Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route naar Yosemite vanaf San Francisco. hulp gevraagd

Discussie gestart

Bianca Stripes & Stars

Hoi allemaal

In september gaat mijn droomreis naar het westen van de USA plaatsvinden.
( san Francisco, de natuurparken, las Vegas, LA en via de kust weer naar SF)  Ik ben nu al  so excited !! en wil alles goed uitzoeken om zoveel mogelijk te kunnen genieten.

Ik ben nu bezig met Yosemite National Park. Maar ik heb een beetje moeite met de route.  We komen vanaf SF en we willen graag via de Tioga Pass rijden. Ghost town Bodie lijkt me leuk om te bezoeken maar ligt dit wel op de route en wat zijn goede plekken om te overnachten? ( ik ben van plan om 2 nachten voor dit park te plannen )

Welke routes raden jullie aan?

Alle tips en suggesties zijn van harte welkom. Alvast bedankt!
Groetjes,
#1 - 28-05-2011, 13:22 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Hans B

Van SF rij je naar de zuid entrance van Yosemite, daar kun je de Sequoiadendron Giganteum bewonderen.
In het park overnachten kan (Yosemite Valley), anders ten zuiden in Oakhurst.
Volgende dag bezoek aan de valley, veel wandelen.
Overnachten Yosemite Valley of El Portal.
Daarna de Tioga Pass op en over, wandelen, kijken, genieten.
Overnachten in Lee Vining bij het Mono Lake.
Daarna naar Bodie en vervolgens richting de Death Valley denk ik.
Als je nog één dag extra in Yosemite plant, kun je bijvoorbeeld de Panorama Trail lopen (2 uur met de bus heen, 5 uur wandelen terug)

succes.
#2 - 28-05-2011, 14:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

dani80

Ik spring ff in hier omdat ik volgende week hetzelfde ga doen :-)
Heeft die south entrance nog een naam? Welke weg kan ik het beste volgen om hier te geraken vanuit SF?
#3 - 28-05-2011, 15:30 uur

Marianne

Hlalo Ginamaria,

Heb je je volledige route al een beetje utigestippeld? Hoeveel tijd heb je in totaal? Bedenk dat Yosemite een heel groot park is en dat 2 nachten (dus 1 volle dag) heel weinig is, zeker als je meerder delen van het park wilt bekijken. Bodie ligt niet op de route van SF naar Yosemite, maar aan de oostkant van Yosemite, bij Lee Vining. Koop alvast een kaart hier (ik vind de Hallwag erg prettig), erg leuk voor het uitstippelen van de route, of bekijk het op googlemaps of een andere routeplanner.

Normaal gesproken rij je via de 120 het park binnen, dit is de snelste route en ook de mooiste. Als je de Mariposa Grove wilt bezoeken is het echter inderdaad wel handig om niet de 120 te nemen maar via de zuidingang te rijden zodat je onderweg de sequoia's kunt bekijken. Als het even kan zou ik in het park overnachten, dat scheelt je veel heen en weer rijden. Je bent al laat met boeken, maar kijk eens of er iets vrij is (bijvoorbeeld in Curry village of Yosemite Lodge), via www.yosemitepark.com .


@Dani80: Je kunt het beste eens de kaart van het park bekijken op www.nps.gov/yose en dan view map. Je ziet dan de verschillende entrances met de wegnummers en de belangrijkste bezienswaardigheden van het park. De Mariposa grove met de sequoia's ligt vlak bij de zuidingang. Ook de andere kaarten (onder directions) zijn handig om een idee te krijgen van de route.

Marianne
#4 - 28-05-2011, 16:03 uur

Bianca Stripes & Stars

Bedankt voor alle info :)

maar nu is dus gebeurt waar ik al bang voor was.. we gaan de route andersom rijden.. ;)
ik zal binnenkort even de route plaatsen en ben benieuwd wat jullie ervan zullen vinden
nu nog veel research om te doen

tot snel ;)
#5 - 02-06-2011, 21:29 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Hans B

Drie weken? Do the standard:
Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce Canyon - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - kustweg - Los Angeles.
#6 - 02-06-2011, 22:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bianca Stripes & Stars

Hoi Hans

We hebben langer dan 3 weken! we gaan van 16 september tot 14 oktober.. :)
wel vliegen we naar San francisco ( en daar vandaan vliegen we ook weer naar huis ) lekker rechtstreeks, leek me wel fijn aangezien het m'n eerste vlucht is.. ;)
Phoenix staat daarom nog niet op de planning ( raad je het aan om daar heen te gaan?) Sedona staat er ook (nog) niet bij.. wat is daar te doen?

verder staat de rest wel op de route :)
ik zal hem binnenkort posten voor al jullie feedback

fijn weekend!
#7 - 03-06-2011, 21:11 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Hans B

Wat ik schreef is de route waarin je in de kortste tijd/weg nagenoeg alle hoogtepunten ziet, de route die velen tijdens een eerst bezoek doen.
De meeste mensen willen de schema's hanteren die in de reisfolders staan, maar over het algemeen is dat 'gekkenwerk'.
Phoenix is dan de gemakkelijkste start/finish plaats, in Sedona zijn de eerste rode rotsen te zien.
Voor ons (Europeanen) toch wel heel bijzonder, omdat wij de grijs/zwarte Alpen gewend zijn.
Verderop naar het noorden zijn het allemaal rode rotsen, dus je ziet er genoeg.
Een directe vlucht is misschien wel lekker, maar als je na 11 uur uit het vliegtuig stapt en je hebt dan een beetje tegenslag bij alle formaliteiten (wij hebben eens 3 uur staan/zitten/liggen wachten voor ons paspoortstempel), vervolgens koffers halen, met de shuttle naar je auto, met de auto naar hotel, dan heb ik liever een tussenstop, waar alle (douane)formaliteiten geregeld worden, maar dat is persoonlijk.
Het is zeker mooi dat jullie meer tijd hebben dan de 3 weken die ik dacht. Kun je overal iets meer de tijd nemen en dat vind ik wel belangrijk.
Succes met de verdere voorbereiding.

Oh, ja wat mijn route betreft, in Phoenix is niet veel te beleven. Sedona zou kunnen, maar is in mijn beleving geen must.
Van de Grand Canyon dan naar Los Angeles. De route kan natuurlijk ook omgekeerd gereden worden.
Moab (Arches) ligt toch weer een stukje uit de route, het kan wel, maar het wordt dan strak plannen.
#8 - 04-06-2011, 08:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15