee jaar geleden een fly-drive door Mexico gedaan (de route wel zelf samengesteld) en toen hadden we daar, eenmaal onderweg, weleens van de route af willen wijken, maar aan de andere kant was het wel fijn omdat bijna niemand daar Engels spreekt en hotels niet overal makkelijk te vinden zijn. Gelukkig is dat in de VS wel anders :)

Weet iemand of er een kleine kans is dat je in Yosemite eind september nog kan kanoen?   ???



#4 - 17-01-2008, 22:41 uur

hdeweert

Ik dacht al zoiets er zit dus niet teveel rek in jullie planning. Ik kan je nu al vertellen dat je ondanks dat je zoveel doet en ziet onderweg nog een hele hoop mist, Monument Vallei, Arches, Bridges nm en noem maar op zul je moeten bewaren voor een andere keer.

Harm
#5 - 17-01-2008, 23:10 uur

Marit_vd

Nou niet veel rek.. ik wil in ieder geval het hotel bij Yosemite boeken en eventueel al bij/in Grand Canyon (weet niet of laatstgenoemde nodig is begin oktober?). De rest van de overnachtingen boeken/reserveren we niet van te voren. Monument Valley is te ver omrijden voor ons en je moet natuurlijk keuzes maken. Lijkt me mooi om een keer te zien maar andere dingen lijken me mooier en we willen niet al te veel  uren per dag in de auto doorbrengen.

Maar gelukkig hebben we nog genoeg tijd om ons verder in te lezen, wie weet wat we nog tegenkomen. :)
#6 - 18-01-2008, 11:12 uur

hdeweert

Leuke route  totaal rijd je maar 3200KM
Veel mensen zouden hem anders invullen.



Harm
#7 - 18-01-2008, 13:23 uur

Marit_vd

Haha Harm, je bedoelt dat veel mensen veel meer zouden rijden? Of uberhaupt andere dingen zouden bekijken? Ik vind 3200 km best veel!  ;)

Yosemite en Grand Canyon hebben we trouwens dit weekend gereserveerd, nu nog even kijken naar een leuk hotel in San Francisco (suggesties?  :) ).
#8 - 20-01-2008, 20:59 uur

Marianne

Yosemite en Grand Canyon hebben we trouwens dit weekend gereserveerd, nu nog even kijken naar een leuk hotel in San Francisco (suggesties?  :) ).

Wij hebben in SF de Columbus Motor Inn geboekt. Als we terug zijn (ergens in augustus) kunnen we vertellen hoe het was! (Je hebt nog genog tijd om te reserveren lijkt mij).
De Columbus Motor Inn ligt goed, gratis parkeren, en had goede reviews op tripadvisor. Verder is het afwachten!

Even nieuwgierig: waar heb je geboekt voor Yosemite en de Grand Canyon? In het park?

Marianne
#9 - 20-01-2008, 21:30 uur

Marit_vd

Voor Yosemite hebben we de Yosemite View Lodge in El Portal gereserveerd. We wilden wel in het park logeren maar ik heb niet veel goeds over Curry Village gelezen (wij zijn ook geen campingliefhebbers) en we hebben geen zin meer dan 200 dollar per nacht voor een slecht hotel te betalen, dus daarom deze keus. Dit hotel is nog goedkoper dan het goedkoopste hotel in Yosemite en het schijnt erg mooi te zijn. Bij de Grand Canyon zat de Maswik Lodge helaas vol dus hebben we maar voor de Kachina Lodge (zit inmiddels ook vol zie ik net!) gekozen. Is wel wat duurder maarja, het is vakantie en we willen wel een mooi uitzicht.  8)  Inmiddels hebben we ook een 'cabin' in Death Valley bij de Furnace Creek Ranch gereserveerd.

Ben benieuwd naar jullie hotel in SF, wie weet gaan wij daar ook wel naartoe, als het goed is boeken we daar pas een hotel ter plaatse. ;)
#10 - 21-01-2008, 15:45 uur

Marianne

De Kachina Lodge is pirma, ligt beter dan Maswik Lodge.
Voor Yosemite zit je in El Portal ook prima, maar ik ben wel benieuwd wat voor verhalen je over Curry Village hebt gelezen. Het is mij daar in 2006 prima bevallen envoro komende zomer hebben we daar een cabin with bath voor 126 dollar. Niks kamperen, een houten cabin die van binnen op een motelkamer lijkt. Geen tv etc maar daarvoor zit je niet in een park, je bent toch vooral buiten. Ook de luxere Yosemite Lodge heb je al een kamer vanaf 152 dollar.

Marianne
#11 - 21-01-2008, 21:43 uur

Marit_vd

Ja, de Kachina heeft een betere ligging maar is ook bijna 2 keer zo duur.. maarja, we hadden geen keus.

Wat betreft Yosemite: in de periode dat wij gaan kost het Yosemite Lodge hotel meer dan 200 dollar per nacht (even uit mijn hoofd) en het mindere Wawona hotel rond de 140 per nacht. Dat is dus duurder dan de Yosemite View Lodge in El Portal terwijl dit een veel luxer hotel is. Die verhalen over Curry Village staan o.a. op tripadvisor en na het lezen over slechte bedden, enorm lawaai, drukte, bedbugs en kakkerlakken hadden we weinig zin meer om hier te verblijven. ;) Maar de ligging is natuurlijk ideaal.. Als het maar voor een nachtje was geweest had ik denk ik wel voor Curry Village gekozen.

Tja, wie weet krijgen we spijt van onze beslissing als we in het park zijn, maar dat is dan een les voor de volgende keer haha.
#12 - 22-01-2008, 11:52 uur

babarage

sja Curry Village, heb het hier al eerder op het forum geroepen.  ik heb het daar heel goed naar mn zin gehad maar tis en blijft een sjiekere vorm van kamperen met de bijbehorende 'nadelen'.  zeker als je in de canvastenten zit kun je de buren goed horen, en zeker in de zomer zal het allemaal wel wat drukker zijn ook 's avonds hoewel ik gok dat ze dat wel in de hand houden.  kwa schoonheid had ik werkelijk niets te klagen zowel het badhuis als mijn tent waren keurig schoon.  maw als je verwachtingen niet te hoog zijn is het helemaal goed en de locatie is echt geweldig en tis zo ontzettend zonde als je elke dag veel tijd moet besteden om het park in te komen.  maar ja, eigen keuze dus als je wat luxer en in een echt hotel wil zitten dan kan ik me voorstellen dat je curry overslaat :).
#13 - 23-01-2008, 01:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15