Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route las vegas-yosemite

Discussie gestart

estel

In juli 2008 gaan we met een camper naar west-amerika. De voorpret is natuurlijk allang begonnen met inlezen en plannen van de route die we ongeveer willen rijden. Over het stuk van Las Vegas naar Yosemite zijn we aan het dubben; we kunnen niet door Death Valley maar hoe dan wel? En wat is een aantrekkelijke route om te nemen (dat je onderweg ook nog wat leuks te zien/doen hebt).
Wie weet hier meer van?
Dank!!! welkom
#1 - 31-10-2007, 20:17 uur

Marianne

hallo Estel,

Het hangt er een beetje vanaf hoeveel tijd je er voor uit wil trekken. Een snelle route is die via Beatty en Tonopah. Je zou dan ongeveer in 1 dag van Las Vegas naar Lee Vining kunnen rijden. Heb je meer tijd, dan kun je via Barstow en dan via Lone Pine naar Lee Vining rijden. Of je rijdt vanaf Barstow nog verder naar het westen en je neemt Sequoia mee. Dan kom je niet via de oostingang Yosemite binnen maar via de zuidwestingang.

De mogelijke routes zijn hier al eens eerder genoemd, kijk bv eens hier: http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=5663.0

MArianne
#2 - 31-10-2007, 20:48 uur

USofA

Ik heb anders genoeg campers zien rijden in de Death Valley  ;) Zelfs met auto erachter
#3 - 02-11-2007, 09:24 uur

Hans B

Ik heb anders genoeg campers zien rijden in de Death Valley  ;) Zelfs met auto erachter

Ook in juli en augustus ??

Hans
#4 - 02-11-2007, 09:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

estel

Ik heb begrepen dat je niet door Death Valley mag in de zomer met een camper i.v.m. de hitte. We hebben dan ook maar bedacht dit niet te doen (je zou daar stranden met heel je hebben en houden...). Dat is jammer maar oke, keuzes moeten we toch maken in onze route en death valley dus maar niet.

Marianne, dank voor je link naar een eerdere discussie over deze route. Ik had het zelf nog niet gevonden en er worden een paar goede alternatieven besproken. We zullen ons buigen over wat de leukste / beste route kan gaan worden: viaSequoia of via Lee Vining (is daar leuks te zien/doen?) en Bodie. En ik ga dit weekendeen rustig moment zoeken om jouw reisverslag lezen Marian!

Dank voor jullie reacties, enne...nieuwe tips zijn nog altijd welkom!
 :-*   
#5 - 03-11-2007, 11:05 uur

Hans B

Mijn reactie was op de opmerking van USofA dat hij genoeg campers in de Death Valley had zien rijden.
In alle huurcontracten staat uitdrukkelijk vermeld dat dat in een bepalde periode (ik dacht juni, juli, augustus en september) verboden is op risiko van schade = eigen kosten.

Wat betreft de route zou mijn keuze zijn om van Las Vegas naar Beatty en Tonopah en Lee Vining te rijden.
Mono Lake is een bijzonderheid. http://en.wikipedia.org/wiki/Mono_Lake
Dan even kijken in Bodie, of direct via de Tioga Pass naar Yosemite.
In het zuiden van het park heb je een behoorlijk woud met reuzenbomen (sequoia's).
Ik zou er niet voor omrijden (Las Vegas Bakersfield Sequoia Yoemite).

Hans
#6 - 03-11-2007, 20:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

viaSequoia of via Lee Vining (is daar leuks te zien/doen?) en Bodie.

Hallo Estel,
In Lee Vining zelf is niet veel te zien,  Mono Lake er vlak bij is wel de moeite waard om te bekijken. Ik noemde Lee Vining omdat het in 1 dag te berijden is vanuit La Vegas, er is ook een camping, en je zit vlak bij de Tioga Pass, dus het is de laatste stop voor je Yosemite binnenrijdt.

Als je in Yosemite wilt overnachten, reserveer dan op tijd, kijk op de NPS site hoe dit gaat. Je kunt een aantal maanden vantevoren gaan boeken, en je moet dit ook meteen doen zodra het mogelijk is. Misschien handig om eens een keer te oefenen een maand voordat je daadwerkelijk kunt boeken, dan weet je hoe het gaat.

Marianne
#7 - 04-11-2007, 00:46 uur

estel

Nou wij zijn er uit! We gaan inderdaad via de oostelijke route. Hans, kan het kloppen dat ik een mooi foto-verslag van jou heb gezien(via de link van Marianne) of is dit een naamgenoot? Zo heel saai vind ik de foto's er zeker niet uit zien en Mono Lake lijkt me bijzonder om te bekijken.

Marian, wat een leuk reisverslag, mijn jongens hebben de leeftijd van jouw kinderen toen (straks 8 en 11) en ik zal zeker nog van jouw ervaringen gebruik gaan maken. Bijvoorbeeld  om in Yiosemite een boot/raft te huren, een beetje actie vinden de heren erg leuk. En wat heb ik er toch zin in om te gaan, van al die foto's en verhalen.... ::)
#8 - 05-11-2007, 14:33 uur

Marianne

Bijvoorbeeld  om in Yiosemite een boot/raft te huren, een beetje actie vinden de heren erg leuk. En wat heb ik er toch zin in om te gaan, van al die foto's en verhalen.... ::)
Verwacht er niet te veel van! De Merced kan in juli al aardig laag staan, wij moesten wel eens uitstappen om de boot weer vlot te trekken. Maar het is erg leuk ter afwisseling, vergeet niet om zwemkleding aan te doen en schoenen waarmee je door het water kunt waden; de stenen zijn met blote voeten niet prettig om over te lopen.
Je kunt ook een lunch meenemen en onderweg een strandje uitzoeken om wat te eten en te zonnen.

Marianne
#9 - 06-11-2007, 18:03 uur

estel

Goede tip! Heel goed dat het kalmpjes aan gaat, ik ben niet de grootste held van ons 4. Lijkt me een leuke manier om wat te ondernemen in Yosemite.
Inmiddels heb ik jullie hele reisverslag gelezen, Marian en ben weer op ideeen gebracht. Jullie top 3 en die van de kinderen kunnen we gebruiken. Wat ik me nog wel afvroeg: is Disney in LA niet heel vergelijkbaar met Disney in Parijs? Wij willen 1 pretpark gaan doen en twijfelen welke (Seaworld? Universal? of toch Disney)

Ik ga de route verder uitwerken en als je nog echte aanraders hebt voor ons rondje west, dan hoor ik ze graag.

groeten van Estel cheerb
#10 - 07-11-2007, 19:27 uur

Marianne

Hoi Estel,

Disneyland Anahei is inderdaad te vergelijken met Disneyland Parijs. Ik zou dan inderdaad liever naar Universal gaan, en als jullie naar San Diego gaan is Seworld natuurlijk een must!

Welk reisverslag heb je gelezen? In alle drie staat iets over het zuidwesten (we zijn verslaafd).

Marianne
#11 - 07-11-2007, 21:09 uur

estel

Hoi Marianne,

Dan moeten we denk ik keizen voor Universal. We weten nog niet of we naar san Diego gaan, we hebben maar 23 dagen dus wellicht dat we dat moeten skippen. We vliegen vanaf LA, dus als we " op tijd" weer terug zijn in LA kunnen we nog naar San Diego rijden en Seaworld zien. Nog even over nadenken en gewoon afwachten hoe het reizen gaat, heb weinig zin in een superdruk schema.

Ik heb jullie verslag van 2002 gelezen en zal de twee andere reisverslagen ook lezen. Een leuk verslag leest soms beter als een reisgids en brengt me wel weer op ideeen, zeker wanneer het gaat om reizen met kinderen,

groeten, Estel   
#12 - 12-11-2007, 09:17 uur

drikus18

Nog even om terug te komen op het om Death valley heenrijden  ;) Ik neem aan dat je nu de route via Tonopah neemt? Wij hebben een andere route via Lida over de bergen naar Big Pine gereden. Er indrukwekkende en eenzame route over de vlakte van Deep Springs! Zeker aan te raden. We hebben er uiteindelijk 1 dag over gedaan om van las vegas naar mono lake te komen met camper. Voor beschrijving van deze dag verwijs ik je naar ons reisverslag dag 20. http://members.chello.nl/s.reijnders1/index.htm
We hebben dus de route boven death valley genomen. (zie weg 266 http://www.aaccessmaps.com/images/maps/us/nv/nevada/nevada.gif)
#13 - 12-11-2007, 13:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15