Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco - Las Vegas - LA - beginners vragen ;)

Discussie gestart

phusebox

is stovepipe wells een goede optie voor een overnachting in Death Valley?
Ik bedoel dan ligt het een beetje op de route van San Francisco Las Vegas naar Yosemite NP?
#31 - 26-08-2008, 19:58 uur
« Laatst bewerkt op: 27-08-2008, 07:49 uur door phusebox »



Marianne

is stovepipe wells een goede optie voor een overnachting in Death Valley?
Ik bedoel dan ligt het een beetje op de route van San Francisco naar Yosemite NP?

Ik begrijp je niet helemaal. Stovepipe Wells is een prima overnachting in Death Valley, maar DV ligt niet op de route van SF naar Yosemite.

En in beide routes hierboven kom je toch door Death Valley?

Marianne
#34 - 26-08-2008, 22:44 uur

phusebox

is stovepipe wells een goede optie voor een overnachting in Death Valley?
Ik bedoel dan ligt het een beetje op de route van San Francisco naar Yosemite NP?

Ik begrijp je niet helemaal. Stovepipe Wells is een prima overnachting in Death Valley, maar DV ligt niet op de route van SF naar Yosemite.

En in beide routes hierboven kom je toch door Death Valley?

Marianne

ja sorry lange dagen gemaakt, kun je wel zien dat ik aan slaap toe ben.

Ik bedoelde dus route van Las Vegas naar Yosemite. En Je komt inderdaad door Death Valley, maar niet via de Tioga Pass en die gok willen we wel nemen.
Mijn vraag is eigenlijk gewoon of Stovepipe Wells niet te ver van de doorgaande route ligt als je van Las Vegas naar Yosemite (via Lee Vining) gaat...
#35 - 27-08-2008, 07:51 uur

Marianne

Stovepipe Wells en Furnace Creek Ranch zij allebei prima overnachtingsplaatsen in Death Valley, FCR heeft wat meer voorzieningen, en je komt langs beide plaatsen als je door DV van Las Vegas aar Yosemite gaat.

Waarom koop je niet een kaart hier? Dat is heel handig bij het uitstippelen van je route. De Hallwag (nr 5) is een prima kaart en je hebt een goed overzicht. Is overal in Nederland wel te koop (boekhandel, ANWB) of via internet te bestellen.

MArianne
#36 - 27-08-2008, 09:23 uur

phusebox

Stovepipe Wells en Furnace Creek Ranch zij allebei prima overnachtingsplaatsen in Death Valley, FCR heeft wat meer voorzieningen, en je komt langs beide plaatsen als je door DV van Las Vegas aar Yosemite gaat.

Waarom koop je niet een kaart hier? Dat is heel handig bij het uitstippelen van je route. De Hallwag (nr 5) is een prima kaart en je hebt een goed overzicht. Is overal in Nederland wel te koop (boekhandel, ANWB) of via internet te bestellen.
Ik las veel goede dingen over de Rand McNally, wilde die al op internet gaan bestellen.

Iemand nog tips voor boeken welke goed zijn voor de regio SFO, Las Vegas, LA en de Nationale Parken?
#37 - 27-08-2008, 11:51 uur

Marianne

Voor onze eerste reis hadden wij een RandMcNally gekocht. Nadeel vonden we het formaat (hij kwam helemaal gekreukt en met ezelsoren terug), en het feit dat je een bladzijde per staat hebt. Je blijft dus bladeren als je door meerdere staten rijdt. En je sleept heel Amerika mee, terwijl je maar een paar staten nodig hebt.
De Hallwag bevalt ons prima,zeker om van te voren de route te bekijken. En ter plekke halen we altijd nog gratis kaarten bij de AAA. Als je lid van de ANWB bent kun je daar op vertoon van je pasje gratis allerlei kaarten en plattegonden krijgen.

Wat reisgidsen betreft is het heel erg afhankelijk van waarvoor je ze wilt gebruiken. Er zijn gidsen (zoals de Inside Guides) met veel achtergrondinformatie en prachtige foto's die erg gescikt zijn om van te voren te bekijken. Wil je meer concrete tips voor de route en bezienswaardigheden onderweg dan zijn de LAnno gidsen handig. Erg uitgebreidmet veel info over hotels en restaurants, openingstijden musea etc zijn de Lonely Planet-gidsen. Ik haal altijd gidsen uit de bibliotheek en kijk dan of ik zelf nog wat aan wil schaffen.
Zo hebben we van Yosemite en Yellowstone een Rough Guide, met veel info over hiking en andere activiteiten.
Een geweldig boek over de Nationale parken is Fodor's The Complete Guide to the National Parks of the West, zie http://www.fodors.com/parks/ .

Marianne
#38 - 27-08-2008, 13:11 uur

phusebox

sorry ben lekker eigenwijs geweest; heb de Rand McNally LARGE atlas besteld (ringband, fijn plat te leggen makkelijk bladeren).
Tevens de Lonely Planet voor San Francisco en the Rough Guide voor Californie bijbesteld... kunnen we hopelijk begin volgende week weer verder met plannen.
Helaas duurt het nog een eeuwigheid voor we gaan, maar ach dan heb je ook wat.
#39 - 29-08-2008, 10:22 uur

Freddytex

Hello phusebox,ben er een paar dagen tussenuit geweest maar ik denk dat Marianne je ondertussen al wijsgemaakt heeft dat de route langs boven wel degelijk langs deathvalley en de tioga pas gaat
#40 - 01-09-2008, 19:49 uur

Marianne

Hello phusebox,ben er een paar dagen tussenuit geweest maar ik denk dat Marianne je ondertussen al wijsgemaakt heeft dat de route langs boven wel degelijk langs deathvalley en de tioga pas gaat
Goed geraden. ^-^

Marianne
#41 - 02-09-2008, 12:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15