Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route NW USA plus Canada; graag advies !

Discussie gestart

MattRob

Hoi allemaal,

Wat een bekenden ineens hier op het forum  :afro:. Ik keek hier vaak mee, maar ben niet zo actief geweest. Veel nieuwe leden in de afgelopen paar dagen zeg, en dus veel bekenden,  welkom allemaal !
Ik ben afgelopen weken (nu en dan iets meer of minder) bezig geweest met de planning voor onze volgende geweldige zomervakantie. Deze keer dus naar het Noordwesten van de USA plus Canada. Voor ons dus helemaal nieuw en ik moet zeggen ook ERG lastig om een goede planning te maken, omdat van dit gedeelte minder reisverslagen zijn dan de andere meer bekende gebieden. Dan ook nog eens rekening houden met de wensen van ons alle vier (mijn vrouw, twee 'mannen' van 13 jaar en ikzelf) en dan sta je voor best een groot probleem. En dan tenslotte ook nog eens alle gebieden waar we heen willen / langs komen; er lijkt zoveel te zien en te doen, dat het lastig 'keuzes maken' is, maar dat moet toch echt. En dan nog eindigen we met veel kilometers .... We gaan een auto huren en houden wel van een beetje mooie hotels; kamperen en cabins hoeft van ons niet noodzakelijkerwijs ...   ???

Maar goed, hieronder onze voorlopige planning; graag jullie tips en advies   :D !

Dag 1 (vrijdag 10 juli) AMS - SF, aankomst 13:05. Rest van de dag nog wat in SF en overnachting in Noord SF (we zijn vorig jaar in SF geweest, dus kiezen er nu voor om direct door te gaan de volgende dag).
Dag 2 Vroeg op weg via de snelweg naar Lassen Vulcanic NP en overnachten in Redding; 315 miles.
Dag 3 Via Medford en Sutherlin naar Reedsport (Oregon Coast); 320 miles -- Onderweg nog iets leuks te doen / zien ?
Dag 4 Via Oregon Dunes en Rock Creek Wilderness naar Lincoln City (of Tillamook ?) en dan langs Portland (of zouden we echt Portland moeten zien ?) naar Castle Rock; 250 miles
Dag 5 Naar Mt St Helens en daarna naar Longmire of Packwood ? (Mt Rainier NP); 150 miles
Dag 6 Via Paradise en Sunrise naar Seattle (door Mt Rainier NP); 120 miles
Dag 7 Hele dag Seattle (oa Ducktours)
Dag 8 Op weg naar Vancouver (eventueel 's ochtends nog Seattle), eventueel Stanley park; 140 miles
Dag 9 Hel dag Vancouver (oa Capilano Suspension Bridge, Robson Street)
Dag 10 Lange rit naar Clearwater (onderweg naar Jasper NP); 480 miles -- Onderweg nog iets leuks te doen / zien ?
Dag 11 Verder doorrijden naar Jasper in Jasper NP; 320 miles -- Onderweg nog iets leuks te doen / zien ?
Dag 12 Diversen in de buurt van Jasper
Dag 13 Via Icefields Parkway naar Banff of Canmore en onderweg naar de verschillende bijzonderheden; 290 miles
Dag 14 Via Calgary naar de US grens en overnachten bij Glacier NP (nog tips voor overnachtingsplekken ?), bv St Mary of Babb; 400 miles
Dag 15 Via GTTS road en Glacier NP naar Missoula; 200 miles
Dag 16 Rijden naar Gardiner (Yellowstone NP); 280 miles -- Onderweg nog iets leuks te doen / zien ?
Dag 17 Yellowstone -- Voor ons nog lastig in te schatten hoe Yellowstone aan te pakken, we denken aan de 'acht' te rijden, ook Grand Teton aan te doen
Dag 18 Yellowstone -- maar uiteindelijk aan de oostzijde Yellowstone uit te rijden richting Buffalo. Is dat haalbaar ? Of kunnen we beter 1
Dag 19 Yellowstone / Grand Teton  -- overnachtingsplek uitzoeken en vandaar de verschillende punten bekijken ?
Dag 20 rit naar Buffalo; 240 miles
Dag 21 naar Mt Rushmore, maar ook Custer Park en (zeker voor ons) Bearcountry ?; 225 miles
Dag 22 Lange rit naar Estates Park (Rocky Mountains NP), of toch dit stuk in 2-en breken en onderweg leuke dingen bekijken ?; 375 miles
Dag 23 Hele dag Rocky Mountains NP
Dag 24 Via plaatsje Nederland naar Denver en overnachten in Denver (zijn al enkele keren kort in Denver geweest ivm wintersport Breckenridge); 100 miles
Dag 25 Vliegen naar Chicago (kan ook eventueel eind van de dag hiervoor)
Dag 26 Hele dag Chicago
Dag 27 Hele dag Chicago
Dag 28 (vrijdag 7 augustus) Hele dag Chicago; om 19:25 vlucht terug naar Amsterdam

In deze reis hebben we nog 1 dag over, want we vliegen daadwerkelijk op de 29e dag terug naar Amsterdam. En we kunnen ook makkelijk dag later naar Chicago vliegen; deze vlucht hebben we nog niet geboekt, wel de heen- en terugreis naar SF en vanaf Chicago (beide direct met KLM). Dus 2 dagen hebben we ook nog beschikbaar om ergens in te voegen, mocht dat nuttig zijn. En eventueel vliegen we al avond ervoor naar Chicago, dan hebben we alsnog 2 volle dagen in Chicago, zou ook zelfs nog kunnen, dan hebben we 3 dagen over. Er zitten namelijk nogal wat kilometers in deze trip, misschien wel handig om nog ergens rustdag of zo in te brengen. Al was onze ervaring 1,5 terug met veel kilometers in het ZW van de US eigenlijk erg positief. Ook toen veel kilometers gemaakt, maar viel alleszins mee.

Goed, ik hoor graag tips over onze route, en ook antwoorden op vragen die ik tussendoor heb gesteld. En ideeën over overnachtingen zijn ook mooi meegenomen ! Alvast dank   ;)  !
#1 - 18-11-2008, 21:05 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

karinita

Hoi Mattrob,

Wij gaan dit jaar ook naar Amerika en Canada. Alleen starten we in Seattle en eindigen we in Las Vegas.
In 2006 en 2007 zijn we in het noordwesten geweest. Misschien heb je nog wat aan onze verslagen: 2006 en 2007. Ik heb wat opmerkingen hieronder gezet.


Dag 4 Via Oregon Dunes en Rock Creek Wilderness naar Lincoln City (of Tillamook ?) en dan langs Portland (of zouden we echt Portland moeten zien ?) naar Castle Rock; 250 miles

In Tillamook hebben we de kaasfabriek bezocht. Erg leuk!
Wij vonden Portland ook een heel leuke stad. In een mooi hotel gezeten (Hotel Deluxe), lekker geshopt. Gezellig centrum.


Dag 5 Naar Mt St Helens en daarna naar Longmire of Packwood ? (Mt Rainier NP); 150 miles

We hebben Mount Rainier vanuit Seattle bezocht. Ik weet niet of jullie van wandelen houden? Wij zijn in het sunrise gedeelte geweest en hebben daar prachtig gewandeld. In juli stonden we midden in de sneeuw! Zie het verslag van 2007, dag 3.

Dag 6 Via Paradise en Sunrise naar Seattle (door Mt Rainier NP); 120 miles

Dag 7 Hele dag Seattle (oa Ducktours)

De Ducktours hebben we ook gedaan. Erg leuk! De Public library -van Rem Koolhaas- is ook mooi. Natuurlijk Pike Place market en een starbucks bij de eerste starbucks gedronken. We zaten in een leuk hotel in de universiteitswijk: de University Inn.

Dag 10 Lange rit naar Clearwater (onderweg naar Jasper NP); 480 miles -- Onderweg nog iets leuks te doen / zien ?

Wij gaan komende zomer dus ook naar Jasper. We hebben wel wat meer dagen om in Jasper te komen. In Whistler schijn je een hele mooie golfbaan te hebben. Daar houd jij toch ook van? Weet niet of je daar tijd voor hebt  ;) In Jasper hebben we een aantal overnachtingen geboekt bij Pine Bungalows. Liggen mooi aan de rivier. De golfbaan van de lodge in Jasper schijnt ook heel mooi te zijn.

Dag 21 naar Mt Rushmore, maar ook Custer Park en (zeker voor ons) Bearcountry ?; 225 miles

Wij hebben overnacht in Hill City. Lag mooi centraal voor de verschillende bezienswaardigheden. Badlands National Park is erg mooi, maar daar zou je nog een dag extra voor in moeten plannen.

Dag 22 Lange rit naar Estates Park (Rocky Mountains NP), of toch dit stuk in 2-en breken en onderweg leuke dingen bekijken ?; 375 miles

Wij hebben dit lange stuk in één keer gereden. Onderweg hebben we Fort Laramie nog bezocht. Was wel aardig.


Groetjes,
Karin
#2 - 18-11-2008, 22:07 uur

meistershof

Hallo Mattrob.
Een erg mooie route ,wel erg veel voor z.n rit maar dat is de keuse wij doen het wat rustiger aan en bouwen gewoon extra dagen in met geen bestemming
want het blijkt elke keer weer dat je zo veel onverwachte dingen tegen komt dat je meer tyd nodig bent.
verder heb ik nog at aan vullingen op de weg van sf naar seatle komje red wood park tegen zeker een aanrader,verder zijn naar het noorden nog al wat
houtzagerijen te bezichtigen ,ik heb wel een plaats dan moet ik even zoeken vraag het dan nog even.seatle is een mooie stad we hebben daar ook
het museum of fligt bekeken is de moeite waard ,dit is niet de boeing fabriek die ligt noordelijk van seatle in everet is mischien ook leuk als je er interesse in hebt
wij vonden het leuk maar zeker geen must .verder naar het noorden ligt een leuk vissers dorpje aan zee deze heet laconner.
Als je van jasper naar het zuiden gaat komt er links van de weg een afslag naar malligne lake erg mooi maar kost wel veel tyd.
Veel succes en plezier met de voor bereiding.
Groeten Wim.
#3 - 19-11-2008, 03:45 uur

Hans B

Hallo MattRob
zoals de andere schrijvers al hebben gemeld: "Je wilt wel heel erg veel".
Voor een reis zoals jij die maakt, nemen wij 8 weken ipv 4.
Ik ben dan ook heel erg benieuwd als je dit zo gaat doen of je het redt.
Het is geen kunst de afstanden af te leggen, maar de gave veel te zien.

Hans
#4 - 19-11-2008, 09:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne


Het is geen kunst de afstanden af te leggen, maar de gave veel te zien.


Die lijsten we in!


En inderdaad, qua kilometers zal het wel lukken, maar je rijdt ergens naar toe om het te bekijken en dingen te doen, en daar zul je weinig of geen tijd voor over houden.
Ik weet niet hoe jouw kinderen zijn, maar die van mij komen moeilijk hun bed uit (het is toch vakantie) en er moet ook nog getut en geshopt worden, dus wij houden niet veel tijd over op een dag.  :'(

Lees eens onze reisverslagen 2004 en 2006 voor delen van de route en zorg dat je tijd overhoudt voor onverwachte dingen onderweg (goud zoeken bij Hill City, mamoetskeletten bekijken bij Hot Springs, een beverwandeling in Rocky Mountain NP, etc).

Marianne
#5 - 19-11-2008, 10:09 uur


Coyote

Het lijkt mij een mooie route. Zal 'm eens in Streets & Trips zetten voor je met de afstanden erbij en hier plaatsen als je wilt. Krijg je wellicht een reëel beeld of je met rijdagen moet schuiven of niet.

Grote afstanden afleggen is voor mij nooit een probleem, ik vertrek die dagen gewoon extra vroeg.

Roland
#7 - 19-11-2008, 15:44 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

MattRob

Het lijkt mij een mooie route. Zal 'm eens in Streets & Trips zetten voor je met de afstanden erbij en hier plaatsen als je wilt. Krijg je wellicht een reëel beeld of je met rijdagen moet schuiven of niet.

Grote afstanden afleggen is voor mij nooit een probleem, ik vertrek die dagen gewoon extra vroeg.

Roland

Inderdaad, dat is ook ons idee. Onze kinderen zijn altijd vroeg wakker  ;) ! Maar als je de route zou willen laten zien met Street & Trips, dan heel graag !
#8 - 20-11-2008, 09:21 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

MattRob

We hebben nog even intern overlegd; veel reacties dat dit toch net wat TE veel van het goede is. Omdat we echte Amerika liefhebbers zijn, besloten om Canada buiten onze route te laten deze keer .... Helaas, maar een volgende keer gaan we lekker alleen maar naar Canada of zo  ;D ! Dus binnenkort weer een nieuwe route, na wat gepuzzel !
#9 - 20-11-2008, 21:34 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

jerbia

Ik ben benieuwd. Puzzel ze!
#10 - 20-11-2008, 21:43 uur

Sandy_US

Interessante route MattRob .. leuk dat je Canada in je route hebt opgenomen.

PS. ik zie dat je ook een tweeling hebt .. leuk!  :)
#11 - 20-11-2008, 22:26 uur

MattRob

Interessante route MattRob .. leuk dat je Canada in je route hebt opgenomen.

Euh ....  :-\ Zie mijn vorige post, net besloten Canada er toch maar uit te halen, omdat het anders wsl te veel van het goede is  :'(

En ja, ook een tweeling ! HEERLIJK  >:D !
#12 - 20-11-2008, 22:38 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

Sandy_US

Ah ik zie het, overheen gelezen. Wat jammer, Canada is mooi ... maar je moet concessies doen, anders wordt het te gehaast ...
#13 - 20-11-2008, 23:04 uur

karinita

Dan wachten we de nieuwe route af  ;)

Karin
#14 - 21-11-2008, 18:03 uur

Coyote

Dus binnenkort weer een nieuwe route, na wat gepuzzel !

Dan zal ik nog even niet een kaartje voor je maken zoals ik eerder aangegeven had. Mocht het voor je nieuwe route nodig zijn, geef me een seintje.  :)

Roland
#15 - 22-11-2008, 00:29 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15