Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route Phoenix - Grand Canyon - Monument Valley - Moab - Las Vegas - SF - LA

Discussie gestart

Racerke

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Volgend jaar in april/mei ga ik naar de VS gaan om een rondreis te maken. Graag had ik van jullie gehoord waar ik rekening mee moet houden en wat zeker goed is. Het is niet met een mobilhome, deel 1 van Phoenix tot San Fransisco is met een 4x4, deel 2 van Frisco tot Las Vegas is met een Dodge Magnum.
In DC, Indianapolis en Philadelphia volledig zonder eigen vervoer.

Zelf heb ik al hopen opgezocht en meningen vergeleken maar ik had graag ook jullie kritiek en commentaar op deze route gehoord.
Alvast bedankt !!!

De zaken tussen haakjes laat ik (ofwel nu) ofwel ter plaatse bij tijdgebrek vallen.
De zaken in het vet gezet zijn hotelreservaties die ik volgens mij zo snel mogelijk moet vast leggen.

1 Vlucht Brussel-Dulles International 13u50 + vlucht Dulles - Phoenix 17u43 - 21u45 + oppikken huurauto (hotel in Scottsdale)
2 Voormiddag ochtendwandeling, stevig ontbijt even wat shoppen en lichte lunch dan vertrek om 12u -- (Montezuma Castle) + Sedona 123m - 2,5u
+ Oak Tree Canyon + Grand Canyon 110m - 2,5u --> In de Grand Canyon village iets vastleggen of nog niet voor deze nacht?
3 Grand Canyon
4 Monument Valley bezoeken 182m - 4u + 17mile drive + Valley of the Gods +Mexican Hat
5 Moki Dugway + Muley Point + (Natural Bridges National Monument 73m - 2u ) + rijden naar Moab 152m - 3u + sunset in Arches NP ??
6 voormiddag SR 128 156m - 3u
nammidag Arches NP
7 Dead Horse Point SP + Canyonlands 'The Island in the sky' 40m - 1u + Green River 60m - 1,5u
8 Goblin Valley State Park + Little Wild Horse Canyon + Bell Canyon + Autodag Capitol Reef 96m - 2u + Bryce Canyon 125m - 4u + iets verder waar rustiger is
9 Vroeg vertrekken, genieten van de SR12 + Page 156m - 3u
10 The Wave
11 Bryce Canyon 156m - 3u
12 Bryce Canyon ('s avonds naar Zion vertrekken via noordelijke route 148m - 3u) Of hier toch zoiezo de SR12 ook nemen?
13 Zion
14 Zion ('s avonds naar Mesquite vertrekken)
15 Little Finland (Mesquite-Moapa slapen) 270m - 6u
16 Autodag Maopa - Death Valley 230m - 4,5u
17 Death Valley
18 Sequoia NP 309m - 7u (via Lake Isabella)
19 Yosemite NP 192m - 5u ---> wat met deze hotelboeking? Als Tioga open is dan zal ik al een dag sneller in Yosemite zitten, of ook voor deze dag in het park boeken?
20 Yosemite NP
21 San Fransisco 191m - 5u + afgeven huurauto
22 San Fransisco + Alcatraz (hop on hop off 48u busticket)
23 San Fransisco (hop on hop off 48u busticket) + oppikken huurauto
24 Helft van trip naar Santa Barbara 200m - 4u
25 Santa Barbara 126m - 2u
26 Los Angeles 100m - 2u
27 Los Angeles
28 Autodag Joshua Tree NP 162m - 3u + Scenic Drive Mojave NP + Las Vegas 240m - 6u
29 Las Vegas + Valley of Fire (lus van en naar Vegas) 132m - 3u
30 Las Vegas + rond 17u vlucht richting DC
31 Baltimore /DC
32 Philadelphia (trein 10u heen - 20u terug) - 1,5u enkel --> Hotel Baltimore / DC
33 Baltimore / DC
34 Baltimore /DC vast programma
35 Baltimore /DC vast programma (+ late vlucht naar Indianapolis)
36 (6u vlucht naar Indianapolis) Indy 500 race (+ late vlucht naar DC)
37 (+ middagvlucht naar Indianapolis)- 's avonds 21u20 vertrek terugvlucht België
38 Aankomst in Belgenlandje
#1 - 03-01-2008, 20:41 uur

Marianne

Hallo Racerke,
Welkom hier!

17 Death Valley
18 Sequoia NP 309m - 7u (via Lake Isabella)
19 Yosemite NP 192m - 5u ---> wat met deze hotelboeking? Als Tioga open is dan zal ik al een dag sneller in Yosemite zitten, of ook voor deze dag in het park boeken?
20 Yosemite NP

Vergis je niet in de afstanden via de Tioga Pass. Ik zou ergens tussen DV en Yosemite nog een overnachting plannen, bv bij Lee Vining. Je hebt dan tijd voor bijvoorbeeld de ALabama Hills en Mono lake, en misschien Bodie, maar vergeet ook niet om iets van Tuolumne Meadows te bekjken. Maak wat korte wandelingen hier, zoals naar Soda Springs, Tenaya Lake, Olmsted Point, en misschien naar May Lake.
Vergeet niet dat als de Tioga Road open is, er een enorm stuk extra Yosemite te bekijken is. Ook de weg naar Glacier Point zal dan zeker open zijn. Het past meestal niet in de doorsnee routes, maar je kunt makeklijk een week rondbrengen in Yosemite.

Kijk eens in ons 2006 verslag vanaf 10 augustus voor de route vanaf Las Vegas, en vanaf 31 juli voor nog meer Yosemite.

Marianne
#2 - 03-01-2008, 21:32 uur

Racerke

Hoe de planning op dit moment is is dat ik een lange autodag naar Seqouia doe en de dag erna naar Yosemite rij.
Als de Tioga pas open is dan heb ik dus een extra dag om er te geraken, en om van deze sprookjesachtige omgeving te genieten. Echter vrees ik dat zo vroeg in mei de kans klein zal zijn dat de weg daar open zal zijn.

Bedankt voor de tip voor de plaatsjes in de buurt van Lee Vining, tegen dat ik vertrek zal ik zeker daarvan wel wat info meenemen.
#3 - 03-01-2008, 21:59 uur

Racerke

Voor welke dagen zouden jullie een hotelreservering maken?
Zelf heb ik dag 1 en dag 3 al geboekt.
#4 - 06-01-2008, 00:46 uur

allard

Je zet hier in één keer wel een heel complex reisschema neer. Dat maakt het wat lastig om gericht op te reageren. Ik haal er een stukje uit waarvan ik niet goed begrijp hoe je het wil doen.

Citaat
7 .......Green River
8 Goblin Valley State Park + Little Wild Horse Canyon + Bell Canyon + Autodag Capitol Reef 96m - 2u + Bryce Canyon 125m - 4u + iets verder waar rustiger is
9 Vroeg vertrekken, genieten van de SR12 + Page 156m - 3u
10 The Wave
11 Bryce Canyon 156m - 3u
12 Bryce Canyon ('s avonds naar Zion vertrekken via noordelijke route 148m - 3u) Of hier toch zoiezo de SR12 ook nemen?

Green River is een saaie maar degelijke en budgettair aantrekkelijke overnachtingsplaats. Reserveren redelijkerwijs niet nodig. Eventueel kun je "aan" de Green River dineren. Dag 8 word doorrijden geblazen. Heel jammer want het is zo'n mooie route met zoveel aantrekkelijke punten. Nou ja, je hebt nog wel tien minuten om tussen de Goblins te wandelen. De Little Wild Horse- en de Bell Canyon doe je zeker vanaf de parkeerplaats. Een ervaren wandelaar heeft er 5.5 uur voor nodig. Capitol Reef kun je per auto inderdaad redelijk snel doorheen. Dat moet ook wel want je wilt nog tot voorbij Bryce dezelfde dag. (Panguitch?) Dag 9 hoef je niet zo heel vroeg te vertrekken want SR12 heb je op dag 8 al gedaan. De route naar Page is lang niet zo mooi. Of je zou met je 4x4 de Cottonwood Road moeten nemen. Maar dan is het handiger om in een plaats als Cannonville te overnachten. Voor de Wave heb je een permit nodig. Er worden er max. 20 per dag verstrekt. De meest nabije (hotel)logies is in Page of Kanab. Er is wel een (primitieve) campground bij de Paria Outpost. Ik zou nog wel even kunnen doorgaan maar ik heb het idee dat je een paar zaken door elkaar haalt. Met name de ligging van de SR12. Misschien kun je dit traject nog eens heroverwegen. Zoals het nu voor me ligt ziet de indeling er niet optimaal uit.

Allard.
#5 - 07-01-2008, 20:39 uur

Racerke

Bedankt voor je opmerkingen Allard maar wat vindt je buiten dag 7-12 complex?

Bell Canyon zal ik al laten vallen om meer tijd te hebben: 5,5u rijden dus op dag 9
Little Wild horse canyon wou ik toch graag een kijkje gaan nemen

Waar ligt de Cottonwood Canyon Road eigenlijk exact? Ondertussen heb ik een half dagje Bryce al afgesnoept en zal dag 11 vm ook nog rond Page te doen zijn

Voor de Wave heb ik een permit ... :-)

Over de ligging van de SR12 ... ik dacht dat dit de weg tussen Bryce en Zion was... .
#6 - 07-01-2008, 21:20 uur

jerbia

De afslag voor de Cottonwood Canyon Road ligt aan de UT-89 27 mijl ten NW van Page. Klik op het kaartje hieronder:



De SR-12 ligt tussen Bryce Canyon (iets daarvoor nog eigenlijk) en Torrey.

Misschien is het een idee om alvast een goede kaart van de regio te kopen (b.v. Hallwag kaart no. 6). Dat is veel makkelijker plannen.
#7 - 07-01-2008, 21:50 uur
« Laatst bewerkt op: 07-01-2008, 21:56 uur door jerbia »

Racerke

Bedankt Jerbia ... maar dan had ik het toch juist. Tussen Bryce en Zion zit de SR12.
Als ik op dag 11 van Page naar Bryce rij, dan wou ik op dag 13 van Bryce naar Zion rijden via de US15 om een andere weg te hebben. Is dat een goed plan of beter toch de SR12 opnieuw nemen?

Voor deze regio zal ik inderdaad best een kaart aankopen want als ik van Torrey richting Bryce rij dan is het wel interessant om dan via jouw kaartje, Cannonville, naar het zuiden te rijden.
Enkel geeft Google maps mij een rechte verbinding precies langs die rivier die bij jou langs de H van UTAH loopt. De knik naar '5' en '4' is niet zichtbaar in googlemaps.
#8 - 07-01-2008, 22:10 uur

jerbia

Bedankt Jerbia ... maar dan had ik het toch juist. Tussen Bryce en Zion zit de SR12.


Nee, niet tussen Bryce en Zion, maar tussen Bryce en Torrey (capitol Reef).
#9 - 07-01-2008, 22:19 uur

Racerke

 embarressed  ::)

Ok, dat verandert dag 8 en 9 volledig.
Dus vroeger opstaan op dag 9 om van Cannonville naar Page te gaan. Upper Antylope Canyon om 11u30.
#10 - 07-01-2008, 22:24 uur

Freddytex

17 Death Valley
18 Sequoia NP 309m - 7u (via Lake Isabella)
19 Yosemite NP 192m - 5u ---> wat met deze hotelboeking? Als Tioga open is dan zal ik al een dag sneller in Yosemite zitten, of ook voor deze dag in het park boeken?
20 Yosemite NP
Van Seqouia naar Yosemite village is ongeveer 170 miles dwz 3h30. Indien je via de tioga pas wil rijden begrijp ik niet hoe je daar vroeger kan aankomen daar je helemaal om moet rijden via Bakersfield en Bishop
Je kan van Sequoia niet rechtstreeks naar de 395.
#11 - 07-01-2008, 22:30 uur

Racerke

17 Death Valley
18 Sequoia NP 309m - 7u (via Lake Isabella)
19 Yosemite NP 192m - 5u ---> wat met deze hotelboeking? Als Tioga open is dan zal ik al een dag sneller in Yosemite zitten, of ook voor deze dag in het park boeken?
20 Yosemite NP
Van Seqouia naar Yosemite village is ongeveer 170 miles dwz 3h30. Indien je via de tioga pas wil rijden begrijp ik niet hoe je daar vroeger kan aankomen daar je helemaal om moet rijden via Bakersfield en Bishop
Je kan van Sequoia niet rechtstreeks naar de 395.

Als Tioga open is dan ga ik niet naar Sequoia NP. Dat is zoiezo een dag dat ik niets boek.
Dus stel dat ik weet dat Tioga open is dan vertrek ik op dag 18 vanuit Death naar Yosemite.
#12 - 07-01-2008, 22:55 uur

Marianne

embarressed  ::)

Ok, dat verandert dag 8 en 9 volledig.
Dus vroeger opstaan op dag 9 om van Cannonville naar Page te gaan. Upper Antylope Canyon om 11u30.
Denk er aan dat de Cottonwood Canyon Road niet altijd berijdbaar is Informeer van te voren.
Als dat niet gaat, dan moet je omrijden via Kanab. Reken dan op meer dan 3 uur rijden naar Page.

Een hallwag is inderdaad handig. Kijk ook of je ergens bij een AAA kantoor komt voor wat gedetailleerdere kaarten. Ik heb hier een (hele oude) kaart van  Indian Country, veel gedetailleerder nog dan de kaarten per staat. Ideaal voor jouw route. Gratis voor ANWB leden.
Of bestel hem alvast online.

Marianne
#13 - 07-01-2008, 23:23 uur

allard

Citaat
Bedankt voor je opmerkingen Allard maar wat vindt je buiten dag 7-12 complex?
....
Voor de Wave heb ik een permit ... :-)

Voor jou is het niet zo complex omdat je er al lang mee bezig bent. Voor iemand die snel even mee wil lezen oogt het heel wat complexer dan de meeste rondjes die we hier zien.

Verder heb je al wat aanpassingen gemaakt zie ik.

Toch zou ik eens overwegen wat meer tijd te nemen voor het traject Green River - Cannonville(?). Mooi met nog maar weinig massatoerisme. Je kunt nog wel wat tijd (een dag) verdienen door op dag 10 vroeg te vertrekken uit Cannonville er van uit gaande dat de Cottonwood Road berijdbaar is. Dan rijd je meteen door naar de Wire Pass (= parkeerplaats Wave) via de noordelijke toegang. Je moet dan wel de bedding van de Buckskin Gulch nemen maar dat moet geen probleem zijn met je 4x4. (Informeer even omtrent de actuele toestand op het Paria Contact Station). Dan 's avonds naar keuze zuidelijk via de Alt 89 of noordelijk via de 89 naar Page. (Plenty motels daar) Ik denk dat je dan een efficiënt ingedeelde en wonderschone dag gaat meemaken.

Voor wat betreft nog een kaartadvies: de Benchmark Maps. Niet gratis (nou ja, je bent toch geen Hollander dacht ik) maar zonder meer aan te bevelen voor diegenen die niet graag een leuk detail willen missen. Aldaar verkrijgbaar maar ook te bestellen bij bijv. Amazon.

Nog even buiten de context van het forum West. Overnacht je ook in Indianapolis? Zeker reserveren. Reken wel op een forse toeslag op de standaard rate tijdens de Indy.

Allard.
#14 - 08-01-2008, 22:09 uur

Racerke


Voor jou is het niet zo complex omdat je er al lang mee bezig bent. Voor iemand die snel even mee wil lezen oogt het heel wat complexer dan de meeste rondjes die we hier zien.
Dat is waar, daarom hoop ik dat ik goed advies

Verder heb je al wat aanpassingen gemaakt zie ik.

Toch zou ik eens overwegen wat meer tijd te nemen voor het traject Green River - Cannonville(?). Mooi met nog maar weinig massatoerisme. Je kunt nog wel wat tijd (een dag) verdienen door op dag 10 vroeg te vertrekken uit Cannonville er van uit gaande dat de Cottonwood Road berijdbaar is. Dan rijd je meteen door naar de Wire Pass (= parkeerplaats Wave) via de noordelijke toegang. Je moet dan wel de bedding van de Buckskin Gulch nemen maar dat moet geen probleem zijn met je 4x4. (Informeer even omtrent de actuele toestand op het Paria Contact Station). Dan 's avonds naar keuze zuidelijk via de Alt 89 of noordelijk via de 89 naar Page. (Plenty motels daar) Ik denk dat je dan een efficiënt ingedeelde en wonderschone dag gaat meemaken.
Maar de wave, dag 11, kan ik toch niet zomaar verzetten hé... . En antylope cayon wil ik ook écht zien.. .

Voor wat betreft nog een kaartadvies: de Benchmark Maps. Niet gratis (nou ja, je bent toch geen Hollander dacht ik) maar zonder meer aan te bevelen voor diegenen die niet graag een leuk detail willen missen. Aldaar verkrijgbaar maar ook te bestellen bij bijv. Amazon.

Nog even buiten de context van het forum West. Overnacht je ook in Indianapolis? Zeker reserveren. Reken wel op een forse toeslag op de standaard rate tijdens de Indy.
Doe ik tegen vrijdag... . Dat het meer kost maakt niet uit.
Ben jij er al geweest? Waar heb je gezeten? En welke plaatsen raad je aan?? 

#15 - 09-01-2008, 00:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15