Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route tussen Canyon de Chelly en Santa Fe

Discussie gestart

marrik

In september 2012 gaan we voor een maandje naar het zuidwesten. We hebben reeds de gebruikelijke tour gedaan langs Yosemite Np, Sequoia en Kingscanyon, Zion, Bryce en Grand canyon NP. Nu heb ik de volgende route in gedachte.
1                     Brussel       ->   Denver         
2                 1  Denver       ->   Estes Park   Rocky Mountans NP   
3   2  Estes Park
4   3  Estes Park
5       Estes Park ->   Empire      
6       Empire   ->   Gunnison   Black Canyon NP   
7   1  Gunnison   ->   Moab   Arches en Canyonland NP   
8   2  Moab
9   3  Moab
10   4  Moab
11   5  Moab
12   1  Moab   ->   Mesa Verde NP         
13   2  Mesa Verde
14       Mesa Verde  ->   Chinle   Canyon de Chelly NP    
15   1  Chinle   ->   Sedona  - onderweg Little Paintet Dessert
16   2  Sedona   ->   Sedona
17   3  Sedona
18       Sedona    ->   Phoenix(omgeving)   
19       Phoenix   ->   Globe of Show Low of??  -  Apache trail   
20       ??   ->   Gallup           - onderweg Petrefied forest NP                
21       Gallup   ->   Albuquerque - onderweg: El Moro en Acoma Skycity
22   1  Albuquerque ->   Santa Fe   Kaska Katuwe Tent Rock   
23   2   Santa Fe                                         Bandelier NP
24   1   Santa Fe   ->   Taos
25   2   Taos
26        Taos   ->   Alamosa
27        Alamosa   ->   Denver
28          Denver   ->   Brussel
 
Wij verkennen graag de parken te voet en houden wel wat van uitdagingen.
Is het mogelijk om op 1 dag van Chinle naar Sedona te rijden met onderweg een bezoek  aan het Little Paintet Dessert .
Een tussenstop in Phoenix om van daaruit de Apache trail te rijden en verder naar het Petrifief Forest NP
#1 - 01-12-2011, 14:33 uur

Tet14

Ik zal eerst die eerste vraag even beantwoorden.
Ja het is mogelijk om in een dag van CdC naar Sedona te rijden maar zoals altijd is er een hoop te zien onderweg. Dat begint al ten zuiden van Chinle in Ganado bij Hubbell Trading Post. Dan neem je az 264 west naar de afslag az87. Maar als je zo dichtbij bent is het zonde om Second Mesa in het Hopi reservaat over te slaan. Klein maar interessant museum waar ze ook prachtige Kachina Dolls verkopen. Je moet dan weer even op en neer rijden.  Vervolgens neem je az87. Een wat hobbelige weg met een groot aantal Buttes en Mesas met rare name zoals Nipples Butte, Elephant Butte en Rotten Bananas Butte. je zult wel zien waarom ze zo heten!   Prachtige vergezichten over de Painted Desert. Langs 87 kom je langs Little Painted desert county park aan je rechter hand.  Een vrij onbekende plaats waar je niet veel mensen tegenkomt. Geen services maar de uitzichten mogen er zijn.  Vlak voor Winslow is Homolovi Ruins SP. Was gesloten maar is weer open. We hebben de ruins gelaten voor wat ze zijn.
In Winslow heb je Standing on the Corner naar de Eagles song. De flatbed ford (een nieuwe) staat er nog steeds. Vlak hierbij heb je La Posada hotel. Hier kan je uren doorbrengen in het museum en veel beter voedsel zal je nergens tegenkomen. Er staan stoeltjes in de tuin om de treinen te bewonderen.
Dan van oost naar west:  Joseph City met wat R66 herinneringen, Twin Guns. Ook R66 maar veel glas en wat ruins, Twin Arrows. Nog meer R66 een oude pomp met beton er om heen en idd 2 pijlen.   Voor Twin Guns heb je nog de zijweg naar Meteor Crater als je de behoefte voelt om de crater te zien en vlak voor Flagstaff is Walnut Canyon. Van Flagstaff naar Sedona is de mooie az89A via Oak Creek Canyon.
En ik zal vast nog wel wat overgslagen hebben.
Het hangt er dus vanaf wat je allemaal wil zien maar een dagtrip zal geen probleem zijn.
Mooie reis maar met zoveel tijd zou ik een dag van Moab afsnoepen en toevoegen aan Canyon de Chelly.
Tet
#2 - 01-12-2011, 15:12 uur

Ko-mar

Als je de laatste dag Estes park overnacht aan de west kant, kun je doorrijden tot Grand Junction, daar heb je ook nog Colorado National Monument. Wij vonden het daar prachtig en je kunt daar ook nog eens mooie wandelingen maken.
Als je tijd hebt, maak dan bij El Morro de wandeling naar boven. Een erg mooie wandeling van, zoals ik me herinner, ongeveer een uur. Je loopt dan boven op El Morro met een geweldig uitzicht.

Wij hebben een gedeelte van jou route in 2010 en in 2011 gedaan. Misschien heb nog wat aan onze verslagen.
#3 - 01-12-2011, 22:30 uur

Lilo

Tet 14,

Waarom zou je een extra dag zetten bij Canyon de Chelly? Je kan er de uitkijkpunten doen en de white ruins trail. Wat mis ik dan nog? Volgens mij is er genoeg tijd voorzien in hun planning.

Lilo
#4 - 07-12-2011, 20:04 uur

Tet14

Eerst maar eens kijken wat Marrik er van vindt.  Kan later altijd nog in meer info geven.
#5 - 08-12-2011, 00:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15