Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route North Rim GC naar Las Vegas niet via Zion vanwege wegwerkzaamheden

Discussie gestart

AnnaHelena

Hallo,

Eind juli  kamperen wij (2 volwassenen, 2 kinderen van 11 en 13) twee nachten op de North Rim van Grand Canyon, met camper, daarna wilden we via overnachting in/bij Zion op weg naar Las Vegas. Nu de weg onder reconstructie is lijkt het me beter om de route aan te passen. Maar in 1x naar Las Vegas lijkt me wel ver of valt dat mee?. Wie weet een leuk/mooi alternatief, bij voorkeur met (zwem)water vanwege de hoge temperaturen. In lake Mead schijnt het water in de zomer heel laag te staan en blijft alleen modderpoel over.
Voor de volledigheid, na Las Vegas rijden we door naar LA, eindhalte.

groet, Mirjam
#1 - 21-06-2010, 23:31 uur

Marianne

Het lijkt me toch jammer om Zion over te slaan, je kunt onderlangs rijden als je naar het park wilt. Of het zo timen dat je er wel langs kunt rijden. De wandeling in de Narrows is geweldig met kinderen, maar er zijn meer plaatsen waar je van het water kunt genieten.
Wat ik niet ken, maar wat misschien wel een aardig alternatief is, is de route via Cedar Breaks. Ligt wat hoger en is dus koeler. Je kunt dan langs de I15 nog de afslag naar het noordelijke deel van Zion nemen. Hier kun je de Taylor Creek Trail (Middle Fork of Taylor Creek) doen, 5 mijl heen en weer, en weinig hoogteverschil. Hier staat ongeveer 4 uur voor. Je moet regelmatig het riviertje oversteken.
Uit mijn planning voor 2008 (zijn we niet aan toegekomen):
Tip in de buurt van Zion: Red Cliffs Recreation Area 15 mijl ten noorden van St. George. Exit 22 vanaf I 15 bij het plaatsje Leeds. Een schitterend gebied om te hiken en te kamperen voor $ 8 p.n. De nature trail voert de langs een beekje en allerlei kleine watervallen. Een makkelijk, plezierig wandeling met mooie scenery. Take southbound Exit 23 off I-15 to the town of Leeds. Drive south through the town until you get to a sign that says Harrisburg and Red Cliffs Recreation Site. Northbound travelers take Exit 22, turn right and follow the road south approximately 2 miles to a sign that points to a road under the freeway (limited access 11' x 11'), 1 mile to the campground.
To the west of the parking lot is a trail head that offers a beautiful hike through a narrow canyon with towering red rock walls and will lead you to several pools of water. These pools could offer a quick cool down for those willing to brave the cold water. If you're planning on hiking this trail be sure to watch the skies as I would suspect this is not a place you would want to be in a severe rain storm. Zie ook http://www.utahoutdooractivities.com/redcliffs.html
 


Marianne
#2 - 21-06-2010, 23:58 uur

Hans B

Onderstaande staat in een topic over Zion op dit forum:
Wij zijn gisteren (op een doordeweekse dag dus) van Springdale naar Bryce gereden via de werkzaamheden (voor 9.00 uur). De weg is tot 9.00 open en wordt daarna tot 16 uur gesloten. We hebben er 45 minuten over gedaan om van Springdale naar de oost uitgang van het park te komen. Ze zijn op dit moment met name bezig tot en met de eerste twee tunnels. Er is 1 stuk waar je achter een auto moet aanrijden en op 3 stukken moet je wachten op een stoplicht. Bij Checkerboard Mesa mag je wel stoppen, CanyonOverook niet.
groetjes, Nici

Ik zou proberen Zion toch te bezoeken. Misschien dat een vertrek later op de middag vanuit de Grand Canyon een optie is.
Het is een fantastisch park met prachtige wandelingen. Met kinderen in jullie leeftijd zeker de Narrows wandelen (in de rivier) en Angel's Landing (misschien niet het laatste stuk). Echt geweldig.
#3 - 22-06-2010, 08:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14


Hans B

Er zijn weer wijzigingen

Nou dat zijn de problemen voor de toeristen toch opgelost  ;)

Er heen dus !!!
#5 - 22-06-2010, 12:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AnnaHelena

Bedankt voor jullie reacties!
We gaan toch langs Zion, want het lijkt me inderdaad wel een schitterend park.  Nu de wegwerkzaamheden naar de nacht verplaatst zijn hebben we ook geen probleem meer.

groet, Mirjam
#6 - 22-06-2010, 23:37 uur

Tet14

Ook tot de officiele website van Zion is het inmiddels doorgedrongen: http://www.nps.gov/zion/parknews/zion-announces-new-road-reconstruction-schedule.htm
#7 - 23-06-2010, 10:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15