Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route september 2009

Discussie gestart

stanstyle

Hieronder de reis die we naar onze wensen op maat hebben laten maken. We hebben gekozen om wat langer in de grote steden te blijven omdat we hier best veel willen gaan doen. Ook wilde wij graag de route langs de kust nemen van SF naar LA. Het werd wat lastiger om ook death valley erbij te nemen maar hebben dit opgelost door gewoon een wat langere dag in te lassen voor deze trip. Vanuit Anaheim rijden we om via Palm springs naar Ridgecrest omdat dit toch gewoon een tussenstation is een we ook graag palm springs willen zien.
We moesten wat keuzes maken aangezien we niet heel veel dagen hebben en we toch van alles wat willen zien. Wij zijn niet het type wandelaars die lang in de national parken blijven hangen maar willen dit zeker niet missen, dus ik denk dat dit best een route is naar onze wensen.

Wij gaan deze reis voor vrijdag vast leggen aangezien de ticket prijzen tot deze tijd vast staan voor 390 euro p.p. Dus tot die tijd kunnen wij nog wat schuiven!

Alle tips zijn natuurlijk welkom!

Vriendelijke groeten

Stan

Dag 1 amsterdam-San francisco
Dag 2 San francisco
Dag 3 San francisco
dag 4 San francisco-yosemite N.P                      (3uur)
dag 5 Yosemite-Monterey                                  (3,5 uur)
dag 6 Monterey- San Luis obispo                       (2,5 uur)
dag 7 San luis obispo-Anaheim (LA)                   (3,5 uur)
dag 8 Anaheim
dag 9 Anaheim
dag 10 Anaheim-Ridgecrest                                (3uur)
dag 11 Ridgecrest-death valley-Las Vegas (lange dag 6,5 uur maar dit vonden we wel een keer leuk)
dag 12 Las vegas
dag 13 Las vegas
dag 14 Las vegas- Zion N.P- Bryce canyon       (5uur)
dag 15 Bryce canyon- Page/Lake Powell           (3uur)
dag 16 Page-Grand canyon N.P                         (3uur)
dag 17 Grand Canyon- Las vegas                      (4,5uur)
dag 18 Las vegas-Amsterdam
#1 - 27-01-2009, 21:49 uur

Marianne

Tja, het zou niet mijn rondje zijn, maar als je graag veel tijd voor de steden wilt uittrekken, dan kan het zo natuurlijk best.
Yosemite zou ik dan echter overslaan op deze manier. De reistijden zijn langer dan je hier aangeeft. Trek dan liever wat meer tijd voor het stuk rondom Zion en Bryce uit.

Anaheim - Ridgecrest zou ik ook niet doen. Ridgecrest is weliswaar goedkoop om te overnachten maar dat is ook niet voor niets. Je kunt makkelijk doorrijden tot in Death valley. Daar overnachten is een aanrader, je rijdt dan niet op het heetst van de dag door het park, maar je kunt een zonsondergang meemaken en je ziet het park als de schaduwen langer en de kleuren dieper zijn. Naar Las Vegas is dan niet zo ver meer, en je zou zelfs in een keer door kunnen rijden naar Zion. Een overnachting bij Zion, of zelfs 2 is geweldig. Loop de Narrows, of maak wat korte wandelingen, of ga met de fiets het park in. Echt, wij zijn ook geen wandelaars, maar zo hier en daar een hike doen is een must om de parken echt te kunen waarderen.
Bewaar dan de laatste dagen voor Las Vegas.

Overnacht zo mogelijk in de parken, zeker bij Yosemite, anders heb je helemaal geen tijd voor het park. Ook bij de Grand Canyon moet je bij voorkeur in het park overnachten, dat is een unieke belevenis en het scheelt je heen en weer rijden. Ik zou alleen de lvucht vastlegen en de motels zelf boeken.

Marianne
#2 - 27-01-2009, 23:24 uur

stanstyle

marianne,

Bedankt voor de tips, we zijn echte stads mensen dus dit is een ideaal rondje voor ons. En we overnachten inderdaad in de grand canyon en in yosemite en bryce.

Ik ga wel nog even nakijken of we ridgecrest inderdaad kunnen laten vervallen om in death valley te overnachten.

In ieder geval bedankt!

groet

stan
#3 - 28-01-2009, 08:45 uur

Marianne

Wij hebben de afgelopen zomer het stuk Death valley (Furnace creek) - LA gereden, zie ons reisverslag.

Boek je de overnachtingen zelf? Dan kun je ook ter plekke nog schuiven.

Marianne
#4 - 28-01-2009, 13:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15